Czy stosował ktoś ten olej Pentosynth HC 5W-40 i jak się on zachowuje przy jeździe na LPG
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez pager1Czy stosował ktoś ten olej Pentosynth HC 5W-40 i jak się on zachowuje przy jeździe na LPG
Pentosin to zdaje się jeden z dostawców VW.
Jak koniecznie chcesz olej HC to może te:
Mają wysoki TBN - wyglądają na solidne. Dostępne w Polsce: http://sklep.ravenol.pl/38-samochody...id_category=38
Komentarz
-
-
tak sie zastanawiam mocno czy brac pod uwage tylko parametr TBN w dzisiejszych czasach
bo
1. TBN to wskaznik gotowosci buforowej oleju do kompensacji nieorganicznych kwasnych produktow spalania
2. kwasne produkty to przede wszystkim zasymilowana woda i w niej rozpuszczone zwiazku SIARKI
3. SIARKA nomen omen to idealny srodek smarny ale o jakims potencjale utleniajacym [ czytaj korozja]
4. zamiast pakowac sie w alkaliczne produkty ktore w kontakcie z kwasna organiczna materia tworza sole mogace molekularnie uszkadzac powierchnie metali moze warto zwrocic uwage na pakiet dodatkow dyspergujacych i detergentow dbajacych o rozpuszczanie potencjalnych zrodel osadow
5. dodatkowo sprawe utrudniaja DPFy i dopalacze katalityczne, ktore sa bardzo wrazliwe ne niektore skladniki nieoragniczne zawarte w spalinach a jak wiemy w spalinach swoj udzial maja produkty spalania oleju
dlatego z wielka checia czytam ten watek i licze na wypowiedzi PRAKTYKOW, ktorzy zrobil naprawde wiele km roznymi autami i moga polecic olej, ktory
- dba o czystosc silnika
- nie zatruwa dopalaczy katalitycznych [ powszechnie blednie zwanych katalizatorami ] majac jednoczesnie wlasciwosci przeciwzuzyciowe
- zachowuja swoj potencjal nim 15km
- sa energooszczedne [ OW30?]
- i nie kosztuja majatku bo jak wiemy lepiej tanszy przyzwoitej jakosci olej zmieniac czesciej niz sie podniecac 30 kkm olejem ktory jest tylko droga mieszanka paliwa i bazy prawie syntetycznej jak w dieslach z DPFem
dlatego mam caly czas metlik w glowie co wybrac pomimo ze mam silnik konstrukcyjnie z konca lat 90tych
tak chcialem sie tylko podzielic watpliwosciami
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kenuma ktoś zestawienie TBN dla syntetyków 0W/40 - 5W/40
Zamieszczone przez pedrosTBN to wskaznik gotowosci buforowej oleju do kompensacji nieorganicznych kwasnych produktow spalaniaZamieszczone przez pedrosSIARKA nomen omen to idealny srodek smarny ale o jakims potencjale utleniajacym
pedros-zajrzyj do początku tego watku lub do wątki olej do TDI - część I. Najlepiej - poprzedni zamknięty wątek-pisałem tam co jest co i masz tam dokładnie wszystko wytłumaczone, więc nie będę się powtarzał)
Zamieszczone przez pedrossa energooszczedne [ OW30?]
Zamieszczone przez pedrosmam caly czas metlik w glowie co wybracPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOale po co? Jeżeli olej ma TBN 8 a drugi 11 to nie znaczy że ten który ma wyższą liczbę musi być "lepszy" - to tak prosto nie działa, jak byśmy chcieli :P
Paolo... doradź więc konkretnie jaki olej (może być kilka). Krótko: 1.6 BSE + LPG, jazda spokojna, tryb mieszany, odcinki 15-20 km, czasem trasa (ale rzadko). Przebieg 5000 km. Planowana pierwsza zmiana oleju przy +- 6000 km.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez Kenuma ktoś zestawienie TBN dla syntetyków 0W/40 - 5W/40
Zamieszczone przez pedrosTBN to wskaznik gotowosci buforowej oleju do kompensacji nieorganicznych kwasnych produktow spalaniaZamieszczone przez pedrosSIARKA nomen omen to idealny srodek smarny ale o jakims potencjale utleniajacym
pedros-zajrzyj do początku tego watku lub do wątki olej do TDI - część I. Najlepiej - poprzedni zamknięty wątek-pisałem tam co jest co i masz tam dokładnie wszystko wytłumaczone, więc nie będę się powtarzał)
Zamieszczone przez pedrossa energooszczedne [ OW30?]
Zamieszczone przez pedrosmam caly czas metlik w glowie co wybrac
///
wiedzialem ..... kij w mrowisko...:-)
to ze syntetyk u mnie jest jak dogmat. nie uznaje innych. Podkreslam wszystkie moje auta zawsze jezdzily na syntetykach. nawet przechodzilem z minerala na syntetyk robiac jakas tania plukanke....
natomiast niejednokrotnie syntetyki renomowanych firm sa tanimi formulacjami malo odpornymi na proces degradacji czasowej i uzytkowej ale marketing robi swoje.
Ja chce odrzucic marketing.
to ze w jednym aucie mam bfq (niecale 70kkm i zawsze synt z plukankami ostatnio) to mam komfort bo fakt nawet praktykowany przeze mnie Lotos zawsze sysntetyczny sie spokojnie nadaje. nota bene uwazam ze Lotosa ludzie nie doceniaja.... ale nie chce wchodziz w szczegoly.... bo Lotos ma jedna z ciekawszych linii technologicznych na swiecie i jest chojny przy komponowaniu dodatkow.
czasy sie zmieniaja mam tego swiadomosc i samo 0W30 nic nie mowi wazne sa jeszcze a.b.c.....
kiedys. stosowano powszechnie fosfor i cynk jako elementy przeciwzuzyciowe dzisiaj stosuje sie zupelnie inne kompozycje dajace bezwgledna ochrone i odpornosc na sciecie klina olejowego.
kolejny aspekt to dostosowanie oleju do temperamentu kierowcy. ecodriving ( nie mylic z brakiem jaj na drodze) predysponuje do stosowania innych lekkobieznych oliw z innymi parametrami ....
no jest tego od groma.. ale majac nanowszy tdi comonrail jestem zdany na ... marketing i umowy pomiedzy vw a mobilem.... a ja tak nie chce. chce lac taki olej zeby po 200 kkm mozna bylo powiedziec ze strony oleju zrobilem wszystko i silnik jest czysciutki bez zbednych nagarow.
Tak sie glosno zastanawiam ze dosyc dobrym pomyslem moze byc analiza przepracowanego oleju wskazujaca praktycznie na koniecznosc dostosowania indywidualnych interwalow....
i tu pytanie ma ktos dostep do wynikow indywidualnych badan by wskazac prawidlowosc ktory parametr drastycznie sie degraduje i przy jakim przebiegu?
Osobiscie nie mam problemu z ty by zmieniac oliwe co 10 kkm tylko czy jest sens i uzasadnienie?
( pamietam czasy kiedy to bezwiednie wymienialem w staaaaaarym tdi Lotos co 11kkm .... dojechal bez najmnieszego problemu 270 kkm chociaz pseudoautorytety wytykaly mi celowosc stosowania syntetyka)
.... tak czy inaczej czeka mnie mala retrospekcja i zaczynam analizowac watek od poczatku .... co bedzie pewnego rodzaju wyzwaniem szczegolnie w kontekscie tdi:-)
...i na koniec mojego wykwitu ciekawosci pytanie
czy do bfq maly przebieg stosujac ecodriving czyli jazda oparta na momencie obr. do ok 3 tys. obr moge zalac 0W20? od razu mowie.ze nie ma norm 502 ani 503 i 504.... ale jest przepiekny marketing: doskonale chroni ruchome czesci nawet podczas wysokich obrotow i wysokiej temperatury....?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedroswiedzialem ..... kij w mrowisko...:-)
Zamieszczone przez pedrosnatomiast niejednokrotnie syntetyki renomowanych firm sa tanimi formulacjami malo odpornymi na proces degradacji czasowej i uzytkowej ale marketing robi swoje.
Zamieszczone przez pedrosbfq maly przebieg stosujac ecodriving czyli jazda oparta na momencie obr. do ok 3 tys. obr moge zalac 0W20?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
"ecodriving czyli jazda oparta na momencie obr. do ok 3 tys"...........
a jakiś tam moment obrotowy w ogóle jest w tym 1.6? hehe przepraszam za moją złośliwość, ale jakbym spotkał takiego przed sobą co jedzie na "momencie obrotowym" w 1.6i to bym nie wyrobił chyba, bo pewnie autobus komunikacji miejskiej by go wyprzedzał....i jak tu sprawnie (bez szaleństw i płynnie) poruszać się po mieście, jak ktoś jako dogmat traktuje zdanie - "nie będę przekraczał 3 tyś. obr w 1.6 wolnossaku" Macie czas na tak wolne życie Panowie?.... :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981"ecodriving czyli jazda oparta na momencie obr. do ok 3 tys"...........
a jakiś tam moment obrotowy w ogóle jest w tym 1.6? hehe przepraszam za moją złośliwość, ale jakbym spotkał takiego przed sobą co jedzie na "momencie obrotowym" w 1.6i to bym nie wyrobił chyba, bo pewnie autobus komunikacji miejskiej by go wyprzedzał....i jak tu sprawnie (bez szaleństw i płynnie) poruszać się po mieście, jak ktoś jako dogmat traktuje zdanie - "nie będę przekraczał 3 tyś. obr w 1.6 wolnossaku" Macie czas na tak wolne życie Panowie?.... :P
zapraszam na profi kurs safe i eci drivingu. .... sa dofinansowania tak ze kurs kosztuje ok pol baku benzynowego....
gdzie wszyscy sie przekonaja ze ecodriver to nie bezjajewie blokujace droge tylko sprawnie i przede wszystkim PLYNNIE poruszajacy sie mobil.
ps. przed zrobieniem papierka eco tak samo jak Ty mialem spatrzone wyobrazenie:-)
ale to nie miejsce by o tym opowiadac ale zakres obrotow ktory podalem jest dominujacy w jezdzie miejskiej w korkach niestety...
ps2. wlasnie nie mam czasu zbednie wydluzac sobie czasu przejazdu stad kilka regul eco by zwiekszyc drastycznie srednia predkosc i skrocic czas migracji z pktu a do pkt b:-)
[ Dodano: Sob 13 Paź, 12 11:23 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez pedroswiedzialem ..... kij w mrowisko...:-)
Zamieszczone przez pedrosnatomiast niejednokrotnie syntetyki renomowanych firm sa tanimi formulacjami malo odpornymi na proces degradacji czasowej i uzytkowej ale marketing robi swoje.
Zamieszczone przez pedrosbfq maly przebieg stosujac ecodriving czyli jazda oparta na momencie obr. do ok 3 tys. obr moge zalac 0W20?
1. wieksze prawdopodobienstwo prawdziwego syntetyka
2. robie przewaznie odcinki ok 12km a tutaj upatruje najwiekszy rygor przeciwzuzyciowy. w trasie to wiadomo nawet tawot smaruje
3. lekkobieznosc i latwosc odpalania przy porzadnym minusie na zewnatrz
4. wybralbym marke ktora jeszcze jest naiwna na globalnym rynku i nie inwestuje w marketing kosztem manipulacji jakoscia
Zastanawia mnie jeszcze sformuowanie
aprobata
dopuszczenie
rekomendacja
czy w kontekscie oliwy ma znaczenie, jest jakas roznica ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosma ktos dostep do wynikow indywidualnych badan
Jest też sporo na BITOG - http://www.bobistheoilguy.com/Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Był dwa razy po 15 tysięcy LM Synthoil 0w40 bardzo dobry olej zużycie do 0,5litra noga średni ciężka.
Obecnie słabo dostępny w Polsce a szkoda.
za 1000 km wymiana na nowość na rynku Orlen Platinum max power 0W40.
Zobaczymy jak się spisze.
Obowiązkowo płukanka przed wymianą.
Następny do przetestowania na lato amsoil 5w40 a na zimę statoli lazerweey v 0w30
Komentarz
-
-
Mysle ze spokojnie mozna zalewac amsa sam tez go wleje na probe, a testy butelkowe -sa spoko- ale jak sie te same lepkosci porownuje. Chyba ze chce sie pokazac roznice pomiedzy 5w40 a 5w30.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedroszapraszam na profi kurs safe i eci drivingu. .... sa dofinansowania tak ze kurs kosztuje ok pol baku benzynowego....
Zamieszczone przez pedrosbo Lotos ma jedna z ciekawszych linii technologicznych na swiecie i jest chojny przy komponowaniu dodatkow.
Co masz na myśli ciekawszych linii produkcyjnych ?
Zamieszczone przez pedrosTak sie glosno zastanawiam ze dosyc dobrym pomyslem moze byc analiza przepracowanego oleju wskazujaca praktycznie na koniecznosc dostosowania indywidualnych interwalow....
i tu pytanie ma ktos dostep do wynikow indywidualnych badan by wskazac prawidlowosc ktory parametr drastycznie sie degraduje i przy jakim przebiegu?
Zamieszczone przez pedros...i na koniec mojego wykwitu ciekawosci pytanie
czy do bfq maly przebieg stosujac ecodriving czyli jazda oparta na momencie obr. do ok 3 tys. obr moge zalac 0W20?
Zwróć uwagę lepkość, wytworzenie wystarczającego klinu smarnego w tym przedziel obrotów i obciążeniu nie wspominam o tym że skrzynia dostaje w tyłek i panewki pieknie no ale te pół litra na 100km można zaoszczędzić , ja tak nie umie jeździć nie potrafie czuje że robię zagrożenie w ruchu drogowymProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez filip_autona lato Amsoil 5w40 a na zimę statoli LazerWay v 0w30
Zamieszczone przez filip_autoza 1000 km wymiana na nowość na rynku Orlen Platinum max power 0W40PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez KenuZostałem olany
[ Dodano: Nie 14 Paź, 12 15:54 ]
A jak ten eco driving wpływa na trwałośc skrzyni i silnika ?
Co to znaczy chojny w komponowaniu dodatków ?
Co masz na myśli ciekawszych linii produkcyjnych ?
Lotos zainwestował kilka lat temu w najnowocześniejszą linię produkcyjną dającą możliwość modulowania parametrów i kontrolowania w niemal każdym etapie produkcji.
Również surowce dostarczane do produkcji bazy olejowej są przyzwoitej jakości stąd bardzo chętnie inne markowe koncerny outsorcują wykonanie swoich produktów.
Nie jestem pewien czy już działą linia technilogiczna Gas 2 liqiud, która daję produkt finalny w najczystszej formie [ stabilnej i przewidywalnej strukturze]
Blendowanie samych olejów też jest na b. wysokim poziomie, dodatki do bazy olejowej są dobierane w sposób przewyższający wymagania norm. I niejest to skąpe 2% dodatków do 98% bazy olejowej tylko o wiele więcej, choć nie jestem w stanie podać już dokładnych danych.
Ja robię w kilku miejscach.
który parametr oleju spada najszybciej - tak ogólnie - dając podstawę do wymiany oleju?
TBN?
lepkość
zawartość metali?
zawartość paliwa?
Mam świadomość że to indywidualne cechy danego silnika wpływają na kondycję oleju ale jakiś wniosek można wyciągnąć mam nadzieję.
Zamieszczone przez pedros...i na koniec mojego wykwitu ciekawosci pytanie
czy do bfq maly przebieg stosujac ecodriving czyli jazda oparta na momencie obr. do ok 3 tys. obr moge zalac 0W20?
Zwróć uwagę lepkość, wytworzenie wystarczającego klinu smarnego w tym przedziel obrotów i obciążeniu nie wspominam o tym że skrzynia dostaje w tyłek i panewki pieknie no ale te pół litra na 100km można zaoszczędzić , ja tak nie umie jeździć nie potrafie czuje że robię zagrożenie w ruchu drogowym
o ecodrv nie będę już pisał...
Piotr, właśnie dlatego zastanawiam się czy 0W20 nie spiłuje mi silnika - normy normami ale np AMSOIL ma b niski współczynnik HTHS (cP) (ASTM D-4683) a dla jednostek VW podobnych - to też jest jeden z parametrów zawartych np w normie 502.00
te 0W20 to teoretyczne rozważanie już padło wcześniej polecenie 0W30 na zimę myślę że to może być rozsądny kierunek.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros0W20 nie spiłuje mi silnika
Ja zalałem specjalnie dla sprawdzenia 5W/20 Amsoila i po prostu, zwyczajnie olej się nie sprawdził. (temat jest bardziej rozwinięty w watku olejowym TDI)
Do silnika 1,6 - minimum 0W/30 , 0W/40 ewentualnie 5W/30 , 5W/40 najlepiej porządne syntetyki.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Ja podrzucę jeszcze jedną alternatywę, która mi przyszła teraz do głowy. Mam teraz u siebie CFS5W40 i jestem przed zmianą oleju (który po 8-9tyś km pójdzie do analizy). Jako że tego oleju rska brała zdecydowanie mniej niż innych producentów to zastanawiam się czy nie spróbować na zimę zalać czegoś z niżej podanych:
1. CFS5W40NT http://www.millersoils.pl/produkty/m...e/cfs-5w40-nt/
2. CFS5W30 +oddzielnie dodatek WS2 http://www.millersoils.pl/produkty/m...kowe/cfs-5w30/
3. CFS0W30NT http://www.millersoils.pl/produkty/m...e/cfs-0w30-nt/
Czy dodawanie WS2 do olejów z serii NT nie jest przerostem formy nad treścią?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez pedros0W20 nie spiłuje mi silnika
Ja zalałem specjalnie dla sprawdzenia 5W/20 Amsoila i po prostu, zwyczajnie olej się nie sprawdził. (temat jest bardziej rozwinięty w watku olejowym TDI)
Do silnika 1,6 - minimum 0W/30 , 0W/40 ewentualnie 5W/30 , 5W/40 najlepiej porządne syntetyki.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOfilip_auto napisał/a:
za 1000 km wymiana na nowość na rynku Orlen Platinum max power 0W40
też zwrócił moją uwagę, jestem ciekawy jak będzie się sprawował - zwłaszcza w zimie. Poproszę za jakiś czas o podsumowanie tego Platinum 0W/40 na forum.Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r
Komentarz
-
Komentarz