Jaką kolega zastosował oliwkę ?
Z filtrem to nie nowość, na filtrze ORI oprócz kompletu znaczków rodziny VAG-a jest również oznaczenie MANN-FILTER przypadek :P
U mnie był tylko skrót - MHL
Mobil1 ESP 5w30 lany od nowości, pod filtrem zero osadów, pod pokrywą zaworów tak samo, metaliczny połysk, rozrząd po 40 tys. km cichy a silnik ze słabszym łańcuchem, bo z początków produkcji.
Twierdzę, że to bardzo dobry olej, nie lubię się powtarzać i nie napiszę dlaczego, bo tu nie ma fanów Mobila, zresztą już o nim sporo pisałem.
Z kolejnych ciekawostek- ruscy zrobili analizy olejów Orlen Platinum MaxPower 0w-30 i 0w40. O ile 0w30 ma ma mocny pakiet dodatków i ruska analiza pokrywa się z PDS podawanym przez producenta to 0w40 wygląda blado. Jak ktoś lubi rzadziznę to może śmiało lać tego 0w30 rodzimej produkcji.
Do poczytania tutaj:
Czytam te wszystkie posty i przypominają mi się dyskusje piwoszy, którzy nawet nie spojrzą na sikacze typu Żywiec, Warka czy Tyskie a przecież olej silnikowy to nie piwo, Castrol i Mobil mają dobre oleje, np. 0w40 ACEA C3 Mid SAPS Castrola z temp. płynięcia -60, M1 ESP czy M1 0w40 full SAPS.
hello...... ja kupe czasu na mobil 1 gonilem ale wtedy byly jeszcze syntetyczne.
dzisiaj niestety to sa standardowe produkty z wysokim tbn. naturalnie pisze o polskich olejach mobil 1.
co do piwa. analogia jak najbardziej trafiona. czolow gracze bazuja na marce a produkty to typowa koncernowka czyli bez wartości i nawet smaku ktory nie przpomina piwa lecz koncentrat piwny.
ps. kazdy 0w40 moim zdaniem jest sztucznie rasowany. po malym interwale i tak mu pewnie blizej bedzie do 5w30 a i polimery od w40 pozostawia przypalone osady.
Jeśli mowa o tym Castrolu 0W-40, to ma -50.
Druga sprawa, jak to jest, że to olej ze specyfikacją ACEA C2, C3 z popiołami na poziomie 1,12%?
O tym:
http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/109DA87CC0FD80F0802579AA00507D40/$File/BPXE-8RPFAK.pdf
ACEA C2/C3 może mieć do 1,18% SAPS, C1 do 0,75%, więc właśnie tak to jest.
A, że ten starszy 0w40 i nowszy nie spełniają norm 504/507 to pewnie przez zbyt wysokie poziomy SAPS - VAG testuje je na żywca, mierzy ciśnienia w układzie wydechowym i tym samym stopień zapychania DPF, do starszej benzyny można je sobie wlać śmiało.
Witam Pany tak czytam o tych olejach i w sumie dalej jestem zielony jak liść na wiosne :P ,szukam oleju do 2.0TFSI (kod BWE). Póki co to wytypowałem te oliwy:5W30,Millers XF 0W40,Motul X-lite 0W30,Motul X-MAX 0W40,i teraz prośba do znawców tematu o opinie podanie parametrów,i inne może lepsze propozycje niż to co podałem.
Pozdrawiam
O tym:
http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/109DA87CC0FD80F0802579AA00507D40/$File/BPXE-8RPFAK.pdf
ACEA C2/C3 może mieć do 1,18% SAPS, C1 do 0,75%, więc właśnie tak to jest.
A, że ten starszy 0w40 i nowszy nie spełniają norm 504/507 to pewnie przez zbyt wysokie poziomy SAPS - VAG testuje je na żywca, mierzy ciśnienia w układzie wydechowym i tym samym stopień zapychania DPF, do starszej benzyny można je sobie wlać śmiało.
Faktycznie, nie zauważyłem nowszej karty. Inna sprawa, że ten nowszy ma już popioły na poziomie 0,7%, więc to już mid-SAPS. Norma BMW LL04, chyba jest mniej restrykcyjna niż 504/507, a przecież oleje te również stosuje się do DPF. Najczęściej oleje mid-SAPS z normami VW 502/505/505.01 lub 504/507 spełniają również normę BMW LL-04.
O1 2.0 8V, dlaczego bierze mi więcej oleju mobil 1 5w50 niż brał lotos synthetic plus 5W40??
Tego lotosa brał jakby z biegiem czasu coraz mniej, na końcu wychodziło 1litr na 5kkm, myślałem że jak zaleje 5W50 to jeszcze bardziej zmniejszę zużycie, a tu na razie wychodzi że będzie wyższe i to dużo bo po 1 tysiącu jest pół skali na bagnecie...?
Zalać mu 5w30? wycieków brak, delikatnie poci się pokrywa zaworów, ale te 5w30 to chyba trochę za "cienki" do tego silnika?
na pewno nie omieszkam spróbować tego max power, lubię rodzimą produkcję,
rozumiem że po 10tys u Ciebie ten mobil stracił parametry itd, ale u mnie po 1 tysiącu?
Ja tylko powiem że Blackstone po analizie 0W30 z Fuchs-a zrobił to ponownie ze względu ogromny pakiet dodatków jaki spostyka się bardzo bardzo zadko
Wkleisz w końcu to badanie? Czy będziesz tylko o tym opowiadał? Że niby ktoś... gdzieś.... kiedyś.... można sobie pomyśleć :roll: czy takowe w ogóle miało miejsce :wink:
Zamieszczone przez mariush19
O1 2.0 8V, dlaczego bierze mi więcej oleju mobil 1 5w50 niż brał lotos synthetic plus 5W40??
mariush19, a spróbuj sobie do tego 2.0 z Lotosem 5W40 albo Orlenem 0W40 zalać to koszt w sumie nie będzie duży, a może coś pomóc. U mnie po 10tys ubyło 100ml 8)
Wkleisz w końcu to badanie? Czy będziesz tylko o tym opowiadał? Że niby ktoś... gdzieś.... kiedyś.... można sobie pomyśleć :roll: czy takowe w ogóle miało miejsce :wink:
Wkleisz w końcu to badanie? Czy będziesz tylko o tym opowiadał? Że niby ktoś... gdzieś.... kiedyś.... można sobie pomyśleć czy takowe w ogóle miało miejsce
CCS przy -35
Wapnia dużo.... właśnie co Wapń robi ? sulfonian wapnia świetnie rozprawia sie z wodą ale to w smarach stałych - bo wg mojej skromnej wiedzy dużo wapnia chroni dopalacze katalityczne przed skutkami spalania fosforu, ktorego tez jest w sumie dużo
tutaj rekordzistą jest mxl 0w30 jesli chodzi o pakiet dodatków czytany z analizy
[ Dodano: Sob 05 Paź, 13 21:24 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Zamieszczone przez REXAX
jak widać nie jest to 8 cud świata
niom...
jeszcze nie spróbowałem a już mi obrzydzili :diabelski_usmiech
O1 2.0 8V, dlaczego bierze mi więcej oleju mobil 1 5w50 niż brał lotos synthetic plus 5W40??
Tego lotosa brał jakby z biegiem czasu coraz mniej, na końcu wychodziło 1litr na 5kkm, myślałem że jak zaleje 5W50 to jeszcze bardziej zmniejszę zużycie, a tu na razie wychodzi że będzie wyższe i to dużo bo po 1 tysiącu jest pół skali na bagnecie...?
Zalać mu 5w30? wycieków brak, delikatnie poci się pokrywa zaworów, ale te 5w30 to chyba trochę za "cienki" do tego silnika?
polecam dobrą płukankę.... u nas we flocie w akcie desperacji płukanka zamiast 15 min pracowała 30 minut kilkukrotnie przegazowując nawet powyżej 4000 obr/min. po tym brał olej równomiernie i mniej.
- neutralizuje kwaśne produkty spalania - wartość neutralizacji tych produktów obrazuje współczynnik TBN im wyższa zawartość wapnia i magnezu tym lepsze właściwości myjące i dyspergujące - tutaj takie coś wygrzebałem:
Liczba zasadowa (TBN).
Zawartość popiołu siarczanowego
Jedną z najważniejszych funkcji oleju w silniku oprócz smarowania jest jego zdolność do utrzymywania silnika w czystości oraz zdolność do neutralizacji kwaśnych produktów spalania, mogących przedostawać się do oleju.
Cechy te nadają olejowi dodatki dyspergująco-myjące. Ilość dodawanych środków dyspergująco-myjących jest uzależniona od klasy jakości oleju, który pragniemy otrzymać. Im wyższa klasa jakościowa oleju, tym więcej dodatków tego typu.
Miarą zawartości dodatków dyspergująco-myjących jest liczba zasadowa (powszechnie stosowany jest skrót TBN). Liczba zasadowa wyrażana jest w mg KOH/g. TBN mówi nam również o zdolnościach neutralizacyjnych oleju.
Przyjmuje się następującą zasadę:
im większa zawartość siarki w stosowanym paliwie, tym stosowany olej winien mieć wyższą TBN.
Oleje silnikowe świeże posiadają TBN w granicach
2,5 mg KOH/g do 15.0 mg KOH/g.
W miarę eksploatacji oleju następuje naturalne zużywanie dodatków myjąco-dyspergujących. Konsekwencją tego jest spadek TBN-u. Gdy TBN spadnie poniżej określonej granicy, należy olej wymienić. Zawartość dodatków myjąco-dyspergujących w sposób pośredni jest kontrolowana poprzez oznaczenie tzw. popiołu siarczanowego. Oznaczona jest w ten sposób zawartość metali (wapń, magnez, cynk) wprowadzanych do oleju w postaci dodatków uszlachetniających. Oznaczenie to jest typowe dla oleju świeżego.
W oleju już eksploatowanym występuje znacznie więcej metali i pierwiastków pochodzących ze źródeł innych niż dodatki. Poglądowy wykaz pierwiastków możliwych do wykrycia w olejach smarowych, zarówno świeżych, jak i przepracowanych.
Nie no spoko, oliwa OK, ale jeśli ktoś mówi że ma analize z lab w prost z nieba, to warto by ją zobaczyć :wink:
wiem jaja sobie robię
ps. zajmowałem się kiedyś spektroskopią... do póki nie zobaczę widma a nie suche cyfry to g. można powiedzieć zwłaszcza w dobie zastępowania fosforu :diabelski_usmiech
daje to poszlaki a widmo RULEZ.
[ Dodano: Sob 05 Paź, 13 21:52 ]
Zamieszczone przez REXAX
Zamieszczone przez pedros
Wapnia dużo.... właśnie co Wapń robi
- neutralizuje kwaśne produkty spalania - wartość neutralizacji tych produktów obrazuje współczynnik TBN im wyższa zawartość wapnia i magnezu tym lepsze właściwości myjące i dyspergujące
teraz kumam. czyli już przeze mnie wspomniany sulfonian wapnia oprócz water killing zabezpiecza rezerwę alkaliczną.
zawsze intuicyjnie wybierałem oleje z wysokim TBN :szeroki_usmiech
Jak mniemam to TBN głównie powinien determinować interwał wymiany..... to z oliwą co ma TBN <6 ? i jest to Longlife?
Czy to nie jest strzał w psychologiczną paszcze przez producentów aut?
Czy to nie jest strzał w psychologiczną paszcze przez producentów aut?
Jak nie jak tak :szeroki_usmiech Fura szybciej zdechnie, korba wyjdzie bokiem, łańcuch i napinacz będzie rzęził, itd.
A imperialistyczni kapitaliści w swoich koncernach chlejąc whisky i popalając cygara będą zacierać lepkie na kasę rączki :terefere
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Czy to nie jest strzał w psychologiczną paszcze przez producentów aut?
Jak nie jak tak :szeroki_usmiech Fura szybciej zdechnie, korba wyjdzie bokiem, łańcuch i napinacz będzie rzęził, itd.
A imperialistyczni kapitaliści w swoich koncernach chlejąc whisky i popalając cygara będą zacierać lepkie na kasę rączki :terefere
dlatego globalistycznym zapędom i cwanym "eko" normom pokazujemy middle finger - lejąc dobre oleje.
niech na cygara grubasów pracują indolenci motoryzacyjni a nie My- hobby obowiązuje :diabelski_usmiech
PS. estry spisują się znakomicie. oby przez cały interwał
Komentarz