Mozna sprawdzic stan lancucha i napinacza bez rozbierania ?
U mnie w tsi trochę slychac prace rozrzadu. Ale nie mam punktu odniesienia, poniewaz ostatnie prawie 10 lat przejezdzilem tdi na paskach.
Mozna sprawdzic stan lancucha i napinacza bez rozbierania ?
U mnie w tsi trochę slychac prace rozrzadu. Ale nie mam punktu odniesienia, poniewaz ostatnie prawie 10 lat przejezdzilem tdi na paskach.
Powiedzmy umownie że się da coś o nim powiedzieć- pod kilkoma warunkami oczywiście. Co do Twojego motoru-na jakim oleju śmigasz?
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Standardowy castrol longlife norma 507. Na szczescie wymieniany maks po 17kkm.
Oleju nie bierze. Przelot ok 65kkm.
cos tam wymieniane w ramach akcji serwisowej było rok temu. Chyba napinacz.
Standardowy castrol longlife norma 507. Na szczescie wymieniany maks po 17kkm.
Oleju nie bierze. Przelot ok 65kkm.
cos tam wymieniane w ramach akcji serwisowej było rok temu. Chyba napinacz.
Jeśli akcja ASO to pewnie napinacz . Dobra rada- zmień olej na inny-sytetyczny niekoniecznie z normą 504.00 i wymieniaj co 10-12 tyś km.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
i pożegnaj się z gwarancją ? Lepiej trzymaj się normy 504 i nie kombinuj
a niby dlaczego ma utracić gwarancję? ... Skoda dopuszcza olej z VW 504.00 dla zmiennych przebiegów i olej ze specyfikacją VW 502.00 dla stałych przebiegów z wymianą co 15 tys km.
aldam ma 1,8 TSI więc to tylko od niego zależy jaki olej wybierze, ASO Skoda nie ma nic do gadania. Ważne, by olej posiadał odpowiednią specyfikację VW.
zmień olej na inny-sytetyczny niekoniecznie z normą 504.00
"inny" tz bez normy VW to go rozumiem. Ja zrozumiałem Twoje stwierdzenie tak jak powinienem tz. że jest jeszcze dopuszczalna specyfikacja VW 502.00 oraz oleje z innym SAE a nie tylko wymieniona specyfikacja VW 504.00.
Sprawa chyba jest już wyjaśniona...więc luzik luzik luzik :wink: ... idę się pakować powoli, bo w piątek wyjeżdżam na urlop do Włoch i Chorwacji :hi:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Muszę pochwalić Silkolene RACE PRO S 5W30 ...zresztą kupiony od pidźka http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje...5w30-5l-detail jak widać nie przeszkadza mi to od czasu do czasu "wbić pidźkowi jakąś szpilę" :bajer
Kupiony naprawdę świeży olej, porzadnie zapakowany itd... Zrobiłem na nim do dziś prawie 7 tys km. W tym podróż Polska-Włochy-Polska +- 2500 km autostradami. Olej miał co robić, tym bardziej, że temperatura po trasie we Włoszech wynosiła + 34C ... w cieniu :P a i Octavka na pusto na wakacje nie leciała...już o to żona zadbała :wink:
Silnik na zimno odpalał rewelacyjnie. Zero klepania zaworów! Kompletna cisza. Tak samo praca na rozgrzanym oleju/silniku - nigdy nie usłyszałem zaworów, ani jakichkolwiek niepokojacych odgłosów dochodzących z silnika w trakcie gdy znajdował się w nim Silkolene! I tutaj Silkolene według mnie bije na głowę Amsoila... sorki ale uważam, że po prostu Sikolene przewyższa jakościowo Amosila o cała klasę... Do samego końca tj. do wymiany olej spisywał się tak, jakby był świeżo zalany! Kolor na bagniecie do czasu wymiany był złoto-żółty, natomiast z miski olejowej spływał "brązowo-złoty" ale nie czarny, jak w przypadku Amsoila. Oleju od czasu zalania silnika Sikolene praktycznie nic nie ubyło (jeżeli już to niezauważalnie), nie musiałem dolewać ani kropelki. Spalanie - praktycznie nie zauważalna różnica na poziomie oleju 0W/30 LazerWay, pomimo tego, że Silkolene miało SAE 5W/30. Bardzo miłe zaskoczenie!
Taka mała "laurka" dla Silkolene 5W/30 się należy. uchar
Naprawdę z bólem serca "musiałem" go dzisiaj zmienić na Ravenola SSO 0W/30 ponieważ w piątek znów jadę do Włoch i Chorwacji (wiem w się poprzewracało) ... po prostu chciałem zmienić olej na świeży no i sprawdzić Ravenola SSO. :twisted:
Zdecydowanie polecam Silkolene RACE PRO S 5W30 do mocniejszych silników ale nie tylko. ( olej nie dla silników z VW DPF-em itp... :!: ani innymi zaawansowanymi systemami oczyszczania spalin). Naprawdę bardzo porządny olej, który robi dobrą robotę. Może znów zagości w moim silniku przed wyjazdem na wakacje w następnym roku.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO, no dobra, ale rozumiem że kabla sobie w końcu nie kupiłeś żeby temperature oliwy oblukać w trasie :twisted: Bo jakoś wzmianki o temp. oleju nie dałeś :wink:
Muszę pochwalić Silkolene RACE PRO S 5W30 ...zresztą kupiony od pidźka http://www.zmienolej.pl/o...-5w30-5l-detail jak widać nie przeszkadza mi to od czasu do czasu "wbić pidźkowi jakąś szpilę"
Kupiony naprawdę świeży olej, porzadnie zapakowany itd... Zrobiłem na nim do dziś prawie 7 tys km. W tym podróż Polska-Włochy-Polska +- 2500 km autostradami. Olej miał co robić, tym bardziej, że temperatura po trasie we Włoszech wynosiła + 34C ... w cieniu a i Octavka na pusto na wakacje nie leciała...już o to żona zadbała
Silnik na zimno odpalał rewelacyjnie. Zero klepania zaworów! Kompletna cisza. Tak samo praca na rozgrzanym oleju/silniku - nigdy nie usłyszałem zaworów, ani jakichkolwiek niepokojacych odgłosów dochodzących z silnika w trakcie gdy znajdował się w nim Silkolene! I tutaj Silkolene według mnie bije na głowę Amsoila... sorki ale uważam, że po prostu Sikolene przewyższa jakościowo Amosila o cała klasę... Do samego końca tj. do wymiany olej spisywał się tak, jakby był świeżo zalany! Kolor na bagniecie do czasu wymiany był złoto-żółty, natomiast z miski olejowej spływał "brązowo-złoty" ale nie czarny, jak w przypadku Amsoila. Oleju od czasu zalania silnika Sikolene praktycznie nic nie ubyło (jeżeli już to niezauważalnie), nie musiałem dolewać ani kropelki. Spalanie - praktycznie nie zauważalna różnica na poziomie oleju 0W/30 LazerWay, pomimo tego, że Silkolene miało SAE 5W/30. Bardzo miłe zaskoczenie!
Taka mała "laurka" dla Silkolene 5W/30 się należy.
Takie same laurki mogę napisać o: w benzynach Mobil1 ESP 5W30, Motul 504/507, Millers XF 5W30 oraz o np. VAT15W40 i wielu innych olejach oprócz Selektola Niestety we wrednym TDI olej robił się czarny już po kilkuset km, więc odpadła by laurka za kolory
A poważniej to przy zalanym Millers XF 5W30 przy prędkości 140, pełnym obciążeniu samochodu, temperaturach na poziomie +40 temp oleju była na poziomie 112-114 stopni czyli OK. Jakoś nie mam innych możliwości stwierdzenia wyższości tego czy innego oleju a klepanie zaworów ostatni raz słyszałem bodajże 15 lat temu - chyba po jazdach TDI trochę ogłuchłem
we wrednym TDI olej robił się czarny już po kilkuset km, więc odpadła by laurka za kolory
ale w dieslu to "normalne".
Zamieszczone przez rezon
Takie same laurki mogę napisać o: w benzynach Mobil1 ESP 5W30, Motul 504/507, Millers XF 5W30 oraz o np. VAT15W40 i wielu innych olejach oprócz Selektola
troszkę olejów z wyższej jak i średniej półki miałem i Silkolene zdecydowanie się pośród nich wyróżnia na + Napewno to zdecydowana czołówka jeżeli chodzi o oleje PAO/estry przy SAE 5W/30.
Zamieszczone przez rezon
klepanie zaworów ostatni raz słyszałem bodajże 15 lat tem
a ja nie tak dawno, jak silnik "męczył się" na pewnym oleju, rozleklamowanej tutaj firmy, aż mi się go szkoda robiło...
Zamieszczone przez leonn
kabla sobie w końcu nie kupiłeś żeby temperature oliwy oblukać w trasie
no nie...bo w trasie to ja :drive: a nie bawię się kompem :P
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
ja już troszkę olejów z wyższej jak i średniej półki miałem i Silkolene zdecydowanie się pośród nich wyróżnia na +
konia z rzędem temu, kto w normalnej eksploatacji to zauważy bez specjalistycznego sprzętu - chociaż pomiaru temperatury oleju. A brak zmiany koloru oleju równie dobrze może oznaczać brak wypłukiwania wszelkich osadów, tak samo jak odporność na temperaturę. Do normalnej jazdy IMHO jest wiele bardzo dobrych olejów i wskazanie "bijącego na głowę" inne jest po prostu bez sensu.
[ Dodano: Czw 22 Sie, 13 08:39 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
jak silnik "męczył się" na pewnym oleju, rozleklamowanej tutaj firmy, aż mi się go szkoda robiło...
mógł być po prostu źle wyregulowany lub zalane złe paliwo, a olejowi nic do tego
co jakiś czas objawiają się na forach wpisy o cud olejach - jakoś po kilku miesiącach już nie powtarzają się. Jeździłem na wielu olejach i nie ma cudów. Oleje z wyższej półki są baaaaardzo zbliżone jakościowo - niekoniecznie cenowo. wcześniej wymieniałem tylko te z ostatnich trzech lat, bo te pamiętam - no i VAT 15W30 sprzed 23lat, bo wciąż mam bańkę od niego używaną do innych celów
[ Dodano: Czw 22 Sie, 13 08:48 ]
BTW ile kosztuje obecnie wpis reklamowy na forum? 1zł czy już mniej? Planowanie i realizacja tego typu kampanii jest znacznie tańsze niż budowanie marki przez kilkadziesiąt lat. I nagle objawia się cud olej o 50 letniej tradycji, o którym nikt nigdy nie słyszał wcześniej
A oto co udało się znaleźć w necie nt. Silkolene "przy zastosowaniu olejów SAE 5W30 i 5W40 zaobserwowano znaczny przyrost mocy silnika.
Do marek obecnych na naszym rynku takich jak Motul, Millers czy Amsoil, które oferują świetne oleje syntetyczne oparte na estrach i PAO, dołącza marka FUCHS TITAN RACE, która dorównuje, a nawet przewyższa jakością oleje konkurencji." No cud olej - po co jeździć do tunerów - trzeba lać Silkolene i będziemy mieli znaczący przyrost mocy
Zdecydowanie polecam Silkolene RACE PRO S 5W30 do mocniejszych silników ale nie tylko. ( olej nie dla silników z VW DPF-em itp... :!: ani innymi zaawansowanymi systemami oczyszczania spalin).
nie posiada oficjalnej specyfikacji VW 502.00 ...więc na gwarancji bym tego oleju nie zalał. Ja nie serwisuję samochodu w ASO więc... :wink:
Zamieszczone przez rezon
ile kosztuje obecnie wpis reklamowy na forum? 1zł czy już mniej? Planowanie i realizacja tego typu kampanii jest znacznie tańsze niż budowanie marki przez kilkadziesiąt lat. I nagle objawia się cud olej o 50 letniej tradycji, o którym nikt nigdy nie słyszał wcześniej
pidziek mam nadzieję, że odczytałeś ten subtelny przekaz... podać Tobie mój numer konta ...czy tak jak zawsze zostawisz kasę pod wycieraczką ? :haha:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
te znaczące przyrosty mocy w Silkolene vel Fuchs to ile procent? ze 40% będzie? A nie to butelki mnie się pomyliły
[ Dodano: Czw 22 Sie, 13 09:54 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
nie posiada oficjalnej specyfikacji VW 502.00 ...więc na gwarancji bym tego oleju nie zalał
czyli zamiast super hiper wychwalania można było napisać - kolejny BARDZO DOBRY olej porównywalny do wielu bardziej znanych i reklamowanych. Niestety nie posiada oficjalnych aprobat, przez co nie jest zalecany do samochodów na gwarancji
olej porównywalny do wielu bardziej znanych i reklamowanych
bzdura ! ... pewnie nie jeździłeś na Silkolene.
Stosowałem zarówno Motula jak i Amsoila oraz Millersa - czyli "te reklamowane" marki i jeżeli już to właśnie do Silkolene wrócę w pierwszej kolejności.
ps. dziękuję za rozmowę.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz