Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pager1
    Drive
    • 2011
    • 51
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Czy stosował ktoś ten olej Pentosynth HC 5W-40 i jak się on zachowuje przy jeździe na LPG

    Komentarz

    • degenerat
      Ambiente
      • 2011
      • 242
      • Toyota

      Zamieszczone przez pager1
      Czy stosował ktoś ten olej Pentosynth HC 5W-40 i jak się on zachowuje przy jeździe na LPG


      Pentosin to zdaje się jeden z dostawców VW.

      Jak koniecznie chcesz olej HC to może te:



      Mają wysoki TBN - wyglądają na solidne. Dostępne w Polsce: http://sklep.ravenol.pl/38-samochody...id_category=38

      Komentarz

      • Kenu
        Ambiente
        • 2012
        • 222
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Wyciągam cytat sprzed paru miesięcy:

        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        na przyszłość możesz zalać ten silnik olejem z SAE 0W/40 - 5W/40 - oczywiście porządnym syntetykiem z wysokim TBN
        Czy ma ktoś zestawienie TBN dla syntetyków 0W/40 - 5W/40? :-)

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          tak sie zastanawiam mocno czy brac pod uwage tylko parametr TBN w dzisiejszych czasach
          bo

          1. TBN to wskaznik gotowosci buforowej oleju do kompensacji nieorganicznych kwasnych produktow spalania
          2. kwasne produkty to przede wszystkim zasymilowana woda i w niej rozpuszczone zwiazku SIARKI
          3. SIARKA nomen omen to idealny srodek smarny ale o jakims potencjale utleniajacym [ czytaj korozja]
          4. zamiast pakowac sie w alkaliczne produkty ktore w kontakcie z kwasna organiczna materia tworza sole mogace molekularnie uszkadzac powierchnie metali moze warto zwrocic uwage na pakiet dodatkow dyspergujacych i detergentow dbajacych o rozpuszczanie potencjalnych zrodel osadow
          5. dodatkowo sprawe utrudniaja DPFy i dopalacze katalityczne, ktore sa bardzo wrazliwe ne niektore skladniki nieoragniczne zawarte w spalinach a jak wiemy w spalinach swoj udzial maja produkty spalania oleju

          dlatego z wielka checia czytam ten watek i licze na wypowiedzi PRAKTYKOW, ktorzy zrobil naprawde wiele km roznymi autami i moga polecic olej, ktory

          - dba o czystosc silnika
          - nie zatruwa dopalaczy katalitycznych [ powszechnie blednie zwanych katalizatorami ] majac jednoczesnie wlasciwosci przeciwzuzyciowe
          - zachowuja swoj potencjal nim 15km
          - sa energooszczedne [ OW30?]
          - i nie kosztuja majatku bo jak wiemy lepiej tanszy przyzwoitej jakosci olej zmieniac czesciej niz sie podniecac 30 kkm olejem ktory jest tylko droga mieszanka paliwa i bazy prawie syntetycznej jak w dieslach z DPFem

          dlatego mam caly czas metlik w glowie co wybrac pomimo ze mam silnik konstrukcyjnie z konca lat 90tych

          tak chcialem sie tylko podzielic watpliwosciami

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez Kenu
            ma ktoś zestawienie TBN dla syntetyków 0W/40 - 5W/40
            :2kc ale po co? Jeżeli olej ma TBN 8 a drugi 11 to nie znaczy że ten który ma wyższą liczbę musi być "lepszy" - to tak prosto nie działa, jak byśmy chcieli :P
            Zamieszczone przez pedros
            TBN to wskaznik gotowosci buforowej oleju do kompensacji nieorganicznych kwasnych produktow spalania
            :shock: matkooo skąd Ty takie naukowe zwroty powyciągałeś, przecież od tego niedobrze się robi ... przecież można prościej np tak " TBN to zdolność do utrzymywania silnika w czystości oraz zdolność do neutralizacji kwaśnych produktów spalania, mogących przedostawać się do oleju" prosto i jasno :wink: ---> http://www.gulf.pl/wszystko_o_oleju/wlasciwosci.html :roll:
            Zamieszczone przez pedros
            SIARKA nomen omen to idealny srodek smarny ale o jakims potencjale utleniajacym
            ???

            pedros-zajrzyj do początku tego watku lub do wątki olej do TDI - część I. Najlepiej - poprzedni zamknięty wątek-pisałem tam co jest co i masz tam dokładnie wszystko wytłumaczone, więc nie będę się powtarzał)
            Zamieszczone przez pedros
            sa energooszczedne [ OW30?]
            no niekoniecznie 0W/30 oznacza enegrooszczędny olej. Samo SAE to część "sukcesu" a dopiero w połączeniu z ACEA masz odpowiednio "oszczędny" olej. Takimi olejami będą np 5W/30 A1/B1 jak również 5W/30 A5B5 ale już 0W/30 z A3 nie koniecznie itd...
            Zamieszczone przez pedros
            mam caly czas metlik w glowie co wybrac
            jak to się mówi mając 1,6 BFQ możesz "wszystko" od 0W/30 aż 5W/50 (tylko z 5W/50 bez przesady) wszystko zależy od stanu Twojego silnika, warunków eksploatacji i charakteru jazdy. No i oczywiście jak możesz to szukaj syntetyków.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • Kenu
              Ambiente
              • 2012
              • 222
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              ale po co? Jeżeli olej ma TBN 8 a drugi 11 to nie znaczy że ten który ma wyższą liczbę musi być "lepszy" - to tak prosto nie działa, jak byśmy chcieli :P
              Zaraz tu zejdę... :wink:

              Paolo... doradź więc konkretnie jaki olej (może być kilka). Krótko: 1.6 BSE + LPG, jazda spokojna, tryb mieszany, odcinki 15-20 km, czasem trasa (ale rzadko). Przebieg 5000 km. Planowana pierwsza zmiana oleju przy +- 6000 km.

              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                Zamieszczone przez Kenu
                ma ktoś zestawienie TBN dla syntetyków 0W/40 - 5W/40
                :2kc ale po co? Jeżeli olej ma TBN 8 a drugi 11 to nie znaczy że ten który ma wyższą liczbę musi być "lepszy" - to tak prosto nie działa, jak byśmy chcieli :P
                Zamieszczone przez pedros
                TBN to wskaznik gotowosci buforowej oleju do kompensacji nieorganicznych kwasnych produktow spalania
                :shock: matkooo skąd Ty takie naukowe zwroty powyciągałeś, przecież od tego niedobrze się robi ... przecież można prościej np tak " TBN to zdolność do utrzymywania silnika w czystości oraz zdolność do neutralizacji kwaśnych produktów spalania, mogących przedostawać się do oleju" prosto i jasno :wink: ---> http://www.gulf.pl/wszystko_o_oleju/wlasciwosci.html :roll:
                Zamieszczone przez pedros
                SIARKA nomen omen to idealny srodek smarny ale o jakims potencjale utleniajacym
                ???

                pedros-zajrzyj do początku tego watku lub do wątki olej do TDI - część I. Najlepiej - poprzedni zamknięty wątek-pisałem tam co jest co i masz tam dokładnie wszystko wytłumaczone, więc nie będę się powtarzał)
                Zamieszczone przez pedros
                sa energooszczedne [ OW30?]
                no niekoniecznie 0W/30 oznacza enegrooszczędny olej. Samo SAE to część "sukcesu" a dopiero w połączeniu z ACEA masz odpowiednio "oszczędny" olej. Takimi olejami będą np 5W/30 A1/B1 jak również 5W/30 A5B5 ale już 0W/30 z A3 nie koniecznie itd...
                Zamieszczone przez pedros
                mam caly czas metlik w glowie co wybrac
                jak to się mówi mając 1,6 BFQ możesz "wszystko" od 0W/30 aż 5W/50 (tylko z 5W/50 bez przesady) wszystko zależy od stanu Twojego silnika, warunków eksploatacji i charakteru jazdy. No i oczywiście jak możesz to szukaj syntetyków.
                [ Dodano: Sob 13 Paź, 12 09:42 ]
                ///


                wiedzialem ..... kij w mrowisko...:-)

                to ze syntetyk u mnie jest jak dogmat. nie uznaje innych. Podkreslam wszystkie moje auta zawsze jezdzily na syntetykach. nawet przechodzilem z minerala na syntetyk robiac jakas tania plukanke....

                natomiast niejednokrotnie syntetyki renomowanych firm sa tanimi formulacjami malo odpornymi na proces degradacji czasowej i uzytkowej ale marketing robi swoje.

                Ja chce odrzucic marketing.
                to ze w jednym aucie mam bfq (niecale 70kkm i zawsze synt z plukankami ostatnio) to mam komfort bo fakt nawet praktykowany przeze mnie Lotos zawsze sysntetyczny sie spokojnie nadaje. nota bene uwazam ze Lotosa ludzie nie doceniaja.... ale nie chce wchodziz w szczegoly.... bo Lotos ma jedna z ciekawszych linii technologicznych na swiecie i jest chojny przy komponowaniu dodatkow.


                czasy sie zmieniaja mam tego swiadomosc i samo 0W30 nic nie mowi wazne sa jeszcze a.b.c.....

                kiedys. stosowano powszechnie fosfor i cynk jako elementy przeciwzuzyciowe dzisiaj stosuje sie zupelnie inne kompozycje dajace bezwgledna ochrone i odpornosc na sciecie klina olejowego.

                kolejny aspekt to dostosowanie oleju do temperamentu kierowcy. ecodriving ( nie mylic z brakiem jaj na drodze) predysponuje do stosowania innych lekkobieznych oliw z innymi parametrami ....

                no jest tego od groma.. ale majac nanowszy tdi comonrail jestem zdany na ... marketing i umowy pomiedzy vw a mobilem.... a ja tak nie chce. chce lac taki olej zeby po 200 kkm mozna bylo powiedziec ze strony oleju zrobilem wszystko i silnik jest czysciutki bez zbednych nagarow.

                Tak sie glosno zastanawiam ze dosyc dobrym pomyslem moze byc analiza przepracowanego oleju wskazujaca praktycznie na koniecznosc dostosowania indywidualnych interwalow....
                i tu pytanie ma ktos dostep do wynikow indywidualnych badan by wskazac prawidlowosc ktory parametr drastycznie sie degraduje i przy jakim przebiegu?

                Osobiscie nie mam problemu z ty by zmieniac oliwe co 10 kkm tylko czy jest sens i uzasadnienie?

                ( pamietam czasy kiedy to bezwiednie wymienialem w staaaaaarym tdi Lotos co 11kkm .... dojechal bez najmnieszego problemu 270 kkm chociaz pseudoautorytety wytykaly mi celowosc stosowania syntetyka)





                .... tak czy inaczej czeka mnie mala retrospekcja i zaczynam analizowac watek od poczatku .... co bedzie pewnego rodzaju wyzwaniem szczegolnie w kontekscie tdi:-)

                ...i na koniec mojego wykwitu ciekawosci pytanie
                czy do bfq maly przebieg stosujac ecodriving czyli jazda oparta na momencie obr. do ok 3 tys. obr moge zalac 0W20? od razu mowie.ze nie ma norm 502 ani 503 i 504.... ale jest przepiekny marketing: doskonale chroni ruchome czesci nawet podczas wysokich obrotow i wysokiej temperatury....?

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez pedros
                  wiedzialem ..... kij w mrowisko...:-)
                  dlaczego? Przecież od tego jest to forum

                  Zamieszczone przez pedros
                  natomiast niejednokrotnie syntetyki renomowanych firm sa tanimi formulacjami malo odpornymi na proces degradacji czasowej i uzytkowej ale marketing robi swoje.
                  ooo dokładnie tak jak piszesz, a najbardziej wkurza mnie zakłamanie niektórych firm!

                  Zamieszczone przez pedros
                  bfq maly przebieg stosujac ecodriving czyli jazda oparta na momencie obr. do ok 3 tys. obr moge zalac 0W20?
                  ja miałem 5W/20 w 1,4 16V - olej wytrzymał +- 6/7 tys km właśnie dziś go zlewam i zalewam sprawdzony i porządny LazerWay V 0W/30 (zapłacisz za niego +- 50 zł więcej ale polecam jeżeli chcesz) ewentualnie LazerWay LL 5W/30 ale wymiany max co 15 tys km http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...683413897.html na zimę w sam raz (chyba, że chcesz coś z 0W/30).
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • sew1981
                    RS
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2009
                    • 10917
                    • Fiat

                    "ecodriving czyli jazda oparta na momencie obr. do ok 3 tys"...........
                    a jakiś tam moment obrotowy w ogóle jest w tym 1.6? hehe przepraszam za moją złośliwość, ale jakbym spotkał takiego przed sobą co jedzie na "momencie obrotowym" w 1.6i to bym nie wyrobił chyba, bo pewnie autobus komunikacji miejskiej by go wyprzedzał....i jak tu sprawnie (bez szaleństw i płynnie) poruszać się po mieście, jak ktoś jako dogmat traktuje zdanie - "nie będę przekraczał 3 tyś. obr w 1.6 wolnossaku" Macie czas na tak wolne życie Panowie?.... :P

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      Zamieszczone przez sew1981
                      "ecodriving czyli jazda oparta na momencie obr. do ok 3 tys"...........
                      a jakiś tam moment obrotowy w ogóle jest w tym 1.6? hehe przepraszam za moją złośliwość, ale jakbym spotkał takiego przed sobą co jedzie na "momencie obrotowym" w 1.6i to bym nie wyrobił chyba, bo pewnie autobus komunikacji miejskiej by go wyprzedzał....i jak tu sprawnie (bez szaleństw i płynnie) poruszać się po mieście, jak ktoś jako dogmat traktuje zdanie - "nie będę przekraczał 3 tyś. obr w 1.6 wolnossaku" Macie czas na tak wolne życie Panowie?.... :P
                      lol
                      zapraszam na profi kurs safe i eci drivingu. .... sa dofinansowania tak ze kurs kosztuje ok pol baku benzynowego....

                      gdzie wszyscy sie przekonaja ze ecodriver to nie bezjajewie blokujace droge tylko sprawnie i przede wszystkim PLYNNIE poruszajacy sie mobil.

                      ps. przed zrobieniem papierka eco tak samo jak Ty mialem spatrzone wyobrazenie:-)

                      ale to nie miejsce by o tym opowiadac ale zakres obrotow ktory podalem jest dominujacy w jezdzie miejskiej w korkach niestety...

                      ps2. wlasnie nie mam czasu zbednie wydluzac sobie czasu przejazdu stad kilka regul eco by zwiekszyc drastycznie srednia predkosc i skrocic czas migracji z pktu a do pkt b:-)

                      [ Dodano: Sob 13 Paź, 12 11:23 ]
                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      Zamieszczone przez pedros
                      wiedzialem ..... kij w mrowisko...:-)
                      dlaczego? Przecież od tego jest to forum

                      Zamieszczone przez pedros
                      natomiast niejednokrotnie syntetyki renomowanych firm sa tanimi formulacjami malo odpornymi na proces degradacji czasowej i uzytkowej ale marketing robi swoje.
                      ooo dokładnie tak jak piszesz, a najbardziej wkurza mnie zakłamanie niektórych firm!

                      Zamieszczone przez pedros
                      bfq maly przebieg stosujac ecodriving czyli jazda oparta na momencie obr. do ok 3 tys. obr moge zalac 0W20?
                      ja miałem 5W/20 w 1,4 16V - olej wytrzymał +- 6/7 tys km właśnie dziś go zlewam i zalewam sprawdzony i porządny LazerWay V 0W/30 (zapłacisz za niego +- 50 zł więcej ale polecam jeżeli chcesz) ewentualnie LazerWay LL 5W/30 ale wymiany max co 15 tys km http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...683413897.html na zimę w sam raz (chyba, że chcesz coś z 0W/30).
                      zdecydowanie sie skusze na cos 0W30.
                      1. wieksze prawdopodobienstwo prawdziwego syntetyka
                      2. robie przewaznie odcinki ok 12km a tutaj upatruje najwiekszy rygor przeciwzuzyciowy. w trasie to wiadomo nawet tawot smaruje
                      3. lekkobieznosc i latwosc odpalania przy porzadnym minusie na zewnatrz
                      4. wybralbym marke ktora jeszcze jest naiwna na globalnym rynku i nie inwestuje w marketing kosztem manipulacji jakoscia


                      Zastanawia mnie jeszcze sformuowanie

                      aprobata
                      dopuszczenie
                      rekomendacja
                      czy w kontekscie oliwy ma znaczenie, jest jakas roznica ?

                      Komentarz

                      • zak14
                        Rider
                        • 2011
                        • 605
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Zamieszczone przez pedros
                        ma ktos dostep do wynikow indywidualnych badan
                        Trochę tego w wątku o TDI jest.
                        Jest też sporo na BITOG - http://www.bobistheoilguy.com/
                        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                        Komentarz

                        • filip_auto
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 164

                          Był dwa razy po 15 tysięcy LM Synthoil 0w40 bardzo dobry olej zużycie do 0,5litra noga średni ciężka.

                          Obecnie słabo dostępny w Polsce a szkoda.

                          za 1000 km wymiana na nowość na rynku Orlen Platinum max power 0W40.

                          Zobaczymy jak się spisze.

                          Obowiązkowo płukanka przed wymianą.

                          Następny do przetestowania na lato amsoil 5w40 a na zimę statoli lazerweey v 0w30

                          Komentarz

                          • Ayu
                            RS
                            • 2009
                            • 4154

                            Pytanie, czy zostawić na zimę Amsoila 5w40 czy zalać coś z 0?

                            Komentarz

                            • rOBERTO795
                              RS
                              • 2009
                              • 3465
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              Mysle ze spokojnie mozna zalewac amsa sam tez go wleje na probe, a testy butelkowe -sa spoko- ale jak sie te same lepkosci porownuje. Chyba ze chce sie pokazac roznice pomiedzy 5w40 a 5w30.
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                Zamieszczone przez pedros
                                zapraszam na profi kurs safe i eci drivingu. .... sa dofinansowania tak ze kurs kosztuje ok pol baku benzynowego....
                                A jak ten eco driving wpływa na trwałośc skrzyni i silnika ?

                                Zamieszczone przez pedros
                                bo Lotos ma jedna z ciekawszych linii technologicznych na swiecie i jest chojny przy komponowaniu dodatkow.
                                Co to znaczy chojny w komponowaniu dodatków ?

                                Co masz na myśli ciekawszych linii produkcyjnych ?

                                Zamieszczone przez pedros
                                Tak sie glosno zastanawiam ze dosyc dobrym pomyslem moze byc analiza przepracowanego oleju wskazujaca praktycznie na koniecznosc dostosowania indywidualnych interwalow....
                                i tu pytanie ma ktos dostep do wynikow indywidualnych badan by wskazac prawidlowosc ktory parametr drastycznie sie degraduje i przy jakim przebiegu?
                                Ja robię w kilku miejscach.

                                Zamieszczone przez pedros
                                ...i na koniec mojego wykwitu ciekawosci pytanie
                                czy do bfq maly przebieg stosujac ecodriving czyli jazda oparta na momencie obr. do ok 3 tys. obr moge zalac 0W20?
                                Mozna jak najbardziej jak nie interesuje Cię co się bedzie działo z Twoim autem po okresie gwarancji.
                                Zwróć uwagę lepkość, wytworzenie wystarczającego klinu smarnego w tym przedziel obrotów i obciążeniu nie wspominam o tym że skrzynia dostaje w tyłek i panewki pieknie no ale te pół litra na 100km można zaoszczędzić , ja tak nie umie jeździć nie potrafie czuje że robię zagrożenie w ruchu drogowym
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez filip_auto
                                  na lato Amsoil 5w40 a na zimę statoli LazerWay v 0w30
                                  dobry wybór (zwłaszcza ten na zimę)

                                  Zamieszczone przez filip_auto
                                  za 1000 km wymiana na nowość na rynku Orlen Platinum max power 0W40
                                  też zwrócił moją uwagę, jestem ciekawy jak będzie się sprawował - zwłaszcza w zimie. Poproszę za jakiś czas o podsumowanie tego Platinum 0W/40 na forum. :P
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • Kenu
                                    Ambiente
                                    • 2012
                                    • 222
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Zostałem olany

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez Kenu
                                      Zostałem olany
                                      ops: spokooo po prostu przegapiłem Twój post ops: odpiszę na PW lub na forum jutro :wink:
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • pedros
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1958
                                        • Volkswagen
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Zamieszczone przez Kenu
                                        Zostałem olany
                                        ops: spokooo po prostu przegapiłem Twój post ops: odpiszę na PW lub na forum jutro :wink:
                                        na forum

                                        [ Dodano: Nie 14 Paź, 12 15:54 ]
                                        A jak ten eco driving wpływa na trwałośc skrzyni i silnika ?
                                        Wiem co masz na myśli - ciskanie gazu przy obr = 1000 to właśnie pozorne oszczędzanie i głupota. To nie jest elementem ecodrivingu



                                        Co to znaczy chojny w komponowaniu dodatków ?

                                        Co masz na myśli ciekawszych linii produkcyjnych ?

                                        Lotos zainwestował kilka lat temu w najnowocześniejszą linię produkcyjną dającą możliwość modulowania parametrów i kontrolowania w niemal każdym etapie produkcji.
                                        Również surowce dostarczane do produkcji bazy olejowej są przyzwoitej jakości stąd bardzo chętnie inne markowe koncerny outsorcują wykonanie swoich produktów.
                                        Nie jestem pewien czy już działą linia technilogiczna Gas 2 liqiud, która daję produkt finalny w najczystszej formie [ stabilnej i przewidywalnej strukturze]

                                        Blendowanie samych olejów też jest na b. wysokim poziomie, dodatki do bazy olejowej są dobierane w sposób przewyższający wymagania norm. I niejest to skąpe 2% dodatków do 98% bazy olejowej tylko o wiele więcej, choć nie jestem w stanie podać już dokładnych danych.



                                        Ja robię w kilku miejscach.

                                        który parametr oleju spada najszybciej - tak ogólnie - dając podstawę do wymiany oleju?
                                        TBN?
                                        lepkość
                                        zawartość metali?
                                        zawartość paliwa?

                                        Mam świadomość że to indywidualne cechy danego silnika wpływają na kondycję oleju ale jakiś wniosek można wyciągnąć mam nadzieję.



                                        Zamieszczone przez pedros
                                        ...i na koniec mojego wykwitu ciekawosci pytanie
                                        czy do bfq maly przebieg stosujac ecodriving czyli jazda oparta na momencie obr. do ok 3 tys. obr moge zalac 0W20?
                                        Mozna jak najbardziej jak nie interesuje Cię co się bedzie działo z Twoim autem po okresie gwarancji.
                                        Zwróć uwagę lepkość, wytworzenie wystarczającego klinu smarnego w tym przedziel obrotów i obciążeniu nie wspominam o tym że skrzynia dostaje w tyłek i panewki pieknie no ale te pół litra na 100km można zaoszczędzić , ja tak nie umie jeździć nie potrafie czuje że robię zagrożenie w ruchu drogowym
                                        [/quote]

                                        o ecodrv nie będę już pisał...


                                        Piotr, właśnie dlatego zastanawiam się czy 0W20 nie spiłuje mi silnika - normy normami ale np AMSOIL ma b niski współczynnik HTHS (cP) (ASTM D-4683) a dla jednostek VW podobnych - to też jest jeden z parametrów zawartych np w normie 502.00

                                        te 0W20 to teoretyczne rozważanie już padło wcześniej polecenie 0W30 na zimę myślę że to może być rozsądny kierunek.

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez pedros
                                          0W20 nie spiłuje mi silnika
                                          :shock: żaden 0W/20 do 1,6 - ta jednostka VW nie jest przystosowana do tej lepkości a do tego LPG
                                          Ja zalałem specjalnie dla sprawdzenia 5W/20 Amsoila i po prostu, zwyczajnie olej się nie sprawdził. (temat jest bardziej rozwinięty w watku olejowym TDI)
                                          Do silnika 1,6 - minimum 0W/30 , 0W/40 ewentualnie 5W/30 , 5W/40 najlepiej porządne syntetyki.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • Ant
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 129

                                            Ja podrzucę jeszcze jedną alternatywę, która mi przyszła teraz do głowy. Mam teraz u siebie CFS5W40 i jestem przed zmianą oleju (który po 8-9tyś km pójdzie do analizy). Jako że tego oleju rska brała zdecydowanie mniej niż innych producentów to zastanawiam się czy nie spróbować na zimę zalać czegoś z niżej podanych:
                                            1. CFS5W40NT http://www.millersoils.pl/produkty/m...e/cfs-5w40-nt/
                                            2. CFS5W30 +oddzielnie dodatek WS2 http://www.millersoils.pl/produkty/m...kowe/cfs-5w30/
                                            3. CFS0W30NT http://www.millersoils.pl/produkty/m...e/cfs-0w30-nt/
                                            Czy dodawanie WS2 do olejów z serii NT nie jest przerostem formy nad treścią?
                                            RS
                                            pozdrawiam
                                            Marcin

                                            Komentarz

                                            • konkon
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 667
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                              Ant, badanie będzie miało sens tylko z TBN i TAN, gdyż problem tych olejów dotyczy właśnie neutralizacji kwasów.
                                              Seria NT do temp. roboczej ma większe tarcie więc nadaje się głównie na tor i nie wolno nic do nich dodawać.
                                              Jakie oleje lałeś i jaki był pobór oleju ?
                                              Konrad
                                              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                              90 konny AGRessor
                                              PerfectServiceBy DGW
                                              WhitePride :smokedevil

                                              Komentarz

                                              • pedros
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1958
                                                • Volkswagen
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Zamieszczone przez pedros
                                                0W20 nie spiłuje mi silnika
                                                :shock: żaden 0W/20 do 1,6 - ta jednostka VW nie jest przystosowana do tej lepkości a do tego LPG



                                                Ja zalałem specjalnie dla sprawdzenia 5W/20 Amsoila i po prostu, zwyczajnie olej się nie sprawdził. (temat jest bardziej rozwinięty w watku olejowym TDI)
                                                Do silnika 1,6 - minimum 0W/30 , 0W/40 ewentualnie 5W/30 , 5W/40 najlepiej porządne syntetyki.
                                                dziękuję zatem olewam 0W20 - bedzie 0W30.

                                                Komentarz

                                                • opermon
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 318
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  filip_auto napisał/a:
                                                  za 1000 km wymiana na nowość na rynku Orlen Platinum max power 0W40
                                                  też zwrócił moją uwagę, jestem ciekawy jak będzie się sprawował - zwłaszcza w zimie. Poproszę za jakiś czas o podsumowanie tego Platinum 0W/40 na forum.
                                                  Mam pytanko jak bedzie wyglądało porównanie tego Orlena 0W40 i Mobila 1 0W40, który będzie lepszy do 1.6 BFQ?
                                                  Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez konkon
                                                    Seria NT do temp. roboczej ma większe tarcie więc nadaje się głównie na tor
                                                    zgadza się, dlatego jeżeli Millers na zimę to sensowniej by było chyba wybrać XFS 0w40.
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...