Amortyzatory

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • misiek^wro
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 8321

    Musialbys zmienic zawieszenie na 'wielowaha' ...
    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


    Komentarz

    • MMJP
      Drive
      • 2012
      • 60

      misiek^wro, no toś mnie zdołował - co ja kupiłem :cry:
      ale żeby chociaż podobna twardość była.

      W O1 zaskoczyło mnie, że tył jak się naciska na samochód lata jak w berlingo, jak w jakiejś karocy czy coś.
      Jak zaciągnę ręczny stojąc pod górkę i puszczę nożny to tył stoi w miejscu, ale jedzie do góry jak winda, a przód jedzie trochę do tyłu.
      W escorcie (też belka) nie miałem takich bajerów.
      Moja Octavia:
      http://www.photoblog.pl/mmjp/129086205/octavia.html
      http://www.photoblog.pl/mmjp/129057977/octavia.html
      http://www.photoblog.pl/mmjp/129057839/octavia.html

      Komentarz

      • kadilak
        Classic
        • 2011
        • 21

        Wystarczy, że kupisz amorki jakieś lepsze + nowe zamienniki sprężyn oryginalnych dobrej jakości. Ja dziś zakładam kayaby ultra sr na przod i agx na tyl i zdam relacje

        Komentarz

        • kabanos
          RS
          • 2011
          • 4544
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          MMJP, polecam mój zestaw. KYB ExelG + koła 16 ET38. Prowadzenie poprawiło się bardzo zadowalająco :szeroki_usmiech

          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

          Komentarz

          • looker
            RS
            • 2008
            • 1886
            • Octavia II (1Z3)
            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

            kadilak, a co spowodowało, że przyjąłeś akurat takie zestawienie ? Oba rodzaje tych amorów to świetne rozwiązania do auta ale pierwszy raz się spotykam żeby ktoś zakładał je na zasadzie "pół na pół".
            OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
            SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

            Komentarz

            • MMJP
              Drive
              • 2012
              • 60

              kabanos, ale ty masz 1,9 TDI, więc już w serii masz twardsze sprężyny i amortyzatory niż w moim 1,6.
              Zobacz, że w tych KYBach też są różne do różnych silników


              Jak teraz szukałem samochodu to znalazłem Imrezę też kombi i LPG co prawda mniejsze, ale to przecież Subaru, ale po przejażdżce okazało się, że O1 dużo lepiej się prowadzi mimo, że o 10 lat starsza konstrukcja (Impreza 2006). To była Impreza 1,5. Przydały by się jej takie boczne kółka jak w rowerkach dla dzieci, żeby się podpierała w zakrętach.
              Po prostu producenci zakładają, że ludzie kupują małe silniki nie dla tego, że ich nie stać na większe tylko dla tego, że nie jeżdżą szybko i wolą komfortowe zawieszenie.
              A ci co kupują mocne silniki to pewnie będą szybko jeździć więc trzeba im zapewnić bezpieczeństwo w zakrętach.
              Chociaż podobno w nowych Skodach już nawet małe silniki mają sztywne zawieszenia.
              Wiadomo też, że np. samochody azjatyckie sprzedawane w Europie mają sztywniejsze zawiasy niż identyczne jeżdżące po Azji.

              Więc ja nie wiem czy np. wystarczy mi zamontować fabryczny zawias, ale przeznaczony do mocniejszego silnika, a może te Excel-G do mojego silnika też są nie dość twarde.
              Z zawiasem od innych silników też może być problem z przystosowaniem do ciężaru silnika. Może powinienem wybrać zawias z mocnej doładowanej benzynówki, która waży mniej-więcej tyle co mój 1,6?
              Ale tu pojawia się pytanie czy mi mechanik nie powie, że to tam nie pasuje i co ja z tym zrobię, oddam?

              A jaki ja w ogóle mam silnik? Chodzi mi o to, że tu na forum tych silników 1,6 jest tak dużo do wyboru, że ja nie wiem. Mam 1,6 z fabrycznym gazem z 2007 roku, 102 konie.
              Moja Octavia:
              http://www.photoblog.pl/mmjp/129086205/octavia.html
              http://www.photoblog.pl/mmjp/129057977/octavia.html
              http://www.photoblog.pl/mmjp/129057839/octavia.html

              Komentarz

              • Garret
                L&K
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1196
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                Zamieszczone przez kabanos
                MMJP, polecam mój zestaw. KYB ExelG + koła 16 ET38. Prowadzenie poprawiło się bardzo zadowalająco :szeroki_usmiech
                miałem taki sam setup i różnica bardzo duża na "+" w porównaniu do serii, ktora bujała się nieprzyzwoicie przy hamowaniu i na zakretach :?
                Garret

                -----------
                Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                Komentarz

                • czernobyl
                  L&K
                  • 2008
                  • 1276
                  • Octavia III (5E3)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Zamieszczone przez MMJP
                  A jaki ja w ogóle mam silnik? Chodzi mi o to, że tu na forum tych silników 1,6 jest tak dużo do wyboru, że ja nie wiem. Mam 1,6 z fabrycznym gazem z 2007 roku, 102 konie.
                  jak to o1 tour to nie masz wyboru - tylko BFQ
                  ----
                  a w temacie - moje excel-G przejechały u mnie prawie 80 tysi, właśnie zaliczyły przegląd, jeździ się cały czas bardzo fajnie, pomimo seryjnych balonów 195/65/15

                  Komentarz

                  • maxdax
                    Drive
                    • 2010
                    • 93

                    zam zamiar kupić Sachs, tylko zastanawiam się czy kupić serie Super Touring (tańsze) czy Advantage.
                    Na przód seria Advantage jest gazowo-olejowa, a Super Touring olejowa - z tyłu w modelu Advantage jak Super Touring i są gazowo olejowe. Opony jakie posiadam to 16" 205/55
                    Bardziej zależy mi na komforcie.
                    Jakiej firmy są fabryczne amortyzatory z przodu montowane i jaki model olej, czy gaz-olej?

                    Komentarz

                    • zepter00
                      RS
                      • 2008
                      • 2304

                      Jak ci zależy tylko na komforcie to bierz olejowe. Gazowo olejowe Sachsy też są bardzo dobre w tym aspekcie. Ja kupiłem gazowo olejowe i jest dosłownie odrobinę twardziej na krótkich nierównościach, ale z wyboru - jako miłośnik miękkich zawieszeń - jestem zadowolony. Jak ktoś jeździł na lepszych Bilsteinach powie, że i tak teraz mam miękki tapczan. Może dla kogoś tak być, ale niedawno zaliczyłem 100 km trasę o tragicznej jakości nawierzchni, łaty na łacie do 3 poziomów i sobie dosłownie niemal płynąłem. Gdyby nie hałas opon uderzających o krawędzie łat i łączeń asfaltu, było by jak w poduszkowcu.

                      Fabrycznie montowane są podobno olejowe Sachsy. Ale zaufaj mi, z gazowo olejowych też będziesz bardzo zadowolony. Amortyzatory gazowo olejowe podczas długotrwałej jazdy po różnych nierównościach (krótkich, ostrych i długich) nie zmieniają swojej charakterystyki (albo raczej w o wiele mniejszym stopniu) tak jak olejowe na skutek pienienia się oleju i wzrostu jego temperatury.
                      Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                      "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                      Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                      Komentarz

                      • luks
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 240

                        Zamieszczone przez MMJP
                        kabanos, ale ty masz 1,9 TDI, więc już w serii masz twardsze sprężyny i amortyzatory niż w moim 1,6.
                        Zobacz, że w tych KYBach też są różne do różnych silników


                        Jak teraz szukałem samochodu to znalazłem Imrezę też kombi i LPG co prawda mniejsze, ale to przecież Subaru, ale po przejażdżce okazało się, że O1 dużo lepiej się prowadzi mimo, że o 10 lat starsza konstrukcja (Impreza 2006). To była Impreza 1,5. Przydały by się jej takie boczne kółka jak w rowerkach dla dzieci, żeby się podpierała w zakrętach.
                        Po prostu producenci zakładają, że ludzie kupują małe silniki nie dla tego, że ich nie stać na większe tylko dla tego, że nie jeżdżą szybko i wolą komfortowe zawieszenie.
                        A ci co kupują mocne silniki to pewnie będą szybko jeździć więc trzeba im zapewnić bezpieczeństwo w zakrętach.
                        Chociaż podobno w nowych Skodach już nawet małe silniki mają sztywne zawieszenia.
                        Wiadomo też, że np. samochody azjatyckie sprzedawane w Europie mają sztywniejsze zawiasy niż identyczne jeżdżące po Azji.

                        Więc ja nie wiem czy np. wystarczy mi zamontować fabryczny zawias, ale przeznaczony do mocniejszego silnika, a może te Excel-G do mojego silnika też są nie dość twarde.
                        Z zawiasem od innych silników też może być problem z przystosowaniem do ciężaru silnika. Może powinienem wybrać zawias z mocnej doładowanej benzynówki, która waży mniej-więcej tyle co mój 1,6?
                        Ale tu pojawia się pytanie czy mi mechanik nie powie, że to tam nie pasuje i co ja z tym zrobię, oddam?

                        A jaki ja w ogóle mam silnik? Chodzi mi o to, że tu na forum tych silników 1,6 jest tak dużo do wyboru, że ja nie wiem. Mam 1,6 z fabrycznym gazem z 2007 roku, 102 konie.
                        ja mam 1.6 i wsadzone z przodu cale mcphersony z hamulcami 288mm z bory tdi 130KM. przod poszedl lekko do gory (wiec zrezygnowalem z pomyslu wkladania tulei). na tyle mam sprezyny od golfa varianta hd i jest sztywno i wysoko. calosc prowadzi sie o niebo lepiej od tego co bylo wczesniej . jedynie jadac na pusto tyl nie wybiera zbyt dobrze drobnych nierownosci. calosc siedzi wyzej i sztywniej wiec octavia lepiej przyjmuje szutry i podbicia
                        skoda
                        fuckyeah!

                        Komentarz

                        • fernando
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1890

                          Mam krótkie pytanie (bo nie udało mi się znaleźć odpowiedzi): KYB Ultra SR są porównywalne (chodzi o parametry takie jak twardość, siła tłumienia itp. ) do Bilstein B6? Jeśli tak, to które są lepsze i jakie są plusy jednych i drugich? Z góry dzięki!

                          Komentarz

                          • Ayu
                            RS
                            • 2009
                            • 4154

                            fernando, B6 podobno bardziej miękko działają, wybierają nierówności, SR-ki są bardziej sztywne.

                            Komentarz

                            • fernando
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 1890

                              hotrain, czy to znaczy, że USR są bardziej zbliżone do B8 swoją charakterystyką? Też mają krótszy skok?

                              Komentarz

                              • Ayu
                                RS
                                • 2009
                                • 4154

                                fernando, chyba nie.

                                Komentarz

                                • Nexus6
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 4847
                                  • Volkswagen

                                  fernando, B8 to w zasadzie B6 do obnizonego zawieszenia
                                  With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                  Komentarz

                                  • fernando
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 1890

                                    Nexus6, dzięki, wszystko już jasne :wink:

                                    Komentarz

                                    • MMJP
                                      Drive
                                      • 2012
                                      • 60

                                      Ktoś kiedyś pytał o Gas A Just
                                      to są zwykłe komfortowe amorki.
                                      Pewnie są twardsze od seryjnych i od Excel G, ale:

                                      Wczoraj wymieniłem styrane seryjne amorki na Excel G z przodu i Gas A Just z tyłu i oczywiście jest znacznie lepiej, ale bardzo komfortowo - mama codziennie jeździ i nie zauważyła różnicy.

                                      Niebawem dokonam pomiarów i dam znać czy prześwit się zmienił.
                                      Moja Octavia:
                                      http://www.photoblog.pl/mmjp/129086205/octavia.html
                                      http://www.photoblog.pl/mmjp/129057977/octavia.html
                                      http://www.photoblog.pl/mmjp/129057839/octavia.html

                                      Komentarz

                                      • piotrek_os
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 8160
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        MMJP, po jakim przebiegu wymieniałes te amorki?

                                        [ Dodano: Pią 07 Wrz, 12 22:33 ]
                                        http://allegro.pl/bilstein-amortyzat...591435783.html na takie ktos z Was zmieniał?
                                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                        Komentarz

                                        • MMJP
                                          Drive
                                          • 2012
                                          • 60

                                          ponad 90 tyś rocznik 07, ale jeździł jakieś trzy lata
                                          Tylnych amorków prawie jak by nie było, bo bywało sporo w bagażniku + przyczepka
                                          no i ogólnie strasznie bujało samochodem i to akurat mocno się poprawiło, ale nie sposób dostrzec spadku komfortu, gładko przelatuje przez dziury.
                                          Moja Octavia:
                                          http://www.photoblog.pl/mmjp/129086205/octavia.html
                                          http://www.photoblog.pl/mmjp/129057977/octavia.html
                                          http://www.photoblog.pl/mmjp/129057839/octavia.html

                                          Komentarz

                                          • redhead
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 161
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            koledzy kto pomoże i zerknie do ETKI

                                            jakie amorki do Octavki kombi 1 1998 akl będą pasowały? - oznaczenia

                                            czy bilsteiny VNE-4574 (przód) i BNE-6863 (tył) będą pasowały ???

                                            z góry wielkie dzięki za szybką reakcję

                                            pzdr

                                            Komentarz

                                            • DGW
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 2330

                                              Te Bilsteiny które podałeś będą pasować
                                              NFPNorth-West
                                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                              WARSZTAT www.dsize.pl
                                              ->
                                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                              Komentarz

                                              • redhead
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 161
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                dzięki
                                                dzisiaj kupione
                                                w sobotę wymiana

                                                pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • ernestowski
                                                  Ambiente
                                                  • 2012
                                                  • 228

                                                  Czy różnica kilkudziesięciu złotych pomiędzy KYB EXCEL-G a KYB ULTRA SR jest warta dopłaty? Które z tych amortyzatorów cechują się większą trwałością? Szukam amorów jak najbardziej podobnych charakterystyką do fabrycznych.

                                                  Komentarz

                                                  • kowal 2002
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 5161

                                                    ernestowski, KYB Ultra SR są raczej z tych twardszych a Excel-e to bardziej "zamiennik" serii, więc dla Ciebie chyba te drugie.
                                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...