OPONY całoroczne - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • mattyah4x4
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leszekmw
    mattyah4x4, nie pomogę , nie robiłem tego nigdy , nie mam takiego urządzenia. a co się dzieje że trzeba doważać na aucie ?
    a lubię sobie doważyć, bo jestem wyczulony na drobne bicia - a nawet jak jest opona statycznie wyważona porządnie to przy dynamicznym wychodzi po 10-20 gram :roll:

    nic, podjade do gości u których zawsze to robie - ciekaw jestem tylko jak zareaguje haldex (przy wyłączonym zapłonie) na pokręcenie przednim kołem z dużą prędkością...

    Zostaw komentarz:


  • leszekmw
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez paweł2
    leszekmw napisał/a:
    montowałem wczoraj hamkooka optimo 4s . bardzo ładny towar , powinna się dobrze sprawować w zimie.

    Brat ma takowe na Accordzie i zima nie odbiegaly w niczym od zimowek Baruma.
    no to czyli że na śniegu sprawne. na pewno też są ciche. ciekawe jak w lecie będzie..

    Zostaw komentarz:


  • paweł2
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leszekmw
    montowałem wczoraj hamkooka optimo 4s . bardzo ładny towar , powinna się dobrze sprawować w zimie.
    Brat ma takowe na Accordzie i zima nie odbiegaly w niczym od zimowek Baruma.

    Zostaw komentarz:


  • shok
    odpowiedział(a)
    1.Goodyear Vector 4Seasons 205/55 R16 91 H -103 Euro
    2.Goodyear Vector 4Seasons 205/55 R16 94 V -110 euro
    3.Goodyear Vector 4Seasons 205/55 R16 94 V XL MFS 112 Euro - z oznaczeń wynika ,że jest z rantem :?
    4.Goodyear Vector 4Seasons 205/55 R16 94 V VW 130Euro
    Na pozycje 2 i 4 trzeba czekać kilka dni.Kilka dni u mnie to pewnie 2 tygodnie czekania,ale zadzwonię w poniedziałek i się dowiem ile trzeba czekać na daną oponę.Wybiorę chyba tę która dotrze do mnie najszybciej tylko coś czuję,że będzie to H.

    Wczoraj miałem w ręce GY jak i VredesteinQLite niestety w innych rozmiarach. Opone VQ Lite można zakładać jak się chce.GY jest kierunkowy. Tak piszę jakby kogoś to interesowało.

    Zostaw komentarz:


  • krzysn
    odpowiedział(a)
    shok, gy vector4seasons xl występują w modelu dla volkswagena, dodatkowe oznaczenie vw. Nie wiem dlaczego, ale mają etykietę z informacją o znacznie niższym hałasie. Piszę z komórki więc trudno mi wkleić linka, info można znaleźć na stronie gy.
    Absolutnie nie narzekam na hałas w swoich oponach, ale jeśli mogłoby być lepiej to chętnie bym to sprawdził.
    Aha, nic mi się nadmiernie nie ugina ;-), opona jak fabryczna 205/55 r16 z indeksem V

    Zostaw komentarz:


  • leszekmw
    odpowiedział(a)
    mattyah4x4, nie pomogę , nie robiłem tego nigdy , nie mam takiego urządzenia. a co się dzieje że trzeba doważać na aucie ?

    Zostaw komentarz:


  • fernando
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez mirek_p11
    shok napisał/a:
    Goodyear Vector 4Seasons


    jedyne słuszne, ale bez xl
    A ja wręcz przeciwnie napiszę - mam takie właśnie V XL i jest super! Wzmocnione uginają się na pewno mniej...

    Zostaw komentarz:


  • shok
    odpowiedział(a)
    Tylko nie wiem czy całoroczne nie będą miększe od zwykłych opon i nie będą się uginać.
    A opony w indeksie H i V różnią się twardością na bokach ???

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez shok
    Goodyear Vector 4Seasons
    jedyne słuszne, ale bez xl

    Zostaw komentarz:


  • Zorr
    odpowiedział(a)
    shok, a jaki indeks prędkości masz mieć w letnich, to też i taki bierz w całorocznych

    Zostaw komentarz:


  • shok
    odpowiedział(a)
    Panowie wybrałem 2 modele
    Vredestein Quatrac Lite 205/55/16 (91 H lub V )
    Goodyear Vector 4Seasons 205/55 16 (91 H lub V lub V- XL)
    Brać H czy V? auto i tak nigdy nie pojedzie szybciej niż 200km/h
    Dopłacać do XL? Opcja jedynie przy Goodyear bo Vredestein takich nie posiada.

    Zostaw komentarz:


  • mattyah4x4
    odpowiedział(a)
    ooo, to ciekawy towar....

    a tak z innej beczki - leszek, doradź proszę: da się doważyć dynamicznie opony na przedniej osi w scoucie (haldex) ??? przy podłożeniu maszyny pod koło (z wyłączonym silnikiem i zapłonem) haldex odpali tylna oś po wykryciu poślizgu przodu ?

    a może robic o na aucie w całości podniesionym na podnośniku kolumnowym ? :?

    Zostaw komentarz:


  • leszekmw
    odpowiedział(a)
    montowałem wczoraj hamkooka optimo 4s . bardzo ładny towar , powinna się dobrze sprawować w zimie.

    Zostaw komentarz:


  • SklepMartec_pl
    odpowiedział(a)
    Oprócz napędu 4X4 to stanowczo odradzam-u mnie opony całoroczne nie sprawdziły się,głównie zimą,kiedy to miałem olbrzymie problemy,a na drodze czułem sie jak na lodowisku. jednak dobre zimówki trochę dają i poprawiają komfort jazdy,bezpieczeństwo.

    Zostaw komentarz:


  • leszekmw
    odpowiedział(a)
    Przy aucie 4x4 to ja nie widze problemu z ruszeniem nawet zima jak ta opona bedzie miala cos bieznika
    ujeżdżałem pod zakładem e124 4x4 w automacie na łysych letnich i po śniegu dawał radę . byłem pod wrażeniem . do takich rzeczy faktycznie 4x4 się przydaje.

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Przy aucie 4x4 to ja nie widze problemu z ruszeniem nawet zima jak ta opona bedzie miala cos bieznika, chyba ze przy duzym mrozie, bo wtedy guma twardnieje i z hamowaniem beda problemy. W lecie za to moze byc za miekka, co moze powodowac ciut gorsza sterowalnosc.

    Zostaw komentarz:


  • leszekmw
    odpowiedział(a)
    hahaha.. i ja też... :szeroki_usmiech
    żeby tylko nie było uderz w stół....

    Zostaw komentarz:


  • krzysn
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez mattyah4x4
    to jest trochę tak jak z automatycznymi skrzyniami biegów - najbradziej krytykują ci, którzy nigdy takiej nie mieli :lol:
    mam DSG

    Zostaw komentarz:


  • mattyah4x4
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez shok
    mattyah4x4, i jak spadł już deszcz? Bo namieszałeś mi z ta oponą i jestem skory ją kupić. Tylko jak z tym deszczem.
    coś tam padało wczoraj :lol:

    no opona - jak to opona... toczy się i nic poza tym, normalnie
    zresztą ani nie było jakiejś spektakularnej ulewy, ani nie jechałem na trasie po koleinach wypełnionych wodą (zresztą w tych ostatnich powinna sobie dobrze radzić z odprowadzaniem wody - ze względu na dość agresywny, ale otwarty bieznik w kształcie v)

    zresztą nowa opona (z max bieżnikiem) będzie się zawsze zachowywała kozacko :wink:
    pytanie co będzie, jak ten bieznik zejdzie do np. 5 mm (nowa w moim rozmiarze ma 7 mm)

    a tak wogóle to ja jestem niemiarodajny - jezdze cały rok na BfG AT, a zdarzało mi się również zime przejezdzic na oponach typu MT :szeroki_usmiech

    [ Dodano: Pią 25 Paź, 13 13:18 ]
    Zamieszczone przez krzysn

    Fascynacja samochodem przeszła mi kilka lat temu, teraz liczy się bezawaryjność, wygoda. Nie kręcą mnie mody, kosmetyki samochodowe za xxx zł. Nie ma m również problemu z jaką prędkością uda mi się pokonać zakręt :-) Auto jeździ na całorocznych dobrze i choć niejeden mistrz kierownicy wie na ten temat lepiej ja już dwóch kompletów opon nie kupię.
    sam bym tego lepiej nie ujął...
    to jest trochę tak jak z automatycznymi skrzyniami biegów - najbradziej krytykują ci, którzy nigdy takiej nie mieli :lol:

    Zostaw komentarz:


  • krzysn
    odpowiedział(a)
    shok, musisz poczytać od początku ;-) Używam całorocznych GY vector4seasons, wcześniej w fabii 75KM, teraz w octavii. Świadomie po zakupie samochodu sprzedałem opony letnie i kupiłem nowy komplet wielosezonowych. Moja opinia na temat tych opon się nie zmieniła.
    Dla mnie rewelacja, nie zmieniłem stylu jazdy zimą. Opony zachowują się bardzo dobrze na błocie pośniegowym/śniegu. Na lodzie najlepsza zimówka będzie się ślizgać. Co ważne, na mokrym asfalcie jeszcze nie zdarzyło mi się zerwać przyczepności podczas hamowania (tzn nie włączył się abs). Może to zależy od stylu jazdy?
    Wcześniej wiele lat miałem dwa komplety opon i po prostu odechciało mi się każdej wiosny/jesieni zmieniać koła.

    Fascynacja samochodem przeszła mi kilka lat temu, teraz liczy się bezawaryjność, wygoda. Nie kręcą mnie mody, kosmetyki samochodowe za xxx zł. Nie ma m również problemu z jaką prędkością uda mi się pokonać zakręt :-) Auto jeździ na całorocznych dobrze i choć niejeden mistrz kierownicy wie na ten temat lepiej ja już dwóch kompletów opon nie kupię.

    Zamieniłem przód/tył po 2 latach, przebieg 24 tys - bieżnik na przedniej osi zużyty w niewielkim stopniu, 1-2mm w porównaniu z tyłem.

    Zostaw komentarz:


  • leszekmw
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez shok
    Tego jakoś nikt nie podkreśla.
    ja już nie raz podkreślałem.. ops:

    osobiście sporo przejechałem na GY vector 5 . zimowe wrażenia takie jak napisałem wcześniej . lato czuć było ze maja spore opory toczenia . tylko że auto miało 60KM
    jeździłem na starym nawigatorze , zima słabo . lato w zasadzie jak na letniej.

    Zostaw komentarz:


  • shok
    odpowiedział(a)
    mattyah4x4, i jak spadł już deszcz? Bo namieszałeś mi z ta oponą i jestem skory ją kupić. Tylko jak z tym deszczem.
    Wszyscy odradzają wielosezonowe opony ale ciekaw jestem ile tych osób kupiło nowe wielosezonowe opony? Założę się ,że 3/4 osób nie kupiło lub kupiło jakieś śmietniki z importu.
    Najlepiej jakby osoby się wypowiadające podawały bynajmniej markę opony wielosezonowej żeby był jakiś punkt odniesienia.
    A pisanie ,że ktoś kupuje wielosezonowe z oszczędności to bez sensu bo jak policzyć cenę łączną 2 kompletów opon to wychodzi często podobna a nawet i mniejsza cena wielosezonowych.
    Ja po prostu nie mam gdzie trzymać kolejnych opon zimowych.
    Ps. niektórzy w innym temacie jarają się tanimi zimówkami Dębicą i Sava bo w kopnym śniegu są dobre. Nie wiem jak wy ale ja w kopnym śniegu nie jeździłem od co najmniej kilku lat. A na deszczu jak i Dębica tak i Sava sobie kompletnie nie radzą. Tego jakoś nikt nie podkreśla.

    Zostaw komentarz:


  • mattyah4x4
    odpowiedział(a)
    pax :wink:

    Zostaw komentarz:


  • leszekmw
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez mattyah4x4
    ja o jednym, Ty o drugim... wątek jest o oponach całorocznych i warto by się było tego trzymać, a nie że chińskie, że niedobre bo tanie, że lepsze polskie lub czeskie (faktycznie, ogromny wybór opon 4S u producentow polskich i czeskich)
    no może trochę uogólniłem , faktycznie masz rację . jeżeli wprowadziło to zamieszanie to przepraszam .
    a sens mojej wypowiedzi odnosi się do wszystkich typów opon.

    Zostaw komentarz:


  • mattyah4x4
    odpowiedział(a)
    Tajwan to owszem jeden grzyb, ale z raczej Chinami a nie z Koreą :lol:

    Zostaw komentarz:

Pracuję...