OPONY całoroczne - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • vesatis
    odpowiedział(a)
    Moja opinia po czterech miesiącach z CrossClimate (w Corsie żony): warto. W związku ze sprzedaniem Fabii wypuściliśmy się nawet na weekend narciarski do Krynicy. To był zeszły tydzień podczas mrozu trzaskającego. Droga zazwyczaj ośnieżona, dały radę. Zachowanie na śniegu i trakcja minimalnie gorsza (ale jednak) od moich poprzednich Dunlopów Winter Response 2. Problem był jedynie na wyślizganym i nieposypanym śniegu przy temp około zera, ale na to tylko kolce albo łańcuchy. Na suchym i mokrym rewelacja.

    Reasumując: po testach śniegowych kupiłem następny komplet CC do mojego nowego auta.

    Zostaw komentarz:


  • Gregor7
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez degenerat Zobacz wpis
    Może jakieś opinie o oponach całorocznych po opadach śniegu.
    No własnie może ja napisze swoje odczucia po pierwszym śniegu na moich oponach. Początek stycznia, duże opady śniegu, trasa: Olsztyn-Włocławek Moim zdaniem sprawowały się świetnie, Co prawda do Brodnicy jechało się tylko 30 km\h, ale takie warunki były i inne auta które były na zimówkach wcale szybciej nie jechały, nikt nikogo nie wyprzedzał. Poza tym start auta ze świateł na wielosezonowych był taki sam jak,,Pana w Passacie na zimówkach(opony mieliły i asr się włączał) Następne opony jakie kupie to tez wielosezonowe Michelina tylko rozmiarowo 17

    Zostaw komentarz:


  • degenerat
    odpowiedział(a)
    Może jakieś opinie o oponach całorocznych po opadach śniegu.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Jeśli dobrze wykonany pomiar, zarówno pp jak i pt przestawione.

    Zostaw komentarz:


  • tomcy
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
    a opony takie jak wczesniej?
    jaki model teraz a jaki wczesniej ewentualnie?
    Opony takie same 195/65/R15 firma ta sama tylko model G2 czyli druga generacja tych opon Goodyear VECTOR 4 SEASONS 195/65 R15 91 V - byłem mega z nich zadowolony w 7 lat 70kkm i zmieniałem ze względów na wiek a nie zużycie (w lecie skodą jeżdżę z przyczepką na 2 motory na tor do południowych sąsiadów więc też lekko nie miały)

    Ogólnie jak widać na przebieg roczny to skoda więcej stoi niż jeździ

    Nie wiem czy ja mam pecha do mechaników w Krakowie ale oni zawsze muszą coś spierd....

    Zostaw komentarz:


  • xtremesystems
    odpowiedział(a)
    a opony takie jak wczesniej?
    jaki model teraz a jaki wczesniej ewentualnie?

    Zostaw komentarz:


  • tomcy
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez paweł2 Zobacz wpis

    A jak spisywały się na mokrym?
    Nie miałem z nimi problemów (poślizgów itd.) - dobrze trzymały, jedyny minus to powyżej 120km/h głośne, ale to chyba wszystkie wielosezonowe tak mają

    Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis

    znaczy kupiles teraz nowe opony?. bo moze byc tak ze nowe opony sa bardziej miekkie , pontoniaste i dlatego takie odczucie
    Tak kupiłem nowy cały komplet
    Właśnie się nad tym zastanawiałem - samochód odpalony i na postoju mogę z łatwością kręcić kierownicą w lewo i prawo po 5-10cm (to nie luzy) wcześniej samochód bardziej reagował na ruchy kierownicy czuć było że buja teraz nie

    Może szukam dziury w całym - czy umawiać się jeszcze na geometrie w ASO

    Sebastian_M26 - po czym sugerujesz że mam wybite zawieszenie z prawej (jak narazie nic nie stuka)

    Dodam że na starym komplecie i przed zmianą geometrii - samochód nie ząbkował opon i prowadził się bardzo pewnie i wyczuwalnie

    Zostaw komentarz:


  • xtremesystems
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez tomcy Zobacz wpis
    Nie mogę edytować postu wyżej....

    Jako że co roku robię wyważanie kół i zamieniam je miejscami - przed założeniem nowych postanowiłem zrobić geometrie


    0sz4fkouaagb.jpg
    Niestety po tej usłudze straciłem czucie w skodzie, jak prowadziła się pewnie teraz jest teraz jak amerykański samochód
    Ma ktoś jakiś pomysł co jest (bo chyba to nie kwestia nowych opon??????)
    znaczy kupiles teraz nowe opony?. bo moze byc tak ze nowe opony sa bardziej miekkie , pontoniaste i dlatego takie odczucie

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    No wybite zawieszenie z prawej strony, najpierw naprawa potem ustawienie

    Zostaw komentarz:


  • tomcy
    odpowiedział(a)
    Nie mogę edytować postu wyżej....

    Jako że co roku robię wyważanie kół i zamieniam je miejscami - przed założeniem nowych postanowiłem zrobić geometrie


    0sz4fkouaagb.jpg
    Niestety po tej usłudze straciłem czucie w skodzie, jak prowadziła się pewnie teraz jest teraz jak amerykański samochód
    Ma ktoś jakiś pomysł co jest (bo chyba to nie kwestia nowych opon??????)
    Ostatnio edytowany przez tomcy; 10222.

    Zostaw komentarz:


  • paweł2
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez tomcy Zobacz wpis
    Ja mogę opisać swoje doświadczenie z Goodyear VECTOR 4 SEASONS 195/65 R15 91 V made in germany
    opony kupiłem nowe w 2010 roku, przejechałem na nich 70kkm i dokładnie wczoraj je zmieniłem na kolejną generacje tego modelu (mam nadzieję że też tyle wytrzymają)
    Użytkowałem w wakacje wyjazd na wczasy do Włoszech czy też w ferie z dzieciakami na nartach
    Zastanawiałem się jeszcze nad polecanymi tutaj Michelin CC ale udało mi się kupić GY za 1070zł z przesyłką z dot z 2016r
    A jak spisywały się na mokrym?

    Zostaw komentarz:


  • tomcy
    odpowiedział(a)
    Ja mogę opisać swoje doświadczenie z Goodyear VECTOR 4 SEASONS 195/65 R15 91 V made in germany
    opony kupiłem nowe w 2010 roku, przejechałem na nich 70kkm i dokładnie wczoraj je zmieniłem na kolejną generacje tego modelu (mam nadzieję że też tyle wytrzymają)
    Użytkowałem w wakacje wyjazd na wczasy do Włoszech czy też w ferie z dzieciakami na nartach
    Zastanawiałem się jeszcze nad polecanymi tutaj Michelin CC ale udało mi się kupić GY za 1070zł z przesyłką z dot z 2016r

    Zostaw komentarz:


  • degenerat
    odpowiedział(a)
    Michelin CC - w Sudetach po opadach śniegu i lekkim zmrożeniu - dawały dzielnie radę. W przeciwieństwie do zimowych Kleberów, Fuld, Falkenów itp. znajomych, które skapitulowały przy podjeździe pod górkę.

    Zostaw komentarz:


  • shok
    odpowiedział(a)
    outlaw, ty robisz tak dużo kilometrów,że tak często zmieniasz te opony? Czy masz dostęp do jakiś tanich opon bo z tego co widzę to już któryś z kolei model testujesz.

    Zostaw komentarz:


  • vesatis
    odpowiedział(a)
    w ostatnim poradniku AŚ test całorocznych, wygrywa CC za nim GY

    Zostaw komentarz:


  • outlaw
    odpowiedział(a)
    opony caloroczne quatratec 3-5 vredestien z holandi rozmiar 195/55/r16 jazda dobra spalanie mniejsze szuma jak kazde, nastepne sprobuje micheliny cross klima bo w uk to niby taka wiosna z jesienia na przemian a drogi to szutry gruby kamien nie to co w polsce asfalt , nie poruwnuje do niemieckiej autostrady gdzie jest beton wylany auto i tak pali mi wiecej , aha i cisnienie 2.6 atm pozo

    Zostaw komentarz:


  • Gregor7
    odpowiedział(a)
    Panowie przeczytałem cały wątek, dodałem swoje 3 grosze i jeżeli chodzi o mnie to następny kpl. będzie również Michelin CC. Moja decyzja jest uwarunkowana tym gdzie pracuje i po jakich drogach jeżdżę. Wiadome jest ze jak ktoś mieszka w górach lub poza miastem, gdzie są duże opady śniegu lub gdzie ten śnieg zalega powinien kupić opony zimowe, natomiast jeśli ktoś mieszka w mieście to uważam, ze jest to bezsens kupować opony zimowe i letnie. Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to oprócz dobrych opon liczy się tez to czy dana osoba ma mozg, bo nawet najlepsza opona letnia, zimowa czy całoroczna nie pomoże jak ktoś nie ma wyobraźni.
    Poza tym autor tematu zadał pytanie czy ktoś ma doświadczenie na temat opon całorocznych i czy może jakieś polecić, a nie czy opona całoroczna jest lepsza od opony zimowej. Tak że trzymajmy się tematu.

    Ja polecam Michelin CrossClimate :P

    Zostaw komentarz:


  • vesatis
    odpowiedział(a)
    w Auto Motor Sport kolejny test, tym razem zimówki do SUV, ale jest też część o całorocznych: wygrywa GY Vector 4Seasons G2, CC na drugim miejscu

    Zostaw komentarz:


  • shok
    odpowiedział(a)
    W niemczech dopoki nie zdążą posypać to 90%ludzi jedzie ponad 100km/h na autostradzie.

    Zostaw komentarz:


  • leszekmw
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Scrappy Coco
    Z jednej prostej przyczyny: nikt przy zdrowych zmysłach nie jedzie 100 km/h po całkowicie ośnieżonej drodze, bo na pierwszym zakręcie by wyleciał
    ad: :haha:
    musiałem...

    Zostaw komentarz:


  • Scrappy Coco
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez xtremesystems
    tylko smieszne jest to ze hamowanie na sniegu z 50 a reszta na 100
    Nie wyobrażam sobie żeby robili test hamownia na śniegu ze 100 km/h. Z jednej prostej przyczyny: nikt przy zdrowych zmysłach nie jedzie 100 km/h po całkowicie ośnieżonej drodze, bo na pierwszym zakręcie by wyleciał
    Tak więc taki test jest po prostu zbędny

    Zostaw komentarz:


  • dekoman
    odpowiedział(a)
    Koledzy, wystarczy reklamę Michelina zobaczyć - "CrossClimate pierwsza opona letnia z HOMOLOGACJĄ ZIMOWĄ", a więc nigdy nie będzie tak dobra jak zimowa opona klasy premium. Michelin przecież robi zimową Alpin5 z którą CC w warunkach zimowych nie ma szans. A żeby nie było, że jestem wrogiem wielosezonowych, to właśnie jeżdżę na crossclimatach, mieszkam poza miastem, kiedyś używałem budżetowych zimowek w fabi i w stosunku do CC nie widzę większych różnic zimą. Ale gdybym był pasjonatem nart i jeździł często w góry zainwestowałbym w typowe zimówki premium.

    Zostaw komentarz:


  • xtremesystems
    odpowiedział(a)
    Z ciekawostek TS 860 vs CC: hamowanie na śniegu z 50 km/h 24,2 m vs 25, 1 m, hamowanie na mokrym z 100 km/h 63 m vs 57,6 m, hamowanie na suchym ze 100 km/h 44,4 m vs 40,2 m.
    tylko smieszne jest to ze hamowanie na sniegu z 50 a reszta na 100

    gdzie droga hamowania rosnie bardzo nieliniowo.


    przy 30 km/h - ok. 5 m,
    przy 50 km/h - ok. 13 m,
    przy 70 km/h - ok. 25 m,
    przy 90 km/h - ok. 42 m,
    przy 110 km/h - ok. 62 m,
    przy 130 km/h - ok. 87 m,
    przy 150 km/h - ok. 116 m.


    by sie okazalo ze przy heblu ze 100 nagle cc maja 10-15 metrow dalej i caly marketing poszedl by sie gniesc

    Zostaw komentarz:


  • vesatis
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez dudek_t
    To tylko potwierdza że te testy to o kant dupy obić... jak CC w teście zimówek jest przed UG9, Alpin5 to ja nie mam pytań. Wystarczy na tej oponie przejechać się po krętej śnieżnej drodze i wszystko jest jasne.
    To jest suma punktów z trzech części: śnieg, mokre i suche. Typowa zimówka jest lepsza na śniegu ale znacznie słabsza na suchym stąd takie a nie inne wyniki. Generalnie CC wygrało na suchym i dlatego dogoniło top zimówki, które miały gorszy wynik w tym segmencie.

    Zostaw komentarz:


  • Scrappy Coco
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez dudek_t
    To tylko potwierdza że te testy to o kant dupy obić... jak CC w teście zimówek jest przed UG9, Alpin5 to ja nie mam pytań. Wystarczy na tej oponie przejechać się po krętej śnieżnej drodze i wszystko jest jasne.
    A przeczytałeś post kolegi vesatis ze zrozumieniem? Z góry przepraszam, że pytam, ale po Twoim poście mam wątpliwości :P Przecież kolega vesatis jasno napisał, że CC mają taki sam wynik jak UG9 i Michelin Alpin 5. Nie napisał, że CC jest przed tymi oponami. Co więcej z jego posta jasno wynika, że wynik ten jest sumą punktów uzyskaną m.in. z hamowania na śniegu, na mokrym i na suchym. Świadczy to o tym, że CC widocznie była lepsza m.in. w hamowaniu na mokrym czy suchym, ale żeby to sprawdzić to trzeba przeczytać cały artykuł. A Ty odnosisz się tylko do jazdy po krętej śnieżnej drodze

    Zostaw komentarz:

Pracuję...