Mieszają, mieszają jakby się na Marsa szykowali :yay:
Z tego mieszania wychodzi, że do TSI lepszym powinien być 0W30 od 5W30 (argumenty na poprzednich stronach)
[ Dodano: Pią 23 Sie, 13 17:14 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
to co tutaj gdybać X-Lite 0W/30 i "będziesz Pan zadowolony"
a Fuchs Supersyn 0W30
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
PAOLO ESCO jako, że masz czas do poniedziałku odpowiedz na pytanie wymieniając kilka produktów olejowych: Moim skromnym zdaniem do TSI pasuje... (i tu zacytuj listę olei, które Ty byś polecił)
A zapewne Twoje zdanie rozjaśni ten gąszcz opinii i ułatwi podjęcie decyzji wielu omotanym userom (sam się zastanawiam co wybrać do w większości miejskiej jazdy), którzy będą mocno wdzięczni :kufel :kufel :kufel
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
ma specyfikację VW.... ? ma ...a to że "ktoś" skopał silnik to nie wina oleju. Widziałeś w Instrukcji zapis, że VW zabrania lania oleju o SAE 0W/40 do TSI ? 0W/30 jest "OK" ... 5W/30 jest "OK" a "pośredni" 0W/40 jest "nie odpowiedni" pomimo tego, że posiada odpowiednie specyfikacje VW...
[ Dodano: Pią 23 Sie, 13 19:18 ]
Zamieszczone przez endryu
jako, że masz czas do poniedziałku
no kufaaaaaa mam. Miejcowe "łapiduchy" mi go załatwiły :evil: :klnie: ale dziś mam dosyć "atrakcji" od samego rana...już prawie samochód zacząłem pakować, jak żona przyjechała od lekarza (była "tylko" na sprawdzeniu) i musieliśmy pojechać z dzieciakiem do szpitala bo miejscowy "szaman" źle dobrał antybiotyk i jego dawkę dla dziecka. :x i trzeba było porobić badania dodatkowe... Są OK ale do poniedziałku musze czekać z dzieckiem na ponowne badanie przez porządnego lekarza pediatrę.
Zamieszczone przez endryu
Moim skromnym zdaniem do TSI pasuje...
nooo właśnie (napisałeś posta, jak ja swojego pisałem).
:lol:
Zamieszczone przez endryu
zacytuj listę olei, które Ty byś polecił
żartujesz, abo nie ... mogę wysłać ale na PW. Bo nie chce mi się potem udowadniać, że "białe jest białe a czarne jest czarne" ... czy jakoś tak ...cytując "klasyka" :lol:
Nie ma uniwersalnego oleju ... jest olej odpowiedni dobrany do silnika i warunków eksploatacji. Indywidualny dobór oleju do warunków eksploatacji zdecydowanie lepiej wypadnie niż "pseudo" tabelki czy też statystyki.
Owszem są porządne marki/produkty. Zobacz w wątku olej do TDI ... tyle produktów a Liqui Moly Top Tec 4600 i LazerWay LL 5W/30 bronią się same... i to pomimo pewnej "nagonki" która swojego czasu trwała w wątku :wink:
Rozmawiałem dziś z RobertemM (pozdrawiam) na temat Silkolene. Robert stwierdził, że do niego do sklepu przychodzą stali klienci, którzy nie pytają się ile Silkolene kosztuje ... tylko czy jest, ewentualnie kiedy będzie. ... jak myślisz dlaczego ?
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
w/g instrucji (mojej wyd. 11.2011) zapisali normy 502.00 504.00 oraz 503.00-w następnych wydaniach tę normę zabrali z książki
Jako, że w tej chwili jest zalany 5W30 to następny będzie np. 0W30 i już :szeroki_usmiech
[ Dodano: Pią 23 Sie, 13 19:42 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
żartujesz, abo nie ... mogę wysłać ale na PW. Bo nie chce mi się potem udowadniać, że "białe jest białe a czarne jest czarne" ... czy jakoś tak ...cytując "klasyka"
ale nie masz się czego obawiać :diabelski_usmiech (chociaż czytając np. wątek o cegiełkach ... :klnie: :box2 owiesic )
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
jak myślisz dlaczego ?
to oczywiste :szeroki_usmiech ...jak już raz sobie posmarowali ...to są :hi:
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
no właśnie, ja też byłem sceptycznie nastawiony do czasu kiedy nie zalałem nim silnika.
...gdzie jest najwięcej gwiazdeczek w tabelce? Czy tylko mi się wydaje, że najlepszy wybór to olej PAO+estry. Oczywiście wszystko w miarę rozsądku...zwłaszcza, jeżeli chodzi o stosunek/cena jakość, bo dobrych olejów w "syntetycznej technologii" napewno nie ma co skreślać. kurnaaaa ale o tym już było, takie pisanie i wracanie w kółko co chwila do tego samego tematu mija się z sensem. ad:
- Pidźku a co z konkursem na określenie który Mobil z Polski :wink: - jeżeli ten quiz przewiduje jakieś nagrody to niech szanowne jury weźmie pod uwagę kto udzielił pierwszy odpowiedź :szeroki_usmiech
ps.jak zobaczyłem jak spaprali parametry SYNPOWER 5w40 to spadło moje zainteresowanie produktami VALVOLINE pewnie 0w40 czeka podobny los :?
Napisz coś o nowym Fuchsie Supersyn Longlife 0w40 - nie ukrywam że jego CCS bardzo mi się podoba :wink:
Synpower 0W/40 - pakiet dodatków 14,2% modyfikator lepkości-polimer 8,9%; 66,9% - PAO 4-tej grupy, estry - 10% ... wynik można przyjąć z bardzo dużym prawdopodobieństwem.
I jeszcze trochę wyszperanych danych:
Wyniki z badań dla Mobil1 New Life 0W40 - Noack 8,9 ; Temperatura zapłonu w tyglu otwartym 234C; CCS - 3015 ... chyba niemożliwe... :roll:
prawdopodobnie 17%-20% PAO ...
50% mix grupy III+ Mobil zmienił opisy produktów Mobil 1 z "vollsynthetisch" na "synthetisch" i zmieniła się specyfikacja. Mobil ograniczył pełnosyntetyczną bazę PAO i w znacznie szerszym zakresie stosuje w detalicznych Mobilach bazę olejową, należąca do grupy III+ o nazwie VISOM 6. Nowa generacja olejów bazowych pochodzących z gazu ziemnego (Gas to Liquids).
Reszta dodatki + polimer, estry 5%-8%
LM TT-4200 wzmocnione skromnie estrami 3-4 5g%. ale to przecież specyfikacja 504/507 !
Panowie co byście polecili do 1.8 TSI o przebiegu 55kkm z apetytem na olej w okolicach 200ml/1000km? Obecnie auto jeździło na shell 5w40 AV-L. Czy jest szansa ze innego oleju będzie wciągać mniej? Przyznaję się że nie przebrnąłem przez te 180str. Ale olej muszę zmienić na gwałt.
lesniczy4 - musisz popróbować, co Ci pasuje z LM, Motul, Lazerway, lub Amsoil. Ja mam TSI, choć tylko 1.4 - obecnie mam Motul Specific 5w30, ale wrócę do zalanego wcześniej Amsoil European Car Formula 5W-30 - odnoszę subiektywne wrażenie, że silnikowi bardziej odpowiadał tamten olej, niż obecny Motul.
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
Czy jest szansa ze innego oleju będzie wciągać mniej?
mała, bardzo mała (choć trafiają się jednostki bez zapotrzebowania na olej) ...a to tylo potwierdza to co wiadomo od dawna na temat zużycia oleju prez silniki VW - SKANDALICZNIE WYSOKIE :!:
Zamieszczone przez lesniczy4
z apetytem na olej w okolicach 200ml/1000km?
czyli przy przebiegu około 15 tys km ...wymienisz dolewając jakieś 3L oleju świeżego ponad 50% tego co masz w silniku ad:
Czytałem, że serwisy w DE już radzą sobie z tym problemem - jak się w DE dogadasz to można na serwis do DE jechać po uprzednim zgłoszeniu problemu a ASO/SAP PL dalej nic...
Zamieszczone przez lesniczy4
1.8 TSI o przebiegu 55kkm
hmmm...szczerze...co byś nie zalał i nie wiadomo jak drogi olej to zmniejszenie poboru oleju zapewne będzie minimalnie wodoczne...albo i wcale. Ja bym tutaj nie kombinował kupił "zwykłego" Mobil 1 0W40, Valvoline SynPower 0W40 - ktoś zwrócił uwagę, ze posiada specyfikację - VW 503 01.
Przeznaczony do silników benzynowych z wydłużonym okresem między wymianą oleju, wyprodukowanych po 2000 roku. Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Czy jest szansa ze innego oleju będzie wciągać mniej?
mała, bardzo mała (choć trafiają się jednostki bez zapotrzebowania na olej) ...a to tylo potwierdza to co wiadomo od dawna na temat zużycia oleju prez silniki VW - SKANDALICZNIE WYSOKIE :!:
Zamieszczone przez lesniczy4
z apetytem na olej w okolicach 200ml/1000km?
czyli przy przebiegu około 15 tys km ...wymienisz dolewając jakieś 3L oleju świeżego ponad 50% tego co masz w silniku ad:
Czytałem, że serwisy w DE już radzą sobie z tym problemem - jak się w DE dogadasz to można na serwis do DE jechać po uprzednim zgłoszeniu problemu a ASO/SAP PL dalej nic...
Zamieszczone przez lesniczy4
1.8 TSI o przebiegu 55kkm
hmmm...szczerze...co byś nie zalał i nie wiadomo jak drogi olej to zmniejszenie poboru oleju zapewne będzie minimalnie wodoczne...albo i wcale. Ja bym tutaj nie kombinował kupił "zwykłego" Mobil 1 0W40, Valvoline SynPower 0W40 - ktoś zwrócił uwagę, ze posiada specyfikację - VW 503 01.
Przeznaczony do silników benzynowych z wydłużonym okresem między wymianą oleju, wyprodukowanych po 2000 roku. Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
Ponoć w pewnej partii silników założyli odwrotnie pierścień zgarniający lub jest wadliwy.
Może to też kwestia złego docierania?
Dodatkowo w CDAA obniżyli o połowę ciśnienie oleju w porównaniu do BZB.
U mnie znikał Motul 504.00, ale dopiero jak go przepaliłem.
W tej chwili olej nie ubywa mimo trudnych warunków pracy.
Kiedyś miałem nowy silnik AEE, który też nie spalał oleju, ale częsta praca w okolicach czerwonego pola, spowodowała zużycie całego bagnetu w 2tyś km.
A ten Lotos Quazar 5w30 to co ma w sobie że na stacji Lotosa kosztuje 299pln ? chciałem sobie na dolewkę kupić synthetic plus 5W40 ale tez wołają 55pln za litr, ogłupieli?
A ten Lotos Quazar 5w30 to co ma w sobie że na stacji Lotosa kosztuje 299pln ? chciałem sobie na dolewkę kupić synthetic plus 5W40 ale tez wołają 55pln za litr, ogłupieli?
Jakbyś urodził się wczoraj... Coca Cola w "normalnym" sklepie kosztuje 2,5 PLN za 1 l a na stacji 4,5 PLN. Mówi Ci to coś o handlu? :idea:
Jakbyś urodził się wczoraj... Coca Cola w "normalnym" sklepie kosztuje 2,5 PLN za 1 l a na stacji 4,5 PLN. Mówi Ci to coś o handlu? :idea:
Kup z normalnego źródła i tyle w temacie.
Może to przez to że porównałem cenę z Orlenem gdzie 5w40 kosztuje bądź kosztował jeszcze niedawno 99pln za 4,5l. A może przez to że odkąd jest na świecie internet to do sklepu "normalnego" stacjonarnego chodzę tylko po piwo
Witam Pany po dluzszej nieobecnosci w tym watku. Widze ze walkujecie w kolko to samo. :P
Zbliza mi sie pierwsza wymiana - oczywiscie przechodze na tryb staly co 10 tys wymiana. Zalewam X-lite - 502.00 spelnia wiec z gw. nie bedzie problemu. Silnik sprawuje sie doskonale - moge polecic spokojnie 1.4 TSI. Mocny i ekonomiczny motor.
Inna kwestia jest taka - kuzyn odrestaurowal 300ZX Z31 - piekny jangtajmer
gosciu, ktory zajmuje sie tymi silnikami (3.0 V6 170 KM) - mowi zeby zalac 10W-60 - pytanie czy to dobry wybor. silnik jest zdrow jak ryba.
Komentarz