Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ok, dzięki za wszystkie informacje.

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      Zamieszczone przez ojciec_
      Sebastian_M26, jeśli to nie problem możesz mi powiedzieć czym różniąbardzo dużo siebie 8100 X-max 0W40, 8100 X-lite 0W-30 i 8100 X-CLEAN 5W-40 pomijając oczywiście pomijając oczywiście klasy lepkości.
      No i dla czego najlepszy będzie lite później max a na końcu clean
      X-lite ma rewelacyjnie niskie zużycie silnika w testach użytkowników, znakomite parametry, bardzo dużo składników ochronnych, ale jest nie ekologiczny.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3773
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Proszę o opinię naocznych świadków o barwie-kolorze nowego oleju Castrol Edge 5W30 504 00/507 00 względem Statoil Lazerway LL 5W30 504 00/507 00, który ma barwę jasnosłomkową (w/g mnie).
        Jaki ma kolor Castrol :?:
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • Sebastian_M26
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1823
          • Superb II (3T4)

          Zamieszczone przez endryu
          Jaki ma kolor Castrol :?:
          To zależy od jakiego producenta pochodzi.
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz


          • Mam do was jeszcze pytanie, czy aso Skody ma jakąś listę zaaprobowanych olejów tak jak ma to miejsce w asortymencie VW?

            Komentarz

            • endryu
              RS
              • 2006
              • 3773
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              Zamieszczone przez Sebastian_M26
              To zależy od jakiego producenta pochodzi.
              No zapewne tak. W zamyśle mam ten lany z beczki w aso :?:

              Czy ktoś ma wiedzę, czy przy wymianie oleju w 1,4 TSI CAXA wycieka on całkowicie z silnika-szczególnie z chłodnicy oleju :?:
              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
              =================================================

              Komentarz

              • Drzosz
                Drive
                • 2013
                • 67
                • Octavia III (5E3)
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                Zamieszczone przez ojciec_
                Mam do was jeszcze pytanie, czy aso Skody ma jakąś listę zaaprobowanych olejów tak jak ma to miejsce w asortymencie VW?
                Tego to nie wiem dokładnie ale ostatnio jak byłem na wymianie oleju (Castrol na LM Top Tec 4200 ) to Pan pytał się jaki olej mam, że niby mają obowiązek to wpisywać więc po coś im to widocznie potrzebne.

                Komentarz


                • Rozmawiałem dziś z kierownikiem aso, producent i rodzaj oleju jest im potrzebny do wpisania tego do kart przeglądów online. Natomiast jeśli chodzi o listę dopuszczonych oleji to sprawa wygląda następująco, olej na opakowaniu ma mieć normę zgodną z zaleceniami czyli 504 00 i zgodną lepkość czyli 5W30. Opakowanie ma być oryginalne i nie otwierane. Po zalaniu oleju zgodnego z normami wpisują to do karty przeglądów + dopisek że olej jest zgodny z normami/zaleceniami.

                  Komentarz

                  • REXAX
                    Rider
                    • 2013
                    • 453

                    Zamieszczone przez Drzosz
                    ale ostatnio jak byłem na wymianie oleju (Castrol na LM Top Tec 4200 )
                    - http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/3289560/'12_VW_Passat_TDI_-_Liqui_Moly#Post3289560 :roll:

                    Komentarz

                    • Sebastian_M26
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1823
                      • Superb II (3T4)

                      Zamieszczone przez ojciec_
                      olej na opakowaniu ma mieć normę zgodną z zaleceniami czyli 504 00 i zgodną lepkość czyli 5W30.
                      Bzdury naopowiadał, lepiej czytać instrukcje. Pozatym 504 jest wpisany w politykę postarzania produktu i planowanych awarii po gwarancji. Spytaj się "kierownika", czy wymienią Ci silnik po gwarancji, jeśli będziesz używał ich oleju, a zdarzą się starte wałki, zaokrąglona tuleja, czy inny problem związany z olejem.

                      Zamieszczone przez REXAX
                      Zamieszczone przez Drzosz
                      ale ostatnio jak byłem na wymianie oleju (Castrol na LM Top Tec 4200 )
                      - http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/3289560/'12_VW_Passat_TDI_-_Liqui_Moly#Post3289560 :roll:
                      Na każdym 504/507 będzie duże zużycie silnika, bo tam nie ma dodatków chroniących silnik.
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz


                      • Sebastian_M26, nie chce się sprzeczać z Twoją wiedzą ale instrukcję przeczytałem i zarówno skoda jak i audi w instrukcji piszą o oleju 504.
                        Obdzwoniłem kilka serwisów zarówno skody jak i audi i wszędzie leją 504/507.
                        Wcześniej miałem Leona 1P 2.0 BKD zrobiłem nim ok 140tys km na oleju 504/507 i nic się nie działo...

                        Komentarz

                        • Tippo
                          L&K
                          • 2009
                          • 1349
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                          Sebastian_M26, nie chce się sprzeczać z Twoją wiedzą ale instrukcję przeczytałem i zarówno skoda jak i audi w instrukcji piszą o oleju 504.

                          Obdzwoniłem kilka serwisów zarówno skody jak i audi i wszędzie leją 504/507.

                          Wcześniej miałem Leona 1P 2.0 BKD zrobiłem nim ok 140tys km na oleju 504/507 i nic się nie działo...
                          Jak wszystko wiesz to po kiego d.. zawracasz :roll: Kolega chce dobrze, ma racje, a ty nadal swoje. Twoj silnik, lepej super duper castrola LL i to najlepiej co 30 tys km

                          Komentarz

                          • rodro
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 238
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Czy Statoil LazerWay V 0w30 ma aprobatę i spełnia normy vw? http://www.statoillubricants.com/en_...ataSheets.html

                            Komentarz

                            • bob*
                              Classic
                              • 2008
                              • 16

                              To jest oleum rekomendowane do Volvo.

                              Komentarz

                              • rodro
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 238
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Pytałem w kontekście wcześniejszych informacji, że spełnia on normę 502 vw
                                Szukasz oryginalnych i wydajnych olejów? U nas znajdziesz oleje grzewcze, turbinowe, obiegowe, sprężarkowe, łańcuchowe, ochronne i technologiczne. Kliknij!

                                Komentarz

                                • Drzosz
                                  Drive
                                  • 2013
                                  • 67
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                  Zamieszczone przez ojciec_
                                  olej na opakowaniu ma mieć normę zgodną z zaleceniami czyli 504 00 i zgodną lepkość czyli 5W30.
                                  Bzdury naopowiadał, lepiej czytać instrukcje. Pozatym 504 jest wpisany w politykę postarzania produktu i planowanych awarii po gwarancji. Spytaj się "kierownika", czy wymienią Ci silnik po gwarancji, jeśli będziesz używał ich oleju, a zdarzą się starte wałki, zaokrąglona tuleja, czy inny problem związany z olejem.

                                  Zamieszczone przez REXAX
                                  Zamieszczone przez Drzosz
                                  ale ostatnio jak byłem na wymianie oleju (Castrol na LM Top Tec 4200 )
                                  - http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/3289560/'12_VW_Passat_TDI_-_Liqui_Moly#Post3289560 :roll:
                                  Na każdym 504/507 będzie duże zużycie silnika, bo tam nie ma dodatków chroniących silnik.

                                  Najwyżej przy następnej wymianie oleju zmienię na polecanego tutaj Motul 8100 X-Max 0W-40 i zamknę definitywnie temat oleju do auta. Gdybym wcześniej wiedział, że każdy LL jest do bani to bym od razu tak zrobił. Generalnie chciałem się pozbyć Castrola z silnika myśląc, że ten Top Tec 4200 będzie OK i w sumie ten cel osiągnąłem.

                                  Komentarz

                                  • rodro
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 238
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26

                                    Na każdym 504/507 będzie duże zużycie silnika, bo tam nie ma dodatków chroniących silnik.
                                    A skąd te informacje o ich braku? Czy użytkownicy olejów z normą 504/507 mają jakieś dodatkowe problemy ze swoimi silnikami? Ktoś to badał?

                                    Komentarz

                                    • leonn
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2726
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                      Zamieszczone przez REXAX
                                      Zamieszczone przez Drzosz
                                      ale ostatnio jak byłem na wymianie oleju (Castrol na LM Top Tec 4200 )
                                      - http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/3289560/'12_VW_Passat_TDI_-_Liqui_Moly#Post3289560 :roll:
                                      Na każdym 504/507 będzie duże zużycie silnika, bo tam nie ma dodatków chroniących silnik.
                                      Nie do uwierzenia jest taka zawartość metali przy takim przebiegu :shock: Chciałbym zobaczyc UOA z tego silnika na innym oleju.

                                      Komentarz

                                      • rufus295
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 71

                                        Witam.
                                        Przyszedł czas na zmianę oleju w moim Punto Evo 1.4 benz. 8v, dlatego pytam się fachowców o zdanie..
                                        Do tej pory jeździłem na LM TopTec 4100 5w40 z płukankami. Obecny przebieg 35kkm(rocznie 11kkm), po gwarancji. Styl jazdy eco, raz na jakiś czas wyskoczę na autostradę jakieś 100km go przegonić a tak to 90% miasto. Odcinki max 7km, codziennie 5.00 rano rozruch, większość zimne starty. Według instrukcji powinien być 5w40 ACEA C3 ale chyba nie koniecznie musi to być optymalny wybór.
                                        Z ceną w 250zł chciałbym się za 5l zmieścić.

                                        Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi :wink:

                                        Komentarz

                                        • parasite
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1368

                                          rufus295, skoro w większości zimne starty to chyba poszukałbym jakiegoś dobrego oleju 0W40. Motul powinien się sprawdzić
                                          AGR 112KM, 232Nm
                                          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                          Komentarz

                                          • REXAX
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 453

                                            Zamieszczone przez rufus295
                                            Według instrukcji powinien być 5w40 ACEA C3 ale chyba nie koniecznie musi to być optymalny wybór
                                            - też tak sądzę - zauważyłem że Fiat namiętnie do wszystkich modeli zaleca ten olej,nawet do Fiata Sedici w którym jest silnik Suzuki M16A gdzie ma być 5w30 GF5 lub 0w20 GF5 :wink:
                                            Przy tak niskim przebiegu i stylu jazdy 0w40 "full saps" będzie zdecydowanie bardziej trafiony a nawet 0w30 :wink:

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez rufus295
                                              Punto Evo 1.4 benz. 8v
                                              dobry 0W40 a nawet 0W30 masz na forum dostępny olej w fajnej cenie - Neste Oil 0W40 i Motula 0W40 oraz Millersa i jeszcze kilka innych ... Pisz do forumowych sprzedawców.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • rufus295
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 71

                                                Rozmawiałem z forumowym sprzedawcą i polecił Millersa XF 0w40. Zastanawiam się jeszcze nad 0w30. Możecie powiedzieć jakie mogą być minusy takiego oleju w moim silniku? Na + będzie chyba spalanie...

                                                Komentarz

                                                • REXAX
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 453

                                                  Zamieszczone przez rufus295
                                                  Rozmawiałem z forumowym sprzedawcą i polecił Millersa XF 0w40. Zastanawiam się jeszcze nad 0w30. Możecie powiedzieć jakie mogą być minusy takiego oleju w moim silniku? Na + będzie chyba spalanie...
                                                  - sam jeżdżę "kropkiem" z silnikiem 188A4000 i zalewany był Lazerway V 0W30 następnie Ravenol SSO 0w30 i obecnie 4 wymianę jest Neste City Pro 0w40 - zdecydowanie na dowolnym z w/w silnik pracuje nieporównywalnie lepiej niż na 5w40 - spalanie jest niższe o prawie 0,8l na 100,silnik zdecydowanie mniej się grzeje (lepszy przepływ),odpalanie w zimie (coś pięknego) - podsumowując w moim odczuciu na Neste 0w40 praca silnika jest najprzyjemniejsza stąd 4 wymiana na ten sam olej :wink: i tak chyba pozostanie
                                                  Millers 0w40 w tej cenie jakoś mnie nie przekonuje - płacąc tyle uważam że powinienem mieć wgląd do parametrów i składu :wink: a baranem mogę być do 100zł :diabelski_usmiech

                                                  Komentarz

                                                  • rufus295
                                                    Drive
                                                    • 2009
                                                    • 71

                                                    Zamieszczone przez REXAX
                                                    - sam jeżdżę "kropkiem" z silnikiem 188A4000 i zalewany był Lazerway V 0W30 następnie Ravenol SSO 0w30 i obecnie 4 wymianę jest Neste City Pro 0w40 - zdecydowanie na dowolnym z w/w silnik pracuje nieporównywalnie lepiej niż na 5w40 - spalanie jest niższe o prawie 0,8l na 100,silnik zdecydowanie mniej się grzeje (lepszy przepływ),odpalanie w zimie (coś pięknego) - podsumowując w moim odczuciu na Neste 0w40 praca silnika jest najprzyjemniejsza stąd 4 wymiana na ten sam olej :wink: i tak chyba pozostanie
                                                    Millers 0w40 w tej cenie jakoś mnie nie przekonuje - płacąc tyle uważam że powinienem mieć wgląd do parametrów i składu :wink: a baranem mogę być do 100zł :diabelski_usmiech
                                                    No to żeś mi teraz namieszał :roll: Ale jak mówisz że w Twojej kosiarce nic się nie dzieje to i u mnie chyba nie wybuchnie
                                                    Kusi mnie 0w30 bo raczej nie upalam a motorek będzie miał troszkę lżej. Widzęże z tym Neste to trochę słabo z dostępnością...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...