Musialbys zmienic zawieszenie na 'wielowaha' ...
Amortyzatory
Zwiń
X
-
misiek^wro, no toś mnie zdołował - co ja kupiłem :cry:
ale żeby chociaż podobna twardość była.
W O1 zaskoczyło mnie, że tył jak się naciska na samochód lata jak w berlingo, jak w jakiejś karocy czy coś.
Jak zaciągnę ręczny stojąc pod górkę i puszczę nożny to tył stoi w miejscu, ale jedzie do góry jak winda, a przód jedzie trochę do tyłu.
W escorcie (też belka) nie miałem takich bajerów.
Komentarz
-
-
kadilak, a co spowodowało, że przyjąłeś akurat takie zestawienie ? Oba rodzaje tych amorów to świetne rozwiązania do auta ale pierwszy raz się spotykam żeby ktoś zakładał je na zasadzie "pół na pół".OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
kabanos, ale ty masz 1,9 TDI, więc już w serii masz twardsze sprężyny i amortyzatory niż w moim 1,6.
Zobacz, że w tych KYBach też są różne do różnych silników
Jak teraz szukałem samochodu to znalazłem Imrezę też kombi i LPG co prawda mniejsze, ale to przecież Subaru, ale po przejażdżce okazało się, że O1 dużo lepiej się prowadzi mimo, że o 10 lat starsza konstrukcja (Impreza 2006). To była Impreza 1,5. Przydały by się jej takie boczne kółka jak w rowerkach dla dzieci, żeby się podpierała w zakrętach.
Po prostu producenci zakładają, że ludzie kupują małe silniki nie dla tego, że ich nie stać na większe tylko dla tego, że nie jeżdżą szybko i wolą komfortowe zawieszenie.
A ci co kupują mocne silniki to pewnie będą szybko jeździć więc trzeba im zapewnić bezpieczeństwo w zakrętach.
Chociaż podobno w nowych Skodach już nawet małe silniki mają sztywne zawieszenia.
Wiadomo też, że np. samochody azjatyckie sprzedawane w Europie mają sztywniejsze zawiasy niż identyczne jeżdżące po Azji.
Więc ja nie wiem czy np. wystarczy mi zamontować fabryczny zawias, ale przeznaczony do mocniejszego silnika, a może te Excel-G do mojego silnika też są nie dość twarde.
Z zawiasem od innych silników też może być problem z przystosowaniem do ciężaru silnika. Może powinienem wybrać zawias z mocnej doładowanej benzynówki, która waży mniej-więcej tyle co mój 1,6?
Ale tu pojawia się pytanie czy mi mechanik nie powie, że to tam nie pasuje i co ja z tym zrobię, oddam?
A jaki ja w ogóle mam silnik? Chodzi mi o to, że tu na forum tych silników 1,6 jest tak dużo do wyboru, że ja nie wiem. Mam 1,6 z fabrycznym gazem z 2007 roku, 102 konie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kabanosMMJP, polecam mój zestaw. KYB ExelG + koła 16 ET38. Prowadzenie poprawiło się bardzo zadowalająco :szeroki_usmiechGarret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MMJPA jaki ja w ogóle mam silnik? Chodzi mi o to, że tu na forum tych silników 1,6 jest tak dużo do wyboru, że ja nie wiem. Mam 1,6 z fabrycznym gazem z 2007 roku, 102 konie.
----
a w temacie - moje excel-G przejechały u mnie prawie 80 tysi, właśnie zaliczyły przegląd, jeździ się cały czas bardzo fajnie, pomimo seryjnych balonów 195/65/15
Komentarz
-
-
zam zamiar kupić Sachs, tylko zastanawiam się czy kupić serie Super Touring (tańsze) czy Advantage.
Na przód seria Advantage jest gazowo-olejowa, a Super Touring olejowa - z tyłu w modelu Advantage jak Super Touring i są gazowo olejowe. Opony jakie posiadam to 16" 205/55
Bardziej zależy mi na komforcie.
Jakiej firmy są fabryczne amortyzatory z przodu montowane i jaki model olej, czy gaz-olej?
Komentarz
-
-
Jak ci zależy tylko na komforcie to bierz olejowe. Gazowo olejowe Sachsy też są bardzo dobre w tym aspekcie. Ja kupiłem gazowo olejowe i jest dosłownie odrobinę twardziej na krótkich nierównościach, ale z wyboru - jako miłośnik miękkich zawieszeń - jestem zadowolony. Jak ktoś jeździł na lepszych Bilsteinach powie, że i tak teraz mam miękki tapczan. Może dla kogoś tak być, ale niedawno zaliczyłem 100 km trasę o tragicznej jakości nawierzchni, łaty na łacie do 3 poziomów i sobie dosłownie niemal płynąłem. Gdyby nie hałas opon uderzających o krawędzie łat i łączeń asfaltu, było by jak w poduszkowcu.
Fabrycznie montowane są podobno olejowe Sachsy. Ale zaufaj mi, z gazowo olejowych też będziesz bardzo zadowolony. Amortyzatory gazowo olejowe podczas długotrwałej jazdy po różnych nierównościach (krótkich, ostrych i długich) nie zmieniają swojej charakterystyki (albo raczej w o wiele mniejszym stopniu) tak jak olejowe na skutek pienienia się oleju i wzrostu jego temperatury.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MMJPkabanos, ale ty masz 1,9 TDI, więc już w serii masz twardsze sprężyny i amortyzatory niż w moim 1,6.
Zobacz, że w tych KYBach też są różne do różnych silników
Jak teraz szukałem samochodu to znalazłem Imrezę też kombi i LPG co prawda mniejsze, ale to przecież Subaru, ale po przejażdżce okazało się, że O1 dużo lepiej się prowadzi mimo, że o 10 lat starsza konstrukcja (Impreza 2006). To była Impreza 1,5. Przydały by się jej takie boczne kółka jak w rowerkach dla dzieci, żeby się podpierała w zakrętach.
Po prostu producenci zakładają, że ludzie kupują małe silniki nie dla tego, że ich nie stać na większe tylko dla tego, że nie jeżdżą szybko i wolą komfortowe zawieszenie.
A ci co kupują mocne silniki to pewnie będą szybko jeździć więc trzeba im zapewnić bezpieczeństwo w zakrętach.
Chociaż podobno w nowych Skodach już nawet małe silniki mają sztywne zawieszenia.
Wiadomo też, że np. samochody azjatyckie sprzedawane w Europie mają sztywniejsze zawiasy niż identyczne jeżdżące po Azji.
Więc ja nie wiem czy np. wystarczy mi zamontować fabryczny zawias, ale przeznaczony do mocniejszego silnika, a może te Excel-G do mojego silnika też są nie dość twarde.
Z zawiasem od innych silników też może być problem z przystosowaniem do ciężaru silnika. Może powinienem wybrać zawias z mocnej doładowanej benzynówki, która waży mniej-więcej tyle co mój 1,6?
Ale tu pojawia się pytanie czy mi mechanik nie powie, że to tam nie pasuje i co ja z tym zrobię, oddam?
A jaki ja w ogóle mam silnik? Chodzi mi o to, że tu na forum tych silników 1,6 jest tak dużo do wyboru, że ja nie wiem. Mam 1,6 z fabrycznym gazem z 2007 roku, 102 konie.skoda
fuckyeah!
Komentarz
-
-
Ktoś kiedyś pytał o Gas A Just
to są zwykłe komfortowe amorki.
Pewnie są twardsze od seryjnych i od Excel G, ale:
Wczoraj wymieniłem styrane seryjne amorki na Excel G z przodu i Gas A Just z tyłu i oczywiście jest znacznie lepiej, ale bardzo komfortowo - mama codziennie jeździ i nie zauważyła różnicy.
Niebawem dokonam pomiarów i dam znać czy prześwit się zmienił.
Komentarz
-
-
MMJP, po jakim przebiegu wymieniałes te amorki?
[ Dodano: Pią 07 Wrz, 12 22:33 ]
http://allegro.pl/bilstein-amortyzat...591435783.html na takie ktos z Was zmieniał?
Komentarz
-
-
Te Bilsteiny które podałeś będą pasowaćNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
Komentarz