OPONY całoroczne - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
Nokian i Vredestein nie są klasą premium. Ostatnio przyszedł do mnie Quatrac 5 wyprodukowany w Indiach, Nokian u Ruskich robiony, gdzie tam jakakolwiek kontrola jakości?
-
-
Zamieszczone przez vesatiswujowych opon (Dębica)
Bardzo dobrze się sprzedają i ludzie sobie je chwalą oczywiście nie na autostradę ale w śnieg.Osobiście mam i złego słowa nie powiem jedynie hałas,a tak to
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez ruwadoperfex, a zimą, ale taką prawdziwą zapuszczasz się np. na lubelskie, czy podwarszawkie wioski, wyjeżdżasz w góry? Na Warszawę takie oponki są wystarczające, najwyżej kilka dni w razie kataklizmu zostawisz autko pod domem. Ale jak jeździsz tak jak napisałem na początku i codziennie to crossclimaty nie sprawdzą się.
Dwóch kompletów felg nie mam bo nie chce mi się pół roku na brzydkich jeździć - czyli albo muszę się umawiać u wulkanizatora w jakichś głupich terminach albo stać w kolejce. Jedno i drugie mnie nie interesuje.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez versoObecnie mam rozwiązanie "tradycyjne" - lato na felgach aluminiowych, zimówki na stalówkach (wszystkie opony z 2007r. bieżnik ok. tylko, że starość...).
Taka właśnie sytuacja :P - co robić? jak żyć?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez dudek_tMałe podsumowanie.
Minął rok od założenia Vredestein Quatrac 3 205/60 R15 w Octavii 1.6 z LPG. Przejechane 29000km w zasadzie w każdych warunkach (zima na płaskim, upały w CRO i ITA). Nie jeździłem na nich w góry zimą.
Stan bieżnika: przód 5.5mm, tył 6.5mm. Reasumując jestem baaardzo zadowolony. Po zamianie przód tył spokojnie starczą jeszcze na rok, półtora. Myślę że do 70000km spokojnie powinny dojechać. Po tym przebiegu zimą pewnie już nie będą sobie radzić.
Jak zjadę ten komplet - wskakują kolejne "całoroczne"
I może doradzisz.... :roll:
Mocno zastanawiam się nad zakupem opon całorocznych do auta żony - Opel Meriva benzyna 1,4 rozmiar 185/60 R15. Samochód traktowany jako tzw. "drugi w rodzinie", 90% jazdy miasto (najgorsze warunki to zima - słabo odśnieżone drogi osiedlowe, parkingi itp.), czasami sporadycznie "dłuższa" trasa 200-300km. Roczne przebiegi ok. 5-6 tys. km.
Rozważam:
-Nokian WeatherProof 185/60 R15 88 H XL, parametry "na papierze" dość imponujące: C (opór toczenia), B (hamowanie na mokrym) 68dB (hałas)
-Vredestein Quatrac 5 185/60 R15 88 H XL, parametry: C (opór toczenia), C (hamowanie na mokrym) 69dB (hałas)
Koszt kompletu ok. 1000zł. (oba w podobnej cenie).
Nokian i chyba Vredestein to klasa premium wśród opon.
Lub rozwiązanie "tradycyjne":
Zima:
-Dębica Frigo 2 185/60 R15 88 T XL, parametry: E (opór toczenia), C (hamowanie na mokrym) 68dB (hałas)
Lato:
-Dębica Presto HP 185/60 R15 88 H XL, parametry: E (opór toczenia), C (hamowanie na mokrym) 68dB (hałas)
Koszt dwóch kompletów (lato+zima) ok. 1450zł.
Dębica to klasa "budżetowa" i tu mnie zastanawia, czy opona premium całoroczna przewyższa swoimi właściwościami jezdnymi oponę letnią lub zimową klasy ekonomicznej ???
Nigdzie nie widziałem takich porównań/testów, może ktoś widział? chyba, że takie porównanie jest bezsensowne?
Opony na ok 3 może 4 lata, czyli jakieś 20 tys.km - później auto będzie sprzedane.
Obecnie mam rozwiązanie "tradycyjne" - lato na felgach aluminiowych, zimówki na stalówkach (wszystkie opony z 2007r. bieżnik ok. tylko, że starość...).
Taka właśnie sytuacja :P - co robić? jak żyć?
Zostaw komentarz:
-
-
perfex, a zimą, ale taką prawdziwą zapuszczasz się np. na lubelskie, czy podwarszawkie wioski, wyjeżdżasz w góry? Na Warszawę takie oponki są wystarczające, najwyżej kilka dni w razie kataklizmu zostawisz autko pod domem. Ale jak jeździsz tak jak napisałem na początku i codziennie to crossclimaty nie sprawdzą się.
Zostaw komentarz:
-
-
Jeździłem na crossclimatach przez tydzień... jeden dzień był ze śniegiem. Cóż. To jest letnia opona która jako taki hamuje i przyśpiesza na śniegu. Tyle. Do dobrych opon wielosezonowych nie ma startu w zimowych warunkach (do zimówek z litości nie porównuje).
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez leszekmwbył u mnie dzisiaj przedstawiciel michelina i pogadaliśmy troche na temat crossclimatów..
w skrócie ..opona na bardzo lekkie zimy , ewentualnie na miasto ..
testowane głównie pod rynki gdzie niema lub opady śniegu są znikome..francja itd. . anglia..
Ps. W kolejnych autach (poza tymi bardziej extremalnymi ) także będą wpadać crossclimaty.
Zostaw komentarz:
-
-
był u mnie dzisiaj przedstawiciel michelina i pogadaliśmy troche na temat crossclimatów..
w skrócie ..opona na bardzo lekkie zimy , ewentualnie na miasto ..
testowane głównie pod rynki gdzie niema lub opady śniegu są znikome..francja itd. . anglia..
Zostaw komentarz:
-
-
Poniżej test opon całorocznych z 2015 i 2016 roku
Kolejne testy opon całorocznych pokazują, że modele zaprojektowane do jazdy zarówno latem, jak i zimą, radzą sobie coraz lepiej....
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zNuqGUgbcIk[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yYiFACRbyEk[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3viDsBxqm8I[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4NOrMevb2V8[/youtube]
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsto nie lepiej crossclimate
Zostaw komentarz:
-
-
Witam,
Zastanawiam się nad kupnem dla Żony do golfa opon całorocznych.
Moge kupić w dość dobrej cenie opony Nokian Allweather+
Jakie macie doświadczenie z użytkowania takich opon?
Dodam, że rozmiar 195,65,R15 i jazda 80% trasa 20% miasto.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez KlimaZdaj relację jak pojeździsz przy +30 i koniecznie powiedz ile ich ubyło.
Mam wrażenie, że zachwyt minie po przeliczeniu opłacalności takich opon.
Zostaw komentarz:
-
-
Zdaj relację jak pojeździsz przy +30 i koniecznie powiedz ile ich ubyło.
Mam wrażenie, że zachwyt minie po przeliczeniu opłacalności takich opon.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez ruwadoGregor7, a jak to po śniegu i lodzie jeździ?
[ Dodano: Nie 06 Mar, 16 20:52 ]
Zamieszczone przez leszekmwno też jestem ciekawy...
a od kiedy na nich jeździsz że jesteś taki zadowolony i ile zrobiłeś km na nich ?
Zostaw komentarz:
-
-
no też jestem ciekawy...
a od kiedy na nich jeździsz że jesteś taki zadowolony i ile zrobiłeś km na nich ?
Zostaw komentarz:
-
-
Ja posiadam Micheliny CrossClimate i jestem mega zadowolony. Przebieg roczny to około 10-12 tys. km. Polecam
Zostaw komentarz:
-
-
chrzanek, pokaże się bo robi u mnie 3 samochody , 2 pozostałe na zimówkach.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez leszekmwZamieszczone przez ruwadoi strasznie je chwalił, że mają taki sam bieżnik jak najnowsze Alpiny 5.
założyłem tego jeden komplet , klient sie na wiosne pokaże to zobaczymy co powie , o ile śnieg popada..
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez ruwadoi strasznie je chwalił, że mają taki sam bieżnik jak najnowsze Alpiny 5.
założyłem tego jeden komplet , klient sie na wiosne pokaże to zobaczymy co powie , o ile śnieg popada..
Zostaw komentarz:
-
-
Ostatnio znajomy na parkingu pokazywał mi swoją nówkę Renault Megane. poniewaz nigdy nie miał zimówek, bo nie jeździł najwyżej jak było ślisko, teraz zaś ma przymusowa jazdę cały sezon z dzieciakami do przedszkola - kupił Michelin CrossClimate
Opony Michelin CrossClimate w Oponeo to darmowa wysyłka w 24h i gwarancja niskich cen. Sprawdź opinie o Michelin CrossClimate i dokonaj zakupu!
i strasznie je chwalił, że mają taki sam bieżnik jak najnowsze Alpiny 5.
Ale on jeździ tylko po równym. Ja bym wyjazdu w góry nie zaryzykował. Pamiętam takie ferie zimowe, że ledwo odśnieżać dawali radę. Wystarczy raz tak trafić i nerwy zszarpane. Poza tym jakoś tak plastikowo wyglądają.
Zostaw komentarz:
-
-
miałem vectory w corsie b swego czasu, latem i na wodzie było ok, ale na śliskim i w śniegu totalna kupa mimo dobrego jeszcze stanu bieżnika....za twarda guma chyba w nich....kupiłem je z alusami, a na stalówkach na szczęście miałem jeszcze dobre zimówki frigo directional - różnica kolosalna przy niskich temperaturach i opadach. całoroczne traktowałem jako letnie zatem :lol:
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: