Pidziek, widzę że trochę siedzisz w japonczykach. Czy jest do dostania w Polsce płyn chlodniczy w technologii p-HOAT, do typowych silników produkowanych w Japonii? Na razie używam hondowskiego type2, ale pewności jaki on jest nie mam.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
info od sprzedawcy - Statoila powinien być piątek-poniedziałek dostępny w sprzedaży (problemy były z wysyłką ze strony Statoil) i jak dobrze pójdzie to może w następnym tygodniu też będzie Neste . Szukaj w "Ogłoszeniach komercyjnych". Ja się sprzedażą nie zajmuję więc mnie nie męczyć proszę... a że chcę zrobić większe zamówienie (tarcze,klocki+olej+filtry+wszystkie płyny eksploatacyjne) to też czekam cierpliwie na olej, by złożyć zamówienie i stąd wiem co i jak ... :wink:Zamieszczone przez mau74co z tymi olejami Neste i Statoil, ktoś miał mieć je w ofercie od wtorkuPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOodpowiedź masz powyżej (zresztą ta lista jest dokładniejsza http://www.audiusa.com/content/dam/a...e-Bulletin.pdf ) i nie może tak być, że jeden i ten sam olej ma lub nie ma specyfikacji bo skoro producent takową specyfikację na dany olej posiada (i za nią zapłacił oczywiście) to obowiązuje ona na ten produkt wszędzie (pozostaje jedynie np. kwestia jej odnowienia dajmy na to w Europie czy USA gdzie te terminy mogą się nie pokrywać - przypadek LM TT4100 gdzie LM w Europie zrezygnował ze wykupienia ponownie specyfikacji 505.01 (na rzecz TT 4600 który ma aktualnie 505.01) i jedynie deklaruje spełnienie w/w specyfikacji ... a TT 4100 w USA ma nadal specyfikację 505.01 - :2kcZamieszczone przez leonnTo znaczy, że ani Liqui Moly, ani Motul, ani Valvoline ani Neste SAE 0W40 nie mają oficjalnej aprobaty VW, ale zawsze można zalać 0W40 Castrola albo Mobila
...wystarczy napisać, zadzwonić do danej firmy, przedstawiciela oleju który kupiliśmy i powiedzieć, że dane ASO odmówiło nam wlania oleju ze specyfikacją VW umieszczoną na opakowaniu - ich prawnik lub rzecznik szybko takie ASO "wyprostuje" ...
Masz racje jeśli chodzi tylko o odnowienie specyfikacji poprzez producenta oleju, którego skład się nie zmienił, i nadal jest oferowany na innych rynkach, to OK można z ASO się szarpać.
Gorzej jest z sytuacją kiedy olej nigdy nie miał oficjalnej specyfikacji danego producenta silnika, a producent oleju zapewnia, że jego produkt spełnia te normy. To musimy wierzyć producentowi oleju na słowo, że mówi prawdę.
Kto uwierzy na słowo i której firmie olejowej ?
Dlatego ASO na gwarancji silnika nie chcę brać odpowiedzialności za olej klienta jeśli nie ma go na oficjalnej liście.
Wierzysz producentowi oleju, lejesz na własną odpowiedzialność.
Ja z LM dostałem odpowiedź, że olej mimo że go już nie ma na oficjalnej liście to nadal spełnia wymagane normy VW i w razie jakichkolwiek problemów mam się z nimi kontaktować, więc leje bez obaw
Komentarz
-
-
Sebastian: możesz spróbować dożywotniego płynu Evans jest dostępny w PL.
Płyn z Hondy jest OK niektórzy leją Castrol Radicool NF ale jak dobrze wiesz ja do tej marki nie mam jakiegoś sentymentu po tym co się działo po SLX i nie tylko..
Ja kupowałem również kiedyś ZEREX z Valvoline ale nie pamiętam skąd bo sobie klient zarzyczył a Valvo miewało dobre chłodziwa sam Kuzaj jeździł z tego co pamiętam na maxlife ;-)
Ogólnie wiesz jak jest u nas z Japonczykami ....wystarczy iść do Intercarsu czy innej hurtowni po czesci do jakiegoś azjata sprzed kilku lat a idz po czesci do jakiegoś niemieckiego auta...
Ale czasy się zmieniają ostatnio bo ludzie wybierają pomału Koreanskie, Japonskie auta a usterkowe VW, Audi, MB , zostawiają wiernym Niemcom o dziwo Fordziki się fajnie spisują ..
Ok ide spać miłej nocyProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
no jasne ale ja cały czas piszę o specyfikacji/normie VW która ma się znaleźć na opakowaniu - NIE o DEKLARACJI producenta olejuZamieszczone przez leonnGorzej jest z sytuacją kiedy olej nigdy nie miał oficjalnej specyfikacji danego producenta silnika, a producent oleju zapewnia, że jego produkt spełnia te normyZamieszczone przez PAOLO ESCO"Niżej wymienione specyfikacje (normy VW) muszą być podane na pojemniku z olejem osobno lub wraz z innymi specyfikacjami" - nie ma mowy nic o jakichś "oficjalnych aprobatach" ... albo ma specyfikację albo nie ma i nie ma co się tutaj rozpisywać.---> taką "oficjalną listę" ASO może sobie potraktować tylko jako materiał pomocniczy (ciekawe z jaką częstotliwością jest uaktualniana)Zamieszczone przez leonnDlatego ASO na gwarancji silnika nie chcę brać odpowiedzialności za olej klienta jeśli nie ma go na oficjalnej liście.jeżeli olej posiada specyfikację producenta (nie deklarację producenta oleju czy zapis w stylu "It is recommended for ...") to ASO nie ma prawa odmawiać zalania silnika takim olejem !Zamieszczone przez PAOLO ESCOInstrukcja obsługi, gdzie wyraźnie pisze jaki olej można lać -i nie pisze nic o oficjalnej aprobacie VW ! - tylko :
[ Dodano: Pią 31 Sty, 14 08:07 ]
a żebyś wiedział ... Kupiłem żonie Picanto (po dwóch Citroenach) ...jeździ nim ponad 6 lat - spaliły się dwie żarówki - jedna od świateł mijania i jedna od świateł pozycyjnych...nic nie trzeszczy nic nie puka (nawet na jesień pojechałem sprawdzić czy zawieszenie z przodu jest OK bo po 6 latach jeżdżenia po mieście mogłoby się coś "wyrobić" i NIC...sprzęgło nadal "działa" :shock: :lol: sam zostawiam często Skodzinkę na parkingu i śmigam z przyjemnością po mieście "kijanką".Zamieszczone przez Pidziekludzie wybierają pomału Koreanskie, Japonskie auta a usterkowe VW, Audi, MB , zostawiają wiernym Niemcom
Silnik "pszczółka" i nawet zamki nie chcą zamarznąć w zimie, itd...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Klasa premium porzuca już Niemieckie auta i wybiera INfinity, Lexusy....Mitsubishi itp..
Jak sioę coś psuje producent wypuszcza bubel to niech przynajmniej czynnik ludzki nie nawala :-)
Teść ma matiza od 1999r. nic nie wymieniał a ma 160 000km leje olej 5W30 co 2 lata olej w skrzyni tylko blacha rdzewieje, kolega z jego pracy kupił jakiegoś golfa chyba 5 lat temu to średnio raz na rok albo raz na pół roku musi jechać nieplanowano do serwisu bo coś się psuje co nie powinno .....
Tylko jazda matizem wiesz jak to jest mam wrażenie że zaraz się wywrócę hehehProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
No właśnie, dla mnie koreanska/japońska rdza jest nie do przyjęcia. A opinia o złej jakości niemieckich aut bierze się z chciwości. Najczęściej oferowany u nas vw, ma koło 10 lat i przebieg poniżej 100 tys km, a potem narzeka, że rozlatuje się już przy 100tys km :lol:Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Jakby tak wszyscy producenci opisywali swoje produkty - http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=16672
Komentarz
-
-
Pokaz mi Mitsubishi luksusowe na naszym rynku?Zamieszczone przez PidziekKlasa premium porzuca już Niemieckie auta i wybiera INfinity, Lexusy....Mitsubishi itp..
[ Dodano: Pią 31 Sty, 14 10:38 ]
Biedny ten Twój silnik!Zamieszczone przez 1bizkita jeździłem na longlife ale przy ostatnie wymianie oleju doradzono mi SHELL HELIX ULTRA RACING 10W-60. Takim teraz zalałem silnik.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Dla kogoś to bedzie Outlander w dieslu o mocy ok. 170KM :-)Zamieszczone przez rOBERTO795Pokaz mi Mitsubishi luksusowe na naszym rynku?
Ale wiesz dla każdego Luksus ma inne znaczenie...
Przyjeżdza do mnie właśiciel no może inaczej jeden z właścicieli pewnej wielkiej sieci z branży IT kupił sobie EVO X i zrobił je na ponad 600KM i uważa to za swój luksus ale cały czas ma dylemat czy nie zmienić na GTR-a najnowszego ....
Dla innego szczytem luksusu będzie Superb w topowym wydaniu czy jaiś Phanteon dla kogoś Merol...
A dla kogoś po prostu Dodge RAM z silnikiem HEMI :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
To olej raczej do wyscigow, zbyt "gesty" na codzien, w zimie to juz wogole masakra... Dla tsi wiecej niz w40 na koncu, to przerost formy nad trescia... Kup chociaz cos 5w40 -chocby fuchsa race pro S, o ile faktycznie ostro i czesto meczysz auto... Jak sporadycznie bierz dobre 0w40.Zamieszczone przez 1bizkitProszę o uzasadnienie tej wypowiedzi.
Komentarz
-
-
Negative. Statystyki mówią co innego. Klasa zamożna wybiera wciąż niemieckie auta klasy premium.Zamieszczone przez PidziekKlasa premium porzuca już Niemieckie auta i wybiera INfinity, Lexusy....Mitsubishi itp..
Prym wiedzie Audi z największym procentem wzrostu sprzedaży w 2013 - ok 25%. pozniej jest BMW i Mercedes. Lexus na szarym koncu z 2% wzrostu sprzedazy w porownaniu do roku poprzedniego. Infiniti ma spadek sprzedazy o 23%.
Takie są fakty. Japonskie auta to juz nie to co kiedys.
Komentarz
-
-
do 2,0 TSI :roll: to "fajnych" masz doradców ale to Twój samochód nie "nasz" ...(na szczęście).Zamieszczone przez 1bizkitprzy ostatnie wymianie oleju doradzono mi SHELL HELIX ULTRA RACING 10W-60
oj tam oj tam... "jest RACING 10W60... jest zabawa" , jak mawiają mechanicy zacierając ręce :wink:Zamieszczone przez Sebastian_M26Na zimno sciera się wszystko zanim ta smoła dopłynie, a na gorąco zapieka sie z powodu Słabego przepływu, bo olej krąży bypass-miska-bypass.
Silkolene 5W40 aż nadto wystarczy! a do normalnej jazdy spokojnie 0W40 np. X-Maxa , Millersa itp ... Optymalne SAE to 5W30 może przecież być LL ale zmieniane co 15 tys km a jak już "racing oil" chcesz zalewać to polecam Silkolene PRO S 5W-30.Zamieszczone przez TippoKup chociaz cos 5w40 -chocby fuchsa race pro S, o ile faktycznie ostro i czesto meczysz auto... Jak sporadycznie bierz dobre 0w40.
ps.... POCZYTAJ wątek.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
ciekawy produkt, gdzie to daja :szeroki_usmiechZamieszczone przez REXAXJakby tak wszyscy producenci opisywali swoje produkty - http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=16672
Audi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
---- > http://www.100-hundert.com/#/VollsynthetischesMotorenl/Zamieszczone przez KubaMpakietgdzie to dajaPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Może ale nie do konca może statystyki Niemieckie i gazety których włąścicielem jest Auto Bild tak piszą...Zamieszczone przez PAOLO ESCONegative. Statystyki mówią co innego. Klasa zamożna wybiera wciąż niemieckie auta klasy premium.
Statystyki są również inne...
A ja widzę przynajmenij od kilku lat inną tendencję .
Może nie że Japonia tylko ale generalnie już pozycja Niemieckich aut klasy premium nie jest tak mocna , weź chociaż zwróć uwagę na okablowanie w Skodach inna grubość w fabiach niż kilka lat temu.
Oszczędności się szuka wszędzie...Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Tem SAMA to wiesz jak działa ...
Tak jak wiarygodność Niemieckiego ADAC :-)))))
Dalej do poczytania : !Michael Ramstetter, szef ADAC ds. komunikacji, przyznał, że na auto 2014 roku, którym został volkswagen golf, oddano 3409 głosów, a nie 34299 jak wcześniej twierdziła organizacja. Ramstetter, który jest także redaktorem naczelnym magazynu Motorworld, stracił pracę. ADAC przyznał później, że naciągnął także wyniki głosowań z lat 2012 i 2013. Co do innych trudno ustalić prawdę, bo stosowne dokumenty nie zostały przechowane. Celem manipulacji, wyznał Ramstetter, było zwiększenie prestiżu nagrody i organizacji, która ma ok. 19 mln członków. Szef ADAC, Karl Obermair, zarządził dochodzenie w sprawie.
- Wiarygodność i zaufanie to nasze podstawowe wartości – powiedział.
Media przypominają, że ADAC już miał raz problemy, kiedy w 2005 roku naciągnął wyniki testów auta wyprodukowanego przez rumuńską Dacię. Twierdził wówczas, że samochód nie jest bezpieczny. Okazało się jednak, że wcześniej specjalnie uszkodzono koła, aby auto sprawiało problemy.!
Urderzenie 40% samochodu popytaj rzeczoznawcę kiedy ma miejsce albo w ilu przypadkach na 100 czy na 1000x...Kod:Standardowe testy zderzeniowe wykonywane przez Euro NCAP polegają na wjechaniu w odkształcalną przeszkodę z prędkością 64 km/h[b] czterdziestoma procentami szerokości samochodu.[/b] Właściwie każdy producent, który chce liczyć się na rynku samochodowym, opracował system wzmocnień, sprawdzających się w takich warunkach najlepiej, więc niczym dziwnym nie jest masowe przyznawanie maksymalnej noty pięciu gwiazdek prawie wszystkim nowym modelom. Życie ma jednak niewiele wspólnego z laboratoryjnymi procedurami. Na drodze często dochodzi do wypadków, u przyczyn których leży nieprawidłowy manewr wyprzedzania lub utrata kontroli nad kierownicą i wypadnięcie z jezdni. W obydwu tych przypadkach można uderzyć niewielką częścią maski i tak właśnie przeprowadza test amerykańska organizacja IIHS. Samochód uderza 25 procentami szerokości maski w nieodkształcalną przeszkodę, co może symulować zderzenie z drzewem lub tirem. Wiele samochodów "oblewa" te testy, mimo dobrze zaliczonych prób przeprowadzanych według procedur Euro NCAP.
To wierzchołek góry lodowej
miłego dniaProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Powiedz to właścicielom TSI co przy 30tkm wymieniają łańcuchy. No tak Audi było dalej na pasku - jeżeli mówimy stricte o klasie premiumZamieszczone przez Sebastian_M26A opinia o złej jakości niemieckich aut bierze się z chciwości.
Pidziek, z tym amerykańskim IIHS poruszyłeś bardzo ważny temat. Zresztą producenci nauczyli się robić auta pod EuroNCAP. Inną sprawą jest, że to samo auto wg. ich kryteriów przed 2009 ma raz 4 gwiazdki a po 2009 ma gwiazdek 5 :lol: bo np dostało pkt za brzęczek od pasów czy inną pierdołę i już jest "extra" bezpieczne na 5 gwiazdek.
Komentarz
-

Komentarz