Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xtremesystems
    RS
    • 2010
    • 2254
    • Hyundai

    Paolo a twoj kolega michal narzeka cos na LazerWay LL 5w30 w tej benzynowej corsie i troche boi sie go zalac do 1.6 tdi

    gadalem z nim przedwczoraj

    moze jest spora roznica miedzy 0w30 ktory ty masz a 5w30 z norma 507

    o corsie mowil ze bardziej klekota niz na valvoline i jest bardziej mułowaty

    Komentarz

    • Pidziek
      RS
      • 2011
      • 1845

      O tym mówił :

      Dystrybucja i serwis na terenie całego kraju opon przemysłowych, OTR i rolniczych, olejów Statoil, gąsienic, akumulatorów i pasów. Profesjonalnie rozwiązujemy problemy związane z techniką smarową, oponami i akumulatorami w przedsiębiorstwach przemysłowych i rolnictwie.


      ??

      A jakiego Valvo wcześniej używał dokładnie ?

      Jesli ma 1.6 CR to bez sensu lać 507.00 jeśli dodatkowo nie ma filtrów DPF :-)
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz

      • xtremesystems
        RS
        • 2010
        • 2254
        • Hyundai

        ma dpf. w 1.6tdi. kazdy ma


        w corsie nie pamietam jakiego mial valvo.
        o ten LL chodzi co linkujesz



        a po wywaleniu dpf jakiego polecasz do 1,6 tdi (moze w watku o tdi napisz)

        [ Dodano: Wto 06 Mar, 12 08:17 ]
        i mam prosbe ktos z panow olejarzy moze wypowiedziec sie o tridencie LL z 507?

        Komentarz

        • Pidziek
          RS
          • 2011
          • 1845

          Zamieszczone przez xtremesystems
          ktos z panow olejarzy moze wypowiedziec sie o tridencie LL z 507?
          Bardzo dobry olej kierowany w serwisy raczej niz odbiorców indywidualnych ze względu na bardziej uboga szate graficzną ale niestety nie dysponuje informacjami jak np. CFS ..

          W miniony piątek, na Politechnice w Brnie testowi na hamowni poddany został wyczynowy silnik rajdowy samochodu Skoda Fabia o pojemności 1,6l (bez turbo).
          Na oleju Millers Oils CFS 10w60 moc silnika wyniosła: 188,5 KM
          Następnie wymieniono olej w silniku i chłodnicy oleju oraz filtr oleju. Silnik napełniono olejem Millers Oils CFS 10w60 NT, rozgrzano olej do temperatury 93 stopni C, a moc wyniosła 191,4 KM.
          Po tym wykonano kolejny test - użyto oleju CFS 0w30 NT - moc maksymalna pozostała bez zmian, natomiast moment obrotowy wzrósł i był dostępny w szerszym zakresie obrotów.

          Jak ktoś jest zainteresowany mogę mailowo podzielić się wynikami testu silnikowego z wykresami i fotkami, zainteresowanych zapraszam do kontaktu na [email protected]
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz

          • voytek
            Rider
            • 2010
            • 480
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            Mam takie pytanie:
            ponieważ rozważam przejście na stałe okresy miedzy przeglądowe co 15 kkm, a z tym wiąże się możliwość stosowania olejów z normą 502.00 mam wątpliwość: czy trzymać się lepkości 5w30 (niekoniecznie z normą 504.00, może być jak wspomniałem 502.00) czy może lepiej przerzucić się na 0w30 (np. Motul X-lite 0w30, Statoil LazerWay 0w30). A może coś o lepkości 5w40 ??? Przy normie 502.00 wybór jest spory, również co do lepkości olejów. Która będzie najlepsza do 1.8 TSI?
            Co do mojej jazdy, to ok. 70% miasto (w tym często krótkie odcinki po około 5 km) i około 30% trasa. Jazda raczej spokojna, choć czasem się przyciśnie :wink:
            Z góry dzięki za porady

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez voytek
              stałe okresy miedzy przeglądowe co 15 kkm, a z tym wiąże się możliwość stosowania olejów z normą 502.00
              zgadza się. Z tą specyfikacją VW znajdziesz naprawdę porządne syntetyki zarówno z SAE 0W/30 , 0W/40 jak i 5W/30 (ale będą w śród nich też oleje w technologii syntetycznej).
              Zamieszczone przez voytek
              70% miasto (w tym często krótkie odcinki po około 5 km) i około 30% trasa.
              to taki porządny 0W/30 lub 5W/30 spokojnie Tobie wystarczy. Przy tak krótkich odcinkach przyda się Tobie olej z wysokim TBN ( przy VW 502.00 nie będzie z tym problemu). Te dwa w/w jak najbardziej. Do tego dodaj jeszcze FUCHS Titan Supersyn 0W30 lub coś z Amsoila. Zawsze mozesz zalać też coś z SAE 0W/40 - Millers Oils XFS 0W40, LM Synthoil Energy 0W/40, VALVOLINE Synpower 0W-40. W ofercie masz też Mobil1 0W/40 i Castrola Edge 0W/40 - jeśli chcesz. Ty decydujesz :wink: Ważne, by olej miał odpowiednią specyfikację ( masz chyba auto na gwarancji) by olej był z pewnego źródła i był świeży.
              Zamieszczone przez xtremesystems
              gadalem z nim przedwczoraj
              ja wczoraj i dziś :wink:
              Zamieszczone przez xtremesystems
              może jest spora rożnica między 0w30 ktory ty masz a 5w30 z norma 507
              no jasne, że jest ale są też pewne "niuanse", które należy poprawić w autku. Tak Michał miał wcześniej Valvoline, Statoil jest zalany w celu sprawdzenia.
              Zamieszczone przez xtremesystems
              po wywaleniu dpf jakiego polecasz do 1,6 tdi
              pełen syntetyk 5W/30 B3/B4.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • voytek
                Rider
                • 2010
                • 480
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                70% miasto (w tym często krótkie odcinki po około 5 km) i około 30% trasa.
                to taki porządny 0W/30 lub 5W/30 spokojnie Tobie wystarczy. Przy tak krótkich odcinkach przyda się Tobie olej z wysokim TBN ( przy VW 502.00 nie będzie z tym problemu). Te dwa w/w jak najbardziej. Do tego dodaj jeszcze FUCHS Titan Supersyn 0W30 lub coś z Amsoila. Zawsze mozesz zalać też coś z SAE 0W/40 - Millers Oils XFS 0W40, LM Synthoil Energy 0W/40, VALVOLINE Synpower 0W-40. W ofercie masz też Mobil1 0W/40 i Castrola Edge 0W/40 - jeśli chcesz. Ty decydujesz :wink: Ważne, by olej miał odpowiednią specyfikację ( masz chyba auto na gwarancji) by olej był z pewnego źródła i był świeży.
                A czy jest jakaś istotna różnica dla silnika między 5w30 a 0w30? Jeśli dobrze myślę, to ten drugi powinien nieco lepiej sprawdzić się zimą, a czy będzie różnica miedzy nimi latem?

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez voytek
                  czy będzie różnica miedzy nimi latem
                  tak - masz PW.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    Ciekawy jestem ile osób zrezygnowało z TSI albo TFSI... poszukujac nieco odważniejszego substytutu jakim jest ....

                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • slawek72
                      Drive
                      • 2012
                      • 54

                      A 2.0 TFSI jest w ofercie skody :shock: , szczerze pytam bo do tej pory wydawalo mi sie ze bylo tylko u A i w VW w modelach R. A poza tym Piotr po co "substytut" jak z tfsi juz po 1-ym stage masz z mtm-u 270KM i to tak dosyc "bezpiecznie". A dalej po zmianie IC, turbo, wydechu,hamulcow,etc zrobisz 340 :wink: . A wtedy to juz lata, no chyba ze komus malo wtedy R8,GTR itd, choc jak dla mnie stage 1 wystarczy... :wink:

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        No TSI pierniczy sie cały czas :-)
                        Te TFSI z tgo co widze więcej ludzi dzwoni do mnie z problemami niz z uśmiechem na ustach :-)
                        No ale w cywilnym aucie sama modyfikacja silnika tez wymaga jakiejs ingerencji w uklad jezdny aby to sie trzymalo drogi :-)
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • slawek72
                          Drive
                          • 2012
                          • 54

                          S-line z tymi tarczami 320-kami i reszta zawieszenia da rade przy tym stage 1, z tym ze oczywiscie jakby przez dluzszy czas ekstremalnie upalac, to pewno cos padnie. TFSI w facelifcie(A4,A5), ponoc juz wszystko"cyka" jak nalezy, 2011 juz wiele poprawili, wiec tez juz coraz mniejsze problemy. Natomiast 10' to byla porazka, a moj jak na razie odpukac ale dobrze bez zarzutu, zreszta pewno pamietasz, spalanie oliwki dalej kolo 70ml/1000 km. Z tym ze ja tez nie daje mu ostro w kosc, wiec przy ekstremalnej jezdzie tez by wiecej spalil, ogolnie jest dobrze...

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            no ostatnio klient do mnie dzownił co ma robić bo TFSI i spalanie oliwy 10W60 (chyba coś ze Shell-a czy Cstrola) ok. 0.3L/1000 km :shock:

                            slawek: tak pamiętam :-)
                            Ale jaka jest różnica w wadze S-Line a w/w z Fabią R2.

                            W sumie to i tez porównanie walorów i konfortu miedzy S-Line a R2 jest nie na miejscu R2 można mieć jako auto kolekcjonerskie :-)
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • slawek72
                              Drive
                              • 2012
                              • 54

                              W sumie to i tez porównanie walorów i konfortu miedzy S-Line a R2 jest nie na miejscu R2 można mieć jako auto kolekcjonerskie
                              Dlatego wlasnie na codzien preferuje to co mam,bo jest niejako polaczeniem tych dwoch opcji,co z tego ze R2 bedzie "zwinniejsze" na zakretach jak jest malo funkcjonalne.A tak to szczerze uwazam iz obecne auto o takiej wadze,napedzie 4x4 i mocy zaskakuje mnie tez naprawde niskim spalaniem(przyznam ze Octavie 1.8 4x4 tez uwazam za ciekawa opcje). Biore tez pod uwage "lekkie" zwiekszenie mocy,ale nie wiecej niz stage 1, tak zeby miec wiekszy zapas mocy podczas cruise-owania po Europie. No a zamiast R2 zawsze mozna do zabawy kupic sobie cos bardziej ekstremalnego np mojego wymarzonego Caterhama. Wracajac do sedna czyli tematyki olejowej, bo o nia tu chyba chodzi te "10W60" uzywane przez owego klienta nie za geste to cos !?? W sumie producent podaje norme spalania 0.5/1K, tak ze 0.3 to chyba jeszcze nie jest tak zle, choc znajomi z ASO mowia ze gdy jest juz 0.5 i minimalnie wiecej to nalezy zrobic probe, a potem byc moze stage 1. Ale tez wiecie jak jest, wielu ludzi nie ma wyobrazni i pomijajac juz oczywisty fakt jakim sa czeste wady/defekty tych konstrukcji(tsi,tfsi), to ludziom sie wydaje ze maja motor rodem z F1 i zarzynaja te motory,a potem sie dziwia ze im hektolitry oliwy spalaja.Konczac wrzuce jeszcze artykul o slusznosci i warunkach stosowania 10W60, nie wiem czy go znacie,podejrzewam ze niektorzy z Was tak, ja wrzucam jakby co dla kogos kto nie zna,moze nie jest to "wyrocznia",ale duzo prawdy w tym jest:

                              Komentarz

                              • Sebastian_M26
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1823
                                • Superb II (3T4)

                                Zamieszczone przez Pidziek
                                spalanie oliwy 10W60 (chyba coś ze Shell-a czy Cstrola) ok. 0.3L/1000 km :shock:
                                Bo wśród "znachorów" motoryzacyjnych panuję opinia, że jak silnik bierze to trzeba zwiększać gęstość, nie mając jakiegokolwiek pojęcia o zasadzie smarowania silnika i elementów biorących w tym udział.
                                W niektórych z tych silników jest źle założony/wykonany 3 pierścień zgarniający i nic tu nie pomoże jak naprawa. Silniki te (1.8) na hamowni wykazują po 180-190KM ale spalają masę oleju.
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz

                                • KubaMpakiet
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 279

                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  to jako ciekawostka --- > skład Liqui Moly Synthoil Energy 0W/40

                                  http://www.worldpac.com/tagged/Synthoil0W-40LM2050.pdf POLYOLEFIN PETROLEUM OIL ≤ 75.0 % + PROPRIETARY MINERAL OIL ≤ 10 % + ZINC ALKYLDITHIOPHOSPHATE ≤ 2 % podobnie LM Synthoil 5W/40 http://www.worldpac.com/tagged/LMSyn...33-1633915.pdf

                                  LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W- 40 --- > TBN 9,6 NOACK 9,5 HTHS >3,5 PAO (poliolefina <75%)
                                  LIQUI MOLY Synthoil Energy 0W-40 --- > TBN 9,6 NOACK 9 HTHS >3,5 (poliolefina <75%)
                                  Odgrzeje troche kotleta :lol:
                                  ta karta z High Techa juz chyba nie aktualna, patrzylem na str L.M i troche sklad jest inny...

                                  na dole jest karta... luknij na to
                                  Audi 1.8T AVJ

                                  Silnik smaruje
                                  Ravenol SSL

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                    Odgrzeje troche kotleta
                                    no faktycznie... zwłaszcza teraz jak leci mecz Champions League .
                                    ..Napisz do LM Polska http://www.liqui-moly.pl/firma/kontakt niech Tobie wyjaśnią co oznacza to stężenie % i czego się tyczy i dlaczego tak wykazują w karcie ...mi po raz kolejny już się nie chce. ad:
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • Pidziek
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1845

                                      Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                      W niektórych z tych silników jest źle założony/wykonany 3 pierścień zgarniający i nic tu nie pomoże jak naprawa. Silniki te (1.8) na hamowni wykazują po 180-190KM ale spalają masę oleju.
                                      Napisz coś więcej bo sprawa nabiera podobnego obrotu sprawy jak silniki VVT-I z początku produkcji.

                                      A może chodzi nie o źle wykonany pierścień czy zwał jak zwał ale źle zamontowany tj. do góry nogami ? :lol:
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz

                                      • KubaMpakiet
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 279

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        zwłaszcza teraz jak leci mecz Champions League . ad:
                                        Na spokojnie tlumaczyc nic nie trza, gdbym wszystko wiedzial napewno bym sie nie pytal :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
                                        Audi 1.8T AVJ

                                        Silnik smaruje
                                        Ravenol SSL

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                          PAOLO ESCO napisał/a:
                                          zwłaszcza teraz jak leci mecz Champions League .
                                          To co dopiero bedzie jak zacznie się w czerwcu EURO AUTOSTRADO LIGA 2012 :lol:
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                            sklad jest inny...
                                            bo w tym przypadku w w/w karcie jest wykazany jako substancja niebezpieczna (wg zaleceń i dyrektyw WE/EU :wink: ) imid kwasu bursztynowego w stężeniu % a nie jest wykazana procentowo baza oleju. W USA są inne przepisy i producenci wykazują też inaczej w kartach skład ( pokazują to co muszą, nie zawsze są skłonni wykazać więcej niż potrzeba).

                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            co dopiero bedzie jak zacznie się w czerwcu
                                            zawieszą forum do końca Euro :wink: ale meczyk wczoraj był super. Messi poszalał a Barcelona zdemolowała Bayer Leverkusen.
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • slawek72
                                              Drive
                                              • 2012
                                              • 54

                                              Bo wśród "znachorów" motoryzacyjnych panuję opinia, że jak silnik bierze to trzeba zwiększać gęstość, nie mając jakiegokolwiek pojęcia o zasadzie smarowania silnika i elementów biorących w tym udział
                                              Dokladnie,co z tego ze ze mu ciut mniej tej oliwy spali jak bedzie zajezdzal motor

                                              Messi poszalał a Barcelona zdemolowała Bayer Leverkusen
                                              Co by nie mowic, geniusz,czasem zastanawiam sie czy liczba strzelonych przez niego goli nie zalezy od jego "humoru" :shock: , jak ma ochote to strzela 3 i wiecej, jak mu sie nie chce to ledwie 1-go :wink:

                                              Komentarz

                                              • konkon
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 667
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                Zamieszczone przez slawek72
                                                co z tego ze ze mu ciut mniej tej oliwy spali
                                                Zazwyczaj grubszego pali więcej, dlatego lejemy TYLKO lepkości zalecane przez producenta :idea:
                                                Konrad
                                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                90 konny AGRessor
                                                PerfectServiceBy DGW
                                                WhitePride :smokedevil

                                                Komentarz

                                                • emikal10
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 105

                                                  Zbliża się czas wymiany oleju w mojej Octavce 1.8T AGU, obecnie jeżdżę na Totalu 5w40, przebieg to jakieś 297 tyś. i wypił ok. 1l od ostatniej wymiany (ok.13 tyś. km). Jeżdżę dużo na długich trasach z dużymi prędkościami czyli silnik często mocno i długo obciążony. Co mogą polecić znawcy tematu?


                                                  Denken ist schwer, deshalb urteilen die meisten.

                                                  Komentarz

                                                  • slawek72
                                                    Drive
                                                    • 2012
                                                    • 54

                                                    Zazwyczaj grubszego pali więcej, dlatego lejemy TYLKO lepkości zalecane przez producenta
                                                    No to ja juz zglupialem, zazwyczaj mowia ze pali mniej :? , szczegolnie przy luznym pasowaniu, wiec nie wiem skad ta teoria !? No a zeby lac zalecane to jest oczywista,czywistosc....

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...