Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rOBERTO795
    RS
    • 2009
    • 3465
    • Octavia III (5E3)
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    Zamieszczone przez zielarzlol
    A jak się mają specyfikacje olejowe do gwarancji ?

    Bo przyznam szczerze, że będzie to pierwsza zmiana oleju ( z fabrycznego Castrola ).
    Było o tym w tym lub w olejech do TDI. Co do normy to masz napewno 503.00? HYmm bo wydawalo mi sie ze 502.00
    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

    Komentarz

    • zielarzlol
      Rider
      • 2012
      • 263

      Tak mówi instrukcja.

      Ale z drugiej strony to są niby oleje do wydłużonych okresów międzyprzeglądowych ( 30 tys. km ).

      A ja z racji LPG i tak mam serwis co 15 tys. km.
      Czarna perła O2 FL:
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593

      Komentarz

      • rOBERTO795
        RS
        • 2009
        • 3465
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        Zamieszczone przez zielarzlol
        Tak mówi instrukcja.

        Ale z drugiej strony to są niby oleje do wydłużonych okresów międzyprzeglądowych ( 30 tys. km ).

        A ja z racji LPG i tak mam serwis co 15 tys. km.
        Wiec do stałych okresów powinieneś mieć normę 502.00 i to powinno być w instrukcji.
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz

        • Wladeeeek
          Classic
          • 2011
          • 9

          rOBERTO795 a jaki olej byś jeszcze proponował bo jakos nie spotkałem sie z tym który proponowałeś [/b]

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            Zamieszczone przez Wladeeeek
            rOBERTO795 a jaki olej byś jeszcze proponował bo jakos nie spotkałem sie z tym który proponowałeś [/b]

            HEhe żeby nie bylo ale każdy dobry 5w40 bedzie lepszy od 10w60 - Zaproponowałem Ci Millersa z 2 powodów
            1. Olej z bazą PAO- czyli prawdziwy syntetyk o świetnych właściwościach.
            2. Silniki zalane Millersem zużywaja mniej oleju- sam to sprawdziłem na Clio.

            Jak nie szkoda Ci kasy na auto to naprawde polecam XFS-a 5w40
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • Wladeeeek
              Classic
              • 2011
              • 9

              no tak ale popatrzylem na stronie ze cena ladna a wymiana normalnie co 10 tys?

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                Zamieszczone przez Wladeeeek
                no tak ale popatrzylem na stronie ze cena ladna a wymiana normalnie co 10 tys?
                Ja co tyle zmieniam ale spokojnie co 12-15 tyś ten olej też bedzie oki pod warunkiem że filtr da rade .
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                • zielarzlol
                  Rider
                  • 2012
                  • 263

                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                  Zamieszczone przez zielarzlol
                  Tak mówi instrukcja.

                  Ale z drugiej strony to są niby oleje do wydłużonych okresów międzyprzeglądowych ( 30 tys. km ).

                  A ja z racji LPG i tak mam serwis co 15 tys. km.
                  Wiec do stałych okresów powinieneś mieć normę 502.00 i to powinno być w instrukcji.
                  Rzeczywiście tak jest :roll:

                  Przy pierwszej zmianie oleju ( przy 15 tys. km przebiegu ) nie powinno być problemów ze zmianą tego co zostało zalane w fabryce na tego Mobila New Life 0W40 ?
                  Czarna perła O2 FL:
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593

                  Komentarz

                  • rOBERTO795
                    RS
                    • 2009
                    • 3465
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    Zamieszczone przez zielarzlol
                    Zamieszczone przez rOBERTO795
                    Zamieszczone przez zielarzlol
                    Tak mówi instrukcja.

                    Ale z drugiej strony to są niby oleje do wydłużonych okresów międzyprzeglądowych ( 30 tys. km ).

                    A ja z racji LPG i tak mam serwis co 15 tys. km.
                    Wiec do stałych okresów powinieneś mieć normę 502.00 i to powinno być w instrukcji.
                    Rzeczywiście tak jest :roll:

                    Przy pierwszej zmianie oleju ( przy 15 tys. km przebiegu ) nie powinno być problemów ze zmianą tego co zostało zalane w fabryce na tego Mobila New Life 0W40 ?
                    W/g nie nie powinno
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz

                    • shok
                      RS
                      • 2009
                      • 2070
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                      A ja mam pytanie odnośnie płukanki. Dolewamy płukankę , zlewamy olej itd. Ale przecież trochę tej płukanki z starym olejem jest w obiegu.

                      1. on nie wpływa negatywnie na nowy olej?
                      2. co tak naprawdę ona daję, łączy brud by spłyną z starym olejem?
                      3. rozrzedza olej by lepiej spłyną?

                      Bo z tego co ktoś testował wynikało ,że na pewno nie rozpuszcza nagaru tak więc jaka jego rola ?

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez zielarzlol
                        1.6 BSE z LPG
                        stałe wymiany max co 15 tys km. Odpowiedni będzie olej z VW 502.00. Olej ze specyfikacją VW 504.00...bez sensu do tego silnika przy stałych wymianach.
                        Zamieszczone przez zielarzlol
                        wg. instrukcji powinien być olej VW 503 00 lub VW 504 00.
                        :lol: tylko, że nie doczytałeś że ta specyfikacja obowiązuje przy QG1 - strona 183 Instrukcji Obsługi.
                        Dla samochodu ze stałym okresem wymiany oleju QG2 ( tak masz przy 1.6 BSE z LPG) masz mieć olej ze specyfikacją VW 502.00 ! (do BSE wchodzi około 4,5l oleju :wink: ).

                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                        Wiec do stałych okresów powinieneś mieć normę 502.00 i to powinno być w instrukcji.
                        upssss właśnie sprawdzałem Instrukcję (czy aby mnie pamięć nie myli) i przeoczyłem Twój wpis ops:
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • rOBERTO795
                          RS
                          • 2009
                          • 3465
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          Zamieszczone przez shok
                          A ja mam pytanie odnośnie płukanki. Dolewamy płukankę , zlewamy olej itd. Ale przecież trochę tej płukanki z starym olejem jest w obiegu.

                          1. on nie wpływa negatywnie na nowy olej?
                          2. co tak naprawdę ona daję, łączy brud by spłyną z starym olejem?
                          3. rozrzedza olej by lepiej spłyną?

                          Bo z tego co ktoś testował wynikało ,że na pewno nie rozpuszcza nagaru tak więc jaka jego rola ?


                          Wlewasz płukanke do starego oleju odpalasz silnik i po ok 15min pracy na biegu JAŁOWYM spuszczasz olej z calą płukanką. Ot cala filozofia. Czy płukanka zostaje w silniku- napewno jakieś jej rozcieńczone śladowe ilosci które nie mają wpływu na nowe smarowidło. Jak ktoś to testował bo nie rozumiem?
                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                          Komentarz

                          • shok
                            RS
                            • 2009
                            • 2070
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                            Wlewasz płukanke do starego oleju odpalasz silnik i po ok 15min pracy na biegu JAŁOWYM spuszczasz olej z calą płukanką. Ot cala filozofia.
                            czy ja gdzieś pytałem jak ją użyć? Opisane jest to w tym wątku co najmniej kilka razy :wink:
                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                            Czy płukanka zostaje w silniku- napewno jakieś jej rozcieńczone śladowe ilosci które nie mają wpływu na nowe smarowidło
                            aha o to mi chodziło
                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                            Jak ktoś to testował bo nie rozumiem?
                            ktoś z forum próbował tym czymś rozpuścić nagar i poza smrodem w mieszkaniu nic więcej nie uzyskał

                            Komentarz

                            • parasite
                              L&K
                              • 2011
                              • 1368

                              Zamieszczone przez shok
                              ktoś z forum próbował tym czymś rozpuścić nagar i poza smrodem w mieszkaniu nic więcej nie uzyskał
                              A czy olej rozpuszcza nagar? :P
                              Mi się wydaje, że płukanka nie ma za zadanie rozpuścić nagar tylko hmm "wymyć" go.
                              AGR 112KM, 232Nm
                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                              Komentarz

                              • rOBERTO795
                                RS
                                • 2009
                                • 3465
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                Zamieszczone przez parasite
                                Zamieszczone przez shok
                                ktoś z forum próbował tym czymś rozpuścić nagar i poza smrodem w mieszkaniu nic więcej nie uzyskał
                                A czy olej rozpuszcza nagar? :P
                                Mi się wydaje, że płukanka nie ma za zadanie rozpuścić nagar tylko hmm "wymyć" go.
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz

                                • shok
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2070
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                  Dobra dalej się nie dopytuje bo odpowiedzi macie uszczypliwe...
                                  Mi się wydaję ,że olej już dawno nagar wymył a płukanka raczej coś ma z nim zrobić lub związać jakoś brud itd... Ale mniejsza z tym poszukam odpowiedzi na innym forum.

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    Zamieszczone przez shok
                                    Dobra dalej się nie dopytuje bo odpowiedzi macie uszczypliwe...
                                    Mi się wydaję ,że olej już dawno nagar wymył a płukanka raczej coś ma z nim zrobić lub związać jakoś brud itd... Ale mniejsza z tym poszukam odpowiedzi na innym forum.
                                    Nie uszczypliwe tylko prawdziwe płukanka ma wypłukac nagar i brud z silnika nie nieszcząc uszczelnien i przywracając im nalezyta sprawność.
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • Pidziek
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1845

                                      A ja mam pytanie odnośnie płukanki. Dolewamy płukankę , zlewamy olej itd. Ale przecież trochę tej płukanki z starym olejem jest w obiegu.

                                      1. on nie wpływa negatywnie na nowy olej?
                                      2. co tak naprawdę ona daję, łączy brud by spłyną z starym olejem?
                                      3. rozrzedza olej by lepiej spłyną?

                                      Bo z tego co ktoś testował wynikało ,że na pewno nie rozpuszcza nagaru tak więc jaka jego rola ?
                                      Tutaj o płukankach i to jak się stosuje , chyba bedzie ?

                                      W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                                      Zamieszczone przez shok
                                      Mi się wydaję ,że olej już dawno nagar wymył a płukanka raczej coś ma z nim zrobić lub związać jakoś brud itd... Ale mniejsza z tym poszukam odpowiedzi na innym forum.
                                      Twardy pokost i nagar jaki pozosyaje po kilku olejach jest do do usunięcia , mozesz to zrobić metodąprzemysłową ale wtedy z nagarem i osadami dostajesz wszystkie silikony, uszczelniacze...

                                      Jak filmik bedzie słaby to wal śmiało odpowiem na kazde pytanie
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz

                                      • shok
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2070
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                        Pidziek, dzięki za wyjaśnienie

                                        Komentarz

                                        • Tippo
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1349
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                          Zamieszczone przez Pidziek
                                          Tutaj o płukankach i to jak się stosuje , chyba bedzie ?

                                          http://www.youtube.com/watch?v=9qnUizISu9c
                                          "flusz" wymiata

                                          Komentarz

                                          • Ceed1
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 461

                                            Ktoś wcześniej zadał dobre pytanie odnosnie płukanki. Odpowiedziano mu, że do oleju dolewamy płukankę itd. Nie rozumiem. Ile tej płukanki dolewamy? Jak mam np. około poziom max ( ja tak praktycznie mam cały czas ) to jak doleję płukanki to będzie za dużo oleju. Nawet 15 min z dużo za dużym poziomem silnik nie powinien pracować. Dodatkowo słusznie zostało napisane, że ta płukanka jednak zostanie w silniku. Chyba lepszym rozwiązaniem jest po prostu czestsza zmiana oleju i uąycie dobrego kajościowo niż "bawienie sie" w płukanki. Tyle lat jeżdżę i nie znam nikogo kto robi płukankę. Jest to trochę sztuka dla sztuki szczególnie przy w miarę nowych samochodach.

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              Zamieszczone przez Ceed1
                                              to jak doleję płukanki to będzie za dużo oleju. Nawet 15 min z dużo za dużym poziomem silnik nie powinien pracować.
                                              No nie powinien i wtdy przed zapusczeniem silnika trzeba nieco upuścić oleju z miski.

                                              Zamieszczone przez Ceed1
                                              Tyle lat jeżdżę i nie znam nikogo kto robi płukankę. Jest to trochę sztuka dla sztuki szczególnie przy w miarę nowych samochodach.
                                              Jedni uwazaja wymiane oleju w skrzyniach za zbedną, niepotrzebą, teraz pojawiają się tendencjeopon wielosezonowych...
                                              W Polsce panuje taki stereotyp, krytkuje sie wszystko czego się nie zna i koniec.

                                              Zapytaj kogoś z wiedzą dlaczego w Jaguarach nawet tych nowych często płukanka jest zalecana ...
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              • Mihau
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7460
                                                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                Przecież płukanka to np. przy LM 300ml na 5l oleju więc raczej nic się strasznego nie powinno stać.
                                                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                                Komentarz

                                                • Ceed1
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 461

                                                  Upuszczanie oleju aby wlać płukankę aby zmienic olej. Super. A gdzie ja mam ten olej pod seriwsem upuścić, na parking? Powiecie, że moge jechać do mechanika aby mi upuścił i z zaniżonym poziomem jechac do serwisu na wymianę. Bez sensu. Mechanik na pewno zrobi to za free. Ta płukanka na pewno cos daje ale chyba nie ma sensu tego robić. Zarabiają na tym Ci co to sprzedają. Mam wielu znajomych co jeżdżą przeróżnymi samochodami i nigdy nie robią płukanki i samochody mają się dobrze. Jaguar to nie skoda i tam konstrukcja może wręcz wymagać robienia płukanki. Nie porównujmy tych silników.

                                                  [ Dodano: Czw 12 Kwi, 12 14:05 ]
                                                  aha zapomniałem dodać. U mnie aby upuścic olej należy odkręcić całą dolną osłonę silnika. Trochę roboty przy tym jest.

                                                  Komentarz

                                                  • jamesbondzio
                                                    L&K
                                                    • 2009
                                                    • 1174
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                                    Ceed1, strzykawa z apteki i kawałek węźyka ze sklepu zoologicznego ;-) dasz rade.

                                                    Ceed1, w Łodzi, ;-)
                                                    nagaz.pl

                                                    adres: http://nagaz.pl/kontakt/
                                                    kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                                    teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...