Moja opinia po czterech miesiącach z CrossClimate (w Corsie żony): warto. W związku ze sprzedaniem Fabii wypuściliśmy się nawet na weekend narciarski do Krynicy. To był zeszły tydzień podczas mrozu trzaskającego. Droga zazwyczaj ośnieżona, dały radę. Zachowanie na śniegu i trakcja minimalnie gorsza (ale jednak) od moich poprzednich Dunlopów Winter Response 2. Problem był jedynie na wyślizganym i nieposypanym śniegu przy temp około zera, ale na to tylko kolce albo łańcuchy. Na suchym i mokrym rewelacja.
Reasumując: po testach śniegowych kupiłem następny komplet CC do mojego nowego auta.
OPONY całoroczne - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez degenerat Zobacz wpisMoże jakieś opinie o oponach całorocznych po opadach śniegu.
Zostaw komentarz:
-
-
Może jakieś opinie o oponach całorocznych po opadach śniegu.
Zostaw komentarz:
-
-
Jeśli dobrze wykonany pomiar, zarówno pp jak i pt przestawione.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpisa opony takie jak wczesniej?
jaki model teraz a jaki wczesniej ewentualnie?
Ogólnie jak widać na przebieg roczny to skoda więcej stoi niż jeździ
Nie wiem czy ja mam pecha do mechaników w Krakowie ale oni zawsze muszą coś spierd....
Zostaw komentarz:
-
-
a opony takie jak wczesniej?
jaki model teraz a jaki wczesniej ewentualnie?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez paweł2 Zobacz wpis
A jak spisywały się na mokrym?
Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
znaczy kupiles teraz nowe opony?. bo moze byc tak ze nowe opony sa bardziej miekkie , pontoniaste i dlatego takie odczucie
Właśnie się nad tym zastanawiałem - samochód odpalony i na postoju mogę z łatwością kręcić kierownicą w lewo i prawo po 5-10cm (to nie luzy) wcześniej samochód bardziej reagował na ruchy kierownicy czuć było że buja teraz nie
Może szukam dziury w całym - czy umawiać się jeszcze na geometrie w ASO
Sebastian_M26 - po czym sugerujesz że mam wybite zawieszenie z prawej (jak narazie nic nie stuka)
Dodam że na starym komplecie i przed zmianą geometrii - samochód nie ząbkował opon i prowadził się bardzo pewnie i wyczuwalnie
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez tomcy Zobacz wpisNie mogę edytować postu wyżej....
Jako że co roku robię wyważanie kół i zamieniam je miejscami - przed założeniem nowych postanowiłem zrobić geometrie
0sz4fkouaagb.jpg
Niestety po tej usłudze straciłem czucie w skodzie, jak prowadziła się pewnie teraz jest teraz jak amerykański samochód
Ma ktoś jakiś pomysł co jest (bo chyba to nie kwestia nowych opon??????)
Zostaw komentarz:
-
-
No wybite zawieszenie z prawej strony, najpierw naprawa potem ustawienie
Zostaw komentarz:
-
-
Nie mogę edytować postu wyżej....
Jako że co roku robię wyważanie kół i zamieniam je miejscami - przed założeniem nowych postanowiłem zrobić geometrie
0sz4fkouaagb.jpg
Niestety po tej usłudze straciłem czucie w skodzie, jak prowadziła się pewnie teraz jest teraz jak amerykański samochód
Ma ktoś jakiś pomysł co jest (bo chyba to nie kwestia nowych opon??????)Ostatnio edytowany przez tomcy; 10222.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez tomcy Zobacz wpisJa mogę opisać swoje doświadczenie z Goodyear VECTOR 4 SEASONS 195/65 R15 91 V made in germany
opony kupiłem nowe w 2010 roku, przejechałem na nich 70kkm i dokładnie wczoraj je zmieniłem na kolejną generacje tego modelu (mam nadzieję że też tyle wytrzymają)
Użytkowałem w wakacje wyjazd na wczasy do Włoszech czy też w ferie z dzieciakami na nartach
Zastanawiałem się jeszcze nad polecanymi tutaj Michelin CC ale udało mi się kupić GY za 1070zł z przesyłką z dot z 2016r
Zostaw komentarz:
-
-
Ja mogę opisać swoje doświadczenie z Goodyear VECTOR 4 SEASONS 195/65 R15 91 V made in germany
opony kupiłem nowe w 2010 roku, przejechałem na nich 70kkm i dokładnie wczoraj je zmieniłem na kolejną generacje tego modelu (mam nadzieję że też tyle wytrzymają)
Użytkowałem w wakacje wyjazd na wczasy do Włoszech czy też w ferie z dzieciakami na nartach
Zastanawiałem się jeszcze nad polecanymi tutaj Michelin CC ale udało mi się kupić GY za 1070zł z przesyłką z dot z 2016r
Zostaw komentarz:
-
-
Michelin CC - w Sudetach po opadach śniegu i lekkim zmrożeniu - dawały dzielnie radę. W przeciwieństwie do zimowych Kleberów, Fuld, Falkenów itp. znajomych, które skapitulowały przy podjeździe pod górkę.
Zostaw komentarz:
-
-
outlaw, ty robisz tak dużo kilometrów,że tak często zmieniasz te opony? Czy masz dostęp do jakiś tanich opon bo z tego co widzę to już któryś z kolei model testujesz.
Zostaw komentarz:
-
-
w ostatnim poradniku AŚ test całorocznych, wygrywa CC za nim GY
Zostaw komentarz:
-
-
opony caloroczne quatratec 3-5 vredestien z holandi rozmiar 195/55/r16 jazda dobra spalanie mniejsze szuma jak kazde, nastepne sprobuje micheliny cross klima bo w uk to niby taka wiosna z jesienia na przemian a drogi to szutry gruby kamien nie to co w polsce asfalt , nie poruwnuje do niemieckiej autostrady gdzie jest beton wylany auto i tak pali mi wiecej , aha i cisnienie 2.6 atm pozo
Zostaw komentarz:
-
-
Panowie przeczytałem cały wątek, dodałem swoje 3 grosze i jeżeli chodzi o mnie to następny kpl. będzie również Michelin CC. Moja decyzja jest uwarunkowana tym gdzie pracuje i po jakich drogach jeżdżę. Wiadome jest ze jak ktoś mieszka w górach lub poza miastem, gdzie są duże opady śniegu lub gdzie ten śnieg zalega powinien kupić opony zimowe, natomiast jeśli ktoś mieszka w mieście to uważam, ze jest to bezsens kupować opony zimowe i letnie. Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to oprócz dobrych opon liczy się tez to czy dana osoba ma mozg, bo nawet najlepsza opona letnia, zimowa czy całoroczna nie pomoże jak ktoś nie ma wyobraźni.
Poza tym autor tematu zadał pytanie czy ktoś ma doświadczenie na temat opon całorocznych i czy może jakieś polecić, a nie czy opona całoroczna jest lepsza od opony zimowej. Tak że trzymajmy się tematu.
Ja polecam Michelin CrossClimate :P
Zostaw komentarz:
-
-
w Auto Motor Sport kolejny test, tym razem zimówki do SUV, ale jest też część o całorocznych: wygrywa GY Vector 4Seasons G2, CC na drugim miejscu
Zostaw komentarz:
-
-
W niemczech dopoki nie zdążą posypać to 90%ludzi jedzie ponad 100km/h na autostradzie.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Scrappy CocoZ jednej prostej przyczyny: nikt przy zdrowych zmysłach nie jedzie 100 km/h po całkowicie ośnieżonej drodze, bo na pierwszym zakręcie by wyleciaład: :haha:
musiałem...
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemstylko smieszne jest to ze hamowanie na sniegu z 50 a reszta na 100
Tak więc taki test jest po prostu zbędny
Zostaw komentarz:
-
-
Koledzy, wystarczy reklamę Michelina zobaczyć - "CrossClimate pierwsza opona letnia z HOMOLOGACJĄ ZIMOWĄ", a więc nigdy nie będzie tak dobra jak zimowa opona klasy premium. Michelin przecież robi zimową Alpin5 z którą CC w warunkach zimowych nie ma szans. A żeby nie było, że jestem wrogiem wielosezonowych, to właśnie jeżdżę na crossclimatach, mieszkam poza miastem, kiedyś używałem budżetowych zimowek w fabi i w stosunku do CC nie widzę większych różnic zimą. Ale gdybym był pasjonatem nart i jeździł często w góry zainwestowałbym w typowe zimówki premium.
Zostaw komentarz:
-
-
Z ciekawostek TS 860 vs CC: hamowanie na śniegu z 50 km/h 24,2 m vs 25, 1 m, hamowanie na mokrym z 100 km/h 63 m vs 57,6 m, hamowanie na suchym ze 100 km/h 44,4 m vs 40,2 m.
gdzie droga hamowania rosnie bardzo nieliniowo.
przy 30 km/h - ok. 5 m,
przy 50 km/h - ok. 13 m,
przy 70 km/h - ok. 25 m,
przy 90 km/h - ok. 42 m,
przy 110 km/h - ok. 62 m,
przy 130 km/h - ok. 87 m,
przy 150 km/h - ok. 116 m.
by sie okazalo ze przy heblu ze 100 nagle cc maja 10-15 metrow dalej i caly marketing poszedl by sie gniesc
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez dudek_tTo tylko potwierdza że te testy to o kant dupy obić... jak CC w teście zimówek jest przed UG9, Alpin5 to ja nie mam pytań. Wystarczy na tej oponie przejechać się po krętej śnieżnej drodze i wszystko jest jasne.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez dudek_tTo tylko potwierdza że te testy to o kant dupy obić... jak CC w teście zimówek jest przed UG9, Alpin5 to ja nie mam pytań. Wystarczy na tej oponie przejechać się po krętej śnieżnej drodze i wszystko jest jasne.
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: