0W30 to lepkościowo bardzo rzadziutki olej. Czy w silnikach AZJ 2.0 benzyna przy przebiegu 160tyś by ktoś zaryzykował? Mam obecnie 5W40 zalany.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Jak silnik w dobrym stanie, to co stoi na przeszkodzie zalać 0w30.Zamieszczone przez marcinusek0W30 to lepkościowo bardzo rzadziutki olej. Czy w silnikach AZJ 2.0 benzyna przy przebiegu 160tyś by ktoś zaryzykował? Mam obecnie 5W40 zalany.
Np. Motul X-Lite 0W-30 jest dedykowany np. do Audi TT - silniki trochę mocniejsze od AZJ.
Komentarz
-
-
Moim zdaniem zmiana trochę bez sensu. Motor 2.0 bierze olej bez względu na stan w jakim się znajduje, więc nic nie osiągniesz oprócz zwiększonego zużycia. Bez sensu, ale decyzja należy do Ciebie.Zamieszczone przez marcinusek0W30 to lepkościowo bardzo rzadziutki olej. Czy w silnikach AZJ 2.0 benzyna przy przebiegu 160tyś by ktoś zaryzykował? Mam obecnie 5W40 zalany.
Komentarz
-
-
A ile dolewasz na 1000km tego 5W40?Zamieszczone przez marcinusek0W30 to lepkościowo bardzo rzadziutki olej. Czy w silnikach AZJ 2.0 benzyna przy przebiegu 160tyś by ktoś zaryzykował? Mam obecnie 5W40 zalany.
[ Dodano: Sro 11 Sty, 12 19:56 ]
Żeby nie było parametr CCS ma ogromne znaczenie a u Millersa jest on słaby. Natomiast to że leją go serwisy Subaru to świadczy o jago jekości na + tylko nikt nie bierze pod uwagę samej konstrukcji silnika i tego że dużo tych aut to samochody upalane sezonowo- a to dośc istotne.Zamieszczone przez rOBERTO795O tym nie napisales stad moja oczywiscie zartobliwa odpowiedz zeby nie bylo :-)
Wracajac do tematu olejowego moje Clio jezdzi na Millersie XFS 5W40 obecnie ale raczej 2 gi raz go nie zaleje jako oleju calorocznego. Podczas mrozow ktore tej zimy nie byly jakies duze maks -5 st. C. silnikowi zdazylo sie klepnac. przez pol sekundy ale jednak co wczesniej na Motulu X-cess 8100 przy -12 st C sie nie zdazylo. a jezdze zbyt malo tym autem by zmienic lato-zima. Natomiast przy temp 0 st i wiecej autko nie klepnie nic a nic. Takze ja Millersa polecam jako olej na lato.
P.S mimo ze lubie millers-a i slyszalem ze w Angli tylko na millersie sie jezdzi to jesli uslyszycie takie stwierdzenie to w nie nie wierzcie. Pozdrawiam
Aha bo bym zapomnial- zużycie oleju nda Millersie u mnie w Clio się zmniejszylo. Szkda tylko ze nie ma mrozów tej zimy to miałbym lepsze porównanie do Motula
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Tylko przed wymiana zrob plukanke.Zamieszczone przez marcinusekOk Panowie, 0W30 to faktycznie jak na ten silnik może być przedobrzeniem, i pójść w drugą stronę. Trzymam się 5W40. Niestety nie wiem ile octavka bierze oleju, jak już wspomniałem gdzieś, mam ją od niedawna.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Mam Megane z tym samym silnikiem, co masz w Clio, i od lat, jak nie od początku jeżdżę na ELF EXCELLIUM LDX 5W40, i tak już zostanie.Zamieszczone przez rOBERTO795moje Clio jezdzi na Millersie XFS 5W40 obecnie ale raczej 2 gi raz go nie zaleje jako oleju calorocznego
Uważam, że to jest bardzo dobry olej. Nawet myślałem żeby go zalać do Octavii.
Twoje Clio pewnie też na nim jeździło, czemu go zmieniłeś? Był jakiś szczególny powód?
Znalazłem go w poszukiwaniach oleju syntetycznego, ma baze PAO-Estry, jak widać temperatura płynięcia -54st.C.Zamieszczone przez degeneratMoże jakaś opinia na temat ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W-30?
Komentarz
-
-
Szczrze to gdy go kupilem jezdzil na Elfie ale 10w40 i raz zalany byl Midlanden rowniez tej lepkosci i przepalal ok 1L Elfa na 10 000 a podobno Midlanda nie dolewali. Natomiast zminiali rowniez co 10 000km. Jednak jako ze byla zima a ja traktuje auta jak drugie dzieci to zrobilem plukanke z zalalem Motula 5w40 8100 x-cess-a. Clio wypilo go ok 1,5L przez 10tys km a lekko nie mialo bo odcinka jest wysoko. postanowilem sprobowac Millers-a. Nastepny bedzie raczej powrot do Motula :-). ze wzgledu na poranny zimowy rozruch :-). przeciez do francuskiego auta powinien byc francuski olej a do niemieckiego-niemiecki :-P.I tej teorii bede sie trzymal.Zamieszczone przez leonnMam Megane z tym samym silnikiem, co masz w Clio, i od lat, jak nie od początku jeżdżę na ELF EXCELLIUM LDX 5W40, i tak już zostanie.Zamieszczone przez rOBERTO795moje Clio jezdzi na Millersie XFS 5W40 obecnie ale raczej 2 gi raz go nie zaleje jako oleju calorocznego
Uważam, że to jest bardzo dobry olej. Nawet myślałem żeby go zalać do Octavii.
Twoje Clio pewnie też na nim jeździło, czemu go zmieniłeś? Był jakiś szczególny powód?
Znalazłem go w poszukiwaniach oleju syntetycznego, ma baze PAO-Estry, jak widać temperatura płynięcia -54st.C.Zamieszczone przez degeneratMoże jakaś opinia na temat ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W-30?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
No to do Skody to tylko:Zamieszczone przez rOBERTO795... przeciez do francuskiego auta powinien byc francuski olej a do niemieckiego-niemiecki :-P.I tej teorii bede sie trzymal.
A do VW z fabryki w Zwickau:
ADDINOL - Hersteller von Schmierstoffen aus Leuna. Wir entwickeln leistungsstarke Produkte in den Sparten: Automotive ✔ Industrie ✔
Komentarz
-
-
rOBERTO795 Jaki masz przebieg? I czy jest oryginalny? Ja zmieniam co 15tyś i od wymiany do wymiany, nic nie dolewam. Troche ubywa, ale tak ze trzy setki na 15tyś, ale dopiero po 10tyś na wyświetlaczu zaczynają kreseczki spadać. No i dodam że przebieg 240tyś, w tym 80tyś na Lpg, jazda w większości na trasie. Sprawdż jakie masz ciśnienie na cylindrach i będziesz już wszystko wiedział.
Ostatnio wymieniałem uszczelnki ssącego i lukłem pod pokrywe zaworów, wszystko czyste. Jak zacznie nawet brać mi więcej oleju, to nic nie zmieniam, zostaje przy LDX.
Zrobisz jak uważasz, ja na twoim miejscu bym go spróbował. Wszak jest francuski.
Komentarz
-
-
zgadza się, żony auto (Kia Picanto 1.0) śmigało na Elfie Full-Tech 0W30 i byłem z niego zadowolony. Jeśli chodzi o pracę silnika "głośność" - to po podniesieniu maski nie słyszałem go praktycznie wcale ...musiałem sprawdzić czy mam zapłon włączony napewno :lol:Zamieszczone przez Dzidazapytaj PAOLO ESCO zdaje się że u niego w domu lata jakiś samochód na takim oleju
Teraz jest MOTUL 8100 X-LITE 0W30 - w trasie idealnie na zimnym silniku troszkę głośniejszy. Za to w przypadku Motula jestem spokojny jeśli chodzi o ochronę silnika. Kolejny olej też napewno będzie 0W/30.
Tylko weźcie pod uwagę pojemność autka i to że mam w nim całkiem "inny" silnik.
W mojej Octavce też znajdzie się po raz kolejny 0W/30 --- > silnik 1,4 16V.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Przebieg oryginalny 143 tyś km obecnie. Wymiana zawsze po 10 tyś. Ja jeżdze bardzo krotkie odcinki-2-4 km przeważnie wiec i tak jestem zadowolony. Oleju pod koniec na Motulu też zaczęlo ubywac znacznie mniej- być może to zasługa plukanki- może pierścienie i uszczelki ożyłyZamieszczone przez leonnrOBERTO795 Jaki masz przebieg? I czy jest oryginalny? Ja zmieniam co 15tyś i od wymiany do wymiany, nic nie dolewam. Troche ubywa, ale tak ze trzy setki na 15tyś, ale dopiero po 10tyś na wyświetlaczu zaczynają kreseczki spadać. No i dodam że przebieg 240tyś, w tym 80tyś na Lpg, jazda w większości na trasie. Sprawdż jakie masz ciśnienie na cylindrach i będziesz już wszystko wiedział.
Ostatnio wymieniałem uszczelnki ssącego i lukłem pod pokrywe zaworów, wszystko czyste. Jak zacznie nawet brać mi więcej oleju, to nic nie zmieniam, zostaje przy LDX.
Zrobisz jak uważasz, ja na twoim miejscu bym go spróbował. Wszak jest francuski.
. Nie patrze na wskażnik na desce tylko na stan na bagnecie
. Ten wskaźnik pokazuje maks jak oleju jest 1/2 na bagnecie.
[ Dodano: Czw 12 Sty, 12 19:09 ]
Kupujesz preparat Engine Flush - Millersa, Motula, Liqui Moly wlewasz do starego oleju w silniku następnie odpalasz silnik a ten pracuje sobie przez ok 15minut na biegu jalowym po czym go gasisz i spuszczasz olej z całym "brudem" z silnika. Wlewasz nowy olej i cieszysz sie jazdąZamieszczone przez marcinusekROberto795, niestety nie robiłem płukanki przed wymianą, w zasadzie niegdy nie wykonywałem takiej czynności. Na czym ona polega?
[ Dodano: Czw 12 Sty, 12 19:11 ]
No dokładnie :PZamieszczone przez degeneratNo to do Skody to tylko:Zamieszczone przez rOBERTO795... przeciez do francuskiego auta powinien byc francuski olej a do niemieckiego-niemiecki :-P.I tej teorii bede sie trzymal.
A do VW z fabryki w Zwickau:
ADDINOL - Hersteller von Schmierstoffen aus Leuna. Wir entwickeln leistungsstarke Produkte in den Sparten: Automotive ✔ Industrie ✔
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
No ma sie rozumiec, że bagnet to podstawa.Zamieszczone przez rOBERTO795Nie patrze na wskażnik na desce tylko na stan na bagnecie . Ten wskaźnik pokazuje maks jak oleju jest 1/2 na bagnecie.
U mnie sześć kółek jest, jak jest ponad 3/4, cztery jak jest 1/2, jedna jak jest milimetr nad minimum.
Szkoda że w Octawii takiej opcji nie ma. No chyba że jest tylko ja, o tym nie wiem.
ops: :roll:
Komentarz
-
-
Póki co u mnie zużycie się uspokoiło na nieznacznym poziomie- moze to zasluga oleju a może płukanek i przywracania silnika do nalezytej czystości. Zobaczymy.Zamieszczone przez leonnNo ma sie rozumiec, że bagnet to podstawa.Zamieszczone przez rOBERTO795Nie patrze na wskażnik na desce tylko na stan na bagnecie . Ten wskaźnik pokazuje maks jak oleju jest 1/2 na bagnecie.
U mnie sześć kółek jest, jak jest ponad 3/4, cztery jak jest 1/2, jedna jak jest milimetr nad minimum.
Szkoda że w Octawii takiej opcji nie ma. No chyba że jest tylko ja, o tym nie wiem.
ops: :roll:OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Ja nie zauważyłem a pzesiadłem się z 0w40 M1 na 5W40 Synthiola.Zamieszczone przez yunior81Ostatnio przeszedłem z oleju Castrol na LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W- 40 i zauważyłem że silnik mi sie wolniej nagrzewa tj. wskazówka od cieczy chłodzącej idzie dużo wolniej do góry.
Zauważyliscie coś takiego po przejsciu na Liqui Moly ???OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Olej syntetyczny szybciej sie nagrzewa więc jak masz więcej bazy syntetycznej to szybciej się zrobi ciepło w nogi :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
tak....przecież dałem taką kartę strona 86 ---- > polskie nowe karty MSDS pochodzą z oficjalnej strony Statoil ( główny serwer) http://www.msds.dk/ ---- > http://www.msds.dk/statoil/Poland/Automotive/ ( polski statoil nie ma jeszcze powiazania ze statoil com. i są tam na statoil.pl STARE nie aktualne karty :? to oficjalne info ze Staoil Polska - Pani Agnieszka Nytko poinformowała mnie, że istnienie starych karty na stronie statoil.pl wynika z faktu że w chwili obecnej firma ma jeszcze brak przekierunkowania ze strony statoil.com - w nabliższym czasie zostanie to dopracowane a widoczne karty będą wtedy aktualizowane, pracują nad tym...)Zamieszczone przez filip_autoktoś posiada do najbardziej aktualnej karty charakterystyki?
Jeśli ktoś z WAS ma watpliwości to + 48 12 415 70 00 - dział wspracia (Pani Agnieszka Nytko).
Statoil Poland Sp. z o.o.
Dział Olejów i Smarów
31-476 Kraków, ul. Lublańska 38
tel.: 012 415 70 00; fax: 012 415 71 00
Statoil Poland Spólka z o.o.
ul.Puławska 86
02-603 Warszawa
http://elektraoil.com.pl/doc/tech/La...LL%205W-30.pdf + http://www.msds.dk/statoil/Poland/Au...05W-30_1.0.pdf + http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/lazerwayll5w-30/$FILE/Statoil_LazerWay_LL_5W-30.pdf
Jak chcesz sprawdzić czy się wszystko zgadza to :
masz stronę http://www.statoillubricants.com/mar...tive-motor-oil --- > wybierasz dalej "Private cars and light goods vehicles" i konkretny ole czyli LazerWay LL 5W-30 Wybierasz sobie --- > Product data sheet lub Safety data sheet i masz karty.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOtak....przecież dałem taką kartę strona 86 ---- > polskie nowe karty MSDS pochodzą z oficjalnej strony Statoil ( główny serwer) http://www.msds.dk/ ---- > http://www.msds.dk/statoil/Poland/Automotive/ ( polski statoil nie ma jeszcze powiazania ze statoil com. i są tam na statoil.pl STARE nie aktualne karty :? to oficjalne info ze Staoil Polska - Pani Agnieszka Nytko poinformowała mnie, że istnienie starych karty na stronie statoil.pl wynika z faktu że w chwili obecnej firma ma jeszcze brak przekierunkowania ze strony statoil.com - w nabliższym czasie zostanie to dopracowane a widoczne karty będą wtedy aktualizowane, pracują nad tym...)Zamieszczone przez filip_autoktoś posiada do najbardziej aktualnej karty charakterystyki?
Jeśli ktoś z WAS ma watpliwości to + 48 12 415 70 00 - dział wspracia (Pani Agnieszka Nytko).
Statoil Poland Sp. z o.o.
Dział Olejów i Smarów
31-476 Kraków, ul. Lublańska 38
tel.: 012 415 70 00; fax: 012 415 71 00
Statoil Poland Spólka z o.o.
ul.Puławska 86
02-603 Warszawa
http://elektraoil.com.pl/doc/tech/La...LL%205W-30.pdf + http://www.msds.dk/statoil/Poland/Au...05W-30_1.0.pdf + http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/lazerwayll5w-30/$FILE/Statoil_LazerWay_LL_5W-30.pdf
Jak chcesz sprawdzić czy się wszystko zgadza to :
masz stronę http://www.statoillubricants.com/mar...tive-motor-oil --- > wybierasz dalej "Private cars and light goods vehicles" i konkretny ole czyli LazerWay LL 5W-30 Wybierasz sobie --- > Product data sheet lub Safety data sheet i masz karty.
:
A tak w ogóle to
niech sami szukają
.
Zarcik oczywiście
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
taaaa i wybiorą pisanie do mnie na PW a wiesz dobrze, że tak jestZamieszczone przez rOBERTO795niech sami szukają
ad: ...więc wolę już napisać w wątku.
Jak ostatnio liczyłem to na samym forum spędziłem prawie 58 pełnych dni :shock: tj ...2 mce życia non stop na OCP a pewnie 2x tyle szukając danych o olejach i odpisując na PW...więc nie "przesadzajmy" :bajer ...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz