Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian_M26
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1823
    • Superb II (3T4)

    Teraz mam nowego x-lite, stary x-lite był lepszy, bo silnik pracował bardziej metalicznie, mniej aksamitny był dźwięk, za sprawą estrów. Dodatkowo wolniej czerniał.

    [ Dodano: Sro 28 Sie, 13 20:24 ]
    Zamieszczone przez Seed
    gosciu, ktory zajmuje sie tymi silnikami (3.0 V6 170 KM) - mowi zeby zalac 10W-60 - pytanie czy to dobry wybor. silnik jest zdrow jak ryba.
    Po co dręczyć ten silnik na 10W, oraz czy jest on tak luźno pasowany i ma układ olejowy do oleju xW-60?
    Najlepsze będzie 0W-40.
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz

    • Seed
      Elegance
      • 2010
      • 875
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      Zamieszczone przez Sebastian_M26
      Teraz mam nowego x-lite, stary x-lite był lepszy, bo silnik pracował bardziej metalicznie, mniej aksamitny był dźwięk, za sprawą estrów. Dodatkowo wolniej czerniał.
      no ale na nowym X-licie z tylu jest opis ze olej jest estrowy. tazke jak przyjmuje za pewni ze jest. :P

      [ Dodano: Sro 28 Sie, 13 20:30 ]
      Zamieszczone przez Sebastian_M26
      Po co dręczyć ten silnik na 10W, oraz czy jest on tak luźno pasowany i ma układ olejowy do oleju xW-60?
      Najlepsze będzie 0W-40.
      tak ale pamietaj ze silnik ma juz 26 lat i to spasowanie jest luzniejsze niz bylo. auto nie bedzie jezdzone w zimie - jesli bedzie odpalane to w cieplym garazu.
      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        Nie pamiętam co pisze, nie mam bańki. Kurcze jestem jedynym użytkownikiem TSI bez zapasu oleju?

        Ale jeśli układ olejowy jest zaprojektowany do oleju xW-40, to stosowanie xW-60 spowoduje zbyt duże ciśnienie i zmniejszy przepływ oleju poprzez zawór by-pass w filtrze lub pompie oleju.
        Czy w zimę, czy w lecie oleje 0W zapewniają najmniejsze zużycie silnika w czasie rozruchu.
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • Seed
          Elegance
          • 2010
          • 875
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          Kolego to wiem. Ale to jest auto sportowe - i nie bez kozery istnieja oleje 10W-60, ktore zapewniaja smarowanie w ekstremalnych temperaturach - tam gdzie 0W juz zrywa film olejowy. Jeszcze raz mowie - auto nie bedzie odpalane w mroznym otoczeniu.

          Opis 300V 10W-40:
          "Klasa lepkości 10W-40 zapewnia doskonały przepływ oleju w silniku,szybsze osiąganie właściwego ciśnienia oleju, szybsze wchodzeniena obroty i szybkie osiąganie właściwej temperatury pracy silnika."

          Opis LM 10W-60:
          "SYNTHOIL RACE TECHGT1 10W-60 Syntetyczny olej silnikowy do samochodów sportowych. Lepkość oleju10W-60 HD gwarantuje niezawodne smarowanie nawet w ekstremalnych warunkach eksploatacjii przy bardzo wysokiej temperaturze.
          Posiada wysoką stałość temperaturową,optymalizuje moc silnika i zmniejsza jego zużycie. Gwarantuje natychmiastowe smarowanie podczas zimnego startu silnika oraz doskonałe smarowanie w bardzo wysokich temperaturach. "

          Biorac te argumenty pod uwage prosze raz jeszcze o opinie.
          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

          Komentarz

          • mariush19
            Rider
            • 2009
            • 634
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            STATOIL LAZERWAY 5W-50 spełnia 502.00 ?? Do tej pory Lotosa Synthetic plus 5w40 do 2.0 AQY muszę dolewać co 4tys 1 litr, ostatnio może nawet 4,5tys. Czy taki statoil 5w50 może znacząco zredukować zużycie czy nie iść tą drogą? Ale skoro spełnia 502 to wychodzi że można, dziwne, w40 ma ~14cSt a w50 ~17cSt w 100stC

            Komentarz

            • Sebastian_M26
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1823
              • Superb II (3T4)

              160-170KM z 3 litrów to nie wysilenie. W tamtych czasach jeździł chyba 1.6 160KM i 8tyś obr. Nawet w silnikach motocyklowych przy mocach powyżej 200KM z 1L i 13tyś obr, oleju estrowego xW-40 nie zrywa.
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz

              • Seed
                Elegance
                • 2010
                • 875
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                Sebastian_M26, nie przekonuja mnie Twoje argumenty. Jak na razie zalewamy 10W-60. Tak zreszta podpowiadaja katalogi doboru oleju firm olejowych.
                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                Komentarz

                • Pidziek
                  RS
                  • 2011
                  • 1845

                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                  W tamtych czasach jeździł chyba 1.6 160KM i 8tyś obr
                  Tak silniki Hondy..
                  Teraz nie chce się robić silników w podobnych konstrukjache lepiej włożyć turbo czy kompresor.
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz

                  • aldam
                    L&K
                    • 2006
                    • 1036

                    Mam chrapkę na Lazerway V 0w30 ale ceny za ten olej na stacji to 48zł/l. W profitstatep jedynie zbiorcze opakowanie po 12 szt.
                    Cena 37,69zł/l
                    Gdyby ktoś z w-wy był chętny na 6l. to proszę o kontakt na PW.
                    Audi A4 1.8TFSI

                    Komentarz

                    • xof
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 191

                      Zamieszczone przez Pidziek
                      Zamieszczone przez Sebastian_M26
                      W tamtych czasach jeździł chyba 1.6 160KM i 8tyś obr
                      Tak silniki Hondy..
                      Teraz nie chce się robić silników w podobnych konstrukjache lepiej włożyć turbo czy kompresor.
                      Podobno nie można już w Europie sprzedawać wysokoobrotowych silników ze względu na normy emisji spalin...


                      Zmienię temat, normy Euro 5 i 6 zakładają 0,005 g/km cząstek stałych dla silników benzynowych, ale tylko z wtryskiem bezpośrednim. Gdzieś też czytałem, że te silniki wytwarzają więcej cząstek stałych niż benzyny z pośrednim wtryskiem - pewnie dlatego ten sam olej w silnikach TSI czy FSI ciemnieje nieco szybciej niż w zwykłych. Macie z tym jakieś doświadczenia?

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Podobno nie można już w Europie sprzedawać wysokoobrotowych silników ze względu na normy emisji spalin...
                        Tendencje pojawiały się już w roku 1997 gdzie wiele silników japonskich miało niewielkie zmiany i obniżkę rpm, NM np. toyota w takich samych silnikach.

                        Co jest teraz hm...kompresorki, silniki które łykają po 1L oleju na 1000km a gdzie tu emisja CO2, no pewnie i mniejsza przy oleju 504.00 przy wadliwie zaprojektowanym silniku łykającym po 1L oleju na 1000km wzgledem zdrowego silnika który jeździ na oleju na pełnym pakiecie ZDDP itp..


                        TSI, FSI - TSI oczywiście szybciej , olej poprzez turbo, kompresor szybciej się utlenia ale do tego dołożyć należy tendencję że systemie FSI konstruktorzy zastosowali układy redukcji emisji tlenków azotu. Problemem pozostaje natomiast podwyższona emisja tlenków azotu, NOx, powstających przy wysokich (1800 °C) temperaturach spalania ubogich mieszanek uwarstwionych przy częściowym obciążeniu silnika. By ją ograniczyć, stosuje się recyrkulację spalin, ale kosztem wzrostu zużycia paliwa dla obniżenia temperatury w komorze spalania. W silniku FSI recyrkulacja może wynosić nawet 25 procent objętości ładunku cylindra. Montowane są też obecnie dodatkowe konwertery katalityczne, tzw. zasobnikowe, gromadzące w postaci azotanów szkodliwe tlenki azotu, powstające podczas pracy na ubogiej mieszance i rozkładające je na azot i tlen w trybie regeneracji (oczyszczania). Polega on na włączaniu na krótko (co minutę na 2-3 s) trybu pracy na bogatej mieszance jednorodnej (λ = 0,8). Niezbędny jest wówczas montaż dodatkowych czujników temperatury i czujników tlenków azotu.

                        To rotuje cięższe warunki pracy a olej narażony jest na ciężkie warunki.

                        zapytam we wrześniu bo jadę na sympozjum odnośnie olejów i Euro 4, 5 ...itp.
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • Sebastian_M26
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1823
                          • Superb II (3T4)

                          Z informacji uzyskanych od Motula wynika że:
                          1. Motul jako 100% syntetyk uważa oleje GTL
                          2. Oleje GTL, są wyższej jakości od PAO
                          3. Najwyższej jakości (od gtl, pao, ester), jest baza AN alkylated naphthalene
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz

                          • rOBERTO795
                            RS
                            • 2009
                            • 3465
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                            Z informacji uzyskanych od Motula wynika że:
                            1. Motul jako 100% syntetyk uważa oleje GTL
                            2. Oleje GTL, są wyższej jakości od PAO
                            3. Najwyższej jakości (od gtl, pao, ester), jest baza AN alkylated naphthalene
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz

                            • Sebastian_M26
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1823
                              • Superb II (3T4)

                              Zamieszczone przez rOBERTO795
                              Tylko żeby Millers za 100% syntetic nie uznawał olejów HC.
                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                              Komentarz

                              • Seed
                                Elegance
                                • 2010
                                • 875
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                Bylem dzisiaj na I serwisie w ASO. Gosciu sie pyta dlaczego chce zrezygnowac z trybu LL na rzecz stalego okresu? A ja mu czy zdaje sobie sprawe jak wygladaja parametry oleju po 10 tys? A ten ze widzial badania Castrola po 10 tys i parametry w niczym nie odbiegaly od tych w nowym oleju. :lol:

                                Nie dyskutowalem juz z gosciem w tym momencie. Dalem X-lita do reki - kazalem wpisac w system, ze zmieniam olej na 502.00. Nawet nie pisnął.
                                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                Komentarz

                                • REXAX
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 453

                                  Zamieszczone przez Seed
                                  widzial badania Castrola po 10 tys i parametry w niczym nie odbiegaly od tych w nowym oleju
                                  - jeżeli wynik tych badań dostarczył Castrol to może być prawda :lol:
                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                  Tylko żeby Millers za 100% syntetic nie uznawał olejów HC
                                  - w serii "Premium" jest duże prawdopodobieństwo :wink:

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                    Zamieszczone przez rOBERTO795
                                    Tylko żeby Millers za 100% syntetic nie uznawał olejów HC.
                                    Jeżdziłem na M1, LM, Motulu- wszystkie to syntetyki były-nie HC- jak myślisz dlaczego od 2-3 lat leje tylko Millersy?

                                    Badałem Swoje oleje i juz nie zamierzam szukać czegoś innego.
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • Seed
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 875
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      Millers niestety po tej duzej zmianie produktowej sprzed pol roku ma wiekszosc olejow HC...
                                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                      Komentarz

                                      • Pidziek
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1845

                                        Zamieszczone przez Seed
                                        Millers niestety po tej duzej zmianie produktowej sprzed pol roku ma wiekszosc olejow HC...
                                        Jakiej zmianie produktowej ?
                                        Czemu na rynkach zachodnich ten sam olej jest nazywany fully synthetic a inne oleje czy to Mobil, Castrol czy inne już nie np. HS Technology, czy SHC itp.
                                        Millers wszedzie jest Fully Synthetic a tam gdzie jest półsyntetyczny to jst semi..

                                        Poza tym jak ktoś robi najlepsze oleje do motorsportu na świecie to raczej też potrafi robić dobre oleje do cywilnych wozidełek.
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz

                                        • Seed
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 875
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          Zamieszczone przez Pidziek
                                          Poza tym jak ktoś robi najlepsze oleje do motorsportu
                                          to jest Twoje zdanie. Nie uwazam zeby Millers robil najlepsze oleje do Motorsportu - swiadczy o tym chociazby mała ilosc teamow ktore na nim jezdza.
                                          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                          Komentarz

                                          • Pidziek
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 1845

                                            Zamieszczone przez Seed
                                            Nie uwazam zeby Millers robil najlepsze oleje do Motorsportu - swiadczy o tym chociazby mała ilosc teamow ktore na nim jezdza.
                                            No tak masz rację nadal prym wiedzie Motul ale walka z tego co widzę na tej płaszczyźnie jest coraz bardziej wyrównana.
                                            Każdy ma swoje rodzynki i zarówno Motul ma oleje których cholernie brakuje u Millersa i na odwrót i kazdy kto siedzi głęboko w temacie wie jakich olejów brakuje jednemu i drugiemu.

                                            Podpowiem że moje mocne sugestie na dosyć poważnych szczeblach zaskutkowały wdrożeniem już niebawem kilku mocno oczekiwanych pozycji że tak powiem luk :-)
                                            Jak się pojawią to się przypomnę :-)

                                            Pojawiło się kilka silników które oczekuję innych olejów silnikowych których często nie ma jeden a ma drugi albo nie ma ani jeden ani drugi.

                                            W Motorsporcie product de fabrique dla zespołów "firmowych" często idą oleje z Totala i jesto to brand który zalewa np. wiele zespołów Skody S2000 koszt 1 litra nie bede mówił jaki jest, aha i wcale VW nie robi tych silników (pewnie nie umie hehe) a lepkość jaka musi ta być to nie np. 15W50 czy 10W60 tylko 0W30 ;-)



                                            PAOLO: jak u Ciebie RACE PRO S daje rady jeszcze po upalnym lecie ?
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz

                                            • maselek2
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 90

                                              No i proszę mamy na polskim rynku swojego "amsoil'a" http://www.eneosoil.pl/
                                              Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

                                              Komentarz

                                              • aldam
                                                L&K
                                                • 2006
                                                • 1036

                                                Ile oliwy wchodzi do 1.8 tsi ?
                                                Audi A4 1.8TFSI

                                                Komentarz

                                                • mirek_p11
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 6630
                                                  • Volkswagen
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  Zamieszczone przez aldam
                                                  Ile oliwy wchodzi do 1.8 tsi ?
                                                  ~`4,6l

                                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                  Fotki
                                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                  Fotki

                                                  Komentarz

                                                  • rOBERTO795
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 3465
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                    Zamieszczone przez Seed
                                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                                    Poza tym jak ktoś robi najlepsze oleje do motorsportu
                                                    to jest Twoje zdanie. Nie uwazam zeby Millers robil najlepsze oleje do Motorsportu - swiadczy o tym chociazby mała ilosc teamow ktore na nim jeżdza.
                                                    Twoim tokiem myślenia- nie uważam aby Castrol robił najlepsze oleje do aut cywilnych- a sprzedaż tych olejów jest ogromna.

                                                    Co do Full Syntetic u Millersa to myśle że to bardziej PAO niż HC podobnie jak u LM.
                                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...