Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leonn
    RS
    • 2011
    • 2728
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez REXAX
    serię "Xperience" też mają - 0w40 dostępny od ręki
    :shock: :shock: :shock:

    300Pln z a 5litrów oleju do 1.6Mpi :?: :?: :?:

    To ja jednak zostanę przy Synhoilu 0W40 :wink: przynajmniej cena nie jest z kosmosu

    A wszystkim poszukującym B.Dobrej oliwy do BSE/BFQ lub innych benzynowych motorów przypomnę i polecam trochę tutaj jakby zapomniany Liqui Moly Synthoil Energy 0W40 lub bardziej dostępny w PL Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W40

    Komentarz

    • REXAX
      Rider
      • 2013
      • 453

      Zamieszczone przez leonn
      300Pln z a 5litrów oleju do 1.6Mpi

      To ja jednak zostanę przy Synhoilu 0W40 przynajmniej cena nie jest z kosmosu
      - :wink: dlatego wybrałem Neste 0w40 bo w tej cenie mam 2x4l oleju i 2xpłukanka z millersa

      Komentarz

      • uli07
        Rider
        • 2012
        • 391
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Normy vw 502, vw 504

        Witam,
        chcialem zapytac o porownanie norm VW (nie wiem czy norma to wlasciwe slowo?) - wiadomo o co chodzi. W wielu miejscach (np. instrukcja obslugi) jest napisane, ze dla przegladow LongLife powinno stosowac sie vw 504, natomiast jesli zamierzamy zmieniac olej co 15 tys km lub czesciej to wowczas mozemy korzystac z vw 502 lub 504. Pojawia sie takze takie stwierdzenie, ze skoro mozna korzystac z 502 to po co z 504. Mozna z tego wysnuc wniosek ze oleje vw 504 sa "gorsze". Na zalaczonym ponizej obrazku (jesli dobrze czytam ten wykres radarowy) widac, ze norma 504 (duzy, niebieski obszar) jest szersza od 502 praktycznie w kazdym wymiarze takze w ochronie zużyciowej (Wear). A jak jest w rzeczywistosci? Czy wybierajac 502 mamy po prostu wiecej roznych produktow (w tym syntetycznych tj. lepszych?) niz gdybysmy zdecydujemy sie na 504 gdzie jedyna klasa lepkosci to 5w30, a wybor jest po prostu skromniejszy itd.?
        Obie normy wymagaja HTHS >=3.5. Czy do benzyn z bezposrednim wtryskiem i turbo np. CAXA nalezy wlasnie lac oleje z wysokim HTHS? Polecany na forum Lazerway v 0w30 ma nizsze (wlasnie jakie? moze rowne 3.5?) HTHS (ACEA A5), ale posiada VW 502? Czy nadawalby sie do CAXA?

        Pozdrawiam wszystkich "nie goraco" w te upalne dni.
        Załączone pliki
        Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
        Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
        Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez REXAX
          wybrałem Neste 0w40 bo w tej cenie mam 2x4l oleju
          to jest bardzo dobry wybór

          Zamieszczone przez uli07
          Polecany na forum Lazerway v 0w30 ma nizsze (wlasnie jakie? moze rowne 3.5?) HTHS (ACEA A5), ale posiada VW 502? Czy nadawalby sie do CAXA?
          dokładnie ma HTHS 3,5 - potwierdzone przez Statoil (pidziek się sam u nich dopytywał) - ACEA ma HTHS w przedziale 2,9-3,5 i LazerWay V 0W/30 ma właśnie ten górny HTHS. Tak nadaje się do CAXA ale taniej masz chyba Neste Oil 0W/40 http://galonoleje.pl/sklep/777-neste...o-0w40-4l.html i też będziesz zadowolony z tego oleju.
          Przy silniku benzynowym specyfikacja VW 504.00 vs 502.00 nie ma aż tak "dużego znaczenia" co innego w silniku diesla a jeszcze z DPF-em ....
          Zamieszczone przez uli07
          Czy wybierajac 502 mamy po prostu wiecej roznych produktow (w tym syntetycznych tj. lepszych?)
          dokładnie o to chodzi.
          Wszystkie oleje ze specyfikacją VW 504.00/507.00 przechodzą 650h test "Black Box VW oleje z VW 502.00 nie poddawane są tego rodzajowi testów ( to nie znaczy że nie mogłyby go przejść w części lub całości...po prostu tego testu dla tych olejów się nie wykonuje).


          ps.
          wymogi OEM dla oleju VW - "test czystości tłoka" specyfikacja VW 502.00 i VW 504.00 ... tabelki z cyklu "znajdź różnicę" - :roll:
          in + dla specyfikacji VW 504.00 to 650h test oleju.
          Oczywiście można mówić o tym, że olej VW 507.00 może być bardziej wytrzymały (650h test) i dzieki niskiemu SAPS pozostawia mniej zanieczyszczeń i nie wpływa negatywnie na katalizator. itd
          Załączone pliki
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • słoń
            Elegance
            • 2010
            • 777

            po kilku odpaleniach ,w czasie 2kkm przelotu od zalania LW LL 5W- 30, mogę stwierdzić,że ustało terkotanie rozrządu podczas porannych rozruchów

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              Re: Normy vw 502, vw 504

              Zamieszczone przez uli07
              Witam,
              chcialem zapytac o porownanie norm VW (nie wiem czy norma to wlasciwe slowo?) - wiadomo o co chodzi. W wielu miejscach (np. instrukcja obslugi) jest napisane, ze dla przegladow LongLife powinno stosowac sie vw 504, natomiast jesli zamierzamy zmieniac olej co 15 tys km lub czesciej to wowczas mozemy korzystac z vw 502 lub 504. Pojawia sie takze takie stwierdzenie, ze skoro mozna korzystac z 502 to po co z 504. Mozna z tego wysnuc wniosek ze oleje vw 504 sa "gorsze". Na zalaczonym ponizej obrazku (jesli dobrze czytam ten wykres radarowy) widac, ze norma 504 (duzy, niebieski obszar) jest szersza od 502 praktycznie w kazdym wymiarze takze w ochronie zużyciowej (Wear). A jak jest w rzeczywistosci? Czy wybierajac 502 mamy po prostu wiecej roznych produktow (w tym syntetycznych tj. lepszych?) niz gdybysmy zdecydujemy sie na 504 gdzie jedyna klasa lepkosci to 5w30, a wybor jest po prostu skromniejszy itd.?
              Obie normy wymagaja HTHS >=3.5. Czy do benzyn z bezposrednim wtryskiem i turbo np. CAXA nalezy wlasnie lac oleje z wysokim HTHS? Polecany na forum Lazerway v 0w30 ma nizsze (wlasnie jakie? moze rowne 3.5?) HTHS (ACEA A5), ale posiada VW 502? Czy nadawalby sie do CAXA?

              Pozdrawiam wszystkich "nie goraco" w te upalne dni.


              pardon. jak czytać ten wykres radarowy?
              dla mnie 504 jest najgorszym olejem bo zużycie WEAR jest na osi a nie antiWEAR M..ITD

              dobrze rozumiem ze tylko zuzycie paliwa jest lepsze?

              Komentarz

              • uli07
                Rider
                • 2012
                • 391
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Wykres

                Tez zastanawialem sie jak czytac ten wykres, ale znalazlem to:

                na samym dole, nad obrazkie jest stwierdzenie:
                The relative performance diagrams presented below compare Lubrizol's interpretation of the performance of requirements of the existing ACEA 2007 C3-07 oil sequence with the ACEA 2010 version. As shown, ACEA 2010 C3-10 represents an upgrade in wear protection.
                Zolte pole, a wiec poprawiona specyfikacja, ma wiekszosc wartosc na osi Wear. Ostatnie zdanie ujmuje to jako upgrade. Wnioskuje po krotce (poprawcie mnie jesli zle mysle), ze im wiecej tym lepiej. Idealny olej powinien na takim wykresie zajmowac cale pole i przeciwnie, ten absolutnie zly powinien byc reprezentowany jako punkt w srodku wykresu.

                Pytanie o Neste City Pro 0w-40. Byl pare postow wyzej. Na jakiej bazie jest ten olej? PAO, HC etc? Nie moge znalezc takiej informacji.

                Pozdrawiam,
                Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                Komentarz

                • Pidziek
                  RS
                  • 2011
                  • 1845

                  Tak im więcej tym lepiej więc najlepiej wypada 507.00 a jak to się ma do rzeczywistości ?



                  Więc wszedzie można zalać 507.00 bo chroni najlepiej silnik tak ?

                  Albo inaczej czy olej firmy X ze specyfikacją 505.01 na pełnej bazie ZDDP i wysokiej jakości dodatków gorzej uchroni silnik wysokopręzżny od 507.00 ?

                  Albo może inaczej czy zaszkodzisz silnikowi zalewając olej FUCHS CARGO 5W40 z normą Volvo VDS-4 ?

                  Zobacz co daje ta specyfikacja i porównaj sobie z innymi :-)

                  Zamieszczone przez uli07
                  Pytanie o Neste City Pro 0w-40. Byl pare postow wyzej. Na jakiej bazie jest ten olej? PAO, HC etc? Nie moge znalezc takiej informacji.
                  I nie znajdziesz bo nie ma takowych podanych oficjalnie.
                  Możesz zapytać jedynie importera czy płaci cło i akcyzę jak płaci to raczej są to HC jak nie płaci to raczej syntetyki .
                  Oficjalnie kazdy importer, dystrybutor płaci takowe opłaty w PL chyba że uprawia dziki import ale jeśli jest to profesjonalny oddział to powinien takowych informacji udzielić wszak w zależnosci od składu płaci się akcyzę
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez uli07
                    Neste City Pro 0w-40... Na jakiej bazie jest ten olej? PAO, HC etc?
                    HYDROGENATED POLY-alpha-OLEFIN - w praktyce oznacza to, że PAO stabilizowane jest przez przepuszczanie gazowego wodoru przez PAO - kategoria PAO 4-tej grupy (str 164 tego wątku) - CAS number: 68037-01-4 itd ...

                    Zamieszczone przez uli07
                    Nie moge znalezc takiej informacji.
                    Zamieszczone przez Pidziek
                    nie ma takowych podanych oficjalnie
                    k
                    Załączone pliki
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • uli07
                      Rider
                      • 2012
                      • 391
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Zamieszczone przez Pidziek
                      Tak im więcej tym lepiej więc najlepiej wypada 507.00 a jak to się ma do rzeczywistości ?

                      Więc wszedzie można zalać 507.00 bo chroni najlepiej silnik tak ?
                      Pewnie nie. Nie wiem. Dlatego pytam na forum. Staram sie to po prostu zrozumiec. Wyrobic sobie jakies kategorie wyboru itd. Nachalna reklama producentow tez nie pomaga, a sama materia nie nalezy do najlatwiejszych dla pospolitych zjadaczy chleba.
                      Dziekuje za odpowiedzi. I tak bardzo wiele dowiedzialem sie w temacie smarowania
                      Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                      Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                      Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        No jest min. 50% PAO:
                        Chevron Phillips Chemical is one of the world's top producers of ethylene and polyethylene and a leading supplier of aromatics, styrenics, specialty chemicals, plastic pipe and other polymers.


                        Może to być 55% a może być75% no ale pół bazy jest PAO

                        Baza pewnie od Chevrona :-)
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez Pidziek
                          Baza pewnie od Chevrona
                          już raczej nie ... tak było do czasu kiedy nie otwarto zakładu w Sitrah ---> poprzednia strona
                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Neste Oil i Bahrain Petroleum Company (BAPCO) oraz Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC), rozpoczęły od lutego 2011r. przemysłową produkcję oleju bazowego w nowej fabryce w Sitrah na wschodnim wybrzeżu Bahrajnu.
                          info z "Neste Oil Corporation
                          Informacja prasowa
                          16 września 2011

                          Neste Oil uzyskuje PAO- w zakładzie w Belgii .
                          Neste Oil NV, spółka zależna Neste Oil Corporation oraz amerykańska petrochemiczna spółka Chevron Phillips Chemical International NV. - spółka zależna od Chevron Phillips Chemical Company LLC podpisały Umowę Zakupu Aktywów. Na podstawie umowy, Chevron Phillips Chemical objął zaopatrzeniem Neste Oil w polialfaolefin (PAO), urządzenia produkcyjne, laboratorium kontroli jakości, a także związane z nimi usługi serwisowe w Beringen, Belgia do czasu rozbudowy Neste Oil w w Bahrajnie i Abu Zabi.

                          Zakład w Beringen produkuje polialfaolefiny (PAO), grupa IV oleje bazowe, które są głównym składnikiem stosowany w wysokowydajnych smarów syntetycznych olejów silnikowych i premium.
                          "To zbycie daje Neste Oil możliwość skoncentrowania się na rozwoju i wysokich osiągach podstawowej działalności w tych segmentach rynku, które rosną silnie i gdzie Neste Oil ma wyraźne przewagi konkurencyjnej. Oleje Neste Oil mają bardzo wysoki wskaźnik lepkości (VHVI) bazowego. Dla Neste Oil kolejną realizacją rozbudowy będzie realizacjia projektów rozwoju w Bahrajnie i Abu Zabi z partnerami ", mówi Matti Lehmus , wiceprezydent Neste Oil Corporation.

                          Neste Oil Corporation
                          Hanna Maula
                          Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej"

                          kolejne info:

                          The Woodlands, Texas (November 30, 2011) - Chevron Phillips Chemical International NV, spółka zależna Chevron Phillips Chemical Company LLC (Chevron Phillips Chemical), ogłosiła dziś, że pomyślnie zakończyła nabycie zakładu produkującego polialfaolefiny (PAO), w Beringen, Belgia od Neste Oil, NV, pośrednio całkowicie zależnej od Neste Oil Corporation.

                          Tak więc fakty wskazują na to, że Neste Oil pozyskuje od tego czasu PAO z zakładu w Sitrah.

                          Zamieszczone przez Pidziek
                          Baza pewnie od Chevrona
                          i wszystko wskazuje na to że NIE jest to baza od Chevrona :wink: tylko, że Chevron pozyskał zakład produkujący PAO od Neste Oil :lol:

                          "11.01.2012
                          Chevron Phillips Chemical sfinalizował przejęcie zakładu wytwórczego polialfaolefin (PAO) od Neste Oil NV, zlokalizowanego w Beringen (Belgia).
                          - Decyzja przejęcia instalacji polialfaolefin Neste w znaczący sposób wpłynie na podkreślenie pozycji naszej firmy na rynku europejskim – powiedział Dennis Holtermann, dyrektor generalny segmentu alfaolefin i polialfaolefin Chevron Phillips Chemical. Zaznaczył również, że włączenie zakładu do aktualnych aktywów spółki zwiększy ponad dwukrotnie wydajność produkcyjną firmy w zakresie PAO, umożliwiając tym samym zaspokojenie potrzeb klientów, głównie w sektorze wysoce wyspecjalizowanych środków smarnych oraz w wielu innych aplikacjach."

                          Zamieszczone przez Pidziek
                          Może to być 55% a może być 75% no ale pół bazy jest PAO
                          no i tego się trzymajmy
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • REXAX
                            Rider
                            • 2013
                            • 453

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            no i tego się trzymajmy
                            - ot to to we wrześniu trzeci raz zalewam Neste 0w40 tym razem na próbę dodam AR9100 - dodałem już wcześniej AR2300 (niby płucze,czyści,cuda czyni) zgodnie z zaleceniem 3kkm przed wymianą oleju - na razie stwierdziłem że to działa bo po przejechaniu 1kkm olej wyraźnie zrobił się ciemniejszy :wink: w sumie jest to dość fajna alternatywa dla tradycyjnych płukanek - nic nie trzeba kombinować czy wlewać zaraz przed wjazdem na serwis albo czy nie będą krzywo zerkać na nasz wynalazek - wlewamy 3kkm przed wymianą i wymieniamy jakby nigdy nic
                            ps.na chwilę obecną doszedłem do wniosku że zostanę przy Neste 0w40 dlatego że na nim najlepiej pracuje silnik w stosunku do innych zalewanych wcześniej i wcale nie byle jakich olei :szeroki_usmiech

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez REXAX
                              trzeci raz zalewam Neste 0w40
                              Zamieszczone przez REXAX
                              na nim najlepiej pracuje silnik w stosunku do innych zalewanych wcześniej
                              ale kusisz :wink:
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • REXAX
                                Rider
                                • 2013
                                • 453

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Zamieszczone przez REXAX
                                trzeci raz zalewam Neste 0w40
                                Zamieszczone przez REXAX
                                na nim najlepiej pracuje silnik w stosunku do innych zalewanych wcześniej
                                ale kusisz :wink:
                                - cały czas mam nadzieję że kiedyś go sprawdzisz :wink:

                                Komentarz

                                • filip_auto
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 164

                                  Ja zmieniam za jakieś 3 tysiące kilometrów oliwe a że idzie zima i na 0w40 mam majonez pod korkiem to zmieniłbym na coś z 0w30 lub 5w30

                                  Auto jeżdzi na LPG i najlepiej żeby miało TBN w granicach 10

                                  Mile wiadziane sugestie i doswiadczenia z tymi olejami które się sprawdzają.

                                  Komentarz

                                  • REXAX
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 453

                                    Zamieszczone przez filip_auto
                                    na 0w40 mam majonez pod korkiem to zmieniłbym na coś z 0w30 lub 5w30
                                    - raczej bym zmienił producenta tego oleju a nie lepkość - sae40 przy LPG myślę że jest bardziej korzystne :roll:

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez filip_auto
                                      idzie zima
                                      :shock: :shock: :shock: noooo jak na OCP w sierpniu są już pytania o olej na zimę to zapewne szykuje się zima stulecia ... :wow

                                      Zamieszczone przez filip_auto
                                      mam majonez pod korkiem
                                      robisz "krótkie odcinki" - jazda po mieście ??? Jak żona miała "cytrynę" 1,6 z LPG i jeździła po mieście to w sezonie jesień-zima też jej się notorycznie masło pokazywało :? a w sezonie wiosna-lato znikało. "Normalka" choć bardzooo upierdliwe to było i była to wina niedogrzania silnika i słabego oleju... ale mogą to też być objawy UPG - może olej i spaliny trafiają do płynu chłodniczego lub odwrotnie :roll: ---> poczytaj - cytat z wątku: "Ilość i miejsce gromadzenia aglomeratu olejowo wodnego zależy od konstrukcji układu smarowania oraz przewietrzania skrzyni korbowej. Silniki, w których powstaje dużo mgły olejowej zbierają więcej aglomeratu w martwych punktach przewietrzania. Jest to najczęściej korek wlewu oleju lub załamanie odmy." http://autokacik.pl/showflat.php?Number=286596720 + http://autokacik.pl/showflat.php?Number=285079276

                                      Zamieszczone przez REXAX
                                      mam nadzieję że kiedyś go sprawdzisz
                                      hehe na bank sprawdzę u siebie w Octavce i u żony - choć będą to inne lepkości niż 0W/40 :wink:
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • REXAX
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 453

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        hehe na bank sprawdzę u siebie w Octavce i u żony - choć będą to inne lepkości niż 0W/40
                                        - hmm... pewnie to będzie ten http://galonoleje.pl/sklep/844-1178-...b5-0w30-4l.jpg :wink:

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          Supersyn 0W30 już niebawem będzie :-)

                                          Ja czyje że bedzie zima stulecia pewnie dla odmiany mało śniegu a temp. po 20 stopni :-)
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz

                                          • skalar
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 575

                                            ja zmieniłem z mobil 1 5w 50 na Motul 8100 x-cess 5w40 i powiem ze na mobilu silnik ciszej pracował ,zobacze jak bedzie ze zużyciem,na mobilu miedzy wymianą 15000 km dolałem ok 1 litr.

                                            Komentarz

                                            • filip_auto
                                              Ambiente
                                              • 2011
                                              • 164

                                              Jeżdżę przeważnie do pracy 25 km w jedną stronę i zdarza się też trochę po mieście jak również jednorazowo trasy po 100 - 140 km no i obowiązkowo na narty około 500

                                              Jak w długą trasę to majonezu nie ma jak w koło komina to jest.

                                              W lato czyściutko aż miło

                                              Płynu chłodniczego nie ubywa oleju nie przybywa (na 11 tyś dolałem do max 200 ml)kolor płynu się nie zmienił jest różowy

                                              miałem zalany dwa razy LM 0w40 raz na lato i na zimę i było tak samo
                                              i dwa razy Platinum max power 0w40 i również bez zmian

                                              wydaję mi się że TTTM

                                              Zmieniam olej dwa razy do roku przeważnie na przełomie września, października i marca,kwietnia i jak bym zalał na okres jesienno-zimowy 0W30 to by nie zaszkodziło olej szybciej osiągał temperaturę roboczą no i miał lepszą płynność.

                                              Komentarz

                                              • leonn
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2728
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Zamieszczone przez filip_auto
                                                miałem zalany dwa razy LM 0w40 raz na lato i na zimę i było tak samo
                                                i dwa razy Platinum max power 0w40 i również bez zmian

                                                wydaję mi się że TTTM
                                                Potwierdzam, też mi sie wydaje że TTTM. Tutaj chyba ten myk z filterkirm odmy by zdał egzamin, tak jak w 2.0 :wink:

                                                Zamieszczone przez filip_auto
                                                Zmieniam olej dwa razy do roku przeważnie na przełomie września, października i marca,kwietnia i jak bym zalał na okres jesienno-zimowy 0W30 to by nie zaszkodziło
                                                Mimo że zostałem tutaj objechany :wink: za takie myśli nad zalaniem 0W30 zamiast 0W40, to też myślę żeby jednak na zimę wlać na próbę sobie Synthoila Longtime 0W30 ale zobaczymy co we wrześniu wleci do motorka na zimę 8)

                                                Komentarz

                                                • KubaMpakiet
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 279

                                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26

                                                  Zwiększając lepkość "na ciepło" maleje przepływ oleju przez silnik a rośnie ciśnienie otwierające zawór by-pass, szczególnie w niższych temperaturach. TSI są skonstruowane do oleju xW-30. Dla rozrządu najlepszy będzie 0W-x bo najszybciej napełni napinacz hydrauliczny i dotrze w wszystkie miejsca.
                                                  To samo tyczy sie 1.8T? ogolnie producent zaleca 5W30 moze ze wzgledu na rozrzad, na 5W40 x-cess z rana slychac ze dosyc pozno napinacz sie napelni, tryknie taz z sekunde do 2, wymiana za ok 2 tyg po ok 8 tys, przelot 232tysie
                                                  narazie faworyt Neste C.P. 0W40, czy moze zaladowac mu 0W30 ze wzgledu na pompowalnosc i szybkosc dotarcia do napinacza? nie ugotuje go na autobanie?
                                                  ostatnio jak wracalem z reichu bylo ponad 40 stopni...
                                                  Audi 1.8T AVJ

                                                  Silnik smaruje
                                                  Ravenol SSL

                                                  Komentarz

                                                  • rOBERTO795
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 3465
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                    Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26

                                                    Zwiększając lepkość "na ciepło" maleje przepływ oleju przez silnik a rośnie ciśnienie otwierające zawór by-pass, szczególnie w niższych temperaturach. TSI są skonstruowane do oleju xW-30. Dla rozrządu najlepszy będzie 0W-x bo najszybciej napełni napinacz hydrauliczny i dotrze w wszystkie miejsca.
                                                    To samo tyczy sie 1.8T? ogolnie producent zaleca 5W30 moze ze wzgledu na rozrzad, na 5W40 x-cess z rana slychac ze dosyc pozno napinacz sie napelni, tryknie taz z sekunde do 2, wymiana za ok 2 tyg po ok 8 tys, przelot 232tysie
                                                    narazie faworyt Neste C.P. 0W40, czy moze zaladowac mu 0W30 ze wzgledu na pompowalnosc i szybkosc dotarcia do napinacza? nie ugotuje go na autobanie?
                                                    ostatnio jak wracalem z reichu bylo ponad 40 stopni...


                                                    A może twój łańcuch i napinacz ma juz dość? zrób loga dynamicznego z 20 kanału.
                                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...