Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • REXAX
    Rider
    • 2013
    • 453

    Zamieszczone przez rezon
    za wyjątkiem żłopania 0,7l przy prędkościach >120 nie miałem żadnych problemów
    - silniki które bez większych problemów robią 500kkm Tobie udało się zarżnąć po 230kkm - faktycznie to co lejemy nie ma znaczenia 0,7l powyżej 120km/h to żaden powód do takiego żłopania - mam w rodzinie fiacika "seicento" z silnikiem "fire" 1.1 z przebiegiem 340kkm i nie bierze 1/3 z tego co podałeś :wink: ale oleju z biedronki jeszcze nie próbował :haha:
    k-pax do twojego silnika przy LPG zdecydowanie lepiej się sprawdzi olej o lepkości 0w40 lub 5w40 tzw.full saps:
    http://galonoleje.pl/sklep/108-liqui...h-5w40-4l.html lub http://galonoleje.pl/sklep/777-neste...o-0w40-4l.html

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez Dzida
      SXR 5W30 lub Excellium Full Tech 0W30
      odpowiedni wybór do silnika Clio 1.2 16V z 2001 roku z przebiegiem 120 kkm - zarówno SXR 5W/30 jak i FullTech 0W/30. Pewnie że można "lepszy" olej ale to wg uznania. Szukaj oleju o SAE 0W/30 lub 5W/30 z ACEA A5 . Ten SXR jest odpowiedni http://www.lubadmin.com/upload/produ...lang_1/486.pdf
      Kumpel z pracy zrobił Sonatą 2.0 zalewaną Elfem ponad 280 tys km i nie miał problemu z braniem oleju....
      Neste , Statoil oczywiście można ale dostaniesz też MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30 od naszych forumowych sprzedawców w dobrej cenie. :wink:

      Ja zalewałem FullTech 0W/30 do Picanto 1.0 i złego słowa nie mogę o tym oleju powiedzieć. Silnik pracował tak, że go nie było prawie słychać. Bez ubytku oleju. Odpalanie na zimno bez problemów.

      :shock: 24,60 zł za 1L Statoil LazerWay 0W/30 :!: :arrow: http://allegro.pl/olej-lazerway-0w-3...417093751.html nie znam sprzedawcy :roll: ale warto podjechać i sprawdzić jak ktoś ma ochotę na tego Statoila.
      Załączone pliki
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • k-pax
        Drive
        • 2013
        • 96
        • Octavia I combi (1U5)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        Dzięki REXAX i rezon za podpowiedzi, wprawdzie odmienne opinie ale dające do myślenia. Jeśli ktoś miałby jeszcze jakieś pomysły to chętnie przeczytam, ponieważ dużo dobrego na tym forum przeczytałem także o olejach Motul i Millers. Początek wątku na poprzedniej stronie, sprawa dotyczy O1 1.6 BFQ z LPG.
        Pozdrawiam
        k-pax

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez k-pax
          nie najlepsze opinie o Mobil 1 mocno zastanawiam się nad zmianą oleju
          dobry wybór do tego silnika to też Mobil1 0W/40. Pisz do forumowych sprzedawców napewno dostaniesz pewny olej w dobrej cenie. Jak chcesz coś lepszego to oczywiście też :wink:
          Zamieszczone przez REXAX
          lepiej się sprawdzi olej o lepkości 0w40
          k brałbym w ciemno http://galonoleje.pl/sklep/777-neste...o-0w40-4l.html
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • k-pax
            Drive
            • 2013
            • 96
            • Octavia I combi (1U5)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            Dzięki PAOLO ESCO za podpowiedz. Jeśli mógłbyś przypomnieć forumowych sprzedawców to byłbym wdzięczny. Tak wiem było na jednej z poprzednich stron ale teraz już nie mogę znaleźć ops: .
            Pozdrawiam
            k-pax

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez k-pax
              nie mogę znaleźć
              :roll:

              alfabetycznie:
              - http://forum.octaviaclub.pl/profile....profile&u=3971
              - http://forum.octaviaclub.pl/profile....profile&u=9290
              - http://forum.octaviaclub.pl/profile....rofile&u=24860
              - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=46606
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • Dzida
                RS
                • 2006
                • 2253

                PAOLO ESCO, dzieki wielkie

                Komentarz

                • k-pax
                  Drive
                  • 2013
                  • 96
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  Ja również dziękuję PAOLO ESCO .
                  Pozdrawiam.
                  k-pax

                  Komentarz

                  • rezon
                    RS
                    • 2006
                    • 1894
                    • Volvo
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Zamieszczone przez REXAX
                    silniki które bez większych problemów robią 500kkm Tobie udało się zarżnąć po 230kkm - faktycznie to co lejemy nie ma znaczenia 0,7l powyżej 120km/h to żaden powód do takiego żłopania - mam w rodzinie fiacika "seicento" z silnikiem "fire" 1.1 z przebiegiem 340kkm i nie bierze 1/3 z tego co podałeś ale oleju z biedronki jeszcze nie próbował
                    Nic nie napisałem o zarżnięciu któregokolwiek z tych silników, tylko, że tyle przejechałem na nich. W ciągu 1,3Mkm nie udało mnie się zarżnąć ŻADNEGO silnika, za wyjątkiem Łady 1500s, w której rozleciało się łożysko pompy wody ze wszystkimi tego skutkami - czyli zatarciem silnika. Czytanie ze zrozumieniem to cenna umiejętność Żłopanie oleju na poziomie 0,7l/1000km to zgodnie z normą VW gdybyś nie wiedział. Nawet 1l traktowane jest OK. Seicento 700cm też nie brało mi oleju, podobnie jak obecnie 1,8TSI nawet przy 2xxkm/h - tylko czy to jest odpowiednik do porównania z AKL? W nim akurat tak miałem - przy spokojnej jeździe nie trzeba było dolewek, przy jeździe autostradowej 0,7l pił, 2,0TDI zresztą tak samo.
                    Po 155kkm jazdy 2,0TDI w tym 95 kkm na wirusie turbina nie wymagała wymiany, nie wykazywała oznak zużycia, nie żygała olejem, bardzo rzadko silnik łapał notlaufy (1-2/40kkm) . Gdzie tu oznaki zażynania silników?
                    Zamieszczone przez k-pax
                    ponieważ dużo dobrego na tym forum przeczytałem także o olejach Motul i Millers
                    i zarówno Motul 504/507, jak i Millers XF 5W30 są OK. Na Motulu przejeździłem ok. 100kkm w 2.0TDI, na Millersie 25kkm w 1,8TSI. Na prawdę BFQ to mało wymagający silnik i KAŻDY z wymienianych olejów jest OK.
                    Od bardzo dawna leję i wymieniam oleje zgodnie z instrukcjami - jak jest 5W30 to nie zmieniam na 0W30 bo i po co? Jakieś powody kazały producentowi wymienić taki, a nie inny olej. Jeśli już to patrząc teraz za okno 5W50 byłby bardziej odpowiedni

                    Komentarz

                    • ZYBI68
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 697
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      Znalazłem coś ciekawego szkoda, że nie ma tych tak bardzo zachwalanych :diabelski_usmiech http://bmwservice.livejournal.com/27...thread=1678131
                      Dodam test płukanek :wink: http://www.oil-club.ru/promyvki-dvig...t-li-promyvat/
                      Test długodystansowy 8 olei na 8 identycznych fordach fokusach http://www.autoreview.ru/_archive/se...ECTION_ID=4970
                      Zdjęcia silników eksploatowanych na różnych olejach ( grubo ponad setka)http://moi-nissan.ru/ogo-go/print:pa...vigatelej.html oraz http://auto.fishki.net/print.php?id=106410
                      Test olei 5w40 syntetycznych http://www.zr.ru/content/articles/49...lo_5w40/print/
                      Test olei "syntetycznych" http://www.autodela.ru/main/top/test/masla_14_08
                      Test olei 0w40 http://autolubricants.info/engine/te...6-testoil.html
                      Chyba to rozwiąże wszelkie wątpliwości i mity co przez niektórych opowiadane aby sprzedać produkt.

                      [ Dodano: Pon 29 Lip, 13 15:30 ]
                      PAOLO ESCO, jak możesz daj to na TDI
                      Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                      Komentarz

                      • rezon
                        RS
                        • 2006
                        • 1894
                        • Volvo
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        ZYBI68, ciekawe linki szkoda, że ten z FOcusami skomentowany przez czytelników w tłumaczeniu "artykuł na zamówienie, a papier wytrzymuje" . Ale bardzo ciekawe zdjęcia z przebiegów i olejów. Zwłaszcza Castrol LongLife 98kkm bez wymiany w BMW

                        Komentarz

                        • kylo76
                          Rider
                          • 2013
                          • 743
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          Najlepiej wygląda Castrol LongLife (dosłownie rozumiane prze użytkownika) po prawie 100kkm i zupa na dnie baniek z Motulem.
                          O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                          Komentarz

                          • REXAX
                            Rider
                            • 2013
                            • 453

                            Zamieszczone przez rezon
                            Nic nie napisałem o zarżnięciu któregokolwiek z tych silników, tylko, że tyle przejechałem na nich. W ciągu 1,3Mkm nie udało mnie się zarżnąć ŻADNEGO silnika, za wyjątkiem Łady 1500s, w której rozleciało się łożysko pompy wody ze wszystkimi tego skutkami - czyli zatarciem silnika. Czytanie ze zrozumieniem to cenna umiejętność
                            - właśnie dla mnie ten pobór oleju to zarżnięty silnik - nie oczekiwałem tłoka wychodzącego bokiem :wink: pobór podawany przez producenta nijak ma się do rzeczywistości i jest wyłącznie cwaniactwem mającym na celu przegonienia z serwisu ludzi dochodzących roszczeń z powody trupa pod maską :wink: bez urazy ale 0,7l na 1000km to kwalifikuje się do przeprawy przez "styks" :wink:
                            ps.z tym 5w50 przy obecnej pogodzie to w moim przypadku jest odwrotnie na mobilu 5w50 o wiele bardziej podczas upałów grzał się silnik niż na lazerway 0w30 - ot po prostu niższa lepkość=większy przepływ a tym samym lepsze odprowadzanie ciepła i szybsze chłodzenie :wink:

                            Komentarz

                            • xof
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 191

                              Z tego dobrze opracowanego testu ( http://www.autoreview.ru/_archive/se...ECTION_ID=4970 ) wynika, że nie ma się co bać normy 504/507 - ten Shell, jako jedyny olej w teście który spełnia tę normę, wypadł najlepiej.

                              Co do tego żłopania, sam ostatnio zrobiłem 1200 km z prędkościami autostradowymi i wziął mi 0,25 l a silnik można powiedzieć dopiero po dotarciu. Od początku wlewam tego M1 ESP 5w30. TSI tak mają, ale jak zacznie mi brać 0,7/1000 to zmienię na 0w40 i nie będę uważał, że mam zarżnięty silnik. Połowa oleju pewnie idzie przez turbinę, która musi się pocić, nie ma bata

                              Nie ma co porównywać TSI do silnika z Seicento:
                              - nie ma turbiny
                              - wchodzi tam mniej oleju
                              - pewnie jeździ na 5w40 albo jakimś mineralu

                              EDIT: wziął mi 3 mm na bagnecie, czyli uwaga, jednak całe 50 ml. Przed chwilą mierzyłem, między kreską limitu "można dolać" a poziomem maksymalnym jest u mnie 100 ml.

                              Komentarz

                              • REXAX
                                Rider
                                • 2013
                                • 453

                                Zamieszczone przez xof
                                Z tego dobrze opracowanego testu ( http://www.autoreview.ru/_archive/se...ECTION_ID=4970 ) wynika, że nie ma się co bać normy 504/507 - ten Shell, jako jedyny olej w teście który spełnia tę normę, wypadł najlepiej.

                                Co do tego żłopania, sam ostatnio zrobiłem 1200 km z prędkościami autostradowymi i wziął mi 0,25 l a silnik można powiedzieć dopiero po dotarciu. Od początku wlewam tego M1 ESP 5w30. TSI tak mają, ale jak zacznie mi brać 0,7/1000 to zmienię na 0w40 i nie będę uważał, że mam zarżnięty silnik. Połowa oleju pewnie idzie przez turbinę, która musi się pocić, nie ma bata

                                Nie ma co porównywać TSI do silnika z Seicento:
                                - nie ma turbiny
                                - wchodzi tam mniej oleju
                                - pewnie jeździ na 5w40 albo jakimś mineralu

                                EDIT: wziął mi 3 mm na bagnecie, czyli uwaga, jednak całe 50 ml. Przed chwilą mierzyłem, między kreską limitu "można dolać" a poziomem maksymalnym jest u mnie 100 ml.
                                Ten pobór rezon ma(miał) w silniku AKL :wink: co do tego Seicento z przebiegiem 340kkm to wchodzi 3,5l oleju oczywiście bez turbiny :lol: a praktycznie od nowości cały czas na shell helix ultra 5w40 jedynie pierwsze 15kkm na selenii 10w40 - mimo wszystko 0,7l na 100 to dla mnie :shock: :shock: :shock:

                                Komentarz

                                • rezon
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 1894
                                  • Volvo
                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Zamieszczone przez REXAX
                                  właśnie dla mnie ten pobór oleju to zarżnięty silnik - nie oczekiwałem tłoka wychodzącego bokiem
                                  nie wiesz o czym piszesz. Nawet nowy, po dotarciu tyle brał i tak im zostawało już do końca. Poczytaj wątki o braniu oleju przez 1.6 czy 2.0 to będziesz wiedział. gdyby każdy silnik VW, który bierze ,7l oleju przy większych prędkościach był zarżnięty to 50% musieliby zostawiać w fabryce. Po prostu przy większych prędkościach brały i tyle, i miały kompresję, i paliły bez problemów. Sorry, ale twoje CC naprawdę nie jest żadnym poziomem odniesienia, tak samo jak moje obecne TSI. A jak zauważyłeś wymieniałem 3 oznaczenia silników 1,6, którymi jeździłem i każdy tak miał - pow. 120 zaczynały brać olej. zarżnięty silnik bierze olej niezależnie od prędkości.

                                  Zamieszczone przez REXAX
                                  mimo wszystko 0,7l na 100 to dla mnie
                                  I nie o,7l na 100 tylko na 1000 :roll:

                                  [ Dodano: Pon 29 Lip, 13 22:07 ]
                                  Zamieszczone przez kylo76
                                  zupa na dnie baniek z Motulem.
                                  to nie jest miarodajne. Motul jest często podrabiany również u nas, a co dopiero na wschodzie . Nic mi tam w bańkach Motula nie zostawało - nawet jak leżały dolewki po pół roku i dłużej. Przecież słychać czy bańka ma coś na dnie czy nie.

                                  [ Dodano: Pon 29 Lip, 13 22:19 ]
                                  Zamieszczone przez xof
                                  Połowa oleju pewnie idzie przez turbinę, która musi się pocić, nie ma bata
                                  Moja odpukać, ale przez 30kkm nie bierze oleju. Też wiele osób narzeka, że TSI bierze olej, a mój jakiś zepsuty taki nie dolewam w ogóle, a to nie TDI, żeby przybywało A na pewno wolno nie jeżdżę - Superb pozwala na nieco szybszą jazdę

                                  Komentarz

                                  • REXAX
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 453

                                    Zamieszczone przez rezon
                                    I nie o,7l na 100 tylko na 1000
                                    no wiadomo że na 1000 (pomyłka) czyli wychodzi jakieś 10,5 litra od wymiany do wymiany co 15kkm :szeroki_usmiech nie no spoko wystarczy w sumie zmieniać filtr oleju - jeżeli to jest normalne to tyle gdzieś brał koledze peugeot 406 z silnikiem 2.0 jak miał nalatane prawie 350kkm i wyszło że jest pęknięty pierścień na 2 cylindrze :szeroki_usmiech

                                    nie CC a SC i nie moje tylko osoby z rodziny - to tak odnosnie czytania ze zrozumieniem :wink:

                                    Komentarz

                                    • Dzida
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 2253

                                      rezon, trochę odbiegając od tematu. . . zadowolony jestes z tego paliwa z E'Leclerca? Mam ten supermarket dosyć blisko ale nie odważyłem się jeszcze zatankować . . .

                                      Komentarz

                                      • rezon
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 1894
                                        • Volvo
                                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Jestem zadowolony. W promieniu kilkudziesięciu km niemal wszystkie stacje podstawowe paliwa leją z tej samej orlenowskiej beczki z Widełki Jedynie mam wrażenie, że na Auchan mają jakoś dziwnie ustawione liczniki i zawsze wchodziło mi tam więcej paliwa Nie tankuję tam. A do Leclerca mam najbliżej Nigdy nie miałem problemów z paliwem z tej stacji, a to już będzie łącznie chyba 5 samochód tankowany.Mają zresztą tam taki przepływ paliwa, że ciągle tankuję nie więcej niż 2 dniowe
                                        Zamieszczone przez REXAX
                                        CC a SC i nie moje tylko osoby z rodziny
                                        tak jakby była między nimi jaka straszna różnica po za blachami. Dowartościowujesz się, że masz SC, a nie CC?
                                        Zamieszczone przez REXAX
                                        czyli wychodzi jakieś 10,5 litra od wymiany do wymiany co 15kkm
                                        nie wychodzi - nie jeżdżę i chyba mało kto jeździ non-stop >120km/h, a jak tak jeździ to nie kupuje 1,6, a i 2,0TDI PD nie do końca jest właściwym silnikiem. Dałeś ciała z nieznajomością przypadłości silników VW, to już może wystarczy :roll: BTW w BSE olej zmieniałem mniej więcej co 24-27kkm bo tak wychodziło wg QG1, a w BSY co 20kkm bo tak miał wpisane w książkę serwisową. Tylko AKL i BFQ miały interwał 15kkm.

                                        Komentarz

                                        • REXAX
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 453

                                          Zamieszczone przez REXAX
                                          nie CC a SC i nie moje tylko osoby z rodziny - to tak odnosnie czytania ze zrozumieniem
                                          - to napisałem wcześniej ale widzę że z uporem maniaka stosujesz swoją logikę odpisując w ten sposób -
                                          Zamieszczone przez rezon
                                          Dowartościowujesz się, że masz SC, a nie CC?
                                          Zamieszczone przez rezon
                                          nie wychodzi - nie jeżdżę i chyba mało kto jeździ non-stop >120km/h, a jak tak jeździ to nie kupuje 1,6, a i 2,0TDI PD nie do końca jest właściwym silnikiem
                                          :wink: - no i to jest powód żeby przy normalnej prędkości podróżnej auto spalało tyle oleju :lol:
                                          Rozumiem z tej logiki że w Niemczech nikt z tymi silnikami nie lata autostradą no chyba że ma dodatkowy zbiornik na olej :lol:
                                          Z tym dawaniem ciała jak piszesz to troszkę mam inne zdanie na ten temat i znam 2 samochody ze wspomnianym silnikiem AKL które nie wymagają uzupełniania oleju od wymiany do wymiany a również robią trasy :wink:

                                          ps.fakt nie ma sensu ciągnąć tego wątku dalej :roll:

                                          Komentarz

                                          • rezon
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 1894
                                            • Volvo
                                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            REXAX, grzęźniesz coraz głębiej wykazując ignorancję w zakresie silników VW. Nie bez powodu ok. 2003-4r VW wprowadziło wręcz do instrukcji obsługi samochodów, że zużycie oleju na poziomie 0,5l/1000 nie stanowi podstaw do reklamacji, a wcześniej do serwisowych pisali nawet o większych ilościach oleju. TTTM. Zrób może pancerwagenami 0,5Mkm i podyskutujemy, a na razie to ucz się. Rodzinne SC to bardzo mały poligon doświadczalny. W instrukcji obecnie jest taki wpis Podczas tankowania należy również sprawdzić poziom oleju. Zużycie oleju bardzo mocno zależy od obciążenia i prędkości obrotowej silnika. W zależności od sposobu jazdy zużycie oleju może wynosić do 0,5 l/1 000 km. Jak nie wiesz, to nie komentuj i nie zarzucaj komuś zarzynanie silników, jak ten ktoś zrobił na samych 1,6 więcej kkm niż ty w ogóle.

                                            Komentarz

                                            • kylo76
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 743
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              Zamieszczone przez rezon
                                              pisali nawet o większych ilościach oleju
                                              i dalej piszą, że w okresie docierania nawet do 0,7l/1000km
                                              O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                              Komentarz

                                              • rezon
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 1894
                                                • Volvo
                                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                A ja sprawdziłem w swojej instrukcji do Superba. Skoda była uprzejma napisać - Normalne jest, że silnik zużywa olej i dalej to co cytowałem wcześniej. Ale REXAX wie lepiej, bo u niego w rodzinie w SC 1.1 nie bierze oleju, a być może nawet nie wie o dolewkach, bo w końcu to nie jego samochód. Znacznie łatwiej jest napisać komuś, że zarżnął 3 silniki ops: nic o ich właściwościach nie wiedząc.

                                                [ Dodano: Wto 30 Lip, 13 10:15 ]
                                                Zamieszczone przez REXAX
                                                znam 2 samochody ze wspomnianym silnikiem AKL które nie wymagają uzupełniania oleju od wymiany do wymiany a również robią trasy
                                                jeździsz nimi jako kierowca, serwisujesz je - czy Twoi koledzy mają? Wiesz, to nie to samo - są kierowcy, którym samochody nigdy nie biorą oleju, a niektórym nawet paliwa . Mnie też zdarzyło się kilka wymian bez dolewek w 1,6 - wystarczyło trochę wolniej jeździć :lol: A trochę się nazbierało - ok. 130kkm na O1 AKL to będzie 8, 80kkm na O2 BSE - 3 wymiany i 20kkm na służbowym BFQ - 1 wymiana. BFQ - chyba jednak zrobiłem więcej czyli łącznie będzie pewnie ze 250kkm w tym 220kkm na zagazowanych. Już dawno przestałem liczyć kkm. Do tego można doliczyć 155kkm BSY - 7 wymian, teraz 32kkm CDAB - 2 wymiany. O wcześniejszych samochodach i samochodach w rodzinie to już nawet nie wspominam.

                                                Komentarz

                                                • REXAX
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 453

                                                  rezon - w każdej instrukcji czy wspomnianego wcześniej peugeota 406 czy nawet Seicento pisze jak wół że jest dopuszczalne zużycie oleju nawet 1l na 1000 km i tak jak wcześniej napisałem jest to asekuracja producenta :!:
                                                  Natomiast te osobiste wycieczki gdzie nie masz pojęcia ile w życiu przejechałem kilometrów i czym sobie po prostu daruj :wink:

                                                  Komentarz

                                                  • rezon
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 1894
                                                    • Volvo
                                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Zamieszczone przez REXAX
                                                    Natomiast te osobiste wycieczki gdzie nie masz pojęcia ile w życiu przejechałem kilometrów i czym sobie po prostu daruj
                                                    To ile razy zmieniłeś olej, że tak swobodnie i bezpodstawnie zarzucasz komuś zarzynanie silników?
                                                    Zamieszczone przez REXAX
                                                    silniki które bez większych problemów robią 500kkm Tobie udało się zarżnąć po 230kkm - faktycznie to co lejemy nie ma znaczenia
                                                    to przypadkiem nie Twój wpis?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...