Ok, dzięki za wszystkie informacje.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Gość
-
Zamieszczone przez ojciec_Sebastian_M26, jeśli to nie problem możesz mi powiedzieć czym różniąbardzo dużo siebie 8100 X-max 0W40, 8100 X-lite 0W-30 i 8100 X-CLEAN 5W-40 pomijając oczywiście pomijając oczywiście klasy lepkości.
No i dla czego najlepszy będzie lite później max a na końcu cleanSeria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Proszę o opinię naocznych świadków o barwie-kolorze nowego oleju Castrol Edge 5W30 504 00/507 00 względem Statoil Lazerway LL 5W30 504 00/507 00, który ma barwę jasnosłomkową (w/g mnie).
Jaki ma kolor Castrol :?:O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Gość
Mam do was jeszcze pytanie, czy aso Skody ma jakąś listę zaaprobowanych olejów tak jak ma to miejsce w asortymencie VW?
Komentarz
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26To zależy od jakiego producenta pochodzi.
Czy ktoś ma wiedzę, czy przy wymianie oleju w 1,4 TSI CAXA wycieka on całkowicie z silnika-szczególnie z chłodnicy oleju :?:O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ojciec_Mam do was jeszcze pytanie, czy aso Skody ma jakąś listę zaaprobowanych olejów tak jak ma to miejsce w asortymencie VW?
Komentarz
-
-
Gość
Rozmawiałem dziś z kierownikiem aso, producent i rodzaj oleju jest im potrzebny do wpisania tego do kart przeglądów online. Natomiast jeśli chodzi o listę dopuszczonych oleji to sprawa wygląda następująco, olej na opakowaniu ma mieć normę zgodną z zaleceniami czyli 504 00 i zgodną lepkość czyli 5W30. Opakowanie ma być oryginalne i nie otwierane. Po zalaniu oleju zgodnego z normami wpisują to do karty przeglądów + dopisek że olej jest zgodny z normami/zaleceniami.
Komentarz
-
Zamieszczone przez ojciec_olej na opakowaniu ma mieć normę zgodną z zaleceniami czyli 504 00 i zgodną lepkość czyli 5W30.
Zamieszczone przez REXAXZamieszczone przez Drzoszale ostatnio jak byłem na wymianie oleju (Castrol na LM Top Tec 4200 )Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Gość
Sebastian_M26, nie chce się sprzeczać z Twoją wiedzą ale instrukcję przeczytałem i zarówno skoda jak i audi w instrukcji piszą o oleju 504.
Obdzwoniłem kilka serwisów zarówno skody jak i audi i wszędzie leją 504/507.
Wcześniej miałem Leona 1P 2.0 BKD zrobiłem nim ok 140tys km na oleju 504/507 i nic się nie działo...
Komentarz
-
Sebastian_M26, nie chce się sprzeczać z Twoją wiedzą ale instrukcję przeczytałem i zarówno skoda jak i audi w instrukcji piszą o oleju 504.
Obdzwoniłem kilka serwisów zarówno skody jak i audi i wszędzie leją 504/507.
Wcześniej miałem Leona 1P 2.0 BKD zrobiłem nim ok 140tys km na oleju 504/507 i nic się nie działo...
Komentarz
-
-
Czy Statoil LazerWay V 0w30 ma aprobatę i spełnia normy vw? http://www.statoillubricants.com/en_...ataSheets.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26Zamieszczone przez ojciec_olej na opakowaniu ma mieć normę zgodną z zaleceniami czyli 504 00 i zgodną lepkość czyli 5W30.
Zamieszczone przez REXAXZamieszczone przez Drzoszale ostatnio jak byłem na wymianie oleju (Castrol na LM Top Tec 4200 )
Najwyżej przy następnej wymianie oleju zmienię na polecanego tutaj Motul 8100 X-Max 0W-40 i zamknę definitywnie temat oleju do auta. Gdybym wcześniej wiedział, że każdy LL jest do bani to bym od razu tak zrobił. Generalnie chciałem się pozbyć Castrola z silnika myśląc, że ten Top Tec 4200 będzie OK i w sumie ten cel osiągnąłem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26Zamieszczone przez REXAXZamieszczone przez Drzoszale ostatnio jak byłem na wymianie oleju (Castrol na LM Top Tec 4200 )
Komentarz
-
-
Witam.
Przyszedł czas na zmianę oleju w moim Punto Evo 1.4 benz. 8v, dlatego pytam się fachowców o zdanie..
Do tej pory jeździłem na LM TopTec 4100 5w40 z płukankami. Obecny przebieg 35kkm(rocznie 11kkm), po gwarancji. Styl jazdy eco, raz na jakiś czas wyskoczę na autostradę jakieś 100km go przegonić a tak to 90% miasto. Odcinki max 7km, codziennie 5.00 rano rozruch, większość zimne starty. Według instrukcji powinien być 5w40 ACEA C3 ale chyba nie koniecznie musi to być optymalny wybór.
Z ceną w 250zł chciałbym się za 5l zmieścić.
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rufus295Według instrukcji powinien być 5w40 ACEA C3 ale chyba nie koniecznie musi to być optymalny wybór
Przy tak niskim przebiegu i stylu jazdy 0w40 "full saps" będzie zdecydowanie bardziej trafiony a nawet 0w30 :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rufus295Rozmawiałem z forumowym sprzedawcą i polecił Millersa XF 0w40. Zastanawiam się jeszcze nad 0w30. Możecie powiedzieć jakie mogą być minusy takiego oleju w moim silniku? Na + będzie chyba spalanie...
Millers 0w40 w tej cenie jakoś mnie nie przekonuje - płacąc tyle uważam że powinienem mieć wgląd do parametrów i składu :wink: a baranem mogę być do 100zł :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez REXAX- sam jeżdżę "kropkiem" z silnikiem 188A4000 i zalewany był Lazerway V 0W30 następnie Ravenol SSO 0w30 i obecnie 4 wymianę jest Neste City Pro 0w40 - zdecydowanie na dowolnym z w/w silnik pracuje nieporównywalnie lepiej niż na 5w40 - spalanie jest niższe o prawie 0,8l na 100,silnik zdecydowanie mniej się grzeje (lepszy przepływ),odpalanie w zimie (coś pięknego) - podsumowując w moim odczuciu na Neste 0w40 praca silnika jest najprzyjemniejsza stąd 4 wymiana na ten sam olej :wink: i tak chyba pozostanie
Millers 0w40 w tej cenie jakoś mnie nie przekonuje - płacąc tyle uważam że powinienem mieć wgląd do parametrów i składu :wink: a baranem mogę być do 100zł :diabelski_usmiech
Kusi mnie 0w30 bo raczej nie upalam a motorek będzie miał troszkę lżej. Widzęże z tym Neste to trochę słabo z dostępnością...
Komentarz
-
Komentarz