Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Panowie - proszę o czasowe nie pisanie do mnie na PW do końca września, ponieważ wyjeżdżam na poligon ad: i na 99% nie będę miał możliwości odpisywania na Wasze pytania. Napewno sobie poradzicie bo od tego jest te z forum i Koledzy napewno dadzą radę.
    Pozdrawiam.

    Zamieszczone przez Ampersand
    Wstępnie wytypowałem:
    1) Mobil1 New Life 0W-30
    2) Motul 8100 X-lite 0W-30
    3) Millers XFS 5w40
    czy
    4) Millers TRIDENT LONGLIFE 5w30?
    1 i 2 napewno.
    Zamieszczone przez Ampersand
    Millersy 0w- nie są, wg. wyszukiwarki, zalecane do mojego silnika.
    nie wierz ślepo pseudo wyszukiwarkom. Nie zawsze najlepiej i najmądrzej podpowiadają dobranie oleju. Z Millersa właśnie masz bardzo fajny olej 0W/40.

    Zamieszczone przez Ampersand
    czym się różnią między sobą w zastosowaniu/charakterystyce?
    soryyy ale ja już nie mam czasu, pakuję się na wyjazd... :helm
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • leonn
      RS
      • 2011
      • 2726
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      wyjeżdżam na poligon ad:
      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      pakuję się na wyjazd... :helm
      k...wa mać!
      No niektórzy to mają zajebiście :zastrzelic :zlo: :kwiatek :spioch , też bym tak chciał , a przywieziesz nam chociaż kamyczek z poligonu :helm :?:

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez leonn
        niektórzy to mają zajebiście
        taaaaaaaa to nie to co kiedyś było (teraz głupota sięga szczytów) :krzywy ja tam jadę "zap-ć".. nie odpoczywać.
        Zamieszczone przez leonn
        przywieziesz nam chociaż kamyczek z poligonu
        jasne - especially for you nawet gąsienicę czołgową do zamontowania w Octavce na zimę, żebyś się nie ślizgał ... :terefere
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • WojtekSz
          Ambiente
          • 2009
          • 159

          Millers Trident 5w30 LL zalany...
          Zobaczymy co to warte :szeroki_usmiech
          ...aczkolwiek ja pewnie różnicy nie poczuję, oby silnik poczuł :!:
          SCOUT 2.0 FSI (BVX)

          Komentarz

          • filip_auto
            Ambiente
            • 2011
            • 164

            Może wie ktoś z forumowiczów gdzie można dostać z pewnego źródła liqui moly 0w40

            Ewentualnie jakiś inny olej który dobrze spisuje się w aucie z lpg

            moje propozycje:

            statoil lazerway 5w40
            lotos synthetic plus 5w40
            millers trident 5w40 jaki ma TBN?
            millers trident 5w40 LL jaki ma TBN ?
            Orlen platinum max power 0w40
            Liqui moly syntholi 5w40
            Millers XFS 5w40 jaki TBN

            Komentarz

            • parasite
              L&K
              • 2011
              • 1368

              LM Synthoil 0W40 brałem z Oliwiarka.pl i było ok. Jeszcze leży jeden baniak w garażu LM 0W40 do zalania na zimę.

              Synthoil 5w40 to u RobertM możesz śmiało brać.

              Resztę możesz wziąć od kogokolwiek z forum w ogłoszeniach komercyjnych,
              Zresztą jak znam życie to pewnie zaraz dostaniesz kilka PW :P
              AGR 112KM, 232Nm
              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

              Komentarz

              • Seed
                Elegance
                • 2010
                • 875
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                ponieważ wyjeżdżam na poligon
                do drawska na BAJA pewnie. :P
                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez Seed
                  do drawska na BAJA pewnie
                  no niestety to nie ta "impreza" http://nowa.polska-zbrojna.pl/home/a...przed-Anakonda
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    PAOLO: macie jakieś ciężarówy które robią ponad 40 -50 000km rocznie na jednym oleju ?
                    Ciekawy jestem co tam dajecie.

                    Może macie jakieś busiki dalekobieżne , ja się zastanawiam do diesla teraz na zimę nad olejem z Millersa :


                    Mam kilka busów które pilotuję od niedawna muszą się przesiąść z taniego oleju który zmieniają co 15000km ( dzienni robią po 300km) woięc olej "osobówkowy" ze względu że jest zbyt cienki odpada trzeba zalać coś bardzo mocnego.

                    Auta nie mają DPF-ów na szczęscie ale jeszcze się zastanawiałęm nad takim czymś:



                    To tak na luzie ...
                    Ale może masz jakieś poligonowe doświedczenia :-)
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez Pidziek
                      Ciekawy jestem co tam dajecie.
                      już pisałem w poprzednim watku http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...asc&start=2475 strona 166.
                      100% pewne bo osobiście byłem u gościa z logistyki i patrzylismy w dokumenty.


                      pidziek - jak ten dodatek się sprawdza ( tylko bez hiper zachwytów :diabelski_usmiech ) i na ile km "starczy" ?

                      I jeszcze jedno...gdzie jest pakowany...w PL (PHU ISKRA ???) ....czy Bułgaria?
                      Podoba mi się to profesjonalne opakowanie :P

                      Mam materiały odnośnie tego nano WS2 (disiarczek wolframu WS2 ) - produkt wydaje się byc ciekawym dodatkiem i choć jestem otwarty na nowinki to jakoś mnie nie przekonuje.
                      Czy aby napewno to "cudo" w widoczny sposób działa czy jak w przypadku kilku produktów działania widocznego brak a jedynie pozostaje satysfakca kierownika,że ma to coś w silniku?

                      Nie piszę tego złośliwie ale zapewne wiesz, że w pewnych sprawach jestem upierdliwy i zastanowię się kilka razy (i sprawdzę ten produkt na necie) nim wleję go do silnika.

                      ciekawe [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Zf7s4rlzl-0&feature=relmfu[/youtube]
                      Załączone pliki
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Ano tak, oba mają MB 228.5 więc 45000km w light duty można ciągnąć a w dalekobieżnym sprzęcie ciężkim do 160 000km rocznie .

                        Dziękuję.
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          PORÓWNANIE MoS2 i WS2

                          Dwusiarczek wolframu (WS2) jest jednym z najbardziej smarnych materiałów znanych nauce. Posiadając współczynnik tarcia 0,03 zapewnia on doskonałą smarność na sucho, nieosiągalną dla żadnych innych substancji. Może być stosowany w wysokiej temperaturze i wysokich ciśnieniach roboczych. Zapewnia odporność cieplną od –2700C do 6500C w normalnej atmosferze oraz od –1880C do 13160C w próżni. Zdolność przenoszenia obciążeń przez warstewkę powłoki jest niezwykle wysoka: ok. 20.000 bar.

                          Dwusiarczek wolframu (WS2) może być stosowany w miejsce dwusiarczku molibdenu (MoS2) oraz grafitu w niemal wszystkich przypadkach. Molibden i wolfram pochodzą z tej samej rodziny chemicznej. Wolfram jest cięższy i bardziej stabilny. Dwusiarczek molibdenu (znany również jako MolyDisulfide) do chwili obecnej był niezwykle popularny z powodu niższej ceny, lepszej dostępności oraz mocnego i inowacyjnego marketingu. Dwusiarczek wolframu nie jest nowym związkiem chemicznym i występował tak samo długo jak Moly; obecnie jest szeroko stosowany przez NASA, wojsko, przemysł lotniczy i motoryzacyjny.

                          Jeszcze kilka lat temu, cena WS2 wynosiła 10-krotność ceny MoS2. Jednak od tego czasu cena dwusiarczku molibdenu podwajała się w tempie co sześć miesięcy. Obecnie ceny obu produktów znajdują się na porównywalnym poziomie. W chwili obecnej wydaje się sensowniejszym stosowanie najlepszego suchego środka smarnego WS2 dla polepszenia jakości i konkurencyjności produktu finalnego.

                          WS2 zapewnia doskonałe smarowanie w ekstremalnych warunkach obciążenia, próżni i temperatury. Dwusiarczek wolframu zapewnia doskonałą stabilność termiczną oraz odporność na utlenianie w wysokich temperaturach. WS2 posiada przewagę stabilności termicznej 930C nad MoS2. Przy dużych obciążeniach współczynnik tarcia WS2 w rzeczywistości jeszcze się obniża.
                          Wprowadzanie rozwiązań na bazie nanotechnologii.
                          Załączone pliki
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • PieTrzaK
                            L&K
                            • 2009
                            • 1323
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            Kiedyś temat już poruszałem - ale nadeszła nowa fala niepewności :lol:

                            Pacjent to mój Lanos - jeździł na Mobilu 10W40, była płukanka (to co spływało ciężko opisać słowami) po czym zalane LM 10W40 z MoS2. Kolejna wymiana na identycznego LM. Zbliża się ponowna wymiana i przy okazji zima. Co mi chodzi po głowie:

                            Opcja 1 - płukanka + ten sam LM (bo i w sumie na niego nie narzekam)
                            Opcja 2 - płukanka + 5W40 co by miał trochę lżej w mrozy (Motul 8100 mnie kusi)

                            Warto spróbować 5W40 czy nie ma co kombinować? Wg niektórych po płukance to już silnik się nie nadaje do niczego, a zejście z 10W40 na 5W40 to gwarantowany koniec auta :wink:

                            Przy okazji - w temacie płukanek są jakiś nowe hity, czy brać LM i nie szukać nie wiadomo czego?

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              Ja może od końca.

                              Płukanki LM, MOtula i Millersa czy Amsoila są zbliżone parametrami (to górne półki klasowe) jedynie coś z firmy BG o oznaczeniu 109 jest czymś innym ale tego u handlarze się nie kupi do tego kosztuje 3-4x więcej niż zwykłą płukanka ale jest najsiulniejsza na rynku i najlesza jaka może być.
                              Stosuje się ją trójfazowo.



                              W lanosie jak nie spróbujesz to nie bedziesz wiedział.
                              LM z Mos2 to dobre oleje dają dobre zabezpieczenie przez "suchym rozruchem" który poniekąd niweluje 5W40 zimą.
                              LM z MOS2 to naprawdę dobre oleje widziałem silniki po tym i złego słowa nie powiem :-)

                              Co Cie tak PAOLO wzięło na WS2 ?

                              Soszek był u mnie kilka dni temu wziął ode mnie WS2 (gotowiec na bazie Amsoil-a) na wymianę jestem bardzo ciekawy co bedzie na Amsie w tym siniku.
                              Nowa płuaknka też powinna załątwić kilka spraw z którymi nie poradzi sobie żadna markowy FLUSH.

                              Ale fakt WS2 miażdzy starego MOS2 :-)

                              [ Dodano: Pią 07 Wrz, 12 22:06 ]
                              Aha w pompowtryskach działa WS2 ktoś do mnie pisał w tej sprawie , WS2 wytwarza praktycznie niezniszczalny jak na warunki w silniku spa;linowym powierzchnię trybofilm która zapobiega przed tarciem metal o metal więc w PD-kach jest raczej uzasadnione jej stosowanie aby uchronić krzywki przed wytarciem.
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez PieTrzaK
                                Wg niektórych po płukance to już silnik się nie nadaje do niczego, a zejście z 10W40 na 5W40 to gwarantowany koniec auta
                                :lol: nie skomentuję...
                                Daj temu silnikowi lżej popracować ile ma najechane?
                                Właśnie był u mnie kilka dni temu znajomy z pracy w sprawie swojego Lanosa ...ma najechane +- 85 tys km a zalali mu silnik 10W/40 :shock: ... dostał nakaz :diabelski_usmiech zalania 5W/30 i jeżdżenia na nim aż do zarżnięcia silnika :lol:

                                Zamieszczone przez PieTrzaK
                                temacie płukanek są jakiś nowe hity, czy brać LM i nie szukać nie wiadomo czego?
                                płukanka VALVOLINE ENGINE FLUSH - nie droga bo koszt to +- 16 zł a bardzo skuteczna - sprawdziłem osobiście ostatnio bo zapomniałem na wymianę zabrać swoja płukankę i musiałem kupić na miejscu :lol:

                                Zamieszczone przez Pidziek
                                Co Cie tak PAOLO wzięło na WS2 ?
                                ciekawość... :wink:
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • PieTrzaK
                                  L&K
                                  • 2009
                                  • 1323
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                  Dlatego walnąłem na końcu zdania uśmieszek Ale jak już zostało powiedziane - niektórym się nie da przetłumaczyć. Dalej spotykam się z opiniami że po 200 tys to "Paaanie, minerał tylko".

                                  Przejechane ma ~247 tysięcy :wink:

                                  Płukankę LM mam w sklepie pod nosem za bodajże 20 zł, więc jeżeli nie jest wyraźnie gorsza od np tego Valvoline to pewnie ją zakupię. Co do samego oleju to mam na oku MOTULa X-CESS 8100 5W40 - chyba niezły?

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez PieTrzaK
                                    Płukankę LM mam w sklepie pod nosem za bodajże 20 zł, ...Co do samego oleju to mam na oku MOTULa X-CESS 8100 5W40 - chyba niezły?
                                    spoko - taki komplet jest wporządku, nie ma co kombinować. Jeżeli silnik jest w dobrym stanie to możesz zalać 5W/40 inaczej pozostań przy tym LM z MOS2 on zapewni szybkie smarowanie nawet w niskich temperaturach i przy zimnym starcie silnika - możesz się ździwić, że na tym LM silnik będzie pracował lepiej niż na Motulu w zimie...
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • leonn
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2726
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez filip_auto
                                      Może wie ktoś z forumowiczów gdzie można dostać z pewnego źródła liqui moly 0w40
                                      W PL to raczej Liqui Moly 0w40 nie kupisz, gość z oliwiarki chyba już dał sobie spokój z olejami, bo na allegro to ma same resztki wystawione. Ja kupowałem Liqui Moly 0w40 w DE.
                                      Zamieszczone przez filip_auto
                                      Ewentualnie jakiś inny olej który dobrze spisuje się w aucie z lpg

                                      moje propozycje:

                                      statoil lazerway 5w40
                                      lotos synthetic plus 5w40
                                      millers trident 5w40 jaki ma TBN?
                                      millers trident 5w40 LL jaki ma TBN ?
                                      Orlen platinum max power 0w40
                                      Liqui moly syntholi 5w40
                                      Millers XFS 5w40 jaki TBN
                                      Jeśli to ma być olej to tego BFQ+Lpg, to innymi olejami niż Liqui Moly Syntholi Energy 0w40 lub High Tech 5w40 nie zawracaj nawet sobie głowy. Chyba że sprzedajesz na dniach auto, to i nawet jakiś tani 10w40 możesz zalać.
                                      Dzisiaj odbierałem LM 5w40 TU --- > http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0 , http://sklep-oleje.pl/pl/p/Liqui-Mol...H-5W-40-5L/290 , i o płukance nie zapomnij --- > http://sklep-oleje.pl/pl/p/LIQUI-MOL...USH-300-ml/409
                                      Pisz , dzwoń do RobertaM, jest 100% pewny sprzedawca.

                                      Komentarz

                                      • PieTrzaK
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1323
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        możesz się ździwić, że na tym LM silnik będzie pracował lepiej niż na Motulu w zimie
                                        A to mnie zdziwiło. Myślałem że lepsze smarowanie na zimno i lepszą pracę zapewni syntetyk a nie półsyntetyk. MoS2 aż tyle ma do powiedzenia?

                                        Komentarz

                                        • leonn
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2726
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Zamieszczone przez Pidziek
                                          Co Cie tak PAOLO wzięło na WS2 ?
                                          ciekawość... :wink:
                                          PAOLO ESCO To już CERATECA nie chcesz przetestować? Tak apropo dodatków --- >

                                          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                                          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                                          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                                          Kupiłem to --- > http://sklep-oleje.pl/pl/p/LIQUI-MOL...TEC-300-ml/406 Zastanawiam się tylko do którego silnika najpierw zalać :roll:

                                          Komentarz

                                          • sparrov
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 378

                                            Mam O II FL 2009r. 1.6 MPI (okres wymiany QG1) Według konfiguratora na stronie Castrola powinienem mieć olej SLX Prof Power VW LL III 5W30 i takim obecnie mam zalany silnik. Mam też go trochę na ew. dolewki. Jaki olej powinienem zastosować do wymiany, gdyż chyba producent zmienił jego nazwę.

                                            Czy to będzie EDGE PROF LL III 5W30? Ile go wchodzi do tego benzyniaka?
                                            Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

                                            Komentarz

                                            • elemenateur
                                              Elegance
                                              • 2007
                                              • 803

                                              tak to ten sam olej tylko oleje slx to produkty dedykowane serwisom i sprzedawane tylko w 20 60 i 208 bodajże litrowych opakowaniach(mogę się mylić ale kiedyś pytałem o to mojego dostawcę castrola- Firma Ma-Ta)

                                              komercyjnie ten sam produkt nazywa się edge więc będzie to właściwy olej.

                                              Komentarz

                                              • so
                                                Classic
                                                • 2012
                                                • 4

                                                olej do: silnik 1,6 BSE; QG2; 75% miasto, 25%trasa; bez LPG

                                                Witam wszystkich
                                                Jest to mój pierwszy post, ale forum śledzę już od kilku miesięcy.

                                                Nie mam zamiaru zaśmiecać, ale bardzo proszę o odpowiedź dotycząca oleju do silnika 1,6 BSE.

                                                Przeczytałem wszystkie strony tego postu jak i inne dotyczące oleju do silnika i prawdę mówiąc wiem sporo, ale i tak nie potrafię wybrać oleju. Mieszają mi się już nazwy, specyfikacje i opinie użytkowników.
                                                Gdyby ktoś zechciał napisać albo nakierować mnie w odpowiednie miejsce forum z góry dziękuję.

                                                Jaki olej do 1,6 BSE?
                                                - 75%miasto, krótkie odcinki do 5 km; 25% trasy do 100 km.
                                                - Przegląd co roku QG2 czyli norma VW 502 00.
                                                - Bez LPG.

                                                Prawie już wybrałem Motul 8100 X-cess (5W-40).
                                                Przeglądam internet żeby kupić a tu znajduję Motul 8100 X-clean C3 (5W-40).
                                                Cena podobna obydwa z normą VW 502 00.

                                                Pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • parasite
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1368

                                                  Zamieszczone przez so
                                                  Witam wszystkich
                                                  Jest to mój pierwszy post, ale forum śledzę już od kilku miesięcy.

                                                  Nie mam zamiaru zaśmiecać, ale bardzo proszę o odpowiedź dotycząca oleju do silnika 1,6 BSE.

                                                  Przeczytałem wszystkie strony tego postu jak i inne dotyczące oleju do silnika i prawdę mówiąc wiem sporo, ale i tak nie potrafię wybrać oleju. Mieszają mi się już nazwy, specyfikacje i opinie użytkowników.
                                                  Gdyby ktoś zechciał napisać albo nakierować mnie w odpowiednie miejsce forum z góry dziękuję.

                                                  Jaki olej do 1,6 BSE?
                                                  - 75%miasto, krótkie odcinki do 5 km; 25% trasy do 100 km.
                                                  - Przegląd co roku QG2 czyli norma VW 502 00.
                                                  - Bez LPG.

                                                  Prawie już wybrałem Motul 8100 X-cess (5W-40).
                                                  Przeglądam internet żeby kupić a tu znajduję Motul 8100 X-clean C3 (5W-40).
                                                  Cena podobna obydwa z normą VW 502 00.

                                                  Pozdrawiam
                                                  Jeśli krótkie odcinki to nie lepiej 0W40? Któryś kolega wrzucił chyba niedawno analizę LM 0W40 i bardzo dobrze się w tym silniku sprawował, ale z tego co widzę to on nie ma oficjalnie aprobaty 502 00, więc chyba jego starszy brat LM Synthoil 5W40 powinien być ok.
                                                  AGR 112KM, 232Nm
                                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                  Komentarz

                                                  • so
                                                    Classic
                                                    • 2012
                                                    • 4

                                                    olej do: silnik 1,6 BSE; QG2; 75% miasto, 25%trasa; bez LPG

                                                    Zamieszczone przez parasite
                                                    Zamieszczone przez so
                                                    ...
                                                    Jaki olej do 1,6 BSE?
                                                    - 75%miasto, krótkie odcinki do 5 km; 25% trasy do 100 km.
                                                    - Przegląd co roku QG2 czyli norma VW 502 00.
                                                    - Bez LPG.
                                                    ...
                                                    Jeśli krótkie odcinki to nie lepiej 0W40? Któryś kolega wrzucił chyba niedawno analizę LM 0W40 i bardzo dobrze się w tym silniku sprawował, ale z tego co widzę to on chyba nie ma oficjalnie aprobaty 502 00, więc chyba jego starszy brat LM Synthoil 5W40 powinien być ok.
                                                    Dziękuję za odpowieź.


                                                    Jak rozumiem chodzi o te oleje? (wszystkie VW 502 00)

                                                    - Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40
                                                    - Millers Oils XFS 5W-40

                                                    Sądząc po cenie (+ ok. 50 zł do Motula 8100 X-clean C3 i Motula 8100 X-cess 5W-40) jest "wyższa półka".
                                                    ---------------------------------

                                                    Millers Oils XFS 0W-40 (+ ok. 100 zł do Motula jw.) patrząc znowu na cene jest już najwyższa półka?

                                                    ---------------------------------
                                                    Czytałem wiele dobrego o tych firmach, ale wiem, że w ramach jednej firmy mogą byc lepsze lub gorsze produkty.

                                                    Czy płukanka musi być z tej samej firmy, co nowy olej?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...