Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    :arrow: Ciekawe dwa artykuły na temat TFSI i oleju ---> http://www.spalaczbenzyny.pl/olej-i-...u-audi-20-tfsi + http://www.spalaczbenzyny.pl/olejowe...a-audi-20-tfsi
    Polecam poczytać wszystkim posiadaczom Octavek z problemami olejowymi !

    [ Dodano: Nie 22 Lip, 12 14:53 ]
    I jeszcze jeden artykulik "Zmiana Castrol Edge 5W30 na Millers XFS 5W40" http://www.spalaczbenzyny.pl/zmiana-...llers-xfs-5w40
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • slawek72
      Drive
      • 2012
      • 54

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      :arrow: Ciekawe dwa artykuły na temat TFSI i oleju ---> http://www.spalaczbenzyny.pl/olej-i-...u-audi-20-tfsi + http://www.spalaczbenzyny.pl/olejowe...a-audi-20-tfsi
      Polecam poczytać wszystkim posiadaczom Octavek z problemami olejowymi !

      [ Dodano: Nie 22 Lip, 12 14:53 ]
      I jeszcze jeden artykulik "Zmiana Castrol Edge 5W30 na Millers XFS 5W40" http://www.spalaczbenzyny.pl/zmiana-...llers-xfs-5w40
      Autorstwa chłopaka od nas z forum A5 klub :wink: , artykuł dosyc rzeczowy....Z tym że te silniki audi już"mocno" poprawiło pechowy był 2010 rok, w 2011 już sporadycznie pojawiały się problemy,większość egzemplarzy była "uleczona". Mój motor jak widać przy średnim użytkowaniu z jakimiś tam małymi szaleństwami bierze ok 30ml/1 tyś km(ostatnie pomiary), :shock: . A od 2012 problem jest już marginalny lub wręcz wyeliminowany, wracając do Millersa u mnie siedzi jak już wiecie 0W40 jestem ciekaw jak będzie się miał do jego 5W ??

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez slawek72
        Autorstwa chłopaka od nas z forum A5 klub
        pogratulować Koledze :kufel
        Zamieszczone przez slawek72
        wracając do Millersa u mnie siedzi jak już wiecie 0W40 jestem ciekaw jak będzie się miał do jego 5W
        a może Kolega podzielić się spostrzeżeniami co do poprzednika tj. Millersa 5W/ który był wcześniej w silniku. Jak się dany olej sprawował, jakie były ewentualne ubytki, jaka była temp. robocza oleju itd...
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • slawek72
          Drive
          • 2012
          • 54

          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          Zamieszczone przez slawek72
          Autorstwa chłopaka od nas z forum A5 klub
          pogratulować Koledze :kufel
          Zamieszczone przez slawek72
          wracając do Millersa u mnie siedzi jak już wiecie 0W40 jestem ciekaw jak będzie się miał do jego 5W
          a może Kolega podzielić się spostrzeżeniami co do poprzednika tj. Millersa 5W/ który był wcześniej w silniku. Jak się dany olej sprawował, jakie były ewentualne ubytki, jaka była temp. robocza oleju itd...
          Paolo TY na poważnie czy sobie jaja robisz :roll: , TY maprawdę chcesz dane z tego Syfola czy o jego obecnego Milersa Ci chodzi, bo już się zagubiłem ???

          P.S
          Tak będąc 100% szczery wiem który redagował artykuł o 2.0 tfsi ale nie jestem pewien czy to ten sam wymieniał na Millersa(zwykle na Motulu jeździł), u nas oprócz mnie na Milersa przeszło kilka osób, wot taka moda , choć oliwa dobra nie powiem :wink:

          [ Dodano: Nie 22 Lip, 12 20:33 ]
          Znalazłem na stronce porównanie
          Przejechałem już 5 tys. km na oleju Millers XFS 5W40. Ubyło go troszkę mniej niż oleju Castrol Edge 5w30. Millersa mniej ubywa podczas mocniejszej jazdy, w korkach różnic nie widać, oba tak samo osmalają końcówkę wydechu. Do tej pory już był.


          Hmm, jak widać wdłg niego róznice niewielkie, u mnie jednak większe, no ale ja nie upalam i mało po mieście jeżdżę...

          Komentarz

          • laguniarz007
            Classic
            • 2011
            • 7

            No dobra wy tu gadu gadu ,a ja chcę przymomnieć o moim zapytaniu z godziny 13:09 pozdrawiam
            Laguna IIph2 2.0T

            Komentarz

            • Sebastian_M26
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1823
              • Superb II (3T4)

              Zamieszczone przez laguniarz007
              No dobra wy tu gadu gadu ,a ja chcę przymomnieć o moim zapytaniu z godziny 13:09 pozdrawiam
              Zasada jest taka, że im gorszy olej, tym ciszej. Na prawdziwym syntetyku będzie głośniej, niż na gównianym castrolu,mobilu,shelu i reszcie tandety.
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz

              • laguniarz007
                Classic
                • 2011
                • 7

                Sebastian, no to ładnie nie wiedziałem A z pośród tych w miarę dobrych i dobrze chroniących, to który będzie z nich dla pracy silnika najcichszy? pozdrawiam
                Laguna IIph2 2.0T

                Komentarz

                • Tippo
                  L&K
                  • 2009
                  • 1349
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                  Zasada jest taka, że im gorszy olej, tym ciszej. Na prawdziwym syntetyku będzie głośniej, niż na gównianym castrolu,mobilu,shelu i reszcie tandety.
                  Hmm, a moglbys rozwinac mysl, bo na xlite rzeczywiscie silnik mi chodzi nieco glosniej niz na fabr oleju :roll:

                  Komentarz

                  • Ayu
                    RS
                    • 2009
                    • 4154

                    Millers 5W40 po mieście szybko łapie ponad 90 stopni, w ciepłe dni nawet dobija do 100.
                    W trasie zagotowałem go do 110. Odcinek kilku km z prędkością około 200km/h.
                    Przy jeździe tempem 120- 140 km/h temperatura pomiędzy 101 a 105. Przy odpalaniu jest całkiem cicho, silnik pracuje normalnie. Czy jestem zadowolony po przejechaniu prawie 1,5 kkm? Nie wiem :roll:

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      Zamieszczone przez hotrain
                      Millers 5W40 po mieście szybko łapie ponad 90 stopni, w ciepłe dni nawet dobija do 100.
                      W trasie zagotowałem go do 110. Odcinek kilku km z prędkością około 200km/h.
                      Przy jeździe tempem 120- 140 km/h temperatura pomiędzy 101 a 105. Przy odpalaniu jest całkiem cicho, silnik pracuje normalnie. Czy jestem zadowolony po przejechaniu prawie 1,5 kkm? Nie wiem :roll:
                      To nie bezpośrednio do kolegi Hotrain mimo że jego zacytowałem :P

                      Co do temperatury oleju w silniku- jak dla mnie to nie jest to wyznacznik- złego i dobrego oleju. Przy temp na zewnątrz ok 30 st C trudno aby olej miał 90 st C. Co nie oznacza że jeśli ma 105 to źle chroni silnik. Zeby zmniejszyć jego temperaturę proponuje zmienic chłodniczke oleju na wiekszą i po problemie.

                      Co go cichszej i głośniejszej pracy silnika na olejach -rzeczywiscie jest tak że oleje na PAO są głosniejsze od olejów HC- maja mniej dodatków "wyciszajacych " i stawiaja mniejsze opory. Jeśli ktoś chce PAO i mieć cichszą prace niestety musi kupić PAO + ESTRY. :P.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • xof
                        Ambiente
                        • 2012
                        • 191

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        I jeszcze jeden artykulik "Zmiana Castrol Edge 5W30 na Millers XFS 5W40" http://www.spalaczbenzyny.pl/zmiana-...llers-xfs-5w40
                        Wyszło, że ubywa tyle samo Millersa 5W40 co Castrola 5w30, wniosków świadczących o wyższości Millersa brak.
                        Przejechałem już 5 tys. km na oleju Millers XFS 5W40. Ubyło go troszkę mniej niż oleju Castrol Edge 5w30. Millersa mniej ubywa podczas mocniejszej jazdy, w korkach różnic nie widać, oba tak samo osmalają końcówkę wydechu. Do tej pory już był.


                        Nowy Castrol FST (z tytanem) ma niezły wskaźnik/indeks lepkości jak na olej 504/507 - 169, jedyny lepszy jaki znalazłem ma CARLUBE TRIPLE R 5W-30 LONGLIFE VW - 175, co mogłoby wskazywać na wysoką zawartość bazy syntetycznej. Podobnie Pennzoil Platinum VX VI=178.

                        Jeszcze ciekawostka, certyfikacja VW na 3 lata kosztuje 3000 Euro, olej Lukoil jest faktycznie produkowany w niemieckiej rafinerii w Salzbergen Norma jest przydzielana tylko dla konkretnej rafinerii!:

                        Komentarz

                        • Ayu
                          RS
                          • 2009
                          • 4154

                          Zamieszczone przez rOBERTO795
                          Zeby zmniejszyć jego temperaturę proponuje zmienic chłodniczke oleju na wiekszą i po problemie.
                          Możliwe, że tak zrobię.

                          Mam nadzieję, że Millers jednak działa odpowiednio przy 90 jak i 105 stopniach a ja piszę tylko o tym co widzę na wskaźnikach :szeroki_usmiech

                          Komentarz

                          • leonn
                            RS
                            • 2011
                            • 2726
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                            Na prawdziwym syntetyku będzie głośniej,
                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                            Co go cichszej i głośniejszej pracy silnika na olejach -rzeczywiscie jest tak że oleje na PAO są głosniejsze od olejów HC
                            Pozwolę sobie się z wami nie zgodzić.
                            U mnie na ten przykład po wymianie z fabrycznego na LIQUI MOLY Synthoil Energy 0W-40 podczas przyspieszania z 3500 do 5000obr/min, ten metaliczny warkot a’la diesel ucichł, mówię o 1.6 BSE. Więc u mnie na syntetyku PAO jest ciszej niż na HC.

                            Komentarz

                            • laguniarz007
                              Classic
                              • 2011
                              • 7

                              leonn, dobra wiadomość dla mnie czyli ten olej już mam w mojej liście na następną wymianę.
                              Laguna IIph2 2.0T

                              Komentarz

                              • leonn
                                RS
                                • 2011
                                • 2726
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez laguniarz007
                                leonn, dobra wiadomość dla mnie czyli ten olej już mam w mojej liście na następną wymianę.
                                No zmartwie Cie, w Pl praktycznie nie osiagalny, na te wymiane kupowałem w De . Ale oliwa pierwsza klasa uchar

                                Komentarz

                                • laguniarz007
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 7

                                  Może nie jest aż tak źle z tą dostępnością. niedawno widziałem ten olej nawet na allegro.

                                  pozdrawiam
                                  Eh, teraz dopiero zauważyłem że pisałeś o 0w40, a ja wkleiłem linka do 5w40 :P Ale raczej jakość obu bardzo zbliżona.
                                  Laguna IIph2 2.0T

                                  Komentarz

                                  • leonn
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2726
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez laguniarz007
                                    Eh, teraz dopiero zauważyłem że pisałeś o 0w40, a ja wkleiłem linka do 5w40
                                    Tu masz pewnego gościa co sprowadza z niemiec LM ---> http://allegro.pl/liqui-moly-synthoi...488658414.html
                                    Miał mieć w połowie lipca ten olej, ale jak widać jeszcze go nie ma w sprzedaży. Zadzwoń do niego to się wszystkiego dowiesz

                                    Komentarz

                                    • laguniarz007
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 7

                                      dzięki, leonn
                                      Laguna IIph2 2.0T

                                      Komentarz

                                      • leonn
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2726
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        A tu masz naszego pewnego forumowego sprzedawce, jak byś tego 0w40 nie kupił. ---> http://forum.octaviaclub.pl/profile....rofile&u=25721 i adres do jego sklepu ---> http://sklep-oleje.pl/pl/p/Liqui-Mol...H-5W-40-5L/290
                                        Tylko teraz jest na urlopie :wink:

                                        Komentarz

                                        • parasite
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1368

                                          Zamieszczone przez leonn
                                          Zamieszczone przez laguniarz007
                                          Eh, teraz dopiero zauważyłem że pisałeś o 0w40, a ja wkleiłem linka do 5w40
                                          Tu masz pewnego gościa co sprowadza z niemiec LM ---> http://allegro.pl/liqui-moly-synthoi...488658414.html
                                          Miał mieć w połowie lipca ten olej, ale jak widać jeszcze go nie ma w sprzedaży. Zadzwoń do niego to się wszystkiego dowiesz
                                          Ja brałem stąd i był ok:
                                          Cena domeny: 375 PLN. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
                                          AGR 112KM, 232Nm
                                          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                          Komentarz

                                          • gregor6
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 488
                                            • Volkswagen

                                            Temat rozrósł się okropnie i nie jestem w stanie przez niego przebrnąć :shock: ale z tego co zauważyłem większość pisze o pełnych syntetykach. Ja mam pytanie odnośnie półsyntetyka. Mam najechane jakieś 180tys licznikowo i zalany mam od kilku lat Motul 6100 Synergie+ 10W40. Zastanawiam się na jaki ewentualnie olej mogę go zmienić żeby nie wlać nic gorszego a przetestować coś innego. Jedyne zastrzeżenie do Motula mam takie, że zdarza się (szczególnie przy niskich temperaturach) że po odpaleniu auta coś klekota w silniku tak, jak by zatykały się kanały olejowe. Chciałem w tym roku zalać coś innego i sprawdzić, czy dalej tak będzie się działo tylko nie bardzo wiem co (Fuchs, Millers, LIQUI MOLY itd.) A może przejść na pełny syntetyk :?: :diabelski_usmiech

                                            Komentarz

                                            • rOBERTO795
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 3465
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                              Zamieszczone przez gregor6
                                              Temat rozrósł się okropnie i nie jestem w stanie przez niego przebrnąć :shock: ale z tego co zauważyłem większość pisze o pełnych syntetykach. Ja mam pytanie odnośnie półsyntetyka. Mam najechane jakieś 180tys licznikowo i zalany mam od kilku lat Motul 6100 Synergie+ 10W40. Zastanawiam się na jaki ewentualnie olej mogę go zmienić żeby nie wlać nic gorszego a przetestować coś innego. Jedyne zastrzeżenie do Motula mam takie, że zdarza się (szczególnie przy niskich temperaturach) że po odpaleniu auta coś klekota w silniku tak, jak by zatykały się kanały olejowe. Chciałem w tym roku zalać coś innego i sprawdzić, czy dalej tak będzie się działo tylko nie bardzo wiem co (Fuchs, Millers, LIQUI MOLY itd.) A może przejść na pełny syntetyk :?: :diabelski_usmiech
                                              Zrób płukanke silnika i wlej np Motula X-cess 5w40 to dobry olej w rozsądnej cenie.
                                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez gregor6
                                                Mam najechane jakieś 180tys
                                                przebieg nie jest wyznacznikiem w tym przypadku
                                                Zamieszczone przez gregor6
                                                przejść na pełny syntetyk?
                                                jeżeli z silnikiem jest wszystko wporządku to ja bym po prostu wrócił do 5W/40 bez kombinowania z 10W/40.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • Sebastian_M26
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1823
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  Panowie, 0W-40, wtedy jeszcze szybciej ucichną zawory.
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz

                                                  • gregor6
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 488
                                                    • Volkswagen

                                                    jeżeli z silnikiem jest wszystko wporządku to ja bym po prostu wrócił do 5W/40 bez kombinowania z 10W/40.
                                                    Teraz robiłem trasę nad morze i z powrotem. W jedną stronę trochę oleju dolałem, ale tak symbolicznie, a w drugą nie wzięła ani kropelki oleju. Żadnych problemów (odpukać) jak na razie z silnikiem nie miałem, dlatego też się zacząłem zastanawiać nad wlaniem 5W40.
                                                    Panowie, 0W-40, wtedy jeszcze szybciej ucichną zawory.
                                                    Mechanik stwierdził, że to nie zawory klepią tylko popychacz.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...