Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pidziek
    RS
    • 2011
    • 1845

    Ja mam taką wyliczankę:

    Hi END

    Amsoil AEL 5W-30 504.00/ 507.00
    Millers Oils XF Longlife 5W-30 - cena nie dla wszystkich do przełknięcia
    Millers Oils Trident Longlife 5W-30
    Statoil LazerWay LL 5W-30
    ENVIRO PLUS 5W-30 -> http://www.penriteoil.com.au/pis_pdf...JAN%202010.pdf
    I na koniec listy premium http://www.datateck.com.au/Lube/PenriteAus/

    Premium

    Agip 7008 5W30 -> http://www.agip-q5.com/fileadmin/FILES/7008.pdf
    Fuchs PRO C3 504.00/ 507.00
    Motul 8100 X-Clean+ 504/507 5W-30
    Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30

    Low Budget :-)

    Cała reszta :-)


    Jak ktoś ma LPG cała ta lista idzie w kosz i żegnamy się z C3 MID SAPS czy LOW SAPS i właczamy coś co gryzie w oczy ekologów ale nie silniki :-)

    Szukamy oleju wybitnie nie ekologicznych czyli z wysokim TBN API SJ/SL i pełnym pakietem dodatków :-)
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz

    • marlej108
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 4976
      • Octavia III (5E3)
      • CJZB 1.2 TSI 86 KM

      Hej, ja mam podobne pytanie jak Dawidek - to znaczy mam O2 Tour 1.4 i fabrycznie (QG1 czy jak to sie nazywa w tych kodach) ustawiony longlife - przeglad co dwa lata, wiec pewnie ten olej co 30.000 km....

      ale osobiscie jestem zdania, ze lepiej przeglad olejowy robic co 15.000 km bo dzieki temu silnik ma czesciej nowy olej... i teraz mam pytanie - JAKI OLEJ DO silnika 1.4 16V 80KM do wymiany co 15.000 km???? W ASO jak zadzwonilem to pan zaczal cos dukac... i skonczylo sie na tym, ze nie wiedzial tak do konca... (serio! - niezle co....) i madrze poradzil zeby trzymac sie tych przegladow co 30.000 km....

      Nie znam sie na olejach, ale preferuje polecane przez producenta auta - czyli firmy Castrol. Wiec jaki kupic do mojej Octavki jak bym chcial po 15kkm wymienic???? :roll:
      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz

      • Big
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6389

        Zamieszczone przez marlej108
        ale preferuje polecane przez producenta auta - czyli firmy Castrol. Wiec jaki kupic do mojej Octavki jak bym chcial po 15kkm wymienic????
        Castrol Edge Sport 0W40.
        Czarny Elegance

        Komentarz

        • amlas
          Ambiente
          • 2010
          • 130
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          jaki olej do LPG

          Jaki olej najlepiej do silnika z LPG?
          Oczywiście przy wymianie oleju wymieniać też filtr oleju i powietrza?
          "Największym szczęściem jakie może spotkać człowieka jest życie w socjalizmie.
          Zaś największy pech jaki może mu się przydarzyć to mieć takie zasrane szczęście."

          Komentarz

          • Pidziek
            RS
            • 2011
            • 1845

            Zamieszczone przez amlas
            Jaki olej najlepiej do silnika z LPG?
            Dobrze ale w jakiej klasie lepkości ?

            0W, 5W, 10W ?

            Bo rozrzut pozycji jest olbrzymi.

            Nie bedę markami jechał ale specyfikacjami.

            Zamieszczone przez amlas
            Oczywiście przy wymianie oleju wymieniać też filtr oleju i powietrza?
            Oleju obowiązkowo powietrza ja proponuję raz do roku ale można co 2 lata.

            Panom z mazur polecam MANNu z dodatkową fryzoliną antymrozową :-)
            Tzw. For cold climates
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz

            • amlas
              Ambiente
              • 2010
              • 130
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              no własnie to jest pytanie w jakiej klasie lepkości?

              jaka jest lepsza do LPG? czy nie ma znaczenia czy to benzyna czy gaz...
              "Największym szczęściem jakie może spotkać człowieka jest życie w socjalizmie.
              Zaś największy pech jaki może mu się przydarzyć to mieć takie zasrane szczęście."

              Komentarz

              • octopus
                Drive
                • 2011
                • 40

                Pidziek,
                Czy mógłbyś przygotować wersję własnej listy z olejami dla LPG? Pytania od ludzi z LPG się powtarzają więc byłaby bardzo pomocna.

                Komentarz

                • Pidziek
                  RS
                  • 2011
                  • 1845

                  lepkść ważna ale ważnejsze TBN !

                  Jak jeździsz na 5W-40 to nie trzeba nic zmieniać trzeba tylko zalać coś co poradzi sobie z siarką !!

                  Aby nie byc gołosłowny :

                  Od 1.01. 2007 r. gaz płynny do zasilania pojazdów samochodowych, (w tym wózków widłowych), powinien spełniać wymogi normy PN-EN 589, zwanej normą autogazową. Aby propan-butan mógł być stosowany jako autogaz powinien charakteryzować się:
                  liczbą oktanowo-motorową nie niższą niż 89,
                  zawartością siarki nie większą niż 50 mg/kg,


                  Należy zapewnić, aby od dnia 1 stycznia 2005 r. wystarczające ilości benzyny i olejów napędowych o maksymalnej zawartości siarki 10 mg/kg były dostępne z uwzględnieniem odpowiednich kryteriów geograficznych celem umożliwienia swobodnego obrotu nowych pojazdów wymagających tych paliw, jednocześnie zapewniając, żeby redukcje emisji CO2 z nowych pojazdów były większe od dodatkowych emisji tego gazu związaną z produkcją tych paliw.
                  Całkowite przejście na benzynę i oleje napędowe o maksymalnej zawartości siarki 10 mg/kg należy przewidzieć od dnia 1 stycznia 2009 r


                  A jak to wyglada w praktyce ?

                  Normy dla benzyn przewidują, iż zawartość siarki nie może przekraczać 10mg/kg paliwa. Niestety
                  kontrole jakości gazu LPG prowadzone przez Inspekcję Handlową i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
                  niejednokrotnie wykrywały zawartość siarki na poziomie 70 mg/kg i więcej !


                  Więc jeżdząc na benzynie mamy norme siarki 10mg i to jest trzymane na stacjach flotowych i jest to bardzo restrykcyjna norma wszystko jest OK.
                  Instalując LPG zaczynamy mieć 6-7 razy wiecej siarki czyli to co do niedawna w paliwach ON i PB było zmorą dla olejów bo jak tu zneutralizować tyle siary z TBN na poziomie 7 czy 8. (oleje C3 i tanie marketowe produkty).

                  I tutaj rozważania na temat stosownych olejów często idą w innym kierunku .

                  Jeżeli zawartość siarki w spalanym oleju napędowym wynosi 0,5-1,5%, to zastosowany olej powinien mieć ogólną liczbę zasadową TBN równą 2-6 mg KOH/g.
                  Dla paliw ciężkich o zawartości siarki do 5% , TBN powinna zawierać się w granicach 30-80 mg KOH/g zależnie od rodzaju stosowanych dodatków alkalicznych.


                  Można polecić Kowalskiemu olej na kilkanascie tyś km ale na długofalowa obsługę rzeba coś zupełnie innego .
                  Ekologię odkładamy na bok i aby zagwarantować silnikowi odpowiednia ochronę i dłogowieczność trzeba zaimportować odpowiedni olej, często kalsy heavy duty !!

                  Pozdrawiam
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz

                  • Dzida
                    RS
                    • 2006
                    • 2253

                    Pidziek,
                    Zamieszczone przez Pidziek
                    Statoil LazerWay LL 5W-30
                    Naprawdę uważasz że to bardzo dobry olej?

                    Komentarz

                    • gulipin
                      Classic
                      • 2010
                      • 3

                      Podzielę się doświadczeniem, jeszcze niewielkim, w kontekście oleju i silnika TSI. Auto mam od nowości. Po 8tyś zmieniłem fabryczny olej na Motul Specyfic 504 507. Praktycznie różnicy żadnej nie zauważyłem. Silnik tak jak na fabrycznym przez pierwsze 2-3 sekundy od zapalenia zimnego silnika był trochę głośniejszy, tak jakby klepały zawory, ale nie jestem pewien czy to to. Zużycie oleju nadal utrzymywało się na poziomie 0.5l/6 tyś km.
                      Teraz na liczniku 23tyś km i zmiana na Motul X-clean+ 5W30. Przejechałem dopiero 500km i muszę wam powiedzieć że widzę różnicę, po odpaleniu zimnego silnika jest cicho. Zobaczymy jak będzie z braniem oleju.

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Zamieszczone przez Dzida
                        Pidziek,
                        Pidziek napisał/a:
                        Statoil LazerWay LL 5W-30
                        Naprawdę uważasz że to bardzo dobry olej?
                        No tak, może nie jeździ na tym dużo ludzi ale zaliczam to do mojej czołówki :-)

                        Dystrybucja i serwis na terenie całego kraju opon przemysłowych, OTR i rolniczych, olejów Statoil, gąsienic, akumulatorów i pasów. Profesjonalnie rozwiązujemy problemy związane z techniką smarową, oponami i akumulatorami w przedsiębiorstwach przemysłowych i rolnictwie.


                        Alternatywa lepsza od wszystkich mobili, castroli, shelli, Valvoline i innych bardzo popuularnych olejów.

                        Nie mam tak rozległego poligonu doświdczeń i opinii jak po Fuchs-ie i Amsoil ale pare osób jeździ i jest OK !
                        Myslę że cena jest niezła i upatrywał bym tutaj cenę dlatego tak atrakcyjna że firma może mieć nasz rynke w głębokim poważaniu jeśli chodzi o automotiv i klienta detalicznego :-)
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • Dzida
                          RS
                          • 2006
                          • 2253

                          Zamieszczone przez Pidziek
                          No tak, może nie jeździ na tym dużo ludzi ale zaliczam to do mojej czołówki
                          No właśnie, ja jeździłem na tym oleju w mojej poprzedniej Octavii, i chyba do niego wrócę przy najbliższej wymianie. Bardzo dobre parametry no i ta cena. . .

                          Komentarz

                          • marlej108
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 4976
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                            Zamieszczone przez Big
                            Zamieszczone przez marlej108
                            ale preferuje polecane przez producenta auta - czyli firmy Castrol. Wiec jaki kupic do mojej Octavki jak bym chcial po 15kkm wymienic????
                            Castrol Edge Sport 0W40.
                            Big, dzieki za info.

                            Ale jak przejde na wymiane co 15.000 km to tez taki olej??? bo ten to chyba jest do longlife...???
                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                            Spalanie - Motostat.pl

                            Komentarz

                            • Wojtas_Poznań
                              RS
                              • 2010
                              • 2822

                              Zamieszczone przez marlej108
                              bo ten to chyba jest do longlife...???
                              chyba nie jest :diabelski_usmiech
                              SPOT Poznań:
                              .....
                              ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                              Error 503 Wojtas Unavailable :P

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6624
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez marlej108
                                O2 Tour 1.4 i fabrycznie (QG1 czy jak to sie nazywa w tych kodach) ustawiony longlife
                                spokoooo zaraz to rozpykam i zobaczę co do tego silniczka będzie dobre :diabelski_usmiech wkońcu do siebie też będe dobierał olej - a napewno do tego 1,4 16V ma być porządny full syntetyk a nie "inna popierdułka" lepkość najlepiej na zimę 0W/30, 0W/40 ! (nie biorę pod uwagę silników z LPG bo wtedy porządny 5W/40 lub 0W/40 z wysokim TBN !)
                                Zmiany oleju w nim to nie wg LL (nawet o tym nie myśl) tylko co 15 tys km max! Tam wchodzi niecałe 4L więc nie ma co się zastanawiać. Koszt zmiany oleju z filtrem niski a zadowolenie użytkownika - bezcenne Grunt by były specyfikacje VW - 502.00 przy zmianach co 15 tys km i VW 503.00 ( ew 503.01) przy zmianach LL

                                VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w
                                trudnych warunkach. Stara już norma - ale nadal w użyciu - Ten silnik naprawdę nie potrzebuje wynalazków! Żadne oleje VW 504.00/507.00 do silników z DPF-em :!:

                                VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z
                                przedłużonym okresem między wymianami do 30 tys km lub 2 lata - 502.00 (HTHS 2,9 mPas) Przewyższa wymagania 502.00!
                                VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach
                                osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT). HTHS>3,5mPas

                                Początkowa specyfikacja 500.00/501.01 jest już nieaktualna.

                                502,00 (benzyna) / 505,00 (diesel) zaleca generacji w Europie do modelu przed 2000, Wymiana oleju co 15.000 km (lub co najmniej raz w roku).

                                Modele po 2000/2003r. (spotkałem się z dwoma datami ) - wprowadzono możliwość korzystania z olejów w specyfikacji 503.00/506.00 z lepszą ekonomią zużycia paliwa (cieńsza lepkość), ale przede wszystkim z dopuszczoną wymianą LL co 30.000 km lub raz na dwa lata.
                                Te normy słabo się sprawdziły i wprowadzono "tymczasowe" normy, 503,01 i 505,01, które zostały stworzone, dla zapewnienia wyższych wymagań silnika "wyższe obciążenia " przy zachowaniu niższej lepkości olejów a następnie 506.01, która rozwiązała problemy.

                                Czwarta norma 504.00/507.00 jest aktualnie używana : niskie SAP (Sulfur-Ashes ) oleje, mające na celu uniknięcie uszkodzeniom trójdrożnych katalizatorów, filtra cząstek stałych tak, by sprostać mogły wysokim najnowszym europejskich badaniom emisji spalin.

                                Ale o tym już było na 26 stronie :idea:
                                Załączone pliki
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • Dzida
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 2253

                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  spokoooo zaraz to rozpykam i zobaczę co do tego silniczka będzie dobre
                                  LM Synthoil 5W40/0W40?

                                  Komentarz

                                  • rkb
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2152
                                    • Rapid Spaceback (NH1)
                                    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                    W 1.6 BSE na LL fabrycznie jest zalany 5w30? Nie chodzi juz jaka firma, bo na dolewke kupilem shella 5w30 z normą 504 - tak jest napisane w instrukcji ale im wiecej czytam ten topic tym wiecej mam watpliwosci
                                    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                    Komentarz

                                    • Big
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 6389

                                      Zamieszczone przez marlej108
                                      bo ten to chyba jest do longlife...???
                                      To nie jest Longlife. Własnie dlatego ci go podałem, bo chodziło ci o olej Castrola do wymiany co 15 tys km.
                                      Zamieszczone przez marlej108
                                      Ale jak przejde na wymiane co 15.000 km to tez taki olej???
                                      Tak. To jest własnie olej do interwałów przeglądowych co 15 000 km.

                                      [ Dodano: Sro 19 Paź, 11 13:56 ]
                                      rkb, skoro olej ma te samą klasę lepkości, co olej którym zalany jest silnik, to spokojnie możesz go dolewać.
                                      Czarny Elegance

                                      Komentarz

                                      • TwoB
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1086
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Trochę się pogubiłem ... czyli do 1,6 LPG 0W/40 lub 5W/40 ??
                                        Byłem w ubiegłym tygodniu w ASO w Łodzi i pytając o olej usłyszałem, że skoro mam auto z gazem to tylko 5W/30.... !?
                                        SATYNOWA O2 Tour
                                        Z pozdrowieniami
                                        Bartek

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6624
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez TwoB
                                          do 1,6 LPG 0W/40 lub 5W/40 ??
                                          TAK - pełen syntetyk i to z jak najwyższym TBN!

                                          Zamieszczone przez TwoB
                                          skoro mam auto z gazem to tylko 5W/30.... !?
                                          jełopy kurna...normalnie jełopy...w ASO to Tobie powiedzieli? Fige prawda ma być 0W/40 lub 5W/40.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • TwoB
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1086
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Dziękuję PAOLO ESCO, za potwierdzenie.

                                            jełpou kurna...normalnie jełopy...w ASO to Tobie powiedzieli?
                                            tak inteligent mi powiedział !
                                            (małe OT- pytanie o olej zadałem przy okazji wymuszonej wizyty w ASO w związku z brakiem pierścieni centrujących w alu, których zapomnieli założyć przy montażu kół- jeździłem tak k*** 3 m-ce!)
                                            SATYNOWA O2 Tour
                                            Z pozdrowieniami
                                            Bartek

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6624
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez TwoB
                                              przy okazji wymuszonej wizyty w ASO w związku z brakiem pierścieni centrujących w alu, których zapomnieli założyć przy montażu kół- jeździłem tak k*** 3 m-ce!)
                                              oj tam..normalka - ale "upierdliwy jesteś"...się byle pierścieni czepić ... :lol: się ciesz, że koła miałeś dokręcone bo bratu kiedyś nie dokręcili wogóle tylko lekko przyłapali :shock: i tak do domu prezyjechał...jak sprawdził to pojechał do nich i wysiadł wkur***ny z kluczem do przykrecania kół w łapie to nagle zrobiło sie pusto na hali ... :diabelski_usmiech
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • rkb
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 2152
                                                • Rapid Spaceback (NH1)
                                                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                                PAOLO ESCO, wlasnie nie wiem jakim olejem mam zalane auto bo jezdze jeszcze na fabrycznym kupilem zgodny z norma jakie leje sie do 1.6 LL ale nie wiem czy wlali w fabryce 0w30 czy 5w30 (obydwa mieszcza sie w widelkach normy), dolewalem 5w30 - w sumie 600 ml w przeciagu 16kkm
                                                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6624
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez rkb
                                                  kupilem zgodny z norma jakie leje sie do 1.6 LL ale nie wiem czy wlali w fabryce 0w30 czy 5w30
                                                  olej tą normę LL i oleje 0W/30 i 5W/30 do tego silnika (zwłaszcza jeśli jest na LPG) lepszy b ędzie olej o lepkości 0W/40(ten zwłaszcza na zimę) lub 5W/40 full syntetyk Millers, LM,Mobil, Motul (Motul z tego co podają ma wysoki TBN co jest OK zwłaszcza przy zasilaniu LPG-choć może lekko głośniej pracować ale tylko "może") i dużo inncych marek w tym nawet Castrol :roll: jeśli ktoś chce. Oczywiście najpier warto sprawdzić podstawowe dane oleju w karcie produktu. Warto zmieniać olej w tych silnikach (1,4 16V i 1,6 16V) co 15 tys km wtedy silnik posłuży dłużej.

                                                  Zamieszczone przez rkb
                                                  kupilem zgodny z norma jakie leje sie do 1.6 LL
                                                  ASO idzie na łatwiznę - mają oleje z normą 504.00/507.00 przeważnie Castrol ale także Mobil, Total ( tak jak u mnie - czyli jednak nie musi być Castrol ...i wcale nie jest "rekomendowany" jako cudowny olej :wink: ) i leją je do wszystkich silników ( jeden olej do wszystkich ...bo teoretycznie normy 504.00 do benzyny i 507.00 są kompatybilne z tymi w dół...to się ASO opłaca ale niekoniecznie Użytkownikowi) a są przecież inne oleje które mogą jeszcze lepiej ochronić silnik i posiadają odpowiednie normy VW.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • rkb
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 2152
                                                    • Rapid Spaceback (NH1)
                                                    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                                    Na przyszlu sezon przechodze na 0w40 (ale to po zimie) bo zmieniam na co 15 kkm, no i jak mi sie zachce gazu to nie bedzie problemu
                                                    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...