OPONY całoroczne - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • krzysn
    odpowiedział(a)
    Widzę, że coraz więcej osób decyduje się na całoroczne. Za mną już 6 lub 7 lat na gy vector4seadons. Kilka razy pisałem w tym wątku i zadania nie zmieniam. Media, firmy oponiarskie i ch. wie kto jeszcze zrobili ludzi w konia ;-) przekonując, że opony jak buty, na każdy sezon inne.
    Moje opony świetnie sobie radzą zimą, latem, w śniegu, deszczu i na suchym. Przebieg 27tyś zużyte w niewielkim stopniu, pewnie jeszcze co najmniej drugie tyle na nich zrobię. Potem kupę kolejne całoroczne.

    Zostaw komentarz:


  • liveact
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez szkoda
    Postaram się zrobić test porównawczy w realu
    Bo co test i co rozmiar to inny wynik



    Tak więc dałbym sobie spokój

    A teoria spiskowa mówi, że jedynymi mającymi jakiś interes w używaniu całorocznych są tylko kierowcy
    Pogrubione... Oprócz warunków jazdy, zalezy też, na jakie auto wrzucą opony testowane... Rodzaj zawieszenia też ma jednak znaczenie :twisted:

    Zostaw komentarz:


  • szkoda
    odpowiedział(a)
    Postaram się zrobić test porównawczy w realu
    Bo co test i co rozmiar to inny wynik



    Tak więc dałbym sobie spokój

    A teoria spiskowa mówi, że jedynymi mającymi jakiś interes w używaniu całorocznych są tylko kierowcy

    Zostaw komentarz:


  • zepter00
    odpowiedział(a)
    Polecam się zapoznać z tym http://www.auto-swiat.pl/test-opon-l...5-65-r15/eydwj jest tam też GY Vector 4 S i wielosezonówki Verdestain, Hankook i inne... Hankook jedna z gorszych.

    Zostaw komentarz:


  • szkoda
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez lukasiasty
    Serio V70 stoi na 205 / 55 R16 ?
    S70
    powinno na 205/50/16, ale to drogi nietypowy rozmiar, a stoi i na 185/65/15
    generalnie to stoi dokładnie na tym co mu wsadzisz

    Zostaw komentarz:


  • lukasiasty
    odpowiedział(a)
    Niestety tak, na szczęście mam drugi komplet alusów z prawie nowymi michelin premacy hp 225/55R17, ale auto na tych 18 wygląda super :wink: , coś się po kombinuje żeby było git 8)
    Serio V70 stoi na 205 / 55 R16 :shock: ?

    Zostaw komentarz:


  • szkoda
    odpowiedział(a)
    Po moich ANALIZACH :lol: doszedłem do wniosku, że jeśli całoroczne to albo Goodyear albo Hankook, ostatecznie zapodałem Hankook Optimo 4S, 205/55/16 91H na S70 jak w profilu.
    Ale pełna opinia po zimie
    Obawiam się, że wielozesonówek w tym rozmiarze nie znajdziesz, musisz ładować UHP czyli pewnie ze 4000PLN za dwa komplety...
    Albo zmienić rozmiar

    [ Dodano: Czw 08 Maj, 14 08:27 ]
    A nie, są takie Klebery:


    Zamieszczone przez lukasiasty
    jak z hałasem tych opon
    normalnie cicho, na wodzie może trochę mlaszczą przy przyspieszaniu

    [ Dodano: Czw 08 Maj, 14 08:29 ]
    jeszcze jakieś GY...
    Opony Goodyear Eagle LS2 w Oponeo to darmowa wysyłka w 24h i gwarancja niskich cen. Sprawdź opinie o Goodyear Eagle LS2 i dokonaj zakupu!


    ale generalnie opony w tym rozmiarze cenowo miażdżą

    Zostaw komentarz:


  • lukasiasty
    odpowiedział(a)
    szkoda, napisz jaki to model opony i w jakim rozmiarze, jak z hałasem tych opon no i na jakim aucie je masz założone. W C5 będę musiał coś kupić przed zimą, mam rozmiar 245/45R18 i raczej dwóch kompletów nie chcę kupować, zastanawiam się mocno nad jakimiś całorocznymi :roll:

    Zostaw komentarz:


  • szkoda
    odpowiedział(a)
    Zainspirowany wczorajszą rozmową i dzisiajszą pogodą -> 14 stopni i deszcz - pojeździłem sobie po kałużach i pohamowałem, no nie wiem, nie mogę się do niczego przyczepić, to już trzeba by było robić testy porównawcze gdzie jedne opony wygrywają jakimis centymetrami nad drugimi, w subiektywnym odczuciu jest "normalnie", nic nie płynie, nic się nie ślizga (dla mnie to normalne, że jak przy 80km/h walnę opór w hebel to ABS ma co robić ).
    Normalnie.
    Niby wiedziałem, ale wolałem się upewnić

    [ Dodano: Czw 08 Maj, 14 08:03 ]
    A teraz właśnie miałem okazję przejechać się na zimówkach michelina (Alpin A4?), bo kumpel uprawia na nich jazdę całoroczną i już wiem co to znaczy płynąć :lol:
    Ale też się da, po prostu trzeba wolniej jechać

    Zostaw komentarz:


  • szkoda
    odpowiedział(a)
    sew1981, za szybko lecą w lecie jeśli nie jest to czinkłeczento, próbowałem :-)
    A o całorocznych pogadamy tak naprawdę jak (jeśli) spadnie śnieg.
    Byłem bardzo sceptycznie nastawiony ale còż, zawsze można nieco zmienić zdanie.

    Na marginesie to tej zimy w ogóle niemiałem specjalnych powodów do zakładania zimówek, no ale to osobna kwestia...

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    ja miałem vectory w corsie swego czasu. Jednak bardziej traktowałem tę oponę jako wiosenną - letnią, bo na zimę za twarda jest guma i nie dorówna zimówce na śniegu. w wielosezon nie wierzę, lepiej chyba nie zmieniać zimówek, jak ktoś chce cały rok na jednym zestawie jeździć :P

    Zostaw komentarz:


  • stuff1000
    odpowiedział(a)
    W moim passacie 1.6 diesel miałem dębice nawigator 1 i dawały radę bardzo dobrze mi się jezdziło. Skuszony do drugiego auta Vectry 2.0 kupiłem parę lat pózniej nawigatory 2 i byłą to kompletna porażka rozsypały się po dwóch sezonach może miały z 15 tysięcy przejechane...

    Zostaw komentarz:


  • Pelex
    odpowiedział(a)
    Myślę, że dla kogoś kto jeździ głównie po mieście, albo jedzie w miarę spokojnie na trasie to wielosezon jak najbardziej się sprawdzi.

    W zimie wygrzebie się ze śniegu, w lecie piszczeć w zakrętach też nie będzie, więc dobra opona do spokojnej jazdy.

    szkoda, jeśli chodzi o hankooki to ja je miałem kilka lat temu, kupiłem jeszcze używki i nie mam pojęcia ile lat miały. Może dlatego takie było odczucie.

    Fakt, że dębice były najgorsze na deszczu, po prostu masakra. Escort przy 70 zaczynał wiedzieć lepiej, gdzie ma jechać. Drugi raz bym się nie zdecydował na nie.

    Zostaw komentarz:


  • fernando
    odpowiedział(a)
    Mówiłem juz dawno, ze vectory są dobre i to podtrzymam, a mogę tylko dodać, ze nokiany są znacznie bardziej zimowe, chociaż niby maja być wielosezonowe...

    Zostaw komentarz:


  • szkoda
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Pelex
    hankook
    nic mi nie płynie, na razie jeździłem w temperaturach od 3 do 25 stopni, na suchym i mokrym i spokojnie mogę te opony polecić każdemu, ale jedna ważna uwaga, mój samochód nie ma oszałamiającej mocy, i niespecjalnie lubi skręcać, więc polecam zdecydowanie każdemu do w miarę dynamicznej jazdy bez szaleństwa na zakrętach.

    Jeżeli chodzi o wodę to jestem przekonany, że w blind teście nikt nie zauważyłby róznicy między moimi poprzednimi Uniroyalami RS2, również należy zaznaczyć, że hankooki są nowe (RS2 też były świeże).

    Szczerze mówiąc z niecierpliwością czekam na zimę i jeżeli będzie OK to poczuję się lekko załadowany w tyłek z tymi sezonowymi wymianami :lol: , do takiej jazdy jak ja czyli 90% Warszawa i spokojny samochód może okazać się , że opony będą wystarczające a naprawdę mam wysokie wymagania

    Oczywiście zdaję sobie sprawę, że gdybym je założył do dowalonej O2 z twardym zawiasem i szukał końca przyczepności to moje zdanie mogłoby być nieco inne.

    No zobaczymy, to moje pierwsze doświadczenie z (podobno) dobrymi całorocznymi, jeździłem wcześniej na navigatorach dębicy, ale to beznadziejne opony IMO.

    Zostaw komentarz:


  • mattyah4x4
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Pelex
    . Opony jak najbardziej na tak, dopóki nie ma deszczu lub dużej ilości wody.
    szczerze mówiąc, nie zauważyłem... wręcz nawet odwrotnie :roll:
    miałem kiedyś uniroyale "the rain tyre" - dedykowana jakby nie było, do deszczu - i na niezużytym nexenie różnicy nie widzę....

    no ale ja jestem nieobiektywny, bo polowe czasu spędzam na BfG AT :lol:

    Zostaw komentarz:


  • Pelex
    odpowiedział(a)
    Jeździłem już na różnych wielosezonach i do wszystkich mam podobne odczucia. Opony jak najbardziej na tak, dopóki nie ma deszczu lub dużej ilości wody. Nawet dębica navigator jest ok, dopóki jest sucho lub śnieg, a na wet lód.

    Jak mamy dużo wody to przy większych prędkościach auto zaczyna płynąć- dębica, hankook, falken.

    Ponoć goodyear vector daje radę, ale i trochę kosztuje. Według testów i opinii, które słyszałem jedna z najlepszych wielosezonówek.

    Zostaw komentarz:


  • Ra
    odpowiedział(a)
    Również myślę o zakupie całorocznych.
    Kupiłem rok temu O2 i mam dwa komplety kół - letnie na DEZENT F 15" 5x112 i zimowe na stalowych 15'' - oba goodyear w stanie idealnym.
    Niestety 15'' to jakby nie patrzeć nie wygląda dobrze.

    Czy warto teraz zmieniać na 16 lub 17'' alu + całoroczne czy czekać aż się oba zużyją?
    Marzą mi się takie jak niżej - ktoś na tym forum wklejał tą fotkę (mam nadzieję, że nie łamię praw autorskich). Może ktoś wie jaki to model i rozmiar?

    Fotki wkleiły się odwrotnie.
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • fernando
    odpowiedział(a)
    Ja juz kolejny model całorocznych opon testowałem, tym razem od Nokiana, i dają rade.

    Zostaw komentarz:


  • szkoda
    odpowiedział(a)
    A ja zapodałem Hankook Optimo 4s 205/55/16 91H, na suchym i mokrym bardzo dobrze a o reszcie pogadamy za rok :lol:

    Zostaw komentarz:


  • maymer
    odpowiedział(a)
    Wracając do tematu ATków, na zimę ojczulek kupił normalne zimówki, teraz zjeżdża śmietnik, który z poprzedniego sezonu został a na założenie czekają już Dunlop Grandtrek AT3 - ciekaw jestem co to za opona, bo oceny ma raczej pozytywne

    Zostaw komentarz:


  • fernando
    odpowiedział(a)
    mattyah4x4, ok, napisałem tylko moje odczucia, a stwierdzenie, ze "kazda opona wypada słabo" do mnie nie przemawia, bo pisałem o słabych stronach tej opony właśnie w porównaniu do opon sezonowych i według mnie to jest ich wada...

    Zostaw komentarz:


  • mattyah4x4
    odpowiedział(a)
    w kategorii "odprowadzania dużych ilości wody" zwłaszcza "przy dużych prędkościach" to każda opona wypada słabo, nawet dedykowana (np. z moich własnych doswiadczeń Uniroyal Rain Expert)

    względem tego trudno uznać to za wadę opon całorocznych :lol:

    a tak btw. to wrzucanie do jednego wora wszystkich opon całorocznych jest trochę bez sensu, bo zróżnicowanie względem bieżnika jest spore :roll:

    np. opisywany przeze mnie Nexen n`priz ma zacięcie mocno zimowe (rzeźba i właściwości) - agresywny bieżnik - taki np. Vector albo Pirelli mają znacznie bardziej "letni" bieżnik

    Zostaw komentarz:


  • fernando
    odpowiedział(a)
    Z moich doświadczeń wynika, ze najgorzej wypadają całoroczne w kategorii odprowadzania dużych ilości wody, ale i tak są lepsze od zimowej pod tym względem, wiec nie jest zle Nie wiem, jak nexeny, ale goodyeary nie hałasują.

    Zostaw komentarz:


  • mattyah4x4
    odpowiedział(a)
    na scoucie owszem

    wiosną na mokrym będą się spisywały dobrze, jestem tego pewien... gorzej może być latem - ich dość agresywny, zimowy bieżnik może się zużywać - a na pewno hałasować (jest dość głośny, zwłaszcza na ziarnistym asfalcie)

    Zostaw komentarz:

Pracuję...