Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    dzięki. też tak sądzę.

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zestawienie produktów z SAE 0W40
      (ew uwagi mile widziane - skorygujemy parametry)

      Neste Oil 0W40
      Viscosity 40 C - 80
      Viscosityc100 C - 14
      Viscosity Index - 181
      Pour Point -54
      Flash Point 220
      CCS -35 C - 5500
      TBN - minimum 10 (aktualizacja dla MB 229.5)
      Graniczna temperatura pompowania -45 !!!

      Valvoline 0W-40
      Viscosity40 C. 73
      Viscosity100 C. 13.3
      Viscosity Index 183
      Pour Point, C -54 !
      Flash Point 226C
      CCS –35°C. <6200
      TBN, mg KOH/g 10.5

      Millers Oils XFS 0W-40
      API SM, CF ACEA A3/B4, C3
      BMW LL04 , Mercedes-Benz 229.31, 229.51
      VW 502.00, 505.00
      Porsche
      Lepkość kinematyczna przy 40C 84,6
      Lepkość kinematyczna przy 100C 13,5
      Indeks lepkości 162
      Temperatura krzepnięcia -51C
      Temperatura zapłonu >200
      Lepkość na zimno przy -30C CCS = 6200
      Low Saps !!! TBN…niski w graniach +- 6 ?


      Fuchs 0W40
      ACEA A3/B4
      API SN
      MB APPROVAL 229.5
      PORSCHE A40
      AMG
      ASTON MARTIN
      BMW LONGLIFE 01
      Lepkość kinematyczna w 40 C - 74,4 mm2/s
      Lepkość kinematyczna w 100 C - 13,2 mm2/s
      Wskaźnik lepkości - 181
      Temperatura zapłonu, - 234 oC
      CCS w -35 C - 5180 mPas
      TBN - min. 10

      Motul 0W40
      STANDARDS ACEA A3 / B4
      API SERVICES SN
      APPROVALS BMW LL-01
      MB-Approval 229.5
      Porsche A40
      VW 502 00 – 505 00
      Viscosity at 40C - 76.2
      Viscosity at 100C 13.5
      Viscosity Index 184
      Flash point 228 C
      Pour point - 45
      Sulfated ash 1,1%
      HTHS 3,6
      TBN 10.1

      Liqui Moly Synthoil 0W40
      Viscosity at -40 C : 80
      Viscosity at -100 C : 14
      Viscosity index : 181
      Flash point : 216 C
      Pour point : -48 C
      Sulfated ash 1,2
      HTHS 3,5

      PLATINUM MaxPower 0W-40
      API: SM/CF
      ACEA: A3/B4
      Mercedes-Benz 229.3
      VW 502 00 / 505 00
      Porsche A40
      BMW Longlife-98
      lepkość kinematyczna w temp. 100 - 14,0
      wskaźnik lepkości 180
      temperatura zapłonu 220
      temperatura płynięcia -39
      popiół siarczanowy 1,12
      Odparowalność wg Noack'a 8,5
      lepkość HTHS 3,6
      liczba zasadowa TBN 10,4

      Ravenol 0W40
      ACEA A3/B4, API SL/SM
      MB 229.3, VW 502 00/505 00, BMW Longlife-01
      Viscosity at 40 C - 83,7
      Viscosity at 100 C - 14,0
      Viscosity index - 173
      Flash point >200
      CCS w -35C - 6000
      Pourpoint - 46
      TBN 8,0 – 10,5


      Mobil 1 New Life 0W40
      API SN, ACEA A3/B3, A3/B4
      VW 502 00/ 505 00
      MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5
      Nissan GT-R
      Lepkość kinematyczna przy 40C 75
      Lepkość kinematyczna przy 100C 13,5
      Indeks lepkości 185
      Temperatura krzepnięcia -45C
      Temperatura zapłonu 230
      TBN 11,8 !
      HTHS 3,8 !
      popiół siarczanowy 1,3
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • pedros
        RS
        • 2009
        • 1958
        • Volkswagen
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        Zamieszczone przez pedros
        spalanie na silkolene 5w30 przy jazdach autostradowych 1 litr mniej na 100km. zakres obrotow 4-5 tys. staralem sie jal moglem odwzorowac warunki jak przy poprzednim
        uchar czyli tak jak pisałem. Chyba przypadł Tobie do gustu ... coś tak czuję :hmm

        Zamieszczone przez pedros
        ktory bylby le0szy niz oryginal?
        każdy świeży o odpowiedniej specyfikacji :wink:

        Zamieszczone przez pedros
        ktory wyciszy i zredukuje opory?
        np taki --->
        http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje...lej-prz-detail pidziek go sprzedaje, więc towar pewny.

        lub taki FUCHS TITAN SPEED SAE 75W-90 fully synthetic
        • API GL 4/5
        • VW TL 521 45-Y (G 052 145 A2)

        Z silkolene jestem baaaaaaaaaaaaaardzo zadowolony a wiele beczek oleju w życiu zuzylem. zarowno poranny start jak i v max praca silnika niesamowita.


        co do skrzyni.... to juz wszytko jasne. zmienie na niego pomimo ze mam dopiero 90kkm przejechane.

        Komentarz

        • Sebastian_M26
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1823
          • Superb II (3T4)

          A gdzie X-lite z 11,2TBN, 1,5% dodatkami i 171 indeksem przy 0W-30?
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez Sebastian_M26
            A gdzie X-lite
            --->
            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Zestawienie produktów z SAE 0W40
            :terefere

            [ Dodano: Sro 02 Paź, 13 20:48 ]
            Zamieszczone przez pedros
            Z silkolene jestem baaaaaaaaaaaaaardzo zadowolony a wiele beczek oleju w życiu zuzylem. zarowno poranny start jak i v max praca silnika niesamowita.
            :
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • KubaMpakiet
              Rider
              • 2011
              • 279

              PAOLO dodaj Ravenola 0W40
              Audi 1.8T AVJ

              Silnik smaruje
              Ravenol SSL

              Komentarz

              • Sebastian_M26
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1823
                • Superb II (3T4)

                Ja bym nie polecił zwykłemu użytkownikowi oleju z bazą estrową typu Pro S i/lub 300V, który chce użytkować całorocznie z 15tyś km, krótkimi trasami, dużym rozcieńczeniem paliwem i kwaśną wodą. Sportowa seria Millersa wytrzyma dużo dłużej, bo tam mimo reklam, nie ma nawet grama bazy estrowej.
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                  1,5% dodatkami
                  chyba Sulfated Ash ale to nie "dodatki przecież"
                  Dla nowych formulacji olejów wprowadzono określenie „Low/Mid/Full SAPS” – oznaczające poziom popiołu siarczonego (SA), fosforu (P) i siarki (S). Poziom ograniczeń zależy od klasy jakości ACEA: dla samochodów osobowych ACEA C2/C3 - SA< 0, 8%; ACEA C1/C4 – SA < 0,5%.
                  Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (=<0,2%).
                  Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,8%), fosforu (0,07 - 0,09%) i siarki (=<0,3%).
                  Full SAPS - brak ograniczeń odnośnie zawartości popiołu siarczanowego, fosforu i siarki.
                  Zwykle charakteryzuje się ACEA C1/C4 niskim SAPS, lub ACEA C2/C3 Mid SAPS (takich jak 504.00/507.00)

                  [ Dodano: Sro 02 Paź, 13 21:04 ]
                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                  Ja bym nie polecił zwykłemu użytkownikowi oleju z bazą estrową typu Pro S i/lub 300V, który chce użytkować całorocznie z 15tyś km, krótkimi trasami, dużym rozcieńczeniem paliwem i kwaśną wodą
                  ad: a gdzie jest to "polecenie" ? To jest porównanie oleju o bardzo dobrych parametrach i SAE 5W30 vs oleje z SAE 0W40.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    504.00 to low saps, czyli brak składników krytycznych odpowiadających za długowieczność silnika.
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • REXAX
                      Rider
                      • 2013
                      • 453

                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      Zestawienie produktów z SAE 0W40
                      (ew uwagi mile widziane - skorygujemy parametry)
                      - jeżeli można to chyba Millersa można uaktualnić - http://www.millersoils.co.uk/automot...990&sector=Car :wink: z w/w 0w40 jedynie używam Neste i wyjątkowo przypadł mi do gustu,obecna już trzecia wymiana została wzbogacona dodatkiem AR9200 - niestety ale nie odczułem żadnej różnicy w pracy silnika pomiędzy samym Neste a Neste z tym dodatkiem - a słuchałem uważnie niczym "świnia grzmotu" :wink:

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                        A gdzie X-lite z 11,2TBN, 1,5% dodatkami i 171 indeksem przy 0W-30?
                        mialem. silnik glosniejszy niemniej zimą spelnial swoja role. latem tez sie nie piescilem. zr9bie ranking jak nabede jeszcze fuchs syn 0w30.

                        Komentarz

                        • Sebastian_M26
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1823
                          • Superb II (3T4)

                          Zamieszczone przez pedros
                          Zamieszczone przez Sebastian_M26
                          A gdzie X-lite z 11,2TBN, 1,5% dodatkami i 171 indeksem przy 0W-30?
                          mialem. silnik glosniejszy
                          Miałeś starszą formułę, gdzie była niewielka ilość bazy estrowej. W "nowym" nie ma już niestety miłego metalicznego odgłosu i "klepnięcia" zaworu.
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                            Ja bym nie polecił zwykłemu użytkownikowi oleju z bazą estrową typu Pro S i/lub 300V, który chce użytkować całorocznie z 15tyś km, krótkimi trasami, dużym rozcieńczeniem paliwem i kwaśną wodą. Sportowa seria Millersa wytrzyma dużo dłużej, bo tam mimo reklam, nie ma nawet grama bazy estrowej.
                            zawsze cos za cos. estry szybciej ulegają zniszczeniu. po 2 latach juz taki olej jest zesmiedniety a w silniku ... coz idealny do patrolowania A2 lewym pasem.

                            dodam tylko że pro s 5w40 jest zupelnie inny nie czuc lekkosci w30 ale vanosy nie drą papy i łańcuch milczy. moze spróbuję zamienić potem na w30 dla porownania. Do skody nnatomiast w40. ale cos mi sie zdaje ze supersyna zalicze 0w30 predzej

                            [ Dodano: Sro 02 Paź, 13 21:46 ]
                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                            Zamieszczone przez pedros
                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                            A gdzie X-lite z 11,2TBN, 1,5% dodatkami i 171 indeksem przy 0W-30?
                            mialem. silnik glosniejszy
                            Miałeś starszą formułę, gdzie była niewielka ilość bazy estrowej. W "nowym" nie ma już niestety miłego metalicznego odgłosu i "klepnięcia" zaworu.
                            i te zmiany po cichu mnie irytuja.


                            ps. przez chwile miałem wizję tego wątku o olejach ... ze niedlugo skonczymy sie ekscytowac gotowcami i sami zaczniemy mieszać tak jak mieszanki kaw np 50 % silkolene 30 % neste i reszta lotosa traffic.

                            Komentarz

                            • KubaMpakiet
                              Rider
                              • 2011
                              • 279

                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                              Zamieszczone przez pedros
                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                              A gdzie X-lite z 11,2TBN, 1,5% dodatkami i 171 indeksem przy 0W-30?
                              mialem. silnik glosniejszy
                              Miałeś starszą formułę, gdzie była niewielka ilość bazy estrowej. W "nowym" nie ma już niestety miłego metalicznego odgłosu i "klepnięcia" zaworu.
                              To moze skosztujesz SSO dla porownania :P ma 10% estrow
                              Audi 1.8T AVJ

                              Silnik smaruje
                              Ravenol SSL

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                504.00 to low saps
                                specyfikacja OEM VW 504.00/507.00 nie wymaga technologicznie spełniania wymagań Low Saps a jedynie średniej zawartości SAPS czyli mid SAPS.
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • Tippo
                                  L&K
                                  • 2009
                                  • 1349
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  ad: a gdzie jest to "polecenie" ? To jest porównanie oleju o bardzo dobrych parametrach i SAE 5W30 vs oleje z SAE 0W40.
                                  Ok , ale ile wg ciebie pozyje taki olej w TSI ??

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    Zamieszczone przez Tippo
                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    ad: a gdzie jest to "polecenie" ? To jest porównanie oleju o bardzo dobrych parametrach i SAE 5W30 vs oleje z SAE 0W40.
                                    Ok , ale ile wg ciebie pozyje taki olej w TSI ??
                                    Zależy ile litrów dolejesz :P

                                    [ Dodano: Sro 02 Paź, 13 22:18 ]
                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                    Sportowa seria Millersa wytrzyma dużo dłużej, bo tam mimo reklam, nie ma nawet grama bazy estrowej.
                                    A cóż tam jest w/g Ciebie?
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • Tippo
                                      L&K
                                      • 2009
                                      • 1349
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                      Zamieszczone przez rOBERTO795
                                      Zależy ile litrów dolejesz :P
                                      ha ha ha
                                      Mnie aukrat wiecej jak 0,5-1 L miedzy wymianami nie potrzeba.

                                      Komentarz

                                      • Sebastian_M26
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1823
                                        • Superb II (3T4)

                                        A pewnie standardowo hc pao gtl z fosforem cynkiem wapnem magnezem i molibdenem
                                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                        Komentarz

                                        • rOBERTO795
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 3465
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                          Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                          A pewnie standardowo hc pao gtl z fosforem cynkiem wapnem magnezem i molibdenem
                                          Zadzwon do Millersa-napewno odpowiedzą a nie wypisuj informacji z ksiezyca. Możesz też zakupić taki olej i zrobic mu badanie :P.
                                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                          Komentarz

                                          • pedros
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1958
                                            • Volkswagen
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                            Zamieszczone przez pedros
                                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                            A gdzie X-lite z 11,2TBN, 1,5% dodatkami i 171 indeksem przy 0W-30?
                                            mialem. silnik glosniejszy
                                            Miałeś starszą formułę, gdzie była niewielka ilość bazy estrowej. W "nowym" nie ma już niestety miłego metalicznego odgłosu i "klepnięcia" zaworu.
                                            To moze skosztujesz SSO dla porownania :P ma 10% estrow
                                            dorzucam do listy. ale najpierw niskonsumowana miłość fuchs supersyn 0w30 8)

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              Ja tylko powiem że Blackstone po analizie 0W30 z Fuchs-a zrobił to ponownie ze względu ogromny pakiet dodatków jaki spostyka się bardzo bardzo zadko :-)
                                              Podobnie jest z 506.01 do pompowtrysków - idzie zima :-)
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              • micrusec
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 559

                                                Zamieszczone przez xof
                                                Ostatnio zmieniłem sam olej, po raz pierwszy w swoim CBZB. Wreszcie wiem jak stuka rozrząd - pierwsze odpalenie po wymianie to walka hydraulicznego napinacza łańcuca, ale mniejsza z tym.
                                                Zostawiłem na noc żeby ładnie ściekło, wlałem prawie całe 4 litry, zostało ok. 200-300 ml, gdy dawałem swój (ten sam) olej do ASO to oddawali mi w butelce od 500 do 700 ml, przy podobnym poziomie na bagnecie.
                                                Pewnie olej nie zdążył dobrze spłynąć ale też przelewali go do takiej metalowej "olejarki" a kto wie co i ile w niej było przed przelaniem .
                                                Dlatego jak już wlewacie olej za ponad 200 zł lepiej zróbcie to sami, w dodatku rozrząd nie dozna szoku termicznego i możecie sobie wyciągnąć dodatkowo te 20 ml spod filtra - jak ktoś ma przykręcany od góry
                                                Kolejna ciekawostka filtr do TSI w ASO kosztuje 50 zł (oznaczony MHL 712/91 dla niepoznaki), w zwykłym sklepie ten sam Mann HummeL 712/91 za 30 zł - też made in Germany.
                                                Jaką kolega zastosował oliwkę ?
                                                Z filtrem to nie nowość, na filtrze ORI oprócz kompletu znaczków rodziny VAG-a jest również oznaczenie MANN-FILTER przypadek :P

                                                Komentarz

                                                • Sebastian_M26
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1823
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                  A pewnie standardowo hc pao gtl z fosforem cynkiem wapnem magnezem i molibdenem
                                                  Zadzwon do Millersa-napewno odpowiedzą a nie wypisuj informacji z ksiezyca. Możesz też zakupić taki olej i zrobic mu badanie :P.
                                                  A co mi może producent powiedzieć o swoim oleju? Najlepsze informacje uzyskuje się u konkurencji lub byłych pracowników.
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz

                                                  • xof
                                                    Ambiente
                                                    • 2012
                                                    • 191

                                                    Zamieszczone przez micrusec
                                                    Jaką kolega zastosował oliwkę ?
                                                    Z filtrem to nie nowość, na filtrze ORI oprócz kompletu znaczków rodziny VAG-a jest również oznaczenie MANN-FILTER przypadek :P
                                                    U mnie był tylko skrót - MHL

                                                    Mobil1 ESP 5w30 lany od nowości, pod filtrem zero osadów, pod pokrywą zaworów tak samo, metaliczny połysk, rozrząd po 40 tys. km cichy a silnik ze słabszym łańcuchem, bo z początków produkcji.
                                                    Twierdzę, że to bardzo dobry olej, nie lubię się powtarzać i nie napiszę dlaczego, bo tu nie ma fanów Mobila, zresztą już o nim sporo pisałem.
                                                    Z kolejnych ciekawostek- ruscy zrobili analizy olejów Orlen Platinum MaxPower 0w-30 i 0w40. O ile 0w30 ma ma mocny pakiet dodatków i ruska analiza pokrywa się z PDS podawanym przez producenta to 0w40 wygląda blado. Jak ktoś lubi rzadziznę to może śmiało lać tego 0w30 rodzimej produkcji.
                                                    Do poczytania tutaj:


                                                    Czytam te wszystkie posty i przypominają mi się dyskusje piwoszy, którzy nawet nie spojrzą na sikacze typu Żywiec, Warka czy Tyskie a przecież olej silnikowy to nie piwo, Castrol i Mobil mają dobre oleje, np. 0w40 ACEA C3 Mid SAPS Castrola z temp. płynięcia -60, M1 ESP czy M1 0w40 full SAPS.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...