O2 Tour 1.4 i fabrycznie (QG1 czy jak to sie nazywa w tych kodach) ustawiony longlife
spokoooo zaraz to rozpykam i zobaczę co do tego silniczka będzie dobre :diabelski_usmiech wkońcu do siebie też będe dobierał olej - a napewno do tego 1,4 16V ma być porządny full syntetyk a nie "inna popierdułka" lepkość najlepiej na zimę 0W/30, 0W/40 ! (nie biorę pod uwagę silników z LPG bo wtedy porządny 5W/40 lub 0W/40 z wysokim TBN !)
Zmiany oleju w nim to nie wg LL (nawet o tym nie myśl) tylko co 15 tys km max! Tam wchodzi niecałe 4L więc nie ma co się zastanawiać. Koszt zmiany oleju z filtrem niski a zadowolenie użytkownika - bezcenne
OK. to mam pytanie - skoro mam auto wyprodukowane i ustawione na te przeglady co dwa lata (i tak tez bedzie komputer pokazywal wymiane oleju...), to jesli chce wymieniac olej co 15.000 km, to czy musze wtedy w ASO powiedziec zeby mi przestawili cos w komputerze (czy gdzie tam) zeby te przeglady bylo co 15.000 km, czy tez po prostu sobie pojade przy przebiegu 15.000 km na wymiane oleju a przy przebiegu 30 na przeglad zgodnie z tym systemem przegladow co dwa lata i wtedy tez wymienie olej (czyli znowu de facto po 15.000 km)???
jezeli chce uzywac olejow firmy Castrol, to rozumiem, ze na te wymiany co 15.000 km ten olej polecony przez Kolege Big'a jest ten co ma byc - czyli Castrol Edge Sport 0W40 ????
chce wymieniac olej co 15.000 km, to czy musze wtedy w ASO powiedziec zeby mi przestawili cos w komputerze
Pierwsza sprawa - otwórz Książkę serwisową - masz na 1 stronie wpisane na dole w lewym rogu " Następny przebieg-Przebieg km (wpisane ręcznie.... 15 tys km ?),
wg QG0 ---> Wymiana oleju silnikowego co 15 000 km lub 1 rok w zależności od tego, co nastąpi wcześniej
czy może
QG1 ---> Częstotliwość realizacji usługi uzależniona jest od intensywności eksploatacji samochodu oraz warunków, w jakich samochód jest wykorzystywany. (wg wskazań kompa).
Kontrola stanu samochodu realizowana jest według wskazań wskaźnika, jednak nie później niż po upływie 2 lat.
Jak otworzysz Książkę serwisową to zaraz na poczatku masz Dane samochodu
Kolumna pierwsza (ta z lewej strony) patrzysz na sam dół tak mniej węcej i powinieneś mieć zapis QG1 (ja tak mam) i wtedy jeśli masz zapis na stronie nr 1 jak wcześniej Następny przegląd wg wskazań kompa to robisz wg wskazań kompa....
Inaczej nawet mając QG1 stosujesz się do zaleceń ASO...w razie problemu podjedź i powiedz, ze chcesz mieć zmiany stałe co 15 tys km.
Z tego co wiem ręczne wykasowanie przeglądu powoduje automatyczne przejście na QG0 i komunikat bedzie wyświetlany tak jak trzeba co 15 tys km .... :roll: chyba nie namieszałem :roll: ----> http://forum.samnaprawiam.com/elektr...tavia-vt87.htm
Ja od razu mam wpisane mimo QG1 ---> Następny przegląd przy przebiegu 15 tys km...a czy pojadę i u nich zmienię to inna sprawa :wink:
Zamieszczone przez marlej108
po prostu sobie pojade przy przebiegu 15.000 km na wymiane oleju a przy przebiegu 30 na przeglad zgodnie z tym systemem przegladow co dwa lata i wtedy tez wymienie olej
Tak może oczywiście być.
... 15 tys km...hmm ja bym osobiście pojechał na zmianę wcześniej. Tak przy +- 8 tys km i zlał stary olej jak się silnik ułoży, zmienił filtr oleju i zalał porządny olej - oczywiście pełen syntetyk :szeroki_usmiech
W ASO zmienią olej bez problemu przy 15 tys km nawet jak bedziesz miał swój olej (ale trzeba się upewnić). Potem bym czekał co nastąpi szybciej czy drugi przegląd olejowy czy przegląd duży po 2latach/30 tys km.
Ja bym szukał oleju 0W/30 lub 0W/40 z A5B5 (oszczędzasz paliwo dodatkowo) Ten był by dobry choć można pewnie ciut lepsze parametry poszukać... ale niestety drogi :? http://www.millersoils.pl/produkty/p...longlife-0w30/ Przeważnie są ACEA: A3B3/B4 C3 z normą VW 502.00 ...sam jeszcze się nie rozglądałem ale napewno coś się znajdzie.
Ten Castrol 0W-40 też można zalać - jeśli chcesz.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
marlej108, też mam przeglądy tak jak Ty a zmieniłem po 16 tyś. w ASO, rodzaju przeglądu nie ruszałem, zwłaszcza że to kosztuje 90 zł. Za samą wymianę oleju zapłaciłem 90 zł. Z olejem przyjechałem swoim. Samochód czekał 3 godziny na wjechanie tak więc ostygł, na Panach nie robi to wrażenia i nie przyjmują Twoich uwag w tym temacie. Wlałem FUCSH 5W30. Zrobione 1 500 km i nie zmienił się stan. Średnie spalanie z tych samych przejazdów miałem 6,5 mam 6,1. Tak więc coś na rzeczy. W ASO przy okazji coś tam sprawdzają: regulacja ciśnienia w ogumieniu- spuszczono mi z 2.2. i 2.1 do 1.8 i 1.6!, weryfikacja ważności gaśnicy (nie wiem po co sprawdzać w półrocznym aucie) urwano zaczep mocujący w bagażniku. Podłączenie do kompa aby sprawdzić czy nie mam błędów.
Raczej nie do tego silnika. Producent dopuszcza niski HTHS ?
0W-30 tak ale A3/B4 np. Motul X-Lite.
Osobiście zalałbym testowo X-Lite i LM Synthoil Energy, na lato może nawet Synthoil High Tech.
Niektórzy dalej wierzą w bajki że ich olej wytrzyma ponad 15 tys. km w ciężkich warunkach.
Przy docieraniu silnika olej jest bardziej narażony na działanie zanieczyszczeń metalami, zmiana po max. 10 tys. km.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
no choć to normalnie jak to w ASO zrobili ... :diabelski_usmiech
Tak na marginesie...po co się czaić z wymianą oleju? Chcesz zmieniać poza ASO - kup ori filtr oleju i pojedź do normalnego zakładu gdzie zmienią Tobie porządnie olej np przy 14 tys km....jeździsz ... a do ASO przyjeźdżasz po 30 tys km ...jak musisz zrobić np przegląd roczny. Myślicie że się kapną? .... :lol:
W nowym samochodzie tak jak u marlej108 proponuje po ułożeniu silnika zmienic jednak olej/ filtr oleju np tak przy 6-8 tys km i zalać docelowo silnik porządnym pełnym syntetykiem.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
marlej108,W ASO przy okazji coś tam sprawdzają: regulacja ciśnienia w ogumieniu- spuszczono mi z 2.2. i 2.1 do 1.8 i 1.6!, weryfikacja ważności gaśnicy (nie wiem po co sprawdzać w półrocznym aucie) urwano zaczep mocujący w bagażniku.
Olaboga... no wlasnie i dlatego sie boje jezdzic do ASO....
na pewno wymienie olej po tych ok. 15.000 km (moze troche wczesniej) i moze wcale tego w ASO nie zrobie, bo faktycznie - jak maja sie niby zorientowac.... skoro tylko olej i filtry (oleju i paliwa) beda wymienione... a po tych 30.000 km pojade na przeglad gwarancyjny czy jak to sie zwie tam (i wtedy znowu wymienie olej).
Wiem ze spora czesc osob twierdzi, ze olej warto wymienic szybciej, zwlaszcza jak auto nowe... ale tak sobie mysle - moj Ojciec kupil nowego Lanosa z salonu... serwisuje go zgodnie z instrukcja... pierwszy raz olej wymienial po 15.000 km. Auto nigdy oleju nie konsumowalo... a ma juz 12 i pol roku... I tak sie zastanawiam - jesli pogardzana w Polsce firma Daewoo potrafila zrobic tak dobry bezawaryjny samochod i silnik to az mi sie nie chce wierzyc ze tak ubostwiana firma jak VW nie jest w stanie zrobic tego samego albo (odpowiednio do prestizu...) 10 razy lepiej... Dlatego skoro w instrukcji nie ma porad wprost zeby olej wymienic od razu po dotarciu, albo 8000 km po dotarciu, albo cos w tym guscie - to ja tego nie zrobie... A i tak wymienie szybciej bo po 15.000 a nie 30.000 km jak to sobie wymyslil producent. A jesli producent tak to podaje zeby ten silnik sie szybciej zuzyl to sorry - ale nie jest to uczciwe... :-(
poniewaz sie na tym zupelnie nie znam to pytam - czy wymiana oleju powinna byc na rozgrzanym (tak mi sie wydaje...) czy zimnym silniku???
Wiem ze spora czesc osob twierdzi, ze olej warto wymienic szybciej, zwlaszcza jak auto nowe... ale tak sobie mysle - moj Ojciec kupil nowego Lanosa z salonu... serwisuje go zgodnie z instrukcja... pierwszy raz olej wymienial po 15.000 km. Auto nigdy oleju nie konsumowalo... a ma juz 12 i pol roku... I tak sie zastanawiam - jesli pogardzana w Polsce firma Daewoo potrafila zrobic tak dobry bezawaryjny samochod i silnik to az mi sie nie chce wierzyc ze tak ubostwiana firma jak VW nie jest w stanie zrobic tego samego albo (odpowiednio do prestizu...) 10 razy lepiej... Dlatego skoro w instrukcji nie ma porad wprost zeby olej wymienic od razu po dotarciu, albo 8000 km po dotarciu, albo cos w tym guscie - to ja tego nie zrobie... A i tak wymienie szybciej bo po 15.000 a nie 30.000 km jak to sobie wymyslil producent. A jesli producent tak to podaje zeby ten silnik sie szybciej zuzyl to sorry - ale nie jest to uczciwe... :-(
spora część osób piszących tutaj ma silniki doładowane, które podejrzewam są znacznie bardziej czułe na kiepski olej, dodatkowo mamy "postęp" ekologiczny dzięki któremu lejemy olej z małą ilością siarki, mamy dpfy, mamy procedurę rozgrzewania katalizatora i pewnie całą masę innych pro eko dodatków.
Duże znaczenie ma charakterystyka przebiegu auta, jazda w trudnych warunkach, na krótkich dystansach ma się nijak z przebiegiem do częstej jazdy po autostradach.
No i na koniec, wymiana oleju na pewno nie zaszkodzi a może pomóc.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
PAOLO ESCO, myślałem ze wymian oleju wiąże się w 1.4TSI z odkręcaniem osłony, a tutaj pechowo może się coś urwać, zmienić srubka na nieoryginalną i może być po gwarancji. Jak zauważyłem zmiana oleju polega na odkeceniu tylko śruby spustowej, teraz to wiem...
wymian oleju wiąże się w 1.4TSI z odkręcaniem osłony, a tutaj pechowo może się coś urwać
nie no bez przesady...co ma się urwać? Kilka śrubek i to wszystko. Nie jestem pewien ale w TSI można chyba też spokojnie odessać olej...trzeba by się było spytać gości ze stacji olejowej czy ukształtowanie miski nie przeszkadza w tym i olej gdzieś nie zostaje. Ja jednak chyba i tak bym odkręcił korek spustowy by mieć pewność że cały stary olej ściekł i nic nie zakwasi na "dzień dobry" nowego - szkoda by było.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Panowie i oczywiście Panie proszę o informacje, który olej jest najlepszy do 1.4 TSI 122 KM przy wymianach co 15.000 km - cena nie jest istotna no chyba że jest kosmiczna.
który olej jest najlepszy do 1.4 TSI 122 KM przy wymianach co 15.000 km
ten z którego TY i Twój silnik jesteście zadowoleni a tak serio ...poczytałeś wątek? Możesz wybrać sobie 2-4 marki i sam osobiście podjąć decyzję przecież.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Temat sledzę od jakiegoś czasu i tak myślę, że Millers Oils XF Longlife 5w30 byłby chyba dobry, jeżeli mogę prosić o wskazanie pewnego miejsca zakupu !?
PAOLO ESCO napisał/a:
Ja bym szukał oleju 0W/30 lub 0W/40 z A5B5
Raczej nie do tego silnika. Producent dopuszcza niski HTHS ?
0W-30 tak ale A3/B4
napisałem, że szukał bym...
Narazie nie miałem czasu ale ----> A5B5 proszę bardzo do VW http://www.motul.fr/pl/en/products/196?f[application]=139&f[range]=25&f[viscosity]=43 VW norma 503.00 jest wyższa od VW 502.00 czyli jednak można :wink: http://www.royalpurple.waw.pl/dwn/normy-olejow.pdf
To tylko wstępne przemyśliwania co by było dobre aby obniżyć min spalanie.
Tak jak piszę temat dopiero ruszę na dniach :P
STRONA 26
502,00 (benzyna) / 505,00 (diesel) zaleca generacji w Europie do modelu przed 2000, Wymiana oleju co 15.000 km (lub co najmniej raz w roku).
Modele po 2000/2003r. (spotkałem się z dwoma datami ) - wprowadzono możliwość korzystania z olejów w specyfikacji 503.00/506.00 z lepszą ekonomią zużycia paliwa (cieńsza lepkość), ale przede wszystkim z dopuszczoną wymianą LL co 30.000 km lub raz na dwa lata. Ale wymianę nawet przy stosowaniu olejów z normą 503.00 w trybie LL odradzam - zdrowiej dla silnika będzie co 15 tys km zmienić olej.
Te normy słabo się sprawdziły(dotyczy zwłaszcza diesla) i wprowadzono "tymczasowe" normy, 503,01 i 505,01, które zostały stworzone, dla zapewnienia wyższych wymagań silnika "wyższe obciążenia " przy zachowaniu niższej lepkości olejów a następnie 506.01, która rozwiązała problemy.
Czwarta norma 504.00/507.00 jest aktualnie używana : niskie SAP (Sulfur-Ashes ) oleje, mające na celu uniknięcie uszkodzeniom trójdrożnych katalizatorów, filtra cząstek stałych tak, by sprostać mogły wysokim najnowszym europejskich badaniom emisji spalin. Czyli ekologia....a co lepsze dla silnika to chyba każdy wie :hi:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Koledzy 2 lata na jednym oleju to jest NIEPOROZUMIENIE ....
Nawet na najleszym oleju silnik po 1.5 roku zacznie chodzić bardzo nieładnie !
12 miesięcy to max.
polecam wymiane przed zima i na wiosnę.
Na wiosnę TBN w oleju leci na łeb i szyje więc dobrze mieć na zimę świerze mazidło w silniku.
Przeczytałem ten wątek cały, niektóre strony nawet dwukrotnie i tak sobie wymyśliłem że przy wymianie oleju w mojej O2 FL 1.4 TSI będę wybierał pomiędzy:
Statoil LazerWay LL 5W-30
LM Top Tec 4200 5W-30
Rozważam również MOTUL 8100 X-clean plus 5W-30 jeśli pomożecie mi znaleźć jego kartę informacyjną (dane do których dotarłem mówią jedynie o tym że spełniają normę VW 504 00/507 00). Czy się różni różni na + lub na - od Specyfic 504/507?
No i jeszcze jedno dlaczego tak mało i obojętnie piszecie o MOBIL 1 ESP Formula 5W-30, czy jest tak cienki? W poprzednim samochodzie Xsara miałem zalany MOBIL 5W40 i nie narzekałem. Lałem na 3/4 pojemności i praktycznie wychodziło od wymiany do wymiany, którą robiłem zgodnie z zaleceniami producenta co około 20 tkm. Silnik sprawny po przebiegu ponad 200 t km, żadnych awarii. I ta 1.4( 75 KM) benzyna potrafi się jeszcze rozbujać do 160 km/h
Dodam że jestem kierowcą poruszającym się w większości po mieści tak gdzieś 65/35 trasy przeważnie do 150 km w jedną stronę.
:? linki nie działają.
Podaję linki do produktów z oficjalnej strony Motula
- http://www.motul.fr/system/product_descriptions/technical_data_sheets/55/8100%20X-clean%20%205W-30%20(GB).pdf?1318580625
- http://www.motul.fr/system/product_d...pdf?1290086773
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz