OPONY całoroczne - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • dudek_t
    odpowiedział(a)
    To tylko potwierdza że te testy to o kant dupy obić... jak CC w teście zimówek jest przed UG9, Alpin5 to ja nie mam pytań. Wystarczy na tej oponie przejechać się po krętej śnieżnej drodze i wszystko jest jasne.

    Zostaw komentarz:


  • vesatis
    odpowiedział(a)
    W najnowszym Auto Moto (5.99) test 13 ZIMÓWEK rozmiar 205/55 16 plus CrossClimate dla porównania i co?

    1. Conti TS 860 - 412 pkt wygrywa na śniegu i mokrym
    2. Nokian WR D4 - 387 pkt
    3. Pirelli Cinturato Winter - 378 pkt
    4. CrossClimate - 376 pkt - wygrywa na suchym plus nie odstaje za bardzo na śniegu, dobrze na wodzie
    4. Goodyear UG9 - 376 pkt
    4. Michelin Alpin 5 - 376 pkt
    7. Dunlop Winter Sport 5 - 367 pkt

    Dalej hankook, Blizzak, Nexen, Kuhmo, Vredestein Wintrac (307 pkt), GT Radial i Westlake (249 pkt.)

    Z ciekawostek TS 860 vs CC: hamowanie na śniegu z 50 km/h 24,2 m vs 25, 1 m, hamowanie na mokrym z 100 km/h 63 m vs 57,6 m, hamowanie na suchym ze 100 km/h 44,4 m vs 40,2 m.

    Wnioski wyciągnijcie sami.

    Zostaw komentarz:


  • leszekmw
    odpowiedział(a)
    nie ulega wątpliwości ze da się jeździć na wielosezonowych i tyle. zawsze jest to opona lepsiejsza od typowo letniej .
    tak samo jak nie ulega wątpliwości że zimowe opony sa sprawniejsze od wielosezonowych.
    zresztą potwierdzają to i testy i przedstawiciele poszczególnych koncernów z którymi raz na jakiś czas z racji zawodu sie spotykam.
    kto na jakich jeździ i z jakich powodów to jego sprawa , ważne żeby jeździł/był bezpieczny w ruchu.
    jedni jeżdżą na nich z oszczędności drudzy z wygody.
    i każdy sobie to tak tłumaczy żeby mieć dobre samopoczucie i wyszło na jego rację:lol:

    prawda jest taka że jeżeli opona zimowa po zużyciu 3mm bieżnika traci z 35 -40% swojej sprawności to jak w takiej samej sytuacji musi sie zachowywać opona wielosezonowa ? oczywiście w warunkach śnieżnych.
    to tyle co mam do powiedzenia w tym temacie. dość już chyba tych przekomarzań dziewczyny.. :szeroki_usmiech

    poza tym większość z Was zapomniała jak sie jeździ w warunkach prawdziwej zimy...
    a ten czas pewnie jeszcze kiedyś przyjdzie i zweryfikuje Wasze opinie.. :twisted:

    [ Dodano: Sro 12 Paź, 16 09:28 ]
    żeby nie było..jeździłem jedna prawdziwa zimę na gy season .

    Zostaw komentarz:


  • krzysn
    odpowiedział(a)
    perfex, z niektórymi nie wygrasz ;-)

    Wątek ma 19 stron, po co toczyć pianę ? Kilka razy się w nim udzielałem, zrobię to ostatni raz - jeżdżę na całorocznych GY 4seasons od około 10 lat. Dla niektórych pewnie wkoło komina (10 tys rocznie) ale na moją jazdę spokojnie wystarczy. Nigdy nie miałem problemów z jazdą po śniegu. IMO Lublin bardziej "zimowy" niż Gdańsk... A koła można raz na parę lat wyważyć, wszystko zależy od przebiegów.

    Kończę drugi komplet opon i będzie kolejny. Oczywiście z powodu starości, nie zużycia.

    Pozdrawiam wszystkich :-) I mniej napinki !

    Zostaw komentarz:


  • aronus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez perfex
    Ale jeżeli kogoś zwilża bliska relacja z wulkanizatorem to nic mi do tego.
    To wszystko zależy od uwarunkowań. Ja mam dodatkowy komplet kół i gumiarza odwiedzam nie częściej niż Ty. Niby mieszkam w mieście, ale jak śnieg popada i na osiedlu zaczynają odśnieżać pługi co w praktyce wygląda tak, że środek odśnieżą a zakopią auta po bokach to nie chciałbym się z tego wygrzebywać na uniwersalnych oponach. Wbrew pozorom miasto to czasami ciężki teren :lol:

    Zostaw komentarz:


  • perfex
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez xtremesystems
    ale jestes januszem co zydzi nawet na wywazaniu opon nie wspominajac nawet o elementarnej wiedzy na ich temat
    Ty jesteś kierownikiem superauta (modelu przez litość nie wspomnę) który ma bogatą wiedzę o oponach. Jest ta wiedza szeroko wykorzystywana na odcinkach specjalnych podczas rajdów prze walce o 0,1s oraz podczas przebijania się codziennego przez alpejskie zaśnieżone przełęcze. EOT.

    Zostaw komentarz:


  • xtremesystems
    odpowiedział(a)
    jak byś nie byl totalnym ignorantem bys wiedzial ze obecnie kpk jest zawsze ujemne. ujemne kpk zawsze wyciera wewnętrzną cześć opony. i jest to poprawe ale jestes januszem co zydzi nawet na wywazaniu opon nie wspominajac nawet o elementarnej wiedzy na ich temat

    na oko nie zauwazysz wytarcia spowodowanego ujemnum kpk ale na wywazarce wyjdzie
    EOT

    Zostaw komentarz:


  • perfex
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez xtremesystems
    nic ci sie nierowno nie ściera?a pokaż królu złoty ostatni kwit z geometrii. interesuje mnie wartosc Kąta pochylenia kół [kpk]
    Już lecę kwit skanować :szeroki_usmiech W końcu jak każdy porządny kierowca jeżdżąc autem które nie ząbkuje opon, nie wyciera nierówno i prowadzi się jak należy jeżdżę co pół roku na geometrię by być pewnym że kpk jest idealny :szeroki_usmiech

    Zostaw komentarz:


  • xtremesystems
    odpowiedział(a)
    nic ci sie nierowno nie ściera?a pokaż królu złoty ostatni kwit z geometrii. interesuje mnie wartosc Kąta pochylenia kół [kpk]

    Zostaw komentarz:


  • perfex
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez xtremesystems
    przeciez sami przedstawiciele Michelina plasuja ta opone na lekkie zimy

    a z 2 strony o czym mamy gadac jesli ty chcesz wyważać opony raz na 4-5lat. typowy Janusz
    opony po 2 latach na skutek nierownomiernego sicerania beda miec niedowazenia (...)

    w sumie jak jezdziles na jakich chinolach czy nalewach to CC to szczyt przyczepnosci w zime
    Bardzo głębokie. Nic mi się nie ściera nie równo i nie podróżowałem nigdy na oponach innych niż premium. Ale jeżeli kogoś zwilża bliska relacja z wulkanizatorem to nic mi do tego. Niech jeszcze poza latem i zimą koncerny stworzą opony na wiosnę i jesień :szeroki_usmiech Wtedy można przecież PRECYZYJNIE dopasować ogumienie do warunków na drodze bo w końcu w Polsce większość kierowców to Kuchary i Kajto- dla których 0,1s na okrążeniu to Poważna sprawa...

    Zostaw komentarz:


  • xtremesystems
    odpowiedział(a)
    przeciez sami przedstawiciele Michelina plasuja ta opone na lekkie zimy

    a z 2 strony o czym mamy gadac jesli ty chcesz wyważać opony raz na 4-5lat. typowy Janusz
    opony po 2 latach na skutek nierownomiernego sicerania beda miec niedowazenia rzedu 20-25 gram

    snieg CC vs ts850


    lód CC vs ts850


    snieg


    tutaj filmik nie sponsorowany przez koncerny odnosnie CC

    w sumie jak jezdziles na jakich chinolach czy nalewach to CC to szczyt przyczepnosci w zime

    Zostaw komentarz:


  • perfex
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez xtremesystems
    mozecie mi wierzyc jak i koledze leszekmw . CC nie sa na jakies duze sniegi.
    Nie wiem na jakich śniegach testowano opony ale wiem, że gdybym był wulkanizatorem to nienawidziłbym tych gumek z całego serca :lol: Zamiast mieć klienta 2x do roku miałbym go mieć raz na 4-5 lat ?!? Masakra...

    Zostaw komentarz:


  • xtremesystems
    odpowiedział(a)
    mozecie mi wierzyc jak i koledze leszekmw . CC nie sa na jakies duze sniegi.

    quatrac 5 w sniegu na pewno beda lepsze

    Zostaw komentarz:


  • mmor
    odpowiedział(a)
    Komu tu wierzyć, wg ADAC Quatrac 5 jest sporo lepszy na sniegu od Michelinow CC, wg Autobild jest wyraźnie odwrotnie Rozmiar ten sam, samochöd też (Golf). Nie ma w necie tabelki z wynikami Autobildu, może ktoś odważny wrzuci skan AŚ?

    Zostaw komentarz:


  • Scrappy Coco
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez xtremesystems
    http://www.autobild.de/artikel/ganzjahresreifen-test-2016-205-55-r-16-10865877.html
    Tych co wiedzą najlepiej mimo, że nawet nie jeździli Michelinami CC i tak żaden test nie przekona, bo oni wiedzą lepiej :P

    Zostaw komentarz:


  • vesatis
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez perfex
    W dzisiejszym AŚ test kilkunastu opon całorocznych. Polecam.
    Bardzo ciekawy, warto zainwestować 2.50, bo jest szczegółowy na kilku stronach, potwierdza moje odczucia z jazdy Michelinami CC. W tej samej gazetce info, że w I kw 2017 Michelin wypuszcza II gen Cross Climate (+) ze zmodyfikowaną mieszanką.

    Zostaw komentarz:


  • xtremesystems
    odpowiedział(a)
    AUTO BILD hat Ganzjahresreifen getestet: Fünf Ganzjahresreifen sind top, einige aus Sicherheitsgründen meiden!

    Zostaw komentarz:


  • perfex
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez dudek_t
    Zamieszczone przez xtremesystems
    Zamieszczone przez leszekmw
    I zapraszam na wielosezonowych w takich warunkach.. :twisted:
    na Michałkach CC
    Klasyczne wielosezonowe dadzą sobie radę. Michelin CC nie ma bata.
    W dzisiejszym AŚ test kilkunastu opon całorocznych. Polecam.

    Zostaw komentarz:


  • yunior81
    odpowiedział(a)
    Dobre warunki do testów

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez yunior81
    Biały Krzyż ?
    Droga na od strony Szczyrku. Po drugiej stronie bylo lepiej. Drzewa polamane na drodze i sniegu tyle samo.

    Zostaw komentarz:


  • leszekmw
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez degenerat
    https://www.youtube.com/watch?v=XIgzLIvGmJc
    tak sie jeździło kiedyś po mieście , to prawda.. :twisted:
    i to takim fiatem..
    to były czasy..

    Zostaw komentarz:


  • degenerat
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez mr.suchy
    Cześć,

    Stoje przed zakupem opon na zimę. Obecnie mam alufelgi Skody i w zeszłym roku kupiłem felgi stalowe na zimę. W obu przypadkach to 16". Teraz zastanawiam się czy kupić opony zimowe ale 90% czasu jeżdżę po autostradzie A4, gdzie nie ma śniegu tylko jest chlapa. Dlatego zastanawiam się nad oponami wielosezonowymi (klasa premium). Pytania:
    1. W zimie opony wielosezonowe zakładać na felgi stalowe a w lecie na alu ?
    2. Czy felgi aluminiowe niszczą się w zimie ?
    3. Czy kupic opony zimowe na stalowe i przekładać całe koła wraz z oponami jak Nasi Ojcowie robili ?

    Pozdrawiam
    1. Zima i lato na alu.
    2. Tak, jak w krawężnik walniesz.
    3. Przekładać całe koła na alu.

    Zostaw komentarz:


  • mr.suchy
    odpowiedział(a)
    Ktoś jeszcze odniesie się merytorycznie do moich pytań ? :-)

    Zostaw komentarz:


  • yunior81
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Maicroft
    Z pozdrowieniami od zimy 05.10.2016
    Biały Krzyż ?

    Zostaw komentarz:


  • dudek_t
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez xtremesystems
    Zamieszczone przez leszekmw
    I zapraszam na wielosezonowych w takich warunkach.. :twisted:
    na Michałkach CC
    Klasyczne wielosezonowe dadzą sobie radę. Michelin CC nie ma bata.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...