Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zrobie za dwa tyg jak bede w Polszy


    Godz 21:17 watek opanowany
    jutro w pracy bedzie o czym myslec
    Audi 1.8T AVJ

    Silnik smaruje
    Ravenol SSL

    Komentarz


    • rOBERTO795,

      Mozna sprawdzic stan lancucha i napinacza bez rozbierania ?
      U mnie w tsi trochę slychac prace rozrzadu. Ale nie mam punktu odniesienia, poniewaz ostatnie prawie 10 lat przejezdzilem tdi na paskach.
      Audi A4 1.8TFSI

      Komentarz


      • Zamieszczone przez aldam
        rOBERTO795,

        Mozna sprawdzic stan lancucha i napinacza bez rozbierania ?
        U mnie w tsi trochę slychac prace rozrzadu. Ale nie mam punktu odniesienia, poniewaz ostatnie prawie 10 lat przejezdzilem tdi na paskach.
        Powiedzmy umownie że się da coś o nim powiedzieć- pod kilkoma warunkami oczywiście. Co do Twojego motoru-na jakim oleju śmigasz?
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz


        • Standardowy castrol longlife norma 507. Na szczescie wymieniany maks po 17kkm.
          Oleju nie bierze. Przelot ok 65kkm.
          cos tam wymieniane w ramach akcji serwisowej było rok temu. Chyba napinacz.
          Audi A4 1.8TFSI

          Komentarz


          • Zamieszczone przez aldam
            Standardowy castrol longlife norma 507. Na szczescie wymieniany maks po 17kkm.
            Oleju nie bierze. Przelot ok 65kkm.
            cos tam wymieniane w ramach akcji serwisowej było rok temu. Chyba napinacz.
            Jeśli akcja ASO to pewnie napinacz . Dobra rada- zmień olej na inny-sytetyczny niekoniecznie z normą 504.00 i wymieniaj co 10-12 tyś km.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez rOBERTO795
              Dobra rada- zmień olej na inny-sytetyczny niekoniecznie z normą 504.00 i wymieniaj co 10-12 tyś km.
              i pożegnaj się z gwarancją ? Lepiej trzymaj się normy 504 i nie kombinuj. Inny nie oznacza lepszy.
              Zamieszczone przez aldam
              Oleju nie bierze.
              to po co zmieniać? Jak jest wadliwa konstrukcja napinacza to olej jej nie zmieni.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez rezon
                i pożegnaj się z gwarancją ? Lepiej trzymaj się normy 504 i nie kombinuj
                a niby dlaczego ma utracić gwarancję? ... Skoda dopuszcza olej z VW 504.00 dla zmiennych przebiegów i olej ze specyfikacją VW 502.00 dla stałych przebiegów z wymianą co 15 tys km.

                aldam ma 1,8 TSI więc to tylko od niego zależy jaki olej wybierze, ASO Skoda nie ma nic do gadania. Ważne, by olej posiadał odpowiednią specyfikację VW.
                Załączone pliki
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • Dzięki Paolo bo nie chciałem już tego komentować
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz


                  • spokooo...ale jeżeli rezon zrozumiał stwierdzenie
                    Zamieszczone przez rOBERTO795
                    zmień olej na inny-sytetyczny niekoniecznie z normą 504.00
                    "inny" tz bez normy VW to go rozumiem. Ja zrozumiałem Twoje stwierdzenie tak jak powinienem tz. że jest jeszcze dopuszczalna specyfikacja VW 502.00 oraz oleje z innym SAE a nie tylko wymieniona specyfikacja VW 504.00.
                    Sprawa chyba jest już wyjaśniona...więc luzik luzik luzik :wink: ... idę się pakować powoli, bo w piątek wyjeżdżam na urlop do Włoch i Chorwacji :hi:
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz


                    • sugestia była "inny syntetyczny" bez wskazania jaka norma, jakie xWy - po prostu syntetyczny to trudno traktować to jako wartościową wskazówkę.

                      Komentarz


                      • Ja sądzę że łancuch i olej 507.00 uchroni Archoil 9100 przynajmniej w kilku dieslach silnik pracuje dużo, dużo ciszej.....
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Pidziek
                          łancuch i olej 507.00 uchroni Archoil 9100
                          aha...
                          [youtube] [/youtube]




                          Muszę pochwalić Silkolene RACE PRO S 5W30 ...zresztą kupiony od pidźka Błąd 404 jak widać nie przeszkadza mi to od czasu do czasu "wbić pidźkowi jakąś szpilę" :bajer
                          Kupiony naprawdę świeży olej, porzadnie zapakowany itd... Zrobiłem na nim do dziś prawie 7 tys km. W tym podróż Polska-Włochy-Polska +- 2500 km autostradami. Olej miał co robić, tym bardziej, że temperatura po trasie we Włoszech wynosiła + 34C ... w cieniu :P a i Octavka na pusto na wakacje nie leciała...już o to żona zadbała :wink:
                          Silnik na zimno odpalał rewelacyjnie. Zero klepania zaworów! Kompletna cisza. Tak samo praca na rozgrzanym oleju/silniku - nigdy nie usłyszałem zaworów, ani jakichkolwiek niepokojacych odgłosów dochodzących z silnika w trakcie gdy znajdował się w nim Silkolene! I tutaj Silkolene według mnie bije na głowę Amsoila... sorki ale uważam, że po prostu Sikolene przewyższa jakościowo Amosila o cała klasę... Do samego końca tj. do wymiany olej spisywał się tak, jakby był świeżo zalany! Kolor na bagniecie do czasu wymiany był złoto-żółty, natomiast z miski olejowej spływał "brązowo-złoty" ale nie czarny, jak w przypadku Amsoila. Oleju od czasu zalania silnika Sikolene praktycznie nic nie ubyło (jeżeli już to niezauważalnie), nie musiałem dolewać ani kropelki. Spalanie - praktycznie nie zauważalna różnica na poziomie oleju 0W/30 LazerWay, pomimo tego, że Silkolene miało SAE 5W/30. Bardzo miłe zaskoczenie!
                          Taka mała "laurka" dla Silkolene 5W/30 się należy. uchar
                          Naprawdę z bólem serca "musiałem" go dzisiaj zmienić na Ravenola SSO 0W/30 ponieważ w piątek znów jadę do Włoch i Chorwacji (wiem w się poprzewracało) ... po prostu chciałem zmienić olej na świeży no i sprawdzić Ravenola SSO. :twisted:

                          Zdecydowanie polecam Silkolene RACE PRO S 5W30 do mocniejszych silników ale nie tylko. ( olej nie dla silników z VW DPF-em itp... :!: ani innymi zaawansowanymi systemami oczyszczania spalin). Naprawdę bardzo porządny olej, który robi dobrą robotę. Może znów zagości w moim silniku przed wyjazdem na wakacje w następnym roku.
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • PAOLO ESCO, no dobra, ale rozumiem że kabla sobie w końcu nie kupiłeś żeby temperature oliwy oblukać w trasie :twisted: Bo jakoś wzmianki o temp. oleju nie dałeś :wink:

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Muszę pochwalić Silkolene RACE PRO S 5W30 ...zresztą kupiony od pidźka Błąd 404 jak widać nie przeszkadza mi to od czasu do czasu "wbić pidźkowi jakąś szpilę"
                              Kupiony naprawdę świeży olej, porzadnie zapakowany itd... Zrobiłem na nim do dziś prawie 7 tys km. W tym podróż Polska-Włochy-Polska +- 2500 km autostradami. Olej miał co robić, tym bardziej, że temperatura po trasie we Włoszech wynosiła + 34C ... w cieniu a i Octavka na pusto na wakacje nie leciała...już o to żona zadbała
                              Silnik na zimno odpalał rewelacyjnie. Zero klepania zaworów! Kompletna cisza. Tak samo praca na rozgrzanym oleju/silniku - nigdy nie usłyszałem zaworów, ani jakichkolwiek niepokojacych odgłosów dochodzących z silnika w trakcie gdy znajdował się w nim Silkolene! I tutaj Silkolene według mnie bije na głowę Amsoila... sorki ale uważam, że po prostu Sikolene przewyższa jakościowo Amosila o cała klasę... Do samego końca tj. do wymiany olej spisywał się tak, jakby był świeżo zalany! Kolor na bagniecie do czasu wymiany był złoto-żółty, natomiast z miski olejowej spływał "brązowo-złoty" ale nie czarny, jak w przypadku Amsoila. Oleju od czasu zalania silnika Sikolene praktycznie nic nie ubyło (jeżeli już to niezauważalnie), nie musiałem dolewać ani kropelki. Spalanie - praktycznie nie zauważalna różnica na poziomie oleju 0W/30 LazerWay, pomimo tego, że Silkolene miało SAE 5W/30. Bardzo miłe zaskoczenie!
                              Taka mała "laurka" dla Silkolene 5W/30 się należy.
                              Takie same laurki mogę napisać o: w benzynach Mobil1 ESP 5W30, Motul 504/507, Millers XF 5W30 oraz o np. VAT15W40 i wielu innych olejach oprócz Selektola Niestety we wrednym TDI olej robił się czarny już po kilkuset km, więc odpadła by laurka za kolory
                              A poważniej to przy zalanym Millers XF 5W30 przy prędkości 140, pełnym obciążeniu samochodu, temperaturach na poziomie +40 temp oleju była na poziomie 112-114 stopni czyli OK. Jakoś nie mam innych możliwości stwierdzenia wyższości tego czy innego oleju a klepanie zaworów ostatni raz słyszałem bodajże 15 lat temu - chyba po jazdach TDI trochę ogłuchłem

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez rezon
                                we wrednym TDI olej robił się czarny już po kilkuset km, więc odpadła by laurka za kolory
                                ale w dieslu to "normalne".
                                Zamieszczone przez rezon
                                Takie same laurki mogę napisać o: w benzynach Mobil1 ESP 5W30, Motul 504/507, Millers XF 5W30 oraz o np. VAT15W40 i wielu innych olejach oprócz Selektola
                                troszkę olejów z wyższej jak i średniej półki miałem i Silkolene zdecydowanie się pośród nich wyróżnia na + Napewno to zdecydowana czołówka jeżeli chodzi o oleje PAO/estry przy SAE 5W/30.
                                Zamieszczone przez rezon
                                klepanie zaworów ostatni raz słyszałem bodajże 15 lat tem
                                a ja nie tak dawno, jak silnik "męczył się" na pewnym oleju, rozleklamowanej tutaj firmy, aż mi się go szkoda robiło...

                                Zamieszczone przez leonn
                                kabla sobie w końcu nie kupiłeś żeby temperature oliwy oblukać w trasie
                                no nie...bo w trasie to ja :drive: a nie bawię się kompem :P
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  ja już troszkę olejów z wyższej jak i średniej półki miałem i Silkolene zdecydowanie się pośród nich wyróżnia na +
                                  konia z rzędem temu, kto w normalnej eksploatacji to zauważy bez specjalistycznego sprzętu - chociaż pomiaru temperatury oleju. A brak zmiany koloru oleju równie dobrze może oznaczać brak wypłukiwania wszelkich osadów, tak samo jak odporność na temperaturę. Do normalnej jazdy IMHO jest wiele bardzo dobrych olejów i wskazanie "bijącego na głowę" inne jest po prostu bez sensu.

                                  [ Dodano: Czw 22 Sie, 13 08:39 ]
                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  jak silnik "męczył się" na pewnym oleju, rozleklamowanej tutaj firmy, aż mi się go szkoda robiło...
                                  mógł być po prostu źle wyregulowany lub zalane złe paliwo, a olejowi nic do tego

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez rezon
                                    kto w normalnej eksploatacji to zauważy
                                    da się zauważyć.
                                    Zamieszczone przez rezon
                                    Do normalnej jazdy IMHO jest wiele bardzo dobrych olejów
                                    jasne, dużo jest rozleklamowanych... tak samo jak markowe samochody firmy A czy B. Jak nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział.
                                    Zamieszczone przez rezon
                                    mógł być po prostu źle wyregulowany, a olejowi nic do tego
                                    :diabelski_usmiech taaaaa nowy silnik, dziwne że się "sam naprawił" po wlaniu porządnego oleju i działa do tej pory ...
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Jak nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział.
                                      co jakiś czas objawiają się na forach wpisy o cud olejach - jakoś po kilku miesiącach już nie powtarzają się. Jeździłem na wielu olejach i nie ma cudów. Oleje z wyższej półki są baaaaardzo zbliżone jakościowo - niekoniecznie cenowo. wcześniej wymieniałem tylko te z ostatnich trzech lat, bo te pamiętam - no i VAT 15W30 sprzed 23lat, bo wciąż mam bańkę od niego używaną do innych celów

                                      [ Dodano: Czw 22 Sie, 13 08:48 ]
                                      BTW ile kosztuje obecnie wpis reklamowy na forum? 1zł czy już mniej? Planowanie i realizacja tego typu kampanii jest znacznie tańsze niż budowanie marki przez kilkadziesiąt lat. I nagle objawia się cud olej o 50 letniej tradycji, o którym nikt nigdy nie słyszał wcześniej
                                      A oto co udało się znaleźć w necie nt. Silkolene "przy zastosowaniu olejów SAE 5W30 i 5W40 zaobserwowano znaczny przyrost mocy silnika.
                                      Do marek obecnych na naszym rynku takich jak Motul, Millers czy Amsoil, które oferują świetne oleje syntetyczne oparte na estrach i PAO, dołącza marka FUCHS TITAN RACE, która dorównuje, a nawet przewyższa jakością oleje konkurencji." No cud olej - po co jeździć do tunerów - trzeba lać Silkolene i będziemy mieli znaczący przyrost mocy

                                      Komentarz


                                      • ad: miłego dnia ...
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz


                                        • i vice versa

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Zdecydowanie polecam Silkolene RACE PRO S 5W30 do mocniejszych silników ale nie tylko. ( olej nie dla silników z VW DPF-em itp... :!: ani innymi zaawansowanymi systemami oczyszczania spalin).
                                            A do TSI to sie nada? :-)
                                            Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                            Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                            Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez uli07
                                              do TSI to sie nada
                                              nie posiada oficjalnej specyfikacji VW 502.00 ...więc na gwarancji bym tego oleju nie zalał. Ja nie serwisuję samochodu w ASO więc... :wink:
                                              Zamieszczone przez rezon
                                              ile kosztuje obecnie wpis reklamowy na forum? 1zł czy już mniej? Planowanie i realizacja tego typu kampanii jest znacznie tańsze niż budowanie marki przez kilkadziesiąt lat. I nagle objawia się cud olej o 50 letniej tradycji, o którym nikt nigdy nie słyszał wcześniej
                                              pidziek mam nadzieję, że odczytałeś ten subtelny przekaz... podać Tobie mój numer konta ...czy tak jak zawsze zostawisz kasę pod wycieraczką ? :haha:
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz


                                              • te znaczące przyrosty mocy w Silkolene vel Fuchs to ile procent? ze 40% będzie? A nie to butelki mnie się pomyliły

                                                [ Dodano: Czw 22 Sie, 13 09:54 ]
                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                nie posiada oficjalnej specyfikacji VW 502.00 ...więc na gwarancji bym tego oleju nie zalał
                                                czyli zamiast super hiper wychwalania można było napisać - kolejny BARDZO DOBRY olej porównywalny do wielu bardziej znanych i reklamowanych. Niestety nie posiada oficjalnych aprobat, przez co nie jest zalecany do samochodów na gwarancji

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez rezon
                                                  olej porównywalny do wielu bardziej znanych i reklamowanych
                                                  bzdura ! ... pewnie nie jeździłeś na Silkolene.
                                                  Stosowałem zarówno Motula jak i Amsoila oraz Millersa - czyli "te reklamowane" marki i jeżeli już to właśnie do Silkolene wrócę w pierwszej kolejności.

                                                  ps. dziękuję za rozmowę.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz


                                                  • Do TSI wybrałem Statoil 5w30 LW.
                                                    Czy to w pełni syntetyczny olej czy prawie jak syntetyczny ?
                                                    Audi A4 1.8TFSI

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X