Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dimpas
    Drive
    • 2013
    • 56
    • Octavia III combi (5E5)
    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

    Zamieszczone przez xof
    ... np. 0w40 ACEA C3 Mid SAPS Castrola z temp. płynięcia -60...
    Jeśli mowa o tym Castrolu 0W-40, to ma -50.
    Druga sprawa, jak to jest, że to olej ze specyfikacją ACEA C2, C3 z popiołami na poziomie 1,12%?

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      Zamieszczone przez xof
      Zamieszczone przez micrusec
      Jaką kolega zastosował oliwkę ?
      Z filtrem to nie nowość, na filtrze ORI oprócz kompletu znaczków rodziny VAG-a jest również oznaczenie MANN-FILTER przypadek :P
      U mnie był tylko skrót - MHL

      Mobil1 ESP 5w30 lany od nowości, pod filtrem zero osadów, pod pokrywą zaworów tak samo, metaliczny połysk, rozrząd po 40 tys. km cichy a silnik ze słabszym łańcuchem, bo z początków produkcji.
      Twierdzę, że to bardzo dobry olej, nie lubię się powtarzać i nie napiszę dlaczego, bo tu nie ma fanów Mobila, zresztą już o nim sporo pisałem.
      Z kolejnych ciekawostek- ruscy zrobili analizy olejów Orlen Platinum MaxPower 0w-30 i 0w40. O ile 0w30 ma ma mocny pakiet dodatków i ruska analiza pokrywa się z PDS podawanym przez producenta to 0w40 wygląda blado. Jak ktoś lubi rzadziznę to może śmiało lać tego 0w30 rodzimej produkcji.
      Do poczytania tutaj:


      Czytam te wszystkie posty i przypominają mi się dyskusje piwoszy, którzy nawet nie spojrzą na sikacze typu Żywiec, Warka czy Tyskie a przecież olej silnikowy to nie piwo, Castrol i Mobil mają dobre oleje, np. 0w40 ACEA C3 Mid SAPS Castrola z temp. płynięcia -60, M1 ESP czy M1 0w40 full SAPS.


      hello...... ja kupe czasu na mobil 1 gonilem ale wtedy byly jeszcze syntetyczne.
      dzisiaj niestety to sa standardowe produkty z wysokim tbn. naturalnie pisze o polskich olejach mobil 1.

      co do piwa. analogia jak najbardziej trafiona. czolow gracze bazuja na marce a produkty to typowa koncernowka czyli bez wartości i nawet smaku ktory nie przpomina piwa lecz koncentrat piwny.


      ps. kazdy 0w40 moim zdaniem jest sztucznie rasowany. po malym interwale i tak mu pewnie blizej bedzie do 5w30 a i polimery od w40 pozostawia przypalone osady.

      Komentarz

      • KubaMpakiet
        Rider
        • 2011
        • 279

        Znalazlem na pokrewnym forum
        Audi 1.8T AVJ

        Silnik smaruje
        Ravenol SSL

        Komentarz

        • xof
          Ambiente
          • 2012
          • 191

          Zamieszczone przez dimpas
          Jeśli mowa o tym Castrolu 0W-40, to ma -50.
          Druga sprawa, jak to jest, że to olej ze specyfikacją ACEA C2, C3 z popiołami na poziomie 1,12%?
          O tym:
          http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/109DA87CC0FD80F0802579AA00507D40/$File/BPXE-8RPFAK.pdf

          ACEA C2/C3 może mieć do 1,18% SAPS, C1 do 0,75%, więc właśnie tak to jest.
          A, że ten starszy 0w40 i nowszy nie spełniają norm 504/507 to pewnie przez zbyt wysokie poziomy SAPS - VAG testuje je na żywca, mierzy ciśnienia w układzie wydechowym i tym samym stopień zapychania DPF, do starszej benzyny można je sobie wlać śmiało.

          Komentarz

          • Hołowczyc20
            Drive
            • 2013
            • 67

            Witam Pany tak czytam o tych olejach i w sumie dalej jestem zielony jak liść na wiosne :P ,szukam oleju do 2.0TFSI (kod BWE). Póki co to wytypowałem te oliwy:5W30,Millers XF 0W40,Motul X-lite 0W30,Motul X-MAX 0W40,i teraz prośba do znawców tematu o opinie podanie parametrów,i inne może lepsze propozycje niż to co podałem.
            Pozdrawiam

            Komentarz

            • dimpas
              Drive
              • 2013
              • 56
              • Octavia III combi (5E5)
              • CJSB 1.8 TSI 180 KM

              Zamieszczone przez xof

              O tym:
              http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/109DA87CC0FD80F0802579AA00507D40/$File/BPXE-8RPFAK.pdf

              ACEA C2/C3 może mieć do 1,18% SAPS, C1 do 0,75%, więc właśnie tak to jest.
              A, że ten starszy 0w40 i nowszy nie spełniają norm 504/507 to pewnie przez zbyt wysokie poziomy SAPS - VAG testuje je na żywca, mierzy ciśnienia w układzie wydechowym i tym samym stopień zapychania DPF, do starszej benzyny można je sobie wlać śmiało.
              Faktycznie, nie zauważyłem nowszej karty. Inna sprawa, że ten nowszy ma już popioły na poziomie 0,7%, więc to już mid-SAPS. Norma BMW LL04, chyba jest mniej restrykcyjna niż 504/507, a przecież oleje te również stosuje się do DPF. Najczęściej oleje mid-SAPS z normami VW 502/505/505.01 lub 504/507 spełniają również normę BMW LL-04.

              Komentarz

              • Pidziek
                RS
                • 2011
                • 1845

                Zamieszczone przez xof
                ACEA C2/C3 może mieć do 1,18% SAPS, C1 do 0,75%, więc właśnie tak to jest.
                Oby na pewno ?

                Czy zawartość popiołów w C2, C3 nie jest max. 0.8% ?

                Podawanie jednocześnie C2 i C3 jest takie sobie bo to dwie normy jedna obejmuje oleje lekkobieżne druga te o HTHS powyżej 3.5 :|
                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                http://www.zmienolej.pl/
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez xof
                  ACEA C2/C3 może mieć do 1,18% SAPS, C1 do 0,75%, więc właśnie tak to jest.
                  :roll:
                  Zamieszczone przez Pidziek
                  Oby na pewno ?
                  --->
                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  ACEA: dla samochodów osobowych ACEA C2/C3 - SA< 0, 8%; ACEA C1/C4 – SA < 0,5%
                  raczej "tak to jest"
                  Zamieszczone przez Pidziek
                  Czy zawartość popiołów w C2, C3 nie jest max. 0.8
                  dokładnie.

                  [ Dodano: Pią 04 Paź, 13 09:30 ]
                  Zamieszczone przez Hołowczyc20
                  o opinie podanie parametrów
                  były...wystarczy wątek poczytać :P
                  Załączone pliki
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • mariush19
                    Rider
                    • 2009
                    • 634
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    O1 2.0 8V, dlaczego bierze mi więcej oleju mobil 1 5w50 niż brał lotos synthetic plus 5W40??
                    Tego lotosa brał jakby z biegiem czasu coraz mniej, na końcu wychodziło 1litr na 5kkm, myślałem że jak zaleje 5W50 to jeszcze bardziej zmniejszę zużycie, a tu na razie wychodzi że będzie wyższe i to dużo bo po 1 tysiącu jest pół skali na bagnecie...?

                    Zalać mu 5w30? wycieków brak, delikatnie poci się pokrywa zaworów, ale te 5w30 to chyba trochę za "cienki" do tego silnika?

                    Komentarz

                    • filip_auto
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 164

                      Ja mogę Ci polecić z naszego rodzimego rynku platinum max power 0w40 u dystrybutora ze szczecina dostaniesz w dobrej cenie.

                      U mnie silnik 1.6 na 15 tysięcy dolałem z 300 gram przebieg 90 000

                      Raz miałem wlanego mobila 5w50 do 10 tysięcu trzymał stan po do 15 wciągnoł litr.

                      Komentarz

                      • mariush19
                        Rider
                        • 2009
                        • 634
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        na pewno nie omieszkam spróbować tego max power, lubię rodzimą produkcję,
                        rozumiem że po 10tys u Ciebie ten mobil stracił parametry itd, ale u mnie po 1 tysiącu?

                        Komentarz

                        • leonn
                          RS
                          • 2011
                          • 2726
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Zamieszczone przez Pidziek
                          Ja tylko powiem że Blackstone po analizie 0W30 z Fuchs-a zrobił to ponownie ze względu ogromny pakiet dodatków jaki spostyka się bardzo bardzo zadko
                          Wkleisz w końcu to badanie? Czy będziesz tylko o tym opowiadał? Że niby ktoś... gdzieś.... kiedyś.... można sobie pomyśleć :roll: czy takowe w ogóle miało miejsce :wink:





                          Zamieszczone przez mariush19
                          O1 2.0 8V, dlaczego bierze mi więcej oleju mobil 1 5w50 niż brał lotos synthetic plus 5W40??
                          mariush19, a spróbuj sobie do tego 2.0 z Lotosem 5W40 albo Orlenem 0W40 zalać to koszt w sumie nie będzie duży, a może coś pomóc. U mnie po 10tys ubyło 100ml 8)

                          Komentarz

                          • Kojiro
                            Classic
                            • 2012
                            • 16

                            Zamieszczone przez leonn
                            Wkleisz w końcu to badanie? Czy będziesz tylko o tym opowiadał? Że niby ktoś... gdzieś.... kiedyś.... można sobie pomyśleć :roll: czy takowe w ogóle miało miejsce :wink:
                            Troszeczkę własnej inicjatywy...
                            Od 'ruskich' - http://www.oil-club.ru/forum/topic/3...0w-30-svezhee/
                            Resztę znajdziesz na google.

                            Komentarz

                            • REXAX
                              Rider
                              • 2013
                              • 453

                              Zamieszczone przez leonn
                              Wkleisz w końcu to badanie? Czy będziesz tylko o tym opowiadał? Że niby ktoś... gdzieś.... kiedyś.... można sobie pomyśleć czy takowe w ogóle miało miejsce

                              Tutaj jest analiza świeżego - http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=10970 - nie wiem skąd taki spust nad pakietem dodatków :wink:
                              dla porównania X-LITE 0W30 - http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=12480
                              albo VALVOLINE MXL 0W30 - http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=10938

                              jak widać nie jest to 8 cud świata :diabelski_usmiech

                              Komentarz

                              • leonn
                                RS
                                • 2011
                                • 2726
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez Kojiro
                                Troszeczkę własnej inicjatywy...
                                A kojarzysz może ---->
                                Zamieszczone przez Pidziek
                                Ja tylko powiem że Blackstone po analizie 0W30 z Fuchs-a
                                A nie od ruskich?





                                Zamieszczone przez REXAX
                                jak widać nie jest to 8 cud świata :diabelski_usmiech
                                Chciałbym tą super analizę z Blackstone zobaczyć :wink:

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez REXAX
                                  jak widać nie jest to 8 cud świata
                                  niom...
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • pedros
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1958
                                    • Volkswagen
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    Zamieszczone przez REXAX

                                    CCS przy -35
                                    Wapnia dużo.... właśnie co Wapń robi ? sulfonian wapnia świetnie rozprawia sie z wodą ale to w smarach stałych - bo wg mojej skromnej wiedzy dużo wapnia chroni dopalacze katalityczne przed skutkami spalania fosforu, ktorego tez jest w sumie dużo

                                    tutaj rekordzistą jest mxl 0w30 jesli chodzi o pakiet dodatków czytany z analizy

                                    [ Dodano: Sob 05 Paź, 13 21:24 ]
                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    Zamieszczone przez REXAX
                                    jak widać nie jest to 8 cud świata
                                    niom...
                                    jeszcze nie spróbowałem a już mi obrzydzili :diabelski_usmiech

                                    Komentarz

                                    • leonn
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2726
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez pedros
                                      jeszcze nie spróbowałem a już mi obrzydzili
                                      Nie no spoko, oliwa OK, ale jeśli ktoś mówi że ma analize z lab w prost z nieba, to warto by ją zobaczyć :wink:

                                      Komentarz

                                      • pedros
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1958
                                        • Volkswagen
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        Zamieszczone przez mariush19
                                        O1 2.0 8V, dlaczego bierze mi więcej oleju mobil 1 5w50 niż brał lotos synthetic plus 5W40??
                                        Tego lotosa brał jakby z biegiem czasu coraz mniej, na końcu wychodziło 1litr na 5kkm, myślałem że jak zaleje 5W50 to jeszcze bardziej zmniejszę zużycie, a tu na razie wychodzi że będzie wyższe i to dużo bo po 1 tysiącu jest pół skali na bagnecie...?

                                        Zalać mu 5w30? wycieków brak, delikatnie poci się pokrywa zaworów, ale te 5w30 to chyba trochę za "cienki" do tego silnika?
                                        polecam dobrą płukankę.... u nas we flocie w akcie desperacji płukanka zamiast 15 min pracowała 30 minut kilkukrotnie przegazowując nawet powyżej 4000 obr/min. po tym brał olej równomiernie i mniej.

                                        Za ubytek odpowiedzialny jest tez parametr NOACK.

                                        Komentarz

                                        • REXAX
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 453

                                          Zamieszczone przez pedros
                                          Wapnia dużo.... właśnie co Wapń robi
                                          - neutralizuje kwaśne produkty spalania - wartość neutralizacji tych produktów obrazuje współczynnik TBN im wyższa zawartość wapnia i magnezu tym lepsze właściwości myjące i dyspergujące - tutaj takie coś wygrzebałem:

                                          Liczba zasadowa (TBN).

                                          Zawartość popiołu siarczanowego

                                          Jedną z najważniejszych funkcji oleju w silniku oprócz smarowania jest jego zdolność do utrzymywania silnika w czystości oraz zdolność do neutralizacji kwaśnych produktów spalania, mogących przedostawać się do oleju.
                                          Cechy te nadają olejowi dodatki dyspergująco-myjące. Ilość dodawanych środków dyspergująco-myjących jest uzależniona od klasy jakości oleju, który pragniemy otrzymać. Im wyższa klasa jakościowa oleju, tym więcej dodatków tego typu.
                                          Miarą zawartości dodatków dyspergująco-myjących jest liczba zasadowa (powszechnie stosowany jest skrót TBN). Liczba zasadowa wyrażana jest w mg KOH/g. TBN mówi nam również o zdolnościach neutralizacyjnych oleju.
                                          Przyjmuje się następującą zasadę:

                                          im większa zawartość siarki w stosowanym paliwie, tym stosowany olej winien mieć wyższą TBN.
                                          Oleje silnikowe świeże posiadają TBN w granicach

                                          2,5 mg KOH/g do 15.0 mg KOH/g.

                                          W miarę eksploatacji oleju następuje naturalne zużywanie dodatków myjąco-dyspergujących. Konsekwencją tego jest spadek TBN-u. Gdy TBN spadnie poniżej określonej granicy, należy olej wymienić. Zawartość dodatków myjąco-dyspergujących w sposób pośredni jest kontrolowana poprzez oznaczenie tzw. popiołu siarczanowego. Oznaczona jest w ten sposób zawartość metali (wapń, magnez, cynk) wprowadzanych do oleju w postaci dodatków uszlachetniających. Oznaczenie to jest typowe dla oleju świeżego.
                                          W oleju już eksploatowanym występuje znacznie więcej metali i pierwiastków pochodzących ze źródeł innych niż dodatki. Poglądowy wykaz pierwiastków możliwych do wykrycia w olejach smarowych, zarówno świeżych, jak i przepracowanych.

                                          a gdzie tam obrzydzili - chodziło o wskazanie że oprócz Fuchsa są jeszcze inni :wink:
                                          patrząc na parametry i skład a szczególnie cenę wolałbym ten - http://galonoleje.pl/sklep/190-motul...e-0w30-5l.html :wink:

                                          Komentarz

                                          • pedros
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1958
                                            • Volkswagen
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            Zamieszczone przez leonn
                                            Zamieszczone przez pedros
                                            jeszcze nie spróbowałem a już mi obrzydzili
                                            Nie no spoko, oliwa OK, ale jeśli ktoś mówi że ma analize z lab w prost z nieba, to warto by ją zobaczyć :wink:
                                            wiem jaja sobie robię

                                            ps. zajmowałem się kiedyś spektroskopią... do póki nie zobaczę widma a nie suche cyfry to g. można powiedzieć zwłaszcza w dobie zastępowania fosforu :diabelski_usmiech

                                            daje to poszlaki a widmo RULEZ.

                                            [ Dodano: Sob 05 Paź, 13 21:52 ]
                                            Zamieszczone przez REXAX
                                            Zamieszczone przez pedros
                                            Wapnia dużo.... właśnie co Wapń robi
                                            - neutralizuje kwaśne produkty spalania - wartość neutralizacji tych produktów obrazuje współczynnik TBN im wyższa zawartość wapnia i magnezu tym lepsze właściwości myjące i dyspergujące


                                            teraz kumam. czyli już przeze mnie wspomniany sulfonian wapnia oprócz water killing zabezpiecza rezerwę alkaliczną.

                                            zawsze intuicyjnie wybierałem oleje z wysokim TBN :szeroki_usmiech

                                            Jak mniemam to TBN głównie powinien determinować interwał wymiany..... to z oliwą co ma TBN <6 ? i jest to Longlife?
                                            Czy to nie jest strzał w psychologiczną paszcze przez producentów aut?

                                            [ Dodano: Sob 05 Paź, 13 22:03 ]
                                            Zamieszczone przez REXAX
                                            patrząc na parametry i skład a szczególnie cenę wolałbym ten - http://galonoleje.pl/sklep/190-motul...e-0w30-5l.html :wink:
                                            miałem. ładnie staniał. silnik głośny był na tym ale bardzo pozytywną opinię miał u mnie.

                                            teraz innym się ekscytuję :szeroki_usmiech

                                            Komentarz

                                            • endryu
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3773
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Czy to nie jest strzał w psychologiczną paszcze przez producentów aut?
                                              Jak nie jak tak :szeroki_usmiech Fura szybciej zdechnie, korba wyjdzie bokiem, łańcuch i napinacz będzie rzęził, itd.
                                              A imperialistyczni kapitaliści w swoich koncernach chlejąc whisky i popalając cygara będą zacierać lepkie na kasę rączki :terefere
                                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                              =================================================

                                              Komentarz

                                              • pedros
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1958
                                                • Volkswagen
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                Zamieszczone przez endryu
                                                Czy to nie jest strzał w psychologiczną paszcze przez producentów aut?
                                                Jak nie jak tak :szeroki_usmiech Fura szybciej zdechnie, korba wyjdzie bokiem, łańcuch i napinacz będzie rzęził, itd.
                                                A imperialistyczni kapitaliści w swoich koncernach chlejąc whisky i popalając cygara będą zacierać lepkie na kasę rączki :terefere
                                                dlatego globalistycznym zapędom i cwanym "eko" normom pokazujemy middle finger - lejąc dobre oleje.

                                                niech na cygara grubasów pracują indolenci motoryzacyjni a nie My- hobby obowiązuje :diabelski_usmiech


                                                PS. estry spisują się znakomicie. oby przez cały interwał

                                                Komentarz

                                                • Kojiro
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 16

                                                  Zamieszczone przez leonn
                                                  Chciałbym tą super analizę z Blackstone zobaczyć :wink:
                                                  Trochę inicjatywy x2
                                                  Załączone pliki

                                                  Komentarz

                                                  • Sebastian_M26
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 1823
                                                    • Superb II (3T4)

                                                    Zawartość cynku/fosforu/molibdenu w różnych olejach https://docs.google.com/file/d/0B46I...it?usp=sharing

                                                    zawartość wapnia/magnezu https://docs.google.com/file/d/0B46I...it?usp=sharing

                                                    TBN https://docs.google.com/file/d/0B46I...it?usp=sharing

                                                    silicon https://docs.google.com/file/d/0B46I...it?usp=sharing

                                                    boron https://docs.google.com/file/d/0B46I...it?usp=sharing

                                                    Dodam tylko, że oleje bez dopiski -RU są z rynku amerykańskiego, gdzie Mobil i Castrol to zupełnie inne oleje niż u nas.
                                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...