mattyah4x4, nie pomogę , nie robiłem tego nigdy , nie mam takiego urządzenia. a co się dzieje że trzeba doważać na aucie ?
a lubię sobie doważyć, bo jestem wyczulony na drobne bicia - a nawet jak jest opona statycznie wyważona porządnie to przy dynamicznym wychodzi po 10-20 gram :roll:
nic, podjade do gości u których zawsze to robie - ciekaw jestem tylko jak zareaguje haldex (przy wyłączonym zapłonie) na pokręcenie przednim kołem z dużą prędkością...
1.Goodyear Vector 4Seasons 205/55 R16 91 H -103 Euro
2.Goodyear Vector 4Seasons 205/55 R16 94 V -110 euro
3.Goodyear Vector 4Seasons 205/55 R16 94 V XL MFS 112 Euro - z oznaczeń wynika ,że jest z rantem :?
4.Goodyear Vector 4Seasons 205/55 R16 94 V VW 130Euro
Na pozycje 2 i 4 trzeba czekać kilka dni.Kilka dni u mnie to pewnie 2 tygodnie czekania,ale zadzwonię w poniedziałek i się dowiem ile trzeba czekać na daną oponę.Wybiorę chyba tę która dotrze do mnie najszybciej tylko coś czuję,że będzie to H.
Wczoraj miałem w ręce GY jak i VredesteinQLite niestety w innych rozmiarach. Opone VQ Lite można zakładać jak się chce.GY jest kierunkowy. Tak piszę jakby kogoś to interesowało.
shok, gy vector4seasons xl występują w modelu dla volkswagena, dodatkowe oznaczenie vw. Nie wiem dlaczego, ale mają etykietę z informacją o znacznie niższym hałasie. Piszę z komórki więc trudno mi wkleić linka, info można znaleźć na stronie gy.
Absolutnie nie narzekam na hałas w swoich oponach, ale jeśli mogłoby być lepiej to chętnie bym to sprawdził.
Aha, nic mi się nadmiernie nie ugina ;-), opona jak fabryczna 205/55 r16 z indeksem V
Panowie wybrałem 2 modele
Vredestein Quatrac Lite 205/55/16 (91 H lub V )
Goodyear Vector 4Seasons 205/55 16 (91 H lub V lub V- XL)
Brać H czy V? auto i tak nigdy nie pojedzie szybciej niż 200km/h
Dopłacać do XL? Opcja jedynie przy Goodyear bo Vredestein takich nie posiada.
a tak z innej beczki - leszek, doradź proszę: da się doważyć dynamicznie opony na przedniej osi w scoucie (haldex) ??? przy podłożeniu maszyny pod koło (z wyłączonym silnikiem i zapłonem) haldex odpali tylna oś po wykryciu poślizgu przodu ?
a może robic o na aucie w całości podniesionym na podnośniku kolumnowym ? :?
Oprócz napędu 4X4 to stanowczo odradzam-u mnie opony całoroczne nie sprawdziły się,głównie zimą,kiedy to miałem olbrzymie problemy,a na drodze czułem sie jak na lodowisku. jednak dobre zimówki trochę dają i poprawiają komfort jazdy,bezpieczeństwo.
Przy aucie 4x4 to ja nie widze problemu z ruszeniem nawet zima jak ta opona bedzie miala cos bieznika
ujeżdżałem pod zakładem e124 4x4 w automacie na łysych letnich i po śniegu dawał radę . byłem pod wrażeniem . do takich rzeczy faktycznie 4x4 się przydaje.
Przy aucie 4x4 to ja nie widze problemu z ruszeniem nawet zima jak ta opona bedzie miala cos bieznika, chyba ze przy duzym mrozie, bo wtedy guma twardnieje i z hamowaniem beda problemy. W lecie za to moze byc za miekka, co moze powodowac ciut gorsza sterowalnosc.
mattyah4x4, i jak spadł już deszcz? Bo namieszałeś mi z ta oponą i jestem skory ją kupić. Tylko jak z tym deszczem.
coś tam padało wczoraj :lol:
no opona - jak to opona... toczy się i nic poza tym, normalnie
zresztą ani nie było jakiejś spektakularnej ulewy, ani nie jechałem na trasie po koleinach wypełnionych wodą (zresztą w tych ostatnich powinna sobie dobrze radzić z odprowadzaniem wody - ze względu na dość agresywny, ale otwarty bieznik w kształcie v)
zresztą nowa opona (z max bieżnikiem) będzie się zawsze zachowywała kozacko :wink:
pytanie co będzie, jak ten bieznik zejdzie do np. 5 mm (nowa w moim rozmiarze ma 7 mm)
a tak wogóle to ja jestem niemiarodajny - jezdze cały rok na BfG AT, a zdarzało mi się również zime przejezdzic na oponach typu MT :szeroki_usmiech
[ Dodano: Pią 25 Paź, 13 13:18 ]
Zamieszczone przez krzysn
Fascynacja samochodem przeszła mi kilka lat temu, teraz liczy się bezawaryjność, wygoda. Nie kręcą mnie mody, kosmetyki samochodowe za xxx zł. Nie ma m również problemu z jaką prędkością uda mi się pokonać zakręt :-) Auto jeździ na całorocznych dobrze i choć niejeden mistrz kierownicy wie na ten temat lepiej ja już dwóch kompletów opon nie kupię.
sam bym tego lepiej nie ujął...
to jest trochę tak jak z automatycznymi skrzyniami biegów - najbradziej krytykują ci, którzy nigdy takiej nie mieli :lol:
shok, musisz poczytać od początku ;-) Używam całorocznych GY vector4seasons, wcześniej w fabii 75KM, teraz w octavii. Świadomie po zakupie samochodu sprzedałem opony letnie i kupiłem nowy komplet wielosezonowych. Moja opinia na temat tych opon się nie zmieniła.
Dla mnie rewelacja, nie zmieniłem stylu jazdy zimą. Opony zachowują się bardzo dobrze na błocie pośniegowym/śniegu. Na lodzie najlepsza zimówka będzie się ślizgać. Co ważne, na mokrym asfalcie jeszcze nie zdarzyło mi się zerwać przyczepności podczas hamowania (tzn nie włączył się abs). Może to zależy od stylu jazdy?
Wcześniej wiele lat miałem dwa komplety opon i po prostu odechciało mi się każdej wiosny/jesieni zmieniać koła.
Fascynacja samochodem przeszła mi kilka lat temu, teraz liczy się bezawaryjność, wygoda. Nie kręcą mnie mody, kosmetyki samochodowe za xxx zł. Nie ma m również problemu z jaką prędkością uda mi się pokonać zakręt :-) Auto jeździ na całorocznych dobrze i choć niejeden mistrz kierownicy wie na ten temat lepiej ja już dwóch kompletów opon nie kupię.
Zamieniłem przód/tył po 2 latach, przebieg 24 tys - bieżnik na przedniej osi zużyty w niewielkim stopniu, 1-2mm w porównaniu z tyłem.
osobiście sporo przejechałem na GY vector 5 . zimowe wrażenia takie jak napisałem wcześniej . lato czuć było ze maja spore opory toczenia . tylko że auto miało 60KM
jeździłem na starym nawigatorze , zima słabo . lato w zasadzie jak na letniej.
mattyah4x4, i jak spadł już deszcz? Bo namieszałeś mi z ta oponą i jestem skory ją kupić. Tylko jak z tym deszczem.
Wszyscy odradzają wielosezonowe opony ale ciekaw jestem ile tych osób kupiło nowe wielosezonowe opony? Założę się ,że 3/4 osób nie kupiło lub kupiło jakieś śmietniki z importu.
Najlepiej jakby osoby się wypowiadające podawały bynajmniej markę opony wielosezonowej żeby był jakiś punkt odniesienia.
A pisanie ,że ktoś kupuje wielosezonowe z oszczędności to bez sensu bo jak policzyć cenę łączną 2 kompletów opon to wychodzi często podobna a nawet i mniejsza cena wielosezonowych.
Ja po prostu nie mam gdzie trzymać kolejnych opon zimowych.
Ps. niektórzy w innym temacie jarają się tanimi zimówkami Dębicą i Sava bo w kopnym śniegu są dobre. Nie wiem jak wy ale ja w kopnym śniegu nie jeździłem od co najmniej kilku lat. A na deszczu jak i Dębica tak i Sava sobie kompletnie nie radzą. Tego jakoś nikt nie podkreśla.
ja o jednym, Ty o drugim... wątek jest o oponach całorocznych i warto by się było tego trzymać, a nie że chińskie, że niedobre bo tanie, że lepsze polskie lub czeskie (faktycznie, ogromny wybór opon 4S u producentow polskich i czeskich)
no może trochę uogólniłem , faktycznie masz rację . jeżeli wprowadziło to zamieszanie to przepraszam .
a sens mojej wypowiedzi odnosi się do wszystkich typów opon.
Zostaw komentarz: