Już jestem po zmianie fabrycznego oleju (Castrol Edge 5W-30) na AMSoil European Car Formula 5W30 (którego - co dziwne - nie ma na zamieszczonej przez kolegę xof liście) i filtra oleju na Mann-a :twisted: Teraz zobaczymy, jak będzie się sprawował silniczek na nowym oleum... Na fabrycznym smarowidle przejechałem 13.750 km i dolałem raptem ok. 250 ml - a zlany (oczywiście po zastosowaniu płukanki) stary olej był czarny... W serwisie zrobili wielkie oczy, widząc olej ("dziwactwo i wynalazek"), podobnie jak słysząc, że wcześniej zalałem płukankę Millers'a ("a po co...?")...
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
-
-
Zamieszczone przez xofOlej należy wymieniać najpóźniej po 15000 km, kropka.
Zamieszczone przez Pidziekxof: wniosłeś pewna świerzość w dyskusję
Zamieszczone przez Sebastian_M26Większość z postu "xof" to bzduryPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryuEidos71, Płukankę wlewałeś samodzielnie przed wjazdem do ASO na wymianę oleum, czy już na stanowisku w serwisie :?:Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Eidos71nie ma na zamieszczonej przez kolegę xof liście
[ Dodano: Wto 10 Lip, 12 14:32 ]
Zamieszczone przez Eidos71wjechałem na stanowiskoOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Nie mam czasu tłumaczyć.
1. Docieranie - For those who still think that running the engine hard during break-in falls into the category of cruel and unusual punishment, there is one more argument for using high power loading for short periods (to avoid excessive heat) during the break-in. The use of low power settings does not expand the piston rings enough, and a film of oil is left on the cylinder walls. The high temperatures in the combustion chamber will oxidize this oil film so that it creates glazing of the cylinder walls. When this happens, the ring break-in process stops, and excessive oil consumption frequently occurs. The bad news is that extensive glazing can only be corrected by removing the cylinders and rehoning the walls. This is expensive, and it is an expense that can be avoided by proper break in procedures.
Pełny tekst tu:
2. Cząstki sadzy w oleju, chociażby tu (akurat diesel):
Physical and chemical characterizations of soot in diesel engine oils are conducted to investigate the impact of soot properties on friction coefficient between reciprocating rubbing metal surfaces. In SRV friction tests, soot in an engine oil categorized in API CC-4 appeared to act as friction modifiers, since a higher content of soot in the oil caused lower friction, especially in the low temperature range between 40° and 90°C. In contrast, there is no significant difference obtained in friction coefficient between the presence and absence of soot in other CD and CG-4 oils. Distribution of soot particle sizes was measured with the DLS (Dynamic Light Scattering) technique to examine the correlation between lower frictional characteristics and fraction of soot particle sizes less than the estimated oil film thickness. Soot aggregates dispersed in the oils were also observed with the TEM-FFR (Freeze Fracture Replica) technique to investigate the impact of the actual state of soot in oils on frictional behavior.
3. Filtr oleju: Dlaczego VAG zmienił filtr oleju w TSI z 03C115561B na 03C115561D, nie zrobili tego bez przyczyny. Czy inni producenci filtrów mają nowe wytyczne? Dla spokoju warto kupić oryginalny filtr z końcówką D.
4. Niedługo będę miał okazję porównać swój bagnet z bagnetem silnika z roku moelowego 2013. A turbin w 1.2 TSI było już kilka: 03F145701 F,G,H, obecnie jest produkowana wersja K, ja mam F.
5. Osady na zaworach:
Zawór PCV jest odpowiedzialny za recyrkulację oparów oleju zawierających opary benzyny z powrotem do silnika. Można zastosować olej 504/507 albo liczne modyfikacje systemu PVC, dostępne komercyjnie dla FSI/TSI lub zrobić we własnym zakresie. Dla ciekawych Google: TSI valve deposits. Zawory wlotowe nie mają kontaktu z paliwem i produktami jego spalania (brak EGR).
6. Lista tylko poglądowa, dla wyobrażenia sobie liczby olejów z których możemy wybierać, oczywiście wszystkich nie ma.
7. EA 211 na pasku, tutaj ładny filmik o nowym 1.4 TSI, prosto z Niemiec :
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Oczekuję konstruktywnej dyskusji, nie "Większość z postu "xof" to bzdury".
Odcinam się od postów Pidzieka. Nie uważam, że crackowana teksańska ropa ma magiczne właściwości. Poza tym oleje Fuchsa są przeciętne, fakt, że robią dobre oleje rolnicze, ale do względnie wysokoobrotowych benzyniaków już nie.
Zamieszczone przez zak14Zamieszczone przez xof5w30 504/507 jest chyba najlepszym kompromisem
Edit: Google books - Transient Processes in Tribology, głównie str. 42, 43 (jeśli się nie pojawią należy odświeżyć stronę).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xofMotul w swoim "specyfiku" 504 ma TBN 7,2 , co do fosforu to trzeba poczytać na BITOG dział Virgin Oil Analysis
Zamieszczone przez xofIn SRV friction tests, soot in an engine oil categorized in API CC-4 appeared to act as friction modifiers
Zamieszczone przez xofthere is no significant difference obtained in friction coefficient between the presence and absence of soot in other CD and CG-4
Zatem w olejach z prehistorycznymi pakietami dodatków sadza działa jako modyfikator tarcia. We współcześniejszych - nie.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Orlen PLATINUM MaxExpert V 5W–30 ma nawet 8. Przy niskosiarkowych paliwach w Polsce takie TBN wystarczy, niech Amerykanie się przejmują. Nie samym fosforem silnik żyje
Co do pomiarów TBN w Blackstone Labs, mają problem z powtarzalnością wyników, zresztą nie podają też dopuszczalnego błędu pomiaru.
Tu masz nowsze oleje z ZnDTP i zaskakującymi właściwościami sadzy:
Google books - Transient Processes in Tribology, str. 42, 43 (jeśli się nie pojawią należy odświeżyć stronę).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xofzaskakującymi właściwościami sadzy:
Tak więc wieksza koncentracja sadzy wieksze zużycie silnika, dużo wieksze !!
Statoil 0w30 katowany w VVT-i nie dorasta do pięt 0W20 CFS.
Niestety ....
To tak ostatnio z placu bou.
Dzis kolejny test 10km jazdy OES-owejProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Za dużo sadzy dosypali, zwykle w silniku benzynowym do 0,5% przed wymianą.
Istnieją różne rodzaje sadzy, użyli sadzy technicznej N-220, sadza sadzy nie równa. Dużo z przytoczonych przez nich badań dotyczy silnika diesla z EGR. Ja jednak skłaniam się ku opinii o obniżaniu tarcia przez rozsądną ilość sadzy, co poparłem 2 źródłami.
Prostym testem byłoby porównanie właściwości oleju po 5 kkm ze świeżym w jakieś maszynce do testowania olejów (takiej, w której najlepiej wypadają szampony .
Poza tym uważam, że Polska nauka nie istnieje .
Na koniec dobry artykuł teoretyczny o trybologii węgla (czyli m.in. sadzy):
EDIT: Tu jeszcze Ruscy, z ubiegłego roku, ZnDTP z dodatkiem węgla, prawdopodobnie obniża tarcie, bo do wniosków się nie dokopałem, jednak mało kto publikuje teksty naukowe o niespełnionych nadziejach
Warto śledzić rozwój sytuacji, czyli korzystnego działania sadzy w silnikach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xofCo do pomiarów TBN w Blackstone Labs, mają problem z powtarzalnością wyników, zresztą nie podają też dopuszczalnego błędu pomiaru.
Powyższe dane dotyczą analizy spektrofotometrycznej, co do TBN, metody są zwykle nieźle wystandaryzowane i uważam, że błąd bstone jak i błąd w karcie są równie prawdopodobne.
Zamieszczone przez xofPoza tym uważam, że Polska nauka nie istnieje
Zamieszczone przez xofTu masz nowsze oleje z ZnDTP i zaskakującymi właściwościami sadzy
Zamieszczone przez xofpoparłem 2 źródłami
Edit:
Na koniec dobry artykuł teoretyczny o trybologii węgla (czyli m.in. sadzy):
Zamieszczone przez xofTu jeszcze Ruscy, z ubiegłego rokuOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zak14Zamieszczone przez Eidos71wjechałem na stanowiskoDoświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukaszw1Panowie jaki olej wlać do OI 1.8 20V AGN '98 przebieg wg wskazan licznika 178 tyś lecz pewnie był kombinowany. Aktualnie zalany jest jakis Orlen 10W40.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekStatoil 0w30 katowany w VVT-i nie dorasta do pięt 0W20 CFS.Zamieszczone przez SeedUWAGA - post zawiera lokowanie produktu!
Statoil mimo, że posiada ACEA A5/B5 to skierowany jest głównie do aut wymagających specyfikacji VW 502.00,505.00 oraz MB 229.3 przy 0W20 CFS nie widzę specyfikacji VW i chyba VW nawet nie dopuszcza do stosowania w swoich silnikach oleju o takim SAE (układ olejowy VW nie jest dostosowany do pracy z olejem o takich parametrach jak 0W20). Zastanawia mnie natomiast co "producent" - sprzedawca Millersa miał na myśli pisząc "Znacznie przewyższa wymagania API SL/CF, oraz ACEA A3/B4" :roll:
Zamieszczone przez xofPoza tym oleje Fuchsa są przeciętne
Zamieszczone przez xofWarto śledzić rozwój sytuacji, czyli korzystnego działania sadzy w silnikach.
Gdyby ktoś mimo wszystko dał wiarę słowom de Groota przypominamy, że w oleju, oprócz cząstek sadzy, znajdziemy też produkty powstałe w wyniku tarcia, jak chociażby mikroskopijne cząsteczki metalu. O tym, czy jakość (zależna od częstotliwości wymiany) oleju ma wpływ na żywotność silnika najlepiej wiedzą mechanicy, którzy na co dzień zajmują się remontami jednostek napędowych. Wystarczy wziąć do ręki jedną z panewek głównych wału korbowego silnika, w którym oszczędzano na oleju. Gdyby nie oszczędzano, nie trzeba by się do nich dobierać... + Współczesne silniki mają zawory sterowane hydraulicznie tym samym olejem, który krąży w silniku. Zużyty olej zakłóca pracę zaworów, pogarsza sprawność silnika. Właściciel może tego nie zauważyć, bo utrata mocy odbywa się stopniowo. Jeszcze gorzej jest w przypadku zmiennych faz rozrządu, które z czasem całkiem przestają działać.
+ Rozbierałem takie silniki. Są zużyte tak, jakby przejechały nie 60, ale 150 tys. km. Czyli zużywają się trzy- -cztery razy szybciej. Nie tylko przebieg, ale również czas psuje olej. Bardziej odporny na starzenie się jest syntetyk - potrafi trzymać parametry przez dwa lata. Oleje mineralne powinno się wymieniać najdalej po roku.
Inny problem to zapychany filtr. Rosnące wtedy ciśnienie oleju może uszkodzić filtr i wypłukać zanieczyszczenia chemiczne, w tym różne substancje żrące oraz opiłki metalu do komory silnika.
Jak duży ma to wpływ na trwałość silnika ma olej, widać choćby po warunkach gwarancji. W Stanach auta BMW objęte są czteroletnią gwarancją (w Europie - dwa lata), ale wymianę oleju ordynuje się tam co 5 tys. mil (ok. 8 tys. km), czyli bardzo często. No i sport. Wymowny jest fakt, że w autach wyczynowych wymienia się olej co 500-1000 km. " daje do myślenia :roll:
Zamieszczone przez ahmed799jaki polecisz olej do mojej oci 2.0 przebieg 345 kkm?? Do tej pory lałem olej Statoil Super Way 10W/40. Zmienić na jakiś inny czy dalej lać co lałem??
Moje typy biorąc pod uwagę parametry to w/w LM i Fuchs Unimax Plus.
Motul 6100 SYNERGIE 10W-40 i VALVOLINE MAXLIFE 10W40 też napewno nie zaszkodzą silnikowi - ogólnie wybór marek ogromny i rozpiętość cenowa też duża ... w podobnych cenach znajdziesz też np. MIDLAND AVANZA 10W-40PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZMA co panowie z tym ciemnym olejem po 15tys. km? Nowy po przejechaniu kilkudziesięciu km też już trochę ściemniał. Że w dieslu jest czarny od razu to wiem, ale w benzynie?
Uważam, że wszystkie oleje 504.00 to straszny chłam marketingowy i ze względu na to, że musi w jakimś tam stanie wytrzymać 30tyś km i mocne rozcieńczenie paliwem, musi być w technologi HC.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795Zamieszczone przez lukaszw1Panowie jaki olej wlać do OI 1.8 20V AGN '98 przebieg wg wskazan licznika 178 tyś lecz pewnie był kombinowany. Aktualnie zalany jest jakis Orlen 10W40.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOFuchs, jak każdy producent ma lepsze i "słabsze" produkty ale napewno oleje i produty tego producenta zasługują na uwagę - w odróżnieniu do "innych" mocno przereklamowanych marek na rynku PL.
Zamieszczone przez Sebastian_M26jedynie Motul X-lite daje radę i po 15tyś km jest jeszcze czysty.
Komentarz
-
-
Witam,
Jaki olej do nowego silnika 1,8 Tsi , mam zamiar wymienić po przebiegu ok.1,5-2 kkm
i zmienić okres ze zmiennego na stały . Jaki olej najlepiej zastosować , książka podaje przy stałym okresie ,czyli wymiana co 15000 km 502,00 , dziś w serwisie gdy pytałem Pan z moją książką obsługi obleciał cały salon zasięgając języka u 2 czy 3 kolegów i stwierdził lać 505,00, już sam nie wiem.
Komentarz
-
Komentarz