Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leonn
    RS
    • 2011
    • 2726
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez crom.de
    Zamieszczone przez leonn
    zobaczysz czy coś pomoże.
    Byle nie zaszkodziła :diabelski_usmiech po takim przebiegu nie wiadomo czy skutek nie będzie odwrotny ;-) Tego się najbardziej boję. A ostry syf jest pewny, sama przepustnica była zawalona jak pieron. Myślałem też nad czyszczeniem układu wtryskowego, ale szkoda zachodu. Prędzej będzie inne auto.
    Po jakim przebiegu ma za szkodzić?
    Po 117tys/km?
    Nie no bez jaj, co Ci ma zaszkodzić?
    Płukanka? :roll:

    Ja robie płukanki w silniku który ma 253tys przebiegu i jakoś auto jeździ bez problemu :wink:

    Skoro już wiesz że poprzedni właściciel tylko jeździł, a nie dbał o auto, to masz wiele dobrych produktów żeby bez ingeręcji mechanicznej poprawić kondycję silnika


    :wink:

    Motoröl, Additive und Autopflege: Mit über 4000 Artikeln für jedes Fahrzeug auf der Welt die richtigen Produkte.

    Motoröl, Additive und Autopflege: Mit über 4000 Artikeln für jedes Fahrzeug auf der Welt die richtigen Produkte.




    Tak że przemyśl sprawę. Na pewno nie zaszkodzą.

    Komentarz

    • crom.de
      RS
      • 2012
      • 1545
      • Superb II (3T4)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      Zamieszczone przez leonn
      Po jakim przebiegu ma za szkodzić?
      Po 117tys/km?
      131 ;-) wiem, to żadna wielka różnica.
      Zamieszczone przez leonn
      Skoro już wiesz że poprzedni właściciel tylko jeździł, a nie dbał o auto
      Robił tak jak każe producent. Niestety producenci dziś okrutnie się mylą tak jak Renault ze swoimi 30tkm dla 1.9DCI. Tudzież raczej perfidnie szukają kasy za drogie naprawy wynikające... ze stosowania się do ich zaleceń.

      Te preparaty oglądałem już wcześniej przy okazji oleju, pytanie brzmi czy masz jakieś doświadczenia pod względem ich skuteczności?
      - Superb
      - Panda 1.2

      Komentarz

      • leonn
        RS
        • 2011
        • 2726
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez crom.de
        Zamieszczone przez leonn
        Skoro już wiesz że poprzedni właściciel tylko jeździł, a nie dbał o auto
        Robił tak jak każe producent.
        Niestety większość ludzi tak robi niestety :cry:


        Zamieszczone przez crom.de
        Te preparaty oglądałem już wcześniej przy okazji oleju, pytanie brzmi czy masz jakieś doświadczenia pod względem ich skuteczności?
        Używałem tylko tych;






        Do tych olejów;

        Motoröl, Additive und Autopflege: Mit über 4000 Artikeln für jedes Fahrzeug auf der Welt die richtigen Produkte.

        Motoröl, Additive und Autopflege: Mit über 4000 Artikeln für jedes Fahrzeug auf der Welt die richtigen Produkte.


        Co do tych dodatków do paliwa i do czyszczenia wtrysków LM to sam tego jeszcze nie stosowałem, ale możesz sporo informacji znaleźć w necie i na youtube. Decyzja należy do Ciebie, poczytaj pooglądaj i zdecyduj sam czy warto, czy nie.

        Komentarz

        • REXAX
          Rider
          • 2013
          • 453

          Zamieszczone przez crom.de
          Zdradź jakiego, bo jestem mocno ciekaw. Jednak domniemam nie jest to żaden 1.6?
          - najzwyklejszy 1.2 16V Fire - osiągi identyczne jak 1.6BFQ no nie do setki się lepiej zbiera :wink:
          Sugerujesz się rozpiętością lepkości natomiast najważniejsza przy jeździe autostradowej jest lepkość w temperaturze roboczej która w przypadku Shell Helix Ultra 5w40 wynosi w 100 stopniach - 13.1 natomiast LM 0w40 ma 14 - więc jest ogromne prawdopodobieństwo że Shella będzie ubywało więcej,dodatkowo odparowalność Shella obecnie na bazie GTL C18-50 jest wyższa niż LM na bazie PAO i co najbardziej istotne to API "SN" rzeczonego Shella również nie jest z korzyścią ze względu na ograniczenie zawartości fosforu do 600-800ppm.Jestem pewny że olej sae 0w40 z normą SJ,SL,SM zdecydowanie sprawdzi się lepiej :wink:

          Komentarz

          • crom.de
            RS
            • 2012
            • 1545
            • Superb II (3T4)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Zamieszczone przez leonn
            Niestety większość ludzi tak robi niestety :cry:
            Kupując używane nie ma się zbytnio wyboru, inaczej można szukać auta do usr..ej śmierci.
            Zamieszczone przez leonn
            możesz sporo informacji znaleźć w necie i na youtube
            Wiesz jak to jest niektórzy piszą totalne bzdury albo są sponsorowani ;-) Więc dlatego pytam Ciebie. Płukankę chyba jednak zastosuje, muszę tylko zagadać w warsztacie.
            Zamieszczone przez REXAX
            - najzwyklejszy 1.2 16V Fire -
            To nie jest taki zwykły silnik. Do końca swoich dni będę mile wspominał Palio Weekend 1.2 73 Fire (chyba 8V) - pierwsze nowe auto w rodzinie które woziło nas niezawodnie ponad 9 lat i +100tyś km. O dolewkach oleju też nikt wtedy nie myślał czym z kolei Astra II 1.6 się nie mogła pochwalić. Było podobnie jak w BFQ.

            Zamieszczone przez REXAX
            więc jest ogromne prawdopodobieństwo że Shella będzie ubywało więcej
            Dzięki za porównanie i te wszystkie dane. Rozumie, że przejście z 5W40 na 0W40 nie będzie jakimś strzałem w stopę a raczej jedynie na korzyść (niższe zużycie, lepszy start na zimnym)? Na razie jednak będę musiał zużyć zapas ten co już mam. Jednak następna wymiana to będzie zmiana na 0W40, bo cena nie odbiega za dużo a jak mówicie ma swoje zalety.
            - Superb
            - Panda 1.2

            Komentarz

            • Ayu
              RS
              • 2009
              • 4154

              Pierwsze tysiąc km na Mobil 1 New Life 0W40 za mną. Start silnika rzekłbym aksamitny, silnik pracuje bardzo cicho i równo, w miarę szybko łapie temperaturę roboczą. W mieście przy dynamicznej jeździe bez problemu łapie 98 -100 stopni, w trasie przy wyprzedzaniach i większym obciążeniu od 94 do 102.

              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                Podsumowabie prawie 5000 km na Fuchs Titan Pro S 5W30:

                nadal fantastyczny.



































                a scislej:

                - zmienilo sie poranne odpalanie - zdecydowanie szybciej obroty spadaja a silnik pracuje ultra cich jak na bfq.
                - bez obaw gonilem po autostradach silnik wyraznie ma inna charakterystyje wkrecania sie na obroty pod obciazeniem i bez.
                - żałuję że o temperaturze oleju nic moge powiedzieć to by dalo pewne porównanie
                - czesto robiac 2x15 km dziennie pojawilo sie maslo pod korkiem. na Motul X-lite 0w30 w analogicznym okresie nie dawał tego efektu.
                - spalanie. nic nie powiem rzeczowego. kilka razy udało sie bardzo ograniczyc spalanie ale nie potrafie zasymulowac powtarzalności warunkow. Na LPG udalo mi sie na prawie pustej drodze 300 km udalo sie osiagnac 8.2 jadac ok 100-130. bywalo średnio 10.
                - nie smierdzi poranne odpalanie jak kiedys. czuc tylko spalona bensyne niespalona benzyne i dodatek millers eco max - charakterystyczny zapach. oleju nie pali.
                - o wiele wolniej ubywa. pytalem wczesniej czy olej oparty na estrach ma wlasciwosci doczyszczajace. mam przekonanie ze poprawiła się kompresja. moze sie poodblokowywalo sie pomimo prewencji plukankowej albo sama plukanka millersa dala rade- bardzo dlugo miała okazje buszowac mi po silniku a dodarkowo zwiekszalem czesto obroty.

                - w ostanich słowach tego listu podkreślam że mam fantastyczną oliwe i raczej nie wleję żadnego dodatku / uwazni czytelnicy wiedzą o co kaman/

                Mam mocne wrażenie że jest to produkt mocno inny niż przpraszam za wyrażenie cywilne zlewki.

                Komentarz

                • KubaMpakiet
                  Rider
                  • 2011
                  • 279

                  pedros czym tam w nienacku dziela :diabelski_usmiech ze taki list opracowales




                  joke
                  :roll:
                  Audi 1.8T AVJ

                  Silnik smaruje
                  Ravenol SSL

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    Zamieszczone przez KubaMpakiet
                    pedros czym tam w nienacku dziela :diabelski_usmiech ze taki list opracowales




                    joke
                    :roll:

                    szukam potwierdzenia dobrego swojego wyboru....
                    jak na razie jest to perwszy olej ktory daje tak spektakularne efekty :szeroki_usmiech

                    ps. dziela dziela... tak ze nie pamiętam że cokolwiek pisalem ...
                    :diabelski_usmiech ale w sumie moge sie podpisac pod tym

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez pedros
                      mam fantastyczną oliwe i raczej nie wleję żadnego dodatku / uwazni czytelnicy wiedzą o co kaman/
                      masz na 100% świetny olej! Silkolene ProS 5W30 to jeden z najlepszych olejów które miałem. Do Silkolene nie ma sensu wlewać żadnego dodatku.
                      Zamieszczone przez pedros
                      perwszy olej ktory daje tak spektakularne efekty
                      mnie nie musisz przekonywać, ja na nim jeździłem i wiem co jest wart uchar

                      Zamieszczone przez pedros
                      żałuję że o temperaturze oleju nic moge powiedzieć to by dalo pewne porównanie
                      ja zwróciłem uwagę na pewien szczegół ( o którym pisałem wcześniej) ... jeździłem na Silkolene w lecie po PL a potem we Włoszech w upale ponad 40C (czerwiec-lipiec) i tylko raz włączył się wiatrak w chłodnicy...kiedy przyjechałem bezpośrednio z Włoch robiąc 1200 km i wjechałem na parking pod mieszkaniem (parking w tunelu i garaże mam pod mieszkaniem) - dopiero wtedy wiatrak w chłodnicu uruchomił się na chwilę. I to był jedyny przypadek ...
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Zamieszczone przez pedros
                        mam fantastyczną oliwe i raczej nie wleję żadnego dodatku / uwazni czytelnicy wiedzą o co kaman/
                        masz na 100% świetny olej! Silkolene ProS 5W30 to jeden z najlepszych olejów które miałem. Do Silkolene nie ma sensu wlewać żadnego dodatku.
                        Zamieszczone przez pedros
                        perwszy olej ktory daje tak spektakularne efekty
                        mnie nie musisz przekonywać, ja na nim jeździłem i wiem co jest wart uchar

                        Zamieszczone przez pedros
                        żałuję że o temperaturze oleju nic moge powiedzieć to by dalo pewne porównanie
                        ja zwróciłem uwagę na pewien szczegół ( o którym pisałem wcześniej) ... jeździłem na Silkolene w lecie po PL a potem we Włoszech w upale ponad 40C (czerwiec-lipiec) i tylko raz włączył się wiatrak w chłodnicy...kiedy przyjechałem bezpośrednio z Włoch robiąc 1200 km i wjechałem na parking pod mieszkaniem (parking w tunelu i garaże mam pod mieszkaniem) - dopiero wtedy wiatrak w chłodnicu uruchomił się na chwilę. I to był jedyny przypadek ...
                        co do temperatury. .. albo cyrkulacja jest wydajniejsza ze względu na doskonałą pompowalnosc, albo skład oleju powoduje lepsze przewodnictwo cieplne wraz z odpowiednią pojemnością cieplną.
                        tak mi przychodzi do glowy.


                        tak czy inaczej cieszę się że spróbowałem.

                        Komentarz

                        • TwoB
                          L&K
                          • 2011
                          • 1086
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Koledzy, znawcy tematu, co myślicie o oleju Total Quartz 9000 Energy 5W40? Do BSE+LPG się nadaje?
                          SATYNOWA O2 Tour
                          Z pozdrowieniami
                          Bartek

                          Komentarz

                          • rOBERTO795
                            RS
                            • 2009
                            • 3465
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            Zamieszczone przez TwoB
                            Total Quartz 9000 Energy 5W40? Do BSE+LPG się nadaje?
                            Nadaje ale polecam wymiany co 8-10 tyś maks.
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz

                            • KubaMpakiet
                              Rider
                              • 2011
                              • 279

                              Zamieszczone przez TwoB
                              Koledzy, znawcy tematu, co myślicie o oleju Total Quartz 9000 Energy 5W40? Do BSE+LPG się nadaje?
                              ja bym troche dolozyl i kupil Motula X-cessa
                              Audi 1.8T AVJ

                              Silnik smaruje
                              Ravenol SSL

                              Komentarz

                              • Ceed1
                                Rider
                                • 2012
                                • 461

                                Do tej pory jeździłem na Shell 5W/40. Wymiana co 15 tyś. Spalanie na jałowym 0,5-0,6 częściej jednak 0,6. Zmieniłem na Castrol 5W/30 LL Edge. Spalanie na jałowym 0,5-0,6 częściej 0,5. Widać, że jest rzadszy. Mam jednak takie subiektywne wrażenie, że silnik bardziej drży, tzn jak trzymam rękę na kierownicy to mam wrażenie, że są wyczuwalne cały czas delikatne drganie a przedtem było to sporadycznie. Sam już nie wiem czy nie jest to po prostu moje subiektywne jakieś wymyślenie. Czy ktoś ma podobnie albo można wytłumaczyć to u mnie jakoś racjonalnie?

                                Komentarz

                                • eaglemirek
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 14106
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  Zamieszczone przez Ceed1
                                  Do tej pory jeździłem na Shell 5W/40. Wymiana co 15 tyś.
                                  U mnie tak samo tyle że paliwo Shell V-Power Racing temp oleju powyżej 90st wył. wszystkie odbiorniki typu światła, radio, wentylacja, spalanie chwilowe na postoju 0,4 - 0,5 częściej 0,5. Drgań nie wyczuwam :!:



                                  CB Harry II ASC + Triflex

                                  Pozdrawiam Mirek!!

                                  Komentarz

                                  • degenerat
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 242
                                    • Toyota

                                    Zamieszczone przez Ceed1
                                    Do tej pory jeździłem na Shell 5W/40. Wymiana co 15 tyś. Spalanie na jałowym 0,5-0,6 częściej jednak 0,6. Zmieniłem na Castrol 5W/30 LL Edge. Spalanie na jałowym 0,5-0,6 częściej 0,5. Widać, że jest rzadszy. Mam jednak takie subiektywne wrażenie, że silnik bardziej drży, tzn jak trzymam rękę na kierownicy to mam wrażenie, że są wyczuwalne cały czas delikatne drganie a przedtem było to sporadycznie. Sam już nie wiem czy nie jest to po prostu moje subiektywne jakieś wymyślenie. Czy ktoś ma podobnie albo można wytłumaczyć to u mnie jakoś racjonalnie?
                                    Jak kiedyś zalałem 5w30 LL z normą 504.00 (tyle, że Fuchsa) też miałem wrażenie, że silnikiem telepie. Po zmianie na Fuchs Supersyn 0w30 minęło.

                                    Komentarz

                                    • Hołowczyc20
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 67

                                      Z tymi drgawkami to potwierdzam miałem to samo na Castrolu Edge 5W30 po zmianie na Millersa 0W40 przestało :P

                                      Komentarz

                                      • Ceed1
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 461

                                        To dopiero teraz o tym piszecie łobuzy!!! :diabelski_usmiech

                                        Komentarz

                                        • kalel
                                          Ambiente
                                          • 2012
                                          • 124

                                          Panowie,
                                          Mam Octavie II z 2004 roku z LPG.
                                          Lpg od 12 tysięcy, silnik ma 116000 przebiegu.
                                          Do tej pory leje Castrol Edge 5W-30 i ogólnie jestem zdowolony, ale potrafi mi trochę oleju wypić...
                                          Co polecacie ?

                                          Komentarz

                                          • yunior81
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1657
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            kalel, Liqui Moly

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Co polecacie ?
                                              0W40 - masz listę na str. 193 tego wątku.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • kalel
                                                Ambiente
                                                • 2012
                                                • 124

                                                Jak wleje 5W-40 to w naszym klimacie chyba sobie poradzi ?
                                                Do tej pory w innym aucie używałem Millersa 5W-40 Trident i myślałem czy by nie wlać tego samego...

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez kalel
                                                  silnik ma 116000 przebiegu
                                                  to dopiero "lekko" dotarty :P wg. mnie szkoda zalewać ten silnik na zimę 5W40 ... ja bym zalał 0W40 (zresztą na lato też) ew. porządny 5W30.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • Wojtas_Poznań
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 2822

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    ew. porządny 5W30.
                                                    no właśnie
                                                    nie tak dawno kolega pedros zachwalał Fuchs Titan ProS 5W30, a zalał nim zdaje się auto z LPG... więc kalelowi też chyba można go polecić ? :idea:
                                                    SPOT Poznań:
                                                    .....
                                                    ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                                    Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...