OPONY całoroczne - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • mmor
    odpowiedział(a)
    Nokian i Vredestein nie są klasą premium. Ostatnio przyszedł do mnie Quatrac 5 wyprodukowany w Indiach, Nokian u Ruskich robiony, gdzie tam jakakolwiek kontrola jakości?

    Zostaw komentarz:


  • dawcio
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez vesatis
    wujowych opon (Dębica)
    czy pewny jesteś że zimowe są ujowe :?:
    Bardzo dobrze się sprzedają i ludzie sobie je chwalą oczywiście nie na autostradę ale w śnieg.Osobiście mam i złego słowa nie powiem jedynie hałas,a tak to

    Zostaw komentarz:


  • perfex
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez ruwado
    perfex, a zimą, ale taką prawdziwą zapuszczasz się np. na lubelskie, czy podwarszawkie wioski, wyjeżdżasz w góry? Na Warszawę takie oponki są wystarczające, najwyżej kilka dni w razie kataklizmu zostawisz autko pod domem. Ale jak jeździsz tak jak napisałem na początku i codziennie to crossclimaty nie sprawdzą się.
    W góry nie jeżdżę bo nie lubię. Na lubelszczyznie nie mam spraw, po pod warszawskich wioskach jeżdżę. Opony mi w 100% odpowiadają.
    Dwóch kompletów felg nie mam bo nie chce mi się pół roku na brzydkich jeździć - czyli albo muszę się umawiać u wulkanizatora w jakichś głupich terminach albo stać w kolejce. Jedno i drugie mnie nie interesuje.

    Zostaw komentarz:


  • vesatis
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez verso
    Obecnie mam rozwiązanie "tradycyjne" - lato na felgach aluminiowych, zimówki na stalówkach (wszystkie opony z 2007r. bieżnik ok. tylko, że starość... ).

    Taka właśnie sytuacja :P - co robić? jak żyć?
    jeśli bieżnik jeszcze jest ok i opony nie są spękane to ja bym się ich nie pozbywał, na oponach 10 lat można pojeździć wg producentów, więc czas na pomyślunek jeszcze masz, na twoim miejscu zamiast dwóch kompletów wujowych opon (Dębica) kupiłbym jeden porządnych całorocznych, porównania były robione przez różne gazetki moto, ogólnie opony budżetowe są do chrzanu w porównaniu z oponami premium

    Zostaw komentarz:


  • verso
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez dudek_t
    Małe podsumowanie.
    Minął rok od założenia Vredestein Quatrac 3 205/60 R15 w Octavii 1.6 z LPG. Przejechane 29000km w zasadzie w każdych warunkach (zima na płaskim, upały w CRO i ITA). Nie jeździłem na nich w góry zimą.
    Stan bieżnika: przód 5.5mm, tył 6.5mm. Reasumując jestem baaardzo zadowolony. Po zamianie przód tył spokojnie starczą jeszcze na rok, półtora. Myślę że do 70000km spokojnie powinny dojechać. Po tym przebiegu zimą pewnie już nie będą sobie radzić.
    Jak zjadę ten komplet - wskakują kolejne "całoroczne"
    Możesz podsumować na dzień dzisiejszy całoroczne Vredestein Quatrac 3 ??? ile km już przejechałeś? czy z biegiem czasu i km zachowują swoje właściwości jezdne? jak zachowują się na śniegu? na mokrym? itp.
    I może doradzisz.... :roll:

    Mocno zastanawiam się nad zakupem opon całorocznych do auta żony - Opel Meriva benzyna 1,4 rozmiar 185/60 R15. Samochód traktowany jako tzw. "drugi w rodzinie", 90% jazdy miasto (najgorsze warunki to zima - słabo odśnieżone drogi osiedlowe, parkingi itp.), czasami sporadycznie "dłuższa" trasa 200-300km. Roczne przebiegi ok. 5-6 tys. km.
    Rozważam:
    -Nokian WeatherProof 185/60 R15 88 H XL, parametry "na papierze" dość imponujące: C (opór toczenia), B (hamowanie na mokrym) 68dB (hałas)
    -Vredestein Quatrac 5 185/60 R15 88 H XL, parametry: C (opór toczenia), C (hamowanie na mokrym) 69dB (hałas)
    Koszt kompletu ok. 1000zł. (oba w podobnej cenie).
    Nokian i chyba Vredestein to klasa premium wśród opon.

    Lub rozwiązanie "tradycyjne":
    Zima:
    -Dębica Frigo 2 185/60 R15 88 T XL, parametry: E (opór toczenia), C (hamowanie na mokrym) 68dB (hałas)
    Lato:
    -Dębica Presto HP 185/60 R15 88 H XL, parametry: E (opór toczenia), C (hamowanie na mokrym) 68dB (hałas)
    Koszt dwóch kompletów (lato+zima) ok. 1450zł.

    Dębica to klasa "budżetowa" i tu mnie zastanawia, czy opona premium całoroczna przewyższa swoimi właściwościami jezdnymi oponę letnią lub zimową klasy ekonomicznej ???
    Nigdzie nie widziałem takich porównań/testów, może ktoś widział? chyba, że takie porównanie jest bezsensowne?

    Opony na ok 3 może 4 lata, czyli jakieś 20 tys.km - później auto będzie sprzedane.
    Obecnie mam rozwiązanie "tradycyjne" - lato na felgach aluminiowych, zimówki na stalówkach (wszystkie opony z 2007r. bieżnik ok. tylko, że starość... ).

    Taka właśnie sytuacja :P - co robić? jak żyć?

    Zostaw komentarz:


  • ruwado
    odpowiedział(a)
    perfex, a zimą, ale taką prawdziwą zapuszczasz się np. na lubelskie, czy podwarszawkie wioski, wyjeżdżasz w góry? Na Warszawę takie oponki są wystarczające, najwyżej kilka dni w razie kataklizmu zostawisz autko pod domem. Ale jak jeździsz tak jak napisałem na początku i codziennie to crossclimaty nie sprawdzą się.

    Zostaw komentarz:


  • dudek_t
    odpowiedział(a)
    Jeździłem na crossclimatach przez tydzień... jeden dzień był ze śniegiem. Cóż. To jest letnia opona która jako taki hamuje i przyśpiesza na śniegu. Tyle. Do dobrych opon wielosezonowych nie ma startu w zimowych warunkach (do zimówek z litości nie porównuje).

    Zostaw komentarz:


  • perfex
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leszekmw
    był u mnie dzisiaj przedstawiciel michelina i pogadaliśmy troche na temat crossclimatów..
    w skrócie ..opona na bardzo lekkie zimy , ewentualnie na miasto ..
    testowane głównie pod rynki gdzie niema lub opady śniegu są znikome..francja itd. . anglia..
    Mam w jednym aucie crossclimaty i jestem z nich Bardzo zadowolony. W 100 % spełniają moje oczekiwania. Natomiast podejrzewam że nie są one ulubieńcem wulkanizatorów :szeroki_usmiech Koniec ze sterczeniem 2 razy w roku w kolejkach do zmiany gumek :wink:

    Ps. W kolejnych autach (poza tymi bardziej extremalnymi ) także będą wpadać crossclimaty.

    Zostaw komentarz:


  • leszekmw
    odpowiedział(a)
    był u mnie dzisiaj przedstawiciel michelina i pogadaliśmy troche na temat crossclimatów..
    w skrócie ..opona na bardzo lekkie zimy , ewentualnie na miasto ..
    testowane głównie pod rynki gdzie niema lub opady śniegu są znikome..francja itd. . anglia..

    Zostaw komentarz:


  • degenerat
    odpowiedział(a)
    MultiControl to pierwsza opona całoroczna wprowadzona na rynek przez firmę Fulda. Produkt ma zapewnić długie przebiegi i pewność prowadzenia niezależnie - MotoFocus.pl



    nowość Fuldy

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    Poniżej test opon całorocznych z 2015 i 2016 roku



    Kolejne testy opon całorocznych pokazują, że modele zaprojektowane do jazdy zarówno latem, jak i zimą, radzą sobie coraz lepiej....





    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zNuqGUgbcIk[/youtube]

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yYiFACRbyEk[/youtube]

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3viDsBxqm8I[/youtube]

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4NOrMevb2V8[/youtube]

    Zostaw komentarz:


  • Gregor7
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez xtremesystems
    to nie lepiej crossclimate
    Właśnie??

    Zostaw komentarz:


  • xtremesystems
    odpowiedział(a)
    to nie lepiej crossclimate

    Zostaw komentarz:


  • kalel
    odpowiedział(a)
    Witam,
    Zastanawiam się nad kupnem dla Żony do golfa opon całorocznych.
    Moge kupić w dość dobrej cenie opony Nokian Allweather+
    Jakie macie doświadczenie z użytkowania takich opon?
    Dodam, że rozmiar 195,65,R15 i jazda 80% trasa 20% miasto.

    Zostaw komentarz:


  • dudek_t
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Klima
    Zdaj relację jak pojeździsz przy +30 i koniecznie powiedz ile ich ubyło.
    Mam wrażenie, że zachwyt minie po przeliczeniu opłacalności takich opon.
    Byłem na wielosezonowych w CRO, ITA w szczycie sezonu (do +40 w cieniu). Przejechane w tamtych warunkach około 5000-6000km + do tego całe poprzednie lato u nas. Łączny przebieg obecnie 35000km. Zużycie około 4-4,5mm. Większość letnich mi się szybciej ściera.

    Zostaw komentarz:


  • Klima
    odpowiedział(a)
    Zdaj relację jak pojeździsz przy +30 i koniecznie powiedz ile ich ubyło.
    Mam wrażenie, że zachwyt minie po przeliczeniu opłacalności takich opon.

    Zostaw komentarz:


  • Gregor7
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez ruwado
    Gregor7, a jak to po śniegu i lodzie jeździ?
    Ogólnie miasto-autostrady wiec lodu nie widziałem.

    [ Dodano: Nie 06 Mar, 16 20:52 ]
    Zamieszczone przez leszekmw
    no też jestem ciekawy...
    a od kiedy na nich jeździsz że jesteś taki zadowolony i ile zrobiłeś km na nich ?
    Jeżdżę na nich od kiedy auto kupiłem (listopad 2015) i mam już najechane na nich 7 tys km.Tyle tylko, ze ja przebywał w Holandii, wiec tam jest ciężko o typowe warunki zimowe. Kiedy jednak bylem na święta w Polsce i spadł śnieg to byłem zaskoczony tym jak dobrze trzymają się drogi na śniegu i według mnie były lepsze od nie jednych opon zimowych średniej marki. Ale to jest moje zdanie i ja jeżdżę z głowa.

    Zostaw komentarz:


  • leszekmw
    odpowiedział(a)
    no też jestem ciekawy...
    a od kiedy na nich jeździsz że jesteś taki zadowolony i ile zrobiłeś km na nich ?

    Zostaw komentarz:


  • ruwado
    odpowiedział(a)
    Gregor7, a jak to po śniegu i lodzie jeździ?

    Zostaw komentarz:


  • Gregor7
    odpowiedział(a)
    Ja posiadam Micheliny CrossClimate i jestem mega zadowolony. Przebieg roczny to około 10-12 tys. km. Polecam

    Zostaw komentarz:


  • leszekmw
    odpowiedział(a)
    chrzanek, pokaże się bo robi u mnie 3 samochody , 2 pozostałe na zimówkach.

    Zostaw komentarz:


  • chrzanek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leszekmw
    Zamieszczone przez ruwado
    i strasznie je chwalił, że mają taki sam bieżnik jak najnowsze Alpiny 5.
    nie widzę podobieństwa oprócz kierunku.. , na takiej zasadzie wszystko jest do siebie podobne..
    założyłem tego jeden komplet , klient sie na wiosne pokaże to zobaczymy co powie , o ile śnieg popada..
    Oby się pokazał :diabelski_usmiech

    Zostaw komentarz:


  • leszekmw
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez ruwado
    i strasznie je chwalił, że mają taki sam bieżnik jak najnowsze Alpiny 5.
    nie widzę podobieństwa oprócz kierunku.. , na takiej zasadzie wszystko jest do siebie podobne..
    założyłem tego jeden komplet , klient sie na wiosne pokaże to zobaczymy co powie , o ile śnieg popada..

    Zostaw komentarz:


  • ruwado
    odpowiedział(a)
    Ostatnio znajomy na parkingu pokazywał mi swoją nówkę Renault Megane. poniewaz nigdy nie miał zimówek, bo nie jeździł najwyżej jak było ślisko, teraz zaś ma przymusowa jazdę cały sezon z dzieciakami do przedszkola - kupił Michelin CrossClimate

    Opony Michelin CrossClimate w Oponeo to darmowa wysyłka w 24h i gwarancja niskich cen. Sprawdź opinie o Michelin CrossClimate i dokonaj zakupu!


    i strasznie je chwalił, że mają taki sam bieżnik jak najnowsze Alpiny 5.

    Ale on jeździ tylko po równym. Ja bym wyjazdu w góry nie zaryzykował. Pamiętam takie ferie zimowe, że ledwo odśnieżać dawali radę. Wystarczy raz tak trafić i nerwy zszarpane. Poza tym jakoś tak plastikowo wyglądają.

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    miałem vectory w corsie b swego czasu, latem i na wodzie było ok, ale na śliskim i w śniegu totalna kupa mimo dobrego jeszcze stanu bieżnika....za twarda guma chyba w nich....kupiłem je z alusami, a na stalówkach na szczęście miałem jeszcze dobre zimówki frigo directional - różnica kolosalna przy niskich temperaturach i opadach. całoroczne traktowałem jako letnie zatem :lol:

    Zostaw komentarz:

Pracuję...