Po co sprzedajesz Millersa jak nie jesteś do niego przekonany , bez sensu :P
Mieć cos bo wypada ... :lol: :lol: :lol:
Piździek, sprzedaje bo uważam że to dobry produkt, staram się zachowywać obiektywizm, którego Tobie może nieco brakować przy oferowaniu akurat tego co masz na półce piękny kawalerze . Sorry za OT
[ Dodano: Czw 02 Lut, 12 12:48 ]
mam bo wypada, Ty masz bo jest na tym bicie, kto podchodzi normalniej?
W praktyce ważniejsze są walory użytkowe i sugerowanie się tylko samymy danymi z kart PI nie jest tak obiektywne.
całkowicie się z tym zgadzam dlatego czesto pisałem, żeby użytkownicy wyrażali swoje opinie na temat olejów przez nich stosowanych. Suche papierowe dane często nie odzwierciedlają tego jak faktycznie zachowuje się dany olej.
Zamieszczone przez xtremesystems
masz PW
mam po południu odpiszę - teraz praca.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
No to pozwolę sobie opisać wrażenia z pierwszych 2000 km na Millersie XF Long Life (504.00/507.00). Zmiana z LM TT 4200, którego silnik zużywał dużo i zużycie rosło (dochodziło spokojnie do 300-400 ml/1000 km). Po zmianie na Millersa miła niespodzianka, zużycie znacząco spadło, przez pierwszy 1000 km ubyło może 1-2 mm na bagnecie, czyli tyle co nic, ale już po 2000 ubytek jest wyraźny - jakieś 200 ml na oko, ale to i tak b. dobrze, oby tylko apetyt na olej dalej nie wzrastał w miarę jego starzenia się.
Teraz wrażenia z jazdy: zaraz po wymianie bajka - aksamitna, cicha praca silnika, łatwe wchodzenie na obroty, dzięki czemu odruchowo zmieniałem biegi przy wyższych obrotach niż dotąd. Jednak teraz silnik pracuje już jak zawsze, czyli nadal kulturalnie, ale nie ma już tego "wow" jak zaraz po wymianie. Czyli właściwości oleju nie są już tak dobre, jak zaraz po zalaniu. No i dziś próba odpalenia przy minus 15 stopniach po dwóch dniach postoju auta pod chmurką. Silnik zapalił oczywiście bez problemu, ale przez pierwsze kilka minut pracował jak młockarnia, czyli głośno ze znacznymi wibracjami. Odnoszę wrażenie, że rok temu na Mobilu ESP Formula pracował po starcie na mrozie ciszej. Może nie było takich mrozów jak w tym roku, więc powiedzmy, że jest tak samo, ale jednak Mobil to nie jest z tego co wiem pełny syntetyk i jest znacząco tańszy.
Reasumując, jestem z oleju zadowolony, choć w porównaniu z Mobilem ESP jakiejś przepaści nie widzę, zarówno jeśli chodzi o zużycie oleju przez silnik, jak też kulturę pracy po przejechaniu 2 kkm. O LM nie wspominam, bo z tym olejem było coś nie tak (zużycie). Czy przy następnej wymianie znowu kupię Millersa - zobaczymy po przejechaniu 15 kkm :wink:
O LM nie wspominam, bo z tym olejem było coś nie tak (zużycie).
"sie nie przyznawaj" cytując jednego z promotorów tej technologii
no i nie jesteś odosobniony w swoich spostrzeżeniach odnośnie LM, wiele osób w ostatnim czasie potwierdziło dokładnie to samo
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
już po 2000 ubytek jest wyraźny - jakieś 200 ml na oko...oby tylko apetyt na olej dalej nie wzrastał w miarę jego starzenia się.
...ciekawe co będzie przy 10-15 tys km.
Zamieszczone przez voytek
przez pierwsze kilka minut pracował jak młockarnia, czyli głośno ze znacznymi wibracjami
hmm taka praca i to silnika benzynowego nie świadczy zbyt dobrze o jakości oleju i nie usprawiedliwia go jakaś śmieszna temeratura -15C - pisałem, już nie raz, że parametry Millersa wcale nie powalają. Od razu zaznaczam - nie twierdzę, że to jest zły olej! Ba! Kto wie moze sprawdzi sie lepiej niż TT4200 i Fuchs XTL. Dlatego bardzo dobrze, że kolega voytek pisze o swoich uwagach i oby takich wpisów więcej było.
Zamieszczone przez voytek
nie ma już tego "wow" jak zaraz po wymianie. Czyli właściwości oleju nie są już tak dobre, jak zaraz po zalaniu
"no i nie jesteś odosobniony w swoich spostrzeżeniach, wiele osób w ostatnim czasie potwierdziło dokładnie to samo odnośnie" Millersa.
A jak pracował na LM - też były "wibracje i młockarnia" ? Dlaczego było takie zużycie oleju? Co innego jeszcze było nie tak? Pytam się bo wiele osób narzeka na pobór oleju w 1.8 TSI. Tak jak pidziek pisał - VW znów sie "popisał".
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
A jak pracował na LM - też były "wibracje i młockarnia" ? Dlaczego było takie zużycie oleju? Co innego jeszcze było nie tak? Pytam się bo wiele osób narzeka na pobór oleju w 1.8 TSI.
Trudno mi ocenić LM w rozruchu na mrozie, bo jeździłem na tym oleju od lipca do połowy grudnia minionego roku, a grudzień jak wiadomo był ciepły.
Co do LM Top Tec 4200 - praca silnika dokładnie jak na Mobilu ESP Formula, czyli po prostu normalna, główne zastrzeżenie to zużycie tego oleju, już na samym początku było niemal 2x większe niż Mobila. O tych pierwszych niepokojących spostrzeżeniach pisałem tutaj:
Niestety zużycie oleju wzrastało i po kilku miesiącach zaczęło dochodzić do 300-400 ml/1000 km. Mam wrażenie, że stopniowo pogarszała się też kultura pracy silnika, ale to może już moja paranoja. W zasadzie miałem już jechać do serwisu i zgłosić usterkę silnika w ramach gwarancji, ale postanowiłem jeszcze spróbować zmiany oleju i tak po ok. 9 kkm doszło do opisanej wyżej "przesiadki" z LM na Millersa.
Konkluzja jest taka. W poprzednich dwóch samochodach, z których każdy miałem po około 5 lat od nowości, używałem Mobila wg zaleceń ASO i nie było żadnych problemów. Tyle, że były to silniki wolnossące. W obecnym samochodzie, a jest to mój pierwszy silnik turbodoładowany zacząłem chyba niepotrzebnie eksperymentować z olejami. Jak to niektórzy mówią "lepsze jest wrogiem dobrego" i nie wiem, czy przy następnej wymianie nie wrócę do starego dobrego znajomego w postaci Mobila, oczywiście zgodnie ze specyfikacją dla mojego silnika, czyli WV 504.00.
Na koniec ciekawostka. Jak ostatnio wymieniali mi w ASO olej (byłem przy tym obecny), mechanik obejrzał bańkę mojego Millersa i powiedział: a po co te eksperymenty, nie lepiej zalać Castrola? Sam nie wiem, czy facet nie miał racji...
voytek - dziękuję za info. Daj znać z czasem na forum jak wygląda u Ciebie po większym przebiegu zużycie Millersa w 1,8 TSI i jak on się sprawuje w silniku, czy silnik dalej tak będzie pił czy jakoś się unormowało.
Zamieszczone przez voytek
czy przy następnej wymianie nie wrócę do starego dobrego znajomego w postaci Mobila, oczywiście zgodnie ze specyfikacją dla mojego silnika, czyli WV 504.00.
Mobil ESP hmmm nie wiem czy już nie wolał bym wtedy Edge FST 5W/30 z VW 504.00/507.00
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Daj znać z czasem na forum jak wygląda u Ciebie po większym przebiegu zużycie Millersa w 1,8 TSI i jak on się sprawuje w silniku, czy silnik dalej tak będzie pił czy jakoś się unormowało.
Jak by zostało tak jak jest, czyli jakieś 0.1L/1000 km to by nie było źle jak na ten silnik. Mobila też tyle szło, tylko tego LM szło dziwnie dużo. No ale zobaczymy jak będzie dalej na Millersie.
Ja moge Wam co jakis czas zdac relacje z mojego Millersika 0W40 ktorego dzis zalalem (ostatecznie wachalem sie pomiedzy nim a Motulem X-lite 0w30),jak sie spisze to przy nim zostane na dluzej. Pierwsze wrazenia sa ok bo prawie nie slysze silnika :wink: , a dalej zobaczymy. Przy okazji wielkie dzieki za pomoc dla Paolo-naprawde wiele pomogles i poszerzyles horyzonty :P i Pidziek-a taze. W drugim przypadku fajnie to wyszlo tez super pomoc i sprzedaz.W tym miejscu tylko wtrace, zeby nie bylo to poczytywane jak kryptoreklama musze przyznac ze "chlopak" obiektywnie pomogl bo tez polecal rzeczy ktorych np nie sprzedaje i wypowiadal sie dobrze o markach ktore tego byly warte. Tak ze "ponad Waszymi podzialami Panowie",nie jak typowy sprzedawca i takie podejscie cenie i polecam porady obu forumowiczow, pozdrawiam i jak powiedzialem postaram sie od czasu do czasu podzielic swoimi spostrzezeniami,pozdr.
moge Wam co jakis czas zdac relacje z mojego Millersika 0W40 ktorego dzis zalalem
to ja poproszę jak najbardziej o takie informacje.
Zamieszczone przez slawek72
W tym miejscu tylko wtrace, zeby nie bylo to poczytywane jak kryptoreklama musze przyznac ze "chlopak" obiektywnie pomogl bo tez polecal rzeczy ktorych np nie sprzedaje i wypowiadal sie dobrze o markach ktore tego byly warte.
: i o to chodzi.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Kolega dziś uruchamiał niedaleko Zywca w pewnej wiosce swojego RAV4 2.0 16V przy -32st.C na oleju 10W40 pewnej marki który ma temp. płyniecia na poziomie ponad -42st.C !
Kontrolka jak średnio gasła na temp. przeciętnie po ok. pół sek. to teraz zgasła po 25sek !!!
Ja musze pochwalic mojego Amsa 0w30.
Wczoraj -25 pali bez problemu,kontrolka cisnienia gasnie natychmiast,silnik pracuje rowno...
rozrzad nie klepie :diabelski_usmiech
A po 5 km spokojnej jazdy mam 90 stopni temp. plynu w silniku
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Auto stało na mrozie do piątku od godziny 14.00 do niedzieli do godziny 14.18 - czyli dwa dni pod "chmurką", bez jeżdżenia. W nocy było po -17 / -18C.Rozruch przy -10C.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9P5eUF99Gv8&feature=youtu.be[/youtube]
soryyy za jakość ale jechałem się zatankować i na zakupy a filmik nakręciłem z ciekawość
[ Dodano: Nie 05 Lut, 12 15:55 ]
Po przejechaniu na stację i zatankowaniu - jakieś 500m i do sklepu - jakieś 400m - silnik pracował już całkiem cicho.[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=za82ZM__rAY&feature=youtu.be [/youtube]
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Mihau, Wszystkie oleje dziś są mieszalne włącznie z mieszankami typu 15W50 i 0W30. Spadek parametrów to już oddzielna sprawa. Najlepiej mieszać te same klasy jakości. Kupuj co masz pod ręką tej samej jakości.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Witam,
Przejżałem cały wątek i nie natrafiłem na opinie dotyczące Shell Helix Ultra Extra 5W-30 (Shell Helix Ultra VX 5W-30), a to przecież olej zalecany przez sporą część ASO Skoda i VW.
Czy ktoś z forumowiczó ma wyrobioną opinię na temat tego oleju?
Zastanawiam się nad zmianą na Valvoline Syn Power XL III 5W-30. Gdzieś w sieci wyczytałem, że np. Mitshubishi zaleca ten olej do swoich benzynowych silników z bezpośrednim wtryskiem (GDI) oraz do Mitshubishi Lancer Evolution.
Oba w/w oleje spełniają normy VW 504.00/ 507.00.
Czy Valvoline Syn Power XL III 5W-30 lepiej się sprawdzi w TSI od Shell Helix Ultra Extra 5W-30?
Przejżałem cały wątek i nie natrafiłem na opinie dotyczące Shell Helix Ultra Extra 5W-30 (Shell Helix Ultra VX 5W-30), a to przecież olej zalecany przez sporą część ASO Skoda i VW.
najwięcej zapłacili - to jest polecany - nie ma tu zadnego związku z jakoscia.
Zamieszczone przez koz
Oba w/w oleje spełniają normy VW 504.00/ 507.00.
Czy Valvoline Syn Power XL III 5W-30 lepiej się sprawdzi w TSI od Shell Helix Ultra Extra 5W-30?
najlepiej sprawdzi sie olej z norma 503.01 np. X-lite 0W-30 - bardzo dobrze sprawdza sie w uturbionych benzynach z bezposrednim wtryskiem lub bez.
Przejżałem cały wątek i nie natrafiłem na opinie dotyczące Shell Helix Ultra Extra 5W-30 (Shell Helix Ultra VX 5W-30), a to przecież olej zalecany przez sporą część ASO Skoda i VW.
najwięcej zapłacili - to jest polecany - nie ma tu zadnego związku z jakoscia.
Zamieszczone przez koz
Oba w/w oleje spełniają normy VW 504.00/ 507.00.
Czy Valvoline Syn Power XL III 5W-30 lepiej się sprawdzi w TSI od Shell Helix Ultra Extra 5W-30?
najlepiej sprawdzi sie olej z norma 503.01 np. X-lite 0W-30 - bardzo dobrze sprawdza sie w uturbionych benzynach z bezposrednim wtryskiem lub bez.
Chce zostawić wymiany co 30tys km więc jednak coś z normy VW 504.00/507.00 potrzebuje. Może ktoś z forumowiczów przechodził z Shell Helix Ultra Extra 5W-30 na Valvoline Syn Power XL III 5W-30 , albo czy ktoś wogóle używał tego Valvoline Syn Power XL III 5W-30?
ktoś wogóle używał tego Valvoline Syn Power XL III 5W-30
ja używałem go w 1.9 TDI. Tym bardziej ten olej da radę w benzynowym silniku. W mrozy jego CCS nie powala co było słychać przy odpalaniu na zimno ale większysz zastrzeżeń do tego oleju nie miałem. Ubytki oleju ( w dieslu były na normalnym poziomie). Śmiało możesz go użyć ale tak jak pisze Seed - te 30 tys bez zmiany oleju to za dużo będzie, zresztą zobaczysz po 15 tys jak silnik będzie pracował.
Zamieszczone przez koz
Shell Helix Ultra Extra 5W-30 …Valvoline Syn Power XL III 5W-3
Valvoline SynPower XL-III SAE 5W-30
ACEA A3/B4-04 ACEA C2/C3 5W-30
VW 504.00/VW 507.00 5W-30
lepkość w 40C 69.5
lepkość w 100C 11.5
Wskaźnik lepkości 160
Punkt zamarzania -42
Punkt zapłonu 226
Gęstość 15C 0.850
TBN; mg KOH/g 5.9
HTHS viscosity >3.5
wykonany w technologii „Mid SAPS” - Formuła “low-SAPS” dostępna jest w SynPower
Shell Helix Ultra Extra 5W-30 (mieszanina wysoko rafinowanego oleju mineralnego, polialfaolefin i dodatków) – normalka – tak samo jak Valvoline.
ACEA: C2/C3 (A3/B4)
lepkość w 40C 67,9
lepkość w 100C 11.8
Wskaźnik lepkości 170
Punkt zamarzania -39
Punkt zapłonu ??? ma być podobno wysoki :roll:
Gęstość 15C 0.848
TBN; mg KOH/g ? .... wg ACEA-10 może mieć ≥ 6
HTHS viscosity >3.5
Brat miał Vapsoila / Shella zalanego w VW Niemcy (Vapsoil =serwisowy olej VW robiony przez Shella – "taki Castrol Professional"…) …był z tego oleju mocno nie zadowolony a podobno miał być lepszy niż Castrol. Teraz zalał Edge FST i jest lepiej (ale na dniach też wylatuje z silnika i zaleję go nareszcie osobiście czymś porządnym).
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz