o olej oparty na estrach? Są estry i "estry" wg mnie Silkolene 5W30 spokojnie 10-12 tys. km wytrzyma (kwestia w jakich warunkach auto będzie eksploatowane).
Jestem tego samego zdania, ten olej w lepkosci 5w30 to nie typowy rozowy do rajdowania. Pogrzebalem troche na stronach z UK i wszedzie go polecaja do aut na droge i to nie na 6tys lub pol roku. ps. Zdaje sie ze odmiany 5w40 i wyzej sa juz innego koloru
mowa o Fuchs Sintofluid 75W80 http://olejefuchs.pl/titan-sintofluid-75w80.html - nie ja osobiście jeszcze nie zalałem (mam kupiony) ale jeszcze czekam, bo chcę zrobić kompleksową wymianę - tarcze przód, tył+klocki przód tył+olej w skrzyni biegów+płyn hamulcowy+płyn chłodzący+olej w silniku+ wszystkie filtry (wszystko już mam kupione, czekam z wymianą).
Bratu do Corsy zalałem FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 - jest zadowolony i to bardzo ( w Corsie zmieniając olej odkręca się obudowę od spodu skrzyni biegów - kilka śrób i kompletnie cały olej spływa ze skrzyni). Brat mówił, że skrzynia pracuje bardzo miękko bez jakichkolwiek uwag. Ciekawy jest też Fuchs 75W - odpowiedni dla wiekszości skrzyń VW - http://olejefuchs.pl/titan-sintofluid-fe-75w.html ale pomimo podobnych parametrów ...Fuchs 75W80 ma lepkość dynamiczną w -40 ponad dwa razy niższą niz Fuchs 75W - 37000 mPas vs 75000 mPas.
PAOLO ESCO, no to rzeczywiście się na wymieniasz masz tego trochę. A powiedz gdzie brałeś ten http://olejefuchs.pl/titan-sintofluid-75w80.html. Obecnie u ojca jest zalany castrol chyba taf-x już nie pamiętam ale dochodzi 80 tyś na nim i chcę go wymienić. Dzięki za podpowiedz.
o olej oparty na estrach? Są estry i "estry" wg mnie Silkolene 5W30 spokojnie 10-12 tys. km wytrzyma (kwestia w jakich warunkach auto będzie eksploatowane).
Jestem tego samego zdania, ten olej w lepkosci 5w30 to nie typowy rozowy do rajdowania. Pogrzebalem troche na stronach z UK i wszedzie go polecaja do aut na droge i to nie na 6tys lub pol roku. ps. Zdaje sie ze odmiany 5w40 i wyzej sa juz innego koloru
Ale do jazdy: odpalasz zimny silnik, przejeżdżasz 5km gasisz i stygnie, a tylko od czasu do czasu rozgrzejesz i pociśniesz mocno to się raczej nie nadaje przez estry, tak pisał chyba PAOLO ostatnio.
Powracając do subaru i jego zgonu( wiadomo kogo wina... Pana na T.) myślę, że głupotą jest uzależnianie zgonu pacjenta od oleju na, którym to się stało. Jest wiele innych czynników, które miały wpływ na to. To tak jakby wypić 6 piw marki x, 7 wypić y i 1 z i nagle mieć zgona. Na następny dzień człowiek myśli, że to wszystko przez markę z. Nonsens. Zrobiłem ponad 70 tys.km na amsoilu i setki tysięcy na innych i wg mnie amsoil jest the best. Aha może przez to, że jeżdże Honda, a to przecież nie subaru...
tynciu ja to też wiem ale marka jest coraz bardziej nie wygodna, klienci wybierają już inny olej nie tylko Motula , LM jak może zauważyłeś modna na tym forum się robi również Statoil, Neste które stanowią może 1-2% obrotu w dziale automotiv w Polsce czyli w samochodach osbobowych.
O ile Neste jeszcze nie ma swoich zakładów w Polsce to Statoil dużą część robi w Polsce.
Przecież to widać na koronie tłoka co z tym amochodem się działo i na czym mogło jeździć albo jak jeździć a że ktoś dobrał olej w mojej oclenie ŹLE to już nie moja wina.
Poza tym na pewno poinformowano użytkownika że :
Subaru has published Service Bulletin # 02-103-07 that identifies a factory design related problem with premature clogging of the oil mesh screen located inside the oiling system that supplies the turbo charger on all model turbo charged cars. A clogged screen will result in oil starvation and turbo charger failure. Subaru has since published Service Bulletin #02-110-10R indicating that 2010 MY and prior turbocharged engines continue to require oil and filter change intervals of 3,750 miles (6,000 km) or 3 3/4 months, while all 2011 MY turbocharged engines have returned to the original requirement of 7,500 miles (12,000 km) or 7 1/2 months, and they are required to use synthetic oil. Due to the issues outlined in this document, AMSOIL recommends following Subaru drain interval recommendations.
AMEN
Nie mam nic do dodania w tym temacie ja tylko mogę napisać że od ponad 4 lat od kiedy zajmuję się Amsoil w Polsce nie miałem bynajmniej podobnego przypadku a jeśli coś jest co może sugerować że w silniku się coś dzieje robimy analizę bezpłatną w USA kropka koniec i wychodzi czarno na białym tak jak ostatnio to co robi Polski czy wschodni LPG z olejami.
Odnośnie RACE PRO S jak kiedyś wspomniałem w gąszczu linków do sklepów internetowych to nie jest olej na interwiały weźmy na to 15 000km to jest olej raczej na inne zastosowania.
Poniżej przykład RACE PRO S z wydłużonym interwiałem .
Ale to już na pewno specjaliści z linkowanych sklepach wiedzą doskonale jakie interwiału winno się stosować aby nie doszło do podobnych zjawisk :-)
Jak kiedyś napisałem można popytać osoby będące blisko Skoda dlaczego jedna skoda klekocze a inna nie i jak wyglądają korekcje wtrysków w autach nowych i inne tego typu sprawy pisałem kilka razy o samochodach flotowych jeżdzonych na takich samych olejach jedno klekocze inne nie hehe
dla sprzedającego czy kupującego? Może po prostu słabo wypadła konfrontacja oczekiwań polskich użytkowników z jakością made in USA.
Zamieszczone przez Pidziek
Statoil, Neste które stanowią może 1-2% obrotu w dziale automotiv w Polsce czyli w samochodach osbobowych.
plissss ani Amsoil ani Millers nie umywają się do takich koncernów olejowych jak Statoil czy Neste. Nie maja ani takiego zaplecza ani możliwości technologicznych ja te firmy.
Zamieszczone przez Pidziek
Statoil dużą część robi w Polsce.
ni chu chu... wprowadzasz w błąd - celowo ?
Statoil Fuel & Retail Lubricants od 2012r nie ma zakładów w Ostrowcu (a kiedy je miał to w PL były tylko produkowane oleje półsyntetyczne i mineralne na 100% nigdy nie były rozlewane oleje serii LazerWay) - główna produkcja olejów i smarów firmy jest realizowana w zakładzie produkcyjnym w Nynäshamn w Szwecji. Topowa seria LazerWay jest tylko i WYŁĄCZNIE w tym zakładzie rozlewana - Nynäshamn, Szwecja. Właśnie dlatego, by zachować jak najwyższą jakość produktów.
Zamieszczone przez Pidziek
Poniżej przykład RACE PRO S z wydłużonym interwiałem.
a co za idiota jeździ na oleju typu "race" na wydłużonym interwale ? ad:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
marka jest coraz bardziej nie wygodna
dla sprzedającego
Dla sprzedającego oczywiście - a co do konfrontacji to na podstawie 2-3 wpisów nie można wyciągać wniosków .
plissss ani Amsoil ani Millers nie umywają się do takich koncernów olejowych jak Statoil czy Neste. Nie maja ani takiego zaplecza ani możliwości technologicznych ja te firmy.
Zależy o jakie mozliwości chodzi bo ani jeden ani drugi nie ma choćby dobrego oleju PAO do motorsportu.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
ni chu chu... wprowadzasz w błąd - celowo ?
Pisze tak samo jak przeciwnicy Amsoil którzy celowo wprowadzają ludzi w bład pisząc jakieś brednie :-)
Oczywiście duża część olejów jest produkowana w Szwacji ale czy wszystko ....
Coś słyszałem o zamykaniu jakiegoś zakładu produkcyjnego w Polsce..
Kiedyś jakiś przedstawiciel coś wspominał że kilkadziesiąt ludzi wywalają ale nie wiem co się stało...
LazerWay to na pewno bo w Polsce nikt nie robi żadnej bazy PAO przynajmniej ja nie słyszałem aby ktos coś robił.
Żeby nie było Statoil-a uważam za bardzo dobry produkt.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
a co za idiota jeździ na oleju typu "race" na wydłużonym interwale ? ad:
czy 15 000km to wydłużony interwiał ?
Ilość km to jedno a czas i sposób eksploatacji to dwa a do tego ilość wilgoci i woda.
To moje zdjęcie klienta zdrowego silnika i takich niestety przypadków mam w skali roku kilka i bez analizy jest kupa ...
Tak że muszę protestować w przypadkach pisania różnych aspektów co do których się nie zgadzam jako osoba zawodowo zajmująca się tylko i wyłącznie olejami
Robi sie jak na Subaru.Ja pokazałem pewien fakt z życia Subaru. Nie mam jednak ochoty ani tego komentowac ani dyskutowac ze sprzedawcami. Pozdrawiam. Niech kazdy wyciaga wnioski sam.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Lotos Synthetic Plus 5W-40
Aprobowany przez
VW 502.00
VW 505.00
Klasa jakości API - SN/CF
Lepkość kinematyczna w temp. 100 C - 13,7
Wskaźnik lepkości, min 165
Temperatura płynięcia -39
Lepkość HTHS 3,6
Liczba zasadowa TBN 10
Odparowalność,NOACK - 11,5
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Ilość km to jedno a czas i sposób eksploatacji to dwa a do tego ilość wilgoci i woda.
To ile max mozna na tym 5w30 pro S zrobic, ktos doradzi? W czerwcu mam jechac na wakacje 2x1100km , wtedy bedzie mial 4 miesiace i jakies 3tys km za soba, objade jeszcze czy zlac przed wyjazdem?? Pyt 2. Czy przy oleju race i spadku jego parametrow, nie powinien towarzyszyc wzrost temp oleju przy palowaniu ponad to 108C ktore mam teraz??
W czerwcu mam jechać na wakacje 2x1100km , wtedy będzie miał 4 miesiące i jakieś 3tys km za soba, objadę jeszcze czy zlać przed wyjazdem??
Ja zrobiłem 7-8 tys. km na Silkolene i dalej silnik na nim świetnie pracował. Żałowałem potem trochę przy drugim wyjeździe do Włoch, że zbyt szybko zlałem Silkolene i zalałem Ravenola, szkoda było nie wykorzystać Silkolene na maxa. Uważam, ze spokojnie jeszcze do 10-12 tys. km by ten olej wytrzymał. Co innego gdybyś miał 8-10 tys km nalatane na tym oleju wtedy dobrze jest przed planowaną długą trasą wymienić olej na świeży. (oczywista oczywistość)
Zamieszczone przez Tippo
Czy przy oleju race i spadku jego parametrów, nie powinien towarzyszyć wzrost temp oleju przy palowaniu ponad to 108C które mam teraz??
zawsze przy "pałowaniu" temperatura oleju skoczy, kwestia tego jak szybko wróci do normy i jaka temperatura będzie utrzymywana przy normalnej jeździe. Jeżeli olej faktycznie miałby tak drastycznie stracić swoje parametry to nie tylko na wskaźniku temperatury oleju byś to odczuł. Teraz przy przysłowiowym "pałowaniu" jaką masz temperaturę? Te 108 C czy skacze wyżej?
[ Dodano: Wto 25 Mar, 14 15:21 ]
Zamieszczone przez Tippo
To ile max mozna na tym 5w30 pro S zrobic, ktos doradzi?
ja jeździłem większość w trasy 50km i dłuższe oraz na wakacje 2 x 1200 km przy takim trybie eksploatacji uważam, że spokojnie 10-12 tys. km ten olej wytrzyma.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Te kolka wytloczone zwykle oznaczaja date prod rzeczy z plastiku, wiec bardziej bym sie sklanial, ze olej jest luty 2014, np. Na Lazerway tak jest nadrukowana data prod.
Ilość km to jedno a czas i sposób eksploatacji to dwa a do tego ilość wilgoci i woda.
To ile max mozna na tym 5w30 pro S zrobic, ktos doradzi? W czerwcu mam jechac na wakacje 2x1100km , wtedy bedzie mial 4 miesiace i jakies 3tys km za soba, objade jeszcze czy zlac przed wyjazdem?? Pyt 2. Czy przy oleju race i spadku jego parametrow, nie powinien towarzyszyc wzrost temp oleju przy palowaniu ponad to 108C ktore mam teraz??
ja zrobiłem 15 kkm na 5w30 pro s
warunki
na początku autostrady - zachowanie fenomenalne
potem miasto krótkie odcinki ok 30 Km w dwie strony.
przy 8 kkm nastapiła zmiana doznań akustycznych. potem bez zmian do dzisiaj czyli prawię 15 kkm.
jutro płukanka i quazar 0w30
tutaj spostrzeżenia : ma właściwości higroskopijne i mocno w skodzie emulguje. nie wiem co jest przyczyną czy ttm z odmą czy g13 wpiernicza się w nieswoje sprawy....
w BMW siedzi nadal 5w40
ok 10 kkm. poniżej roku. dopiero czujnik oleju zrzucił 2 kreski!!!!
akustyka bez zmian.
w czerwcu wymiana na taki sam. zlewki aż szkoda zostawić w zakładzie
Komentarz