dzięki. też tak sądzę.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zestawienie produktów z SAE 0W40
(ew uwagi mile widziane - skorygujemy parametry)
Neste Oil 0W40
Viscosity 40 C - 80
Viscosityc100 C - 14
Viscosity Index - 181
Pour Point -54
Flash Point 220
CCS -35 C - 5500
TBN - minimum 10 (aktualizacja dla MB 229.5)
Graniczna temperatura pompowania -45 !!!
Valvoline 0W-40
Viscosity40 C. 73
Viscosity100 C. 13.3
Viscosity Index 183
Pour Point, C -54 !
Flash Point 226C
CCS –35°C. <6200
TBN, mg KOH/g 10.5
Millers Oils XFS 0W-40
API SM, CF ACEA A3/B4, C3
BMW LL04 , Mercedes-Benz 229.31, 229.51
VW 502.00, 505.00
Porsche
Lepkość kinematyczna przy 40C 84,6
Lepkość kinematyczna przy 100C 13,5
Indeks lepkości 162
Temperatura krzepnięcia -51C
Temperatura zapłonu >200
Lepkość na zimno przy -30C CCS = 6200
Low Saps !!! TBN…niski w graniach +- 6 ?
Fuchs 0W40
ACEA A3/B4
API SN
MB APPROVAL 229.5
PORSCHE A40
AMG
ASTON MARTIN
BMW LONGLIFE 01
Lepkość kinematyczna w 40 C - 74,4 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 100 C - 13,2 mm2/s
Wskaźnik lepkości - 181
Temperatura zapłonu, - 234 oC
CCS w -35 C - 5180 mPas
TBN - min. 10
Motul 0W40
STANDARDS ACEA A3 / B4
API SERVICES SN
APPROVALS BMW LL-01
MB-Approval 229.5
Porsche A40
VW 502 00 – 505 00
Viscosity at 40C - 76.2
Viscosity at 100C 13.5
Viscosity Index 184
Flash point 228 C
Pour point - 45
Sulfated ash 1,1%
HTHS 3,6
TBN 10.1
Liqui Moly Synthoil 0W40
Viscosity at -40 C : 80
Viscosity at -100 C : 14
Viscosity index : 181
Flash point : 216 C
Pour point : -48 C
Sulfated ash 1,2
HTHS 3,5
PLATINUM MaxPower 0W-40
API: SM/CF
ACEA: A3/B4
Mercedes-Benz 229.3
VW 502 00 / 505 00
Porsche A40
BMW Longlife-98
lepkość kinematyczna w temp. 100 - 14,0
wskaźnik lepkości 180
temperatura zapłonu 220
temperatura płynięcia -39
popiół siarczanowy 1,12
Odparowalność wg Noack'a 8,5
lepkość HTHS 3,6
liczba zasadowa TBN 10,4
Ravenol 0W40
ACEA A3/B4, API SL/SM
MB 229.3, VW 502 00/505 00, BMW Longlife-01
Viscosity at 40 C - 83,7
Viscosity at 100 C - 14,0
Viscosity index - 173
Flash point >200
CCS w -35C - 6000
Pourpoint - 46
TBN 8,0 – 10,5
Mobil 1 New Life 0W40
API SN, ACEA A3/B3, A3/B4
VW 502 00/ 505 00
MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5
Nissan GT-R
Lepkość kinematyczna przy 40C 75
Lepkość kinematyczna przy 100C 13,5
Indeks lepkości 185
Temperatura krzepnięcia -45C
Temperatura zapłonu 230
TBN 11,8 !
HTHS 3,8 !
popiół siarczanowy 1,3PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez pedrosspalanie na silkolene 5w30 przy jazdach autostradowych 1 litr mniej na 100km. zakres obrotow 4-5 tys. staralem sie jal moglem odwzorowac warunki jak przy poprzednim
Zamieszczone przez pedrosktory bylby le0szy niz oryginal?
Zamieszczone przez pedrosktory wyciszy i zredukuje opory?
http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje...lej-prz-detail pidziek go sprzedaje, więc towar pewny.
lub taki FUCHS TITAN SPEED SAE 75W-90 fully synthetic
• API GL 4/5
• VW TL 521 45-Y (G 052 145 A2)
co do skrzyni.... to juz wszytko jasne. zmienie na niego pomimo ze mam dopiero 90kkm przejechane.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26A gdzie X-liteZamieszczone przez PAOLO ESCOZestawienie produktów z SAE 0W40
[ Dodano: Sro 02 Paź, 13 20:48 ]
Zamieszczone przez pedrosZ silkolene jestem baaaaaaaaaaaaaardzo zadowolony a wiele beczek oleju w życiu zuzylem. zarowno poranny start jak i v max praca silnika niesamowita.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Ja bym nie polecił zwykłemu użytkownikowi oleju z bazą estrową typu Pro S i/lub 300V, który chce użytkować całorocznie z 15tyś km, krótkimi trasami, dużym rozcieńczeniem paliwem i kwaśną wodą. Sportowa seria Millersa wytrzyma dużo dłużej, bo tam mimo reklam, nie ma nawet grama bazy estrowej.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M261,5% dodatkami
Dla nowych formulacji olejów wprowadzono określenie „Low/Mid/Full SAPS” – oznaczające poziom popiołu siarczonego (SA), fosforu (P) i siarki (S). Poziom ograniczeń zależy od klasy jakości ACEA: dla samochodów osobowych ACEA C2/C3 - SA< 0, 8%; ACEA C1/C4 – SA < 0,5%.
Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (=<0,2%).
Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,8%), fosforu (0,07 - 0,09%) i siarki (=<0,3%).
Full SAPS - brak ograniczeń odnośnie zawartości popiołu siarczanowego, fosforu i siarki.
Zwykle charakteryzuje się ACEA C1/C4 niskim SAPS, lub ACEA C2/C3 Mid SAPS (takich jak 504.00/507.00)
[ Dodano: Sro 02 Paź, 13 21:04 ]
Zamieszczone przez Sebastian_M26Ja bym nie polecił zwykłemu użytkownikowi oleju z bazą estrową typu Pro S i/lub 300V, który chce użytkować całorocznie z 15tyś km, krótkimi trasami, dużym rozcieńczeniem paliwem i kwaśną wodąPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZestawienie produktów z SAE 0W40
(ew uwagi mile widziane - skorygujemy parametry)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosZamieszczone przez Sebastian_M26A gdzie X-lite z 11,2TBN, 1,5% dodatkami i 171 indeksem przy 0W-30?Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26Ja bym nie polecił zwykłemu użytkownikowi oleju z bazą estrową typu Pro S i/lub 300V, który chce użytkować całorocznie z 15tyś km, krótkimi trasami, dużym rozcieńczeniem paliwem i kwaśną wodą. Sportowa seria Millersa wytrzyma dużo dłużej, bo tam mimo reklam, nie ma nawet grama bazy estrowej.
dodam tylko że pro s 5w40 jest zupelnie inny nie czuc lekkosci w30 ale vanosy nie drą papy i łańcuch milczy. moze spróbuję zamienić potem na w30 dla porownania. Do skody nnatomiast w40. ale cos mi sie zdaje ze supersyna zalicze 0w30 predzej
[ Dodano: Sro 02 Paź, 13 21:46 ]
Zamieszczone przez Sebastian_M26Zamieszczone przez pedrosZamieszczone przez Sebastian_M26A gdzie X-lite z 11,2TBN, 1,5% dodatkami i 171 indeksem przy 0W-30?
ps. przez chwile miałem wizję tego wątku o olejach ... ze niedlugo skonczymy sie ekscytowac gotowcami i sami zaczniemy mieszać tak jak mieszanki kaw np 50 % silkolene 30 % neste i reszta lotosa traffic.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26Zamieszczone przez pedrosZamieszczone przez Sebastian_M26A gdzie X-lite z 11,2TBN, 1,5% dodatkami i 171 indeksem przy 0W-30?Audi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TippoZamieszczone przez PAOLO ESCOad: a gdzie jest to "polecenie" ? To jest porównanie oleju o bardzo dobrych parametrach i SAE 5W30 vs oleje z SAE 0W40.
[ Dodano: Sro 02 Paź, 13 22:18 ]
Zamieszczone przez Sebastian_M26Sportowa seria Millersa wytrzyma dużo dłużej, bo tam mimo reklam, nie ma nawet grama bazy estrowej.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26A pewnie standardowo hc pao gtl z fosforem cynkiem wapnem magnezem i molibdenemOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KubaMpakietZamieszczone przez Sebastian_M26Zamieszczone przez pedrosZamieszczone przez Sebastian_M26A gdzie X-lite z 11,2TBN, 1,5% dodatkami i 171 indeksem przy 0W-30?
Komentarz
-
-
Ja tylko powiem że Blackstone po analizie 0W30 z Fuchs-a zrobił to ponownie ze względu ogromny pakiet dodatków jaki spostyka się bardzo bardzo zadko :-)
Podobnie jest z 506.01 do pompowtrysków - idzie zima :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xofOstatnio zmieniłem sam olej, po raz pierwszy w swoim CBZB. Wreszcie wiem jak stuka rozrząd - pierwsze odpalenie po wymianie to walka hydraulicznego napinacza łańcuca, ale mniejsza z tym.
Zostawiłem na noc żeby ładnie ściekło, wlałem prawie całe 4 litry, zostało ok. 200-300 ml, gdy dawałem swój (ten sam) olej do ASO to oddawali mi w butelce od 500 do 700 ml, przy podobnym poziomie na bagnecie.
Pewnie olej nie zdążył dobrze spłynąć ale też przelewali go do takiej metalowej "olejarki" a kto wie co i ile w niej było przed przelaniem .
Dlatego jak już wlewacie olej za ponad 200 zł lepiej zróbcie to sami, w dodatku rozrząd nie dozna szoku termicznego i możecie sobie wyciągnąć dodatkowo te 20 ml spod filtra - jak ktoś ma przykręcany od góry
Kolejna ciekawostka filtr do TSI w ASO kosztuje 50 zł (oznaczony MHL 712/91 dla niepoznaki), w zwykłym sklepie ten sam Mann HummeL 712/91 za 30 zł - też made in Germany.
Z filtrem to nie nowość, na filtrze ORI oprócz kompletu znaczków rodziny VAG-a jest również oznaczenie MANN-FILTER przypadek :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795Zamieszczone przez Sebastian_M26A pewnie standardowo hc pao gtl z fosforem cynkiem wapnem magnezem i molibdenemSeria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez micrusecJaką kolega zastosował oliwkę ?
Z filtrem to nie nowość, na filtrze ORI oprócz kompletu znaczków rodziny VAG-a jest również oznaczenie MANN-FILTER przypadek :P
Mobil1 ESP 5w30 lany od nowości, pod filtrem zero osadów, pod pokrywą zaworów tak samo, metaliczny połysk, rozrząd po 40 tys. km cichy a silnik ze słabszym łańcuchem, bo z początków produkcji.
Twierdzę, że to bardzo dobry olej, nie lubię się powtarzać i nie napiszę dlaczego, bo tu nie ma fanów Mobila, zresztą już o nim sporo pisałem.
Z kolejnych ciekawostek- ruscy zrobili analizy olejów Orlen Platinum MaxPower 0w-30 i 0w40. O ile 0w30 ma ma mocny pakiet dodatków i ruska analiza pokrywa się z PDS podawanym przez producenta to 0w40 wygląda blado. Jak ktoś lubi rzadziznę to może śmiało lać tego 0w30 rodzimej produkcji.
Do poczytania tutaj:
Czytam te wszystkie posty i przypominają mi się dyskusje piwoszy, którzy nawet nie spojrzą na sikacze typu Żywiec, Warka czy Tyskie a przecież olej silnikowy to nie piwo, Castrol i Mobil mają dobre oleje, np. 0w40 ACEA C3 Mid SAPS Castrola z temp. płynięcia -60, M1 ESP czy M1 0w40 full SAPS.
Komentarz
-
Komentarz