Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Zamieszczone przez leonn
    Zamieszczone przez pedros
    leonn, w jaki celu wlales Visco Stabil?
    Poważnie się pytasz? Opis
    produkt ten mnie intryguje bo mam zalany 0w30 i zastanawiam się czy nie będzie zasadne na lato zalać. nie chce jednak zrobić z oleju 10w40 bo taka rolę pełnią zwykle wiskizatory

    Komentarz

    • leonn
      RS
      • 2011
      • 2727
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Zamieszczone przez pedros
      nie chce jednak zrobić z oleju 10w40 bo taka rolę pełnią zwykle wiskizatory
      A widzisz żeby u mnie coś złego z olejem 0W40 się stało po 15880km? Teraz wlałem Ceratec zobaczymy za 12tys jak będzie to połączenie wyglądało :wink:

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez leonn
        Teraz wlałem Ceratec
        :haha: kiedy napisałeś o LM Visco Stabil to pomyślałem, że ja bym wlał teraz na Twoim miejscu Cerateca ... :terefere
        cytuję - skład:
        "LM Ceratec:
        - fosfor 656 mg/kg
        - cynk 776 mg/kg
        - wapń 1598 mg/kg
        - bor 359 mg/kg – to ten trójtlenk boru,
        - molibden 5419 mg/kg
        - nośnikiem jest olej mineralny

        LM DieselSpulung:
        - fosfor 2179 mg/kg
        - cynk 2181 mg/kg
        - calcium 780 mgkg

        LM MoS2 Additive
        - molibden 10885 mg/kg
        Pozostałe pierwiastki na poziomie mniejszym niż 10 mg/kg nie wypisywałem bo nie są substancjami czynnymi jeśli przy tej skali jest mniej niż 10mg/kg."
        Zamieszczone przez leonn
        zobaczymy za 12tys jak będzie to połączenie wyglądało
        to będzie bardzo ciekawe porównanie. Jestem ciekawy co się okaże lepszym dodatkiem.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          Zamieszczone przez leonn
          Zamieszczone przez pedros
          nie chce jednak zrobić z oleju 10w40 bo taka rolę pełnią zwykle wiskizatory
          A widzisz żeby u mnie coś złego z olejem 0W40 się stało po 15880km? Teraz wlałem Ceratec zobaczymy za 12tys jak będzie to połączenie wyglądało :wink:
          czuję się przekonany. mam nadzieję tylko że syfu w środku nie zrobi

          Komentarz

          • leonn
            RS
            • 2011
            • 2727
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Zamieszczone przez leonn
            Teraz wlałem Ceratec
            :haha: kiedy napisałeś o LM Visco Stabil to pomyślałem, że ja bym wlał teraz na Twoim miejscu Cerateca ... :terefere
            A skoro już o Ceratecu mówimy, :wink: nie wiem czy pamiętacie analizę Elfa 5W40 z mojej Meganki i zawartość Fe=93?


            To przyleciała też i druga analiza, właśnie Synthoila z Cerateciem i wygląda tak


            Tak po krótce, po Elfie była płukanka i wyladował w silniku LOTOS SYNTHETIC Plus 5w40 przez 2tys płukał silnik i znowu była płukanka i zalałem Syntholia High Techa 5W40 + Ceratec i oto wynik.


            Megane robi głównie krótkie odcinki 2-5km, też jeżdzi na lpg, a zimową porą czasem się nawet nie zdąży przełączyć na gaz przy temp 30C płynu, i silnik jest już gaszony. Dla tego się olej trochę rozrzedził/lepkość spadła. Tylko, że znowu paliwa i innych płynów brak, wiec to troche dziwne :roll:

            A i ten ich komentarz trochę mnie zastanawia. Skoro oni się dziwią czemu jest, aż taka różnica w zawartości FE między jedna a druga próbka. To ja się zastanawiam, czy im się tam w tym Lab coś nie rypło ostatnio, czy może jednak faktycznie Synthoil i Ceratec robi taką ochronę, że potrafi sześciokrotnie zbić żelazo. Korci mnie po tym Synthoilu jednak zalać jeszcze raz Elfa.


            Acha i jak by ktoś pytał, to od razu zaznaczam, że tak, przy przebiegu 245tys.km robiłem płukanki i zalałem Vollsyntetyczny olej, silnik się nie rozszczelnił nic nie cieknie, uszczelki jakie były takie są, a powiem nawet, że silnik teraz chodzi lepiej i ciszej na tym Syntetyku przy takim przebiegu. No ale fakt cały czas był lany olej 5W40 tylko że Elfa :wink:
            Załączone pliki

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              LM MoS2 fajny ma kolor. Przez ten dodatek wylany z opakowania, wyglada jak olej po kilku kkm, bo jest taki szaro-czarny :diabelski_usmiech
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • zak14
                Rider
                • 2011
                • 605
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Zamieszczone przez leonn
                zak14, jaka była ta nagroda za wypełnienie całej tabelki? Bo się jakoś nie pochwaliłeś i nie wiem czego się spodziewać
                Żadnej, nawet uścisku dłoni prezesa. Jedynie żona się ze mnie nabijała
                Zamieszczone przez leonn
                gdzie olej pracował w temperaturze 102C-118C. Czyli można powiedzieć, że był trochę upalany
                E, to jeszcze nie takie upalanie.
                A olej dał radę !

                [ Dodano: Nie 06 Kwi, 14 09:44 ]
                Zamieszczone przez leonn
                o ja się zastanawiam, czy im się tam w tym Lab coś nie rypło ostatnio
                Teoretycznie, ilekroć na próbce referencyjnej przekroczą zakresy - rekalibrują sprzęt, więc aż taki rozjazd mało prawdopodobny. No chyba, że jakiś student przeklepując wyniki strzelił babola - jak dla mnie prawdopodobne. W każdym razie teraz to wygląda ok, zobaczymy jak w kolejnym teście.
                Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                Komentarz

                • neoXs
                  Rider
                  • 2010
                  • 555

                  Panowie niebawem pierwszy przegląd serwisowy mnie czeka i proszę o radę (tak przeczytałem przynajmniej połowę tego wątku ).

                  Mam autko O3 1.2 TSI 85km, przebiegi roczne rzędu 8-10 tys. km., które zapewne od września mogą zmaleć do 5-8 tys rocznie. W chwili obecnej przeglądy mam co 2 lata lub 30 tys. ale... nie ufam tego typu rzeczom i wg mnie raz na rok wymiana oliwy to dobra sprawa

                  1. Czyli jeśli dobrze wyczytałem to interesowałaby mnie specyfikacja VW 502 (na wymiany raz na rok lub co 15 tys km.) tak?
                  2. W ASO gdzie chcę jechać powiedzieli, że mogę sobie przywieźć własny olej ale wleją mi tylko MOBIL 5w/30 ESP. Czytałem w tym wątku opinie na temat tego oleju i nie jest źle ale tyłka nie urywa.
                  Chciałem wypróbować Motula - http://sklep-oleje.pl/pl/p/MOTUL-810...-C3-5W-30/1359 do tego silnika i moich potrzeb byłby to dobry olej? Czy to nie ma znaczenia przy moim przebiegu rocznym?
                  3. Widzę, że sporo osób kupuje oliwę na sklep-oleje.pl i tam nie ma co się obawiać o "oryginalność" towaru? Nie chcę nikogo urazić, po prostu pierwszy raz kupowałbym olej silnikowy przez Internet, a o podrabianym Motulu itp. krążą już legendy.

                  Komentarz

                  • Drzosz
                    Drive
                    • 2013
                    • 67
                    • Octavia III (5E3)
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                    Ad 1. Tak. Interesuje Cię norma VW 502 do stałych okresów obsługowych.
                    Ad 2. Serwis łaski nie robi, powinni wlać każdy olej, który posiada dopuszczenie wymagane przez producenta czyli w tym przypadku 504/507 longlife lub 502 do wymiany co rok lub co max 15 tys km. Na pewno wymiana co 2 lata lub 30tys odpada.
                    Ad 3. To pewny sklep, polecany tutaj na forum i można tam kupować bez obawy.

                    Komentarz

                    • Tippo
                      L&K
                      • 2009
                      • 1349
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      Zamieszczone przez neoXs
                      Chciałem wypróbować Motula - http://sklep-oleje.pl/pl/...n-C3-5W-30/1359 do tego silnika i moich potrzeb byłby to dobry olej? Czy to nie ma znaczenia przy moim przebiegu rocznym?
                      Ten motul to do diesla z dpf , bo to c3, jak idziesz w 502.00 i dobrze, bierz cos na pelnym pakiecie dodatkow, np. x-maxa 0w40.

                      Komentarz

                      • micrusec
                        Rider
                        • 2013
                        • 559

                        neoXs, nie wiem dlaczego chcesz płacisz podwójnie za usługę wymiany w ASO. Proponuje kupić olej w zaufanego sprzedawcy, stosowny jaki sobie wybierzesz, następnie podjechać do ASO Skoda po oryginalny filtr oleju (chociaż tutaj również kupisz oryginał), następnie z oryginalnym filtrem oleju i wybranym przez Ciebie olejem wybrać się do zaufanego mechanika/ kolegi z doświadczeniem/ samemu jak masz kanał dokonać wymiany oleju. Problem z utylizacją zużytego oleju - nie istnieje - dowolne złomowisko, dowolnym warsztat i wybrane stacje paliw przyjmą zużyty olej (bez opłat), jak dobrze poszukasz znajdziesz pośrednika skupujący zużyty olej (marne grosze ale na piwo będzie).

                        Zapłacisz tyle co za olej i filtr oleju, plus za wymianę, zaoszczędzisz czas i pieniądze. Nie utracisz gwarancję bo niby jak ASO połapie się że sam wymieniłeś ? A po 2 latach pojedziesz na "normalny" przegląd z olejem.

                        Co drugą wymianę rób w ASO jak chcesz.

                        Komentarz

                        • neoXs
                          Rider
                          • 2010
                          • 555

                          Ten motul to do diesla z dpf , bo to c3, jak idziesz w 502.00 i dobrze, bierz cos na pelnym pakiecie dodatkow, np. x-maxa 0w40.
                          Zapewne mówisz o tym: http://sklep-oleje.pl/pl/p/MOTUL-8100-X-MAX-0W-40/211

                          Ciekawi mnie tylko czemu kontaktując się z 3 różnymi ASO Skody jaki olej (potrzebowałem kiedyś zrobić dolewki małej) wlać to wszyscy zgodnie mówili 5w30?

                          Komentarz

                          • crom.de
                            RS
                            • 2012
                            • 1545
                            • Superb II (3T4)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Mówili Ci co dolać, żeby pasowało pod to co masz. Wymienić możesz na każdy, nie musi być 5W30. Takie są wytyczne z fabryki, tak samo jak to że ma być LL.
                            - Superb
                            - Panda 1.2

                            Komentarz

                            • leonn
                              RS
                              • 2011
                              • 2727
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Jestem ciekawy co się okaże lepszym dodatkiem.
                              Ja bym nie oceniał tego tak, który jest lepszy, obydwa są dobre, ale każdy ma inne zadanie. Jak widać w obydwóch przypadkach testach i jeden i drugi spełniły swoja role bardzo dobrze. Potwierdza się tu że Liqui Moly w opisach swoich produktów pisze prawdę. I ja poza tym razem gdzie zalałem Ceratec, to przy każdej następnej wymianie będę zalewał Visco Stabil, no chyba, że zmieni się styl eksploatowania mojej Octavii.

                              Zamieszczone przez zak14
                              Jedynie żona się ze mnie nabijała :wink:
                              Ech te połówki, mam podobnie :wink:







                              Zamieszczone przez neoXs
                              Mam autko O3 1.2 TSI 85km
                              A nie lepiej zalać ten motorek 0W30? I zrobić jak piszę micrusec--->
                              Zamieszczone przez micrusec
                              Proponuje kupić olej w zaufanego sprzedawcy, stosowny jaki sobie wybierzesz, następnie podjechać do ASO Skoda po oryginalny filtr oleju (chociaż tutaj również kupisz oryginał), następnie z oryginalnym filtrem oleju i wybranym przez Ciebie olejem wybrać się do zaufanego mechanika/ kolegi z doświadczeniem/ samemu jak masz kanał dokonać wymiany oleju.


                              Zamieszczone przez neoXs
                              nie ma co się obawiać o "oryginalność" towaru?
                              Ten sklep to można znaleźć tu. Bez obaw możesz kupować u każdego ze sprzedawców którzy handlują na OCP, każdy z nich jest już tutaj sprawdzony wiele razy.

                              Komentarz

                              • micrusec
                                Rider
                                • 2013
                                • 559

                                Mam pytanie do osób w temacie :

                                Czy w silniku 1.2 TSI CBZB istnieje ta sama przypadłość co z autami z DPF (diesel), że niespalone paliwo spływa do miski olejowej, dochodzi do rozrzedzenia oleju i niebezpiecznego wzrostu jego poziomu ?

                                Moje pytanie bierze się stąd, że wymieniłem dziś olej w danym silniku, przed samą wymianą dokonałem sprawdzenia stanu był prawie max ale nie więcej. Wymiana była poprzedzona płukanką MO Engine o poj. 250 ml. Sam proces wymiany oleju trwał długo, nie zależało Mi na czasie, więc kapało sobie do pojemnika na spokojnie. Użyłem pojemnika, który ma bardzo dokładną podziałkę (norma i certyfikat), po wszystkim kiedy ciecz już ostygła, dokonałem na zimno odczytu wyszło mi dokładnie 4,20 litra, może z same filtra i jego obudowy byłoby max 50 ml dodatkowo. Jakimś cudem w książce serwisowej piszą o 3,6 litra. Stosuję olej od nowości MO 0W40, teraz również taki wlałem.

                                Komentarz

                                • zsolpyw
                                  Elegance
                                  • 2012
                                  • 897

                                  Cytat ze strony strategicznego dystybutora koncernu SHELL

                                  "W starszych pojazdach, szczególnie gdy licznik przebiegu pokazuje więcej niż ok. 100.000 kilometrów, zaleca się używanie oleju mineralnego (np. Helix Super High Mileage 15W-50)"



                                  I co wy na to Syntetykowcy ? Kto ma przebieg skrecony ponizej 100 by minerala nie lać?? :twisted:
                                  Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                  Jeżdżę w blasku
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                  Komentarz

                                  • uli07
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 391
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Co to znaczy w starszych autach? Z lat 80-tych, 90-tych? Czy jeszcze starszych?
                                    Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                                    Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                                    Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                                    Komentarz

                                    • zsolpyw
                                      Elegance
                                      • 2012
                                      • 897

                                      Wlasnie tego experci nie okreslili .... starszych czyli moze ze juz po gwarancji ?? to przeciez ten okres po ktorym szanujacy sie Niemiec pochodzenia germanskiego sprzedaje zuzyte auto innemu Niemcowi, ale o pochodzeniu tureckim :P
                                      Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                      Jeżdżę w blasku
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                      Komentarz

                                      • crom.de
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 1545
                                        • Superb II (3T4)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        zsolpyw, to co Ty lejesz u siebie? 15-40? Ja mam dwa auta które dobijają 140t i obydwa zalewam 5-40 syntetycznym i nic złego się nie dzieje. Jedno wręcz zminimalizowało zużycie oleju, niestety nie Skoda.
                                        - Superb
                                        - Panda 1.2

                                        Komentarz

                                        • zsolpyw
                                          Elegance
                                          • 2012
                                          • 897

                                          Ja leje syntetyk. Ale znalazlem powyzsza informacje w sprawiajacym wrazenie powaznym artykuje na stronie importera koncernu wiec wklejam by nie bylo nudno na forum
                                          Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                          Jeżdżę w blasku
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                          Komentarz

                                          • crom.de
                                            RS
                                            • 2012
                                            • 1545
                                            • Superb II (3T4)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            Aaa no to musisz w takim razie roważyć spróbowanie tej metody z notki którą ja wkleiłem parę dni wstecz: jeden olej przez całe życie auta mówił były szef Castrola chyba się zna na rzeczy 8)
                                            - Superb
                                            - Panda 1.2

                                            Komentarz

                                            • zsolpyw
                                              Elegance
                                              • 2012
                                              • 897

                                              Tylko to jest byly i na dodatek rozgniewany szef.
                                              Natomiast ciekawe ze Shellowcy propaguja tanie mineraly do 80% aut w PL. Co to za strategia finansowa sprzedawac tanie oleje, majac w ofercie drogie ?
                                              Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                              Jeżdżę w blasku
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                              Komentarz

                                              • Pidziek
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1845

                                                Zamieszczone przez zsolpyw
                                                W starszych pojazdach, szczególnie gdy licznik przebiegu pokazuje więcej niż ok. 100.000 kilometrów, zaleca się używanie oleju mineralnego (np. Helix Super High Mileage 15W-50)"
                                                Co to znaczy zaleca się kto zaleca Pan Zdzisek specjalista od Robura czy Jelcza czy jeden z wielu niedouczonych mechaników jakich w Polsce niestety mamy setki tysięcy w wiedzę których nie inwestuje zadeń importer, dystrybutor ale w fartuszki, narzędzia wyposażenie warsztatu czy wycieczki dla kierownictwa...

                                                Jedno ale taki olej jest polecam podobnie jak rewelacyjny produkt z Fuchs TRANS HD do starszych silników klasy URSUS C360 maszyn rolniczych w których już wszystko jest wyświechtane albo w sytuacjach gdzie mamy ryzyko rozszczelniania mułem który nagromadził się przez wiele lat zaniedbań i stosowania tanich okazyjnych olejów.

                                                Ale ostatnio mało kliemnt nie zatarł silnika w Fordzie RS na gwarancji w ASO zalali mu 10W60 bo to silnik ....sportowy i co wy na to ?
                                                Dobrze że kontrolki zaczęły wariować i kolega nie wpadł na pomysł zresetowania wszystkiego choć auto samo w sobie chodziło dziwnie...

                                                Zamieszczone przez zsolpyw
                                                Natomiast ciekawe ze Shellowcy propaguja tanie mineraly do 80% aut w PL.
                                                Bo niewykluczone że prawdopodobnie produkcja w naszych rodzimych blendowniach niskoprzetworzonych olejów jest bardziej dochodowa i rotuje wiekszą sprzedaż

                                                Czy w silniku 1.2 TSI CBZB istnieje ta sama przypadłość co z autami z DPF (diesel), że niespalone paliwo spływa do miski olejowej, dochodzi do rozrzedzenia oleju i niebezpiecznego wzrostu jego poziomu ?
                                                Kiedyś pisałem że mój kleint miał awarię w silniku TSI rzeczoznawca stwierdził że wtrysk sobie psikał w taki sposób że wymywał film oleju a to spowodowało dosłownie rozsypanie się tłoka.
                                                Jaki to był silnik nie pamiętam.
                                                Nie wiem jak jest w 1.2 TSI

                                                Zamieszczone przez micrusec
                                                Jakimś cudem w książce serwisowej piszą o 3,6 litra. Stosuję olej od nowości MO
                                                Ale jeszcze jedna ważna uwaga :

                                                Masz dwie pojemności :

                                                Serwisowa i na sucho jak auto wyjedzie z fabryki a pdają tylko coś takiego:

                                                Brand
                                                VOLKSWAGEN
                                                Model
                                                Polo 1.2 TSI (CBZB QG0/2 - 77kW)
                                                Motor
                                                Hybrid
                                                Year
                                                2009-

                                                Best motor oil for this car: -. Capacity: 3.6 l

                                                Więc nie wiem jaka to pojemność ale różnica 0.6L to trochę dużo ...
                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz

                                                • crom.de
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 1545
                                                  • Superb II (3T4)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Bo niewykluczone że prawdopodobnie produkcja w naszych rodzimych blendowniach niskoprzetworzonych olejów jest bardziej dochodowa i rotuje wiekszą sprzedaż
                                                  Z tym bym się zgodził - tanio zrobione, większa przebitka. Lub też chcą dać do zrozumienia, że masz starego złoma i czas na nowy :P

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  z wielu niedouczonych mechaników jakich w Polsce niestety mamy
                                                  To nie tylko w PL tak jest. Mnie też jeden z VW przekonywał, że 5W40 się nie nadaje, ma być 5W30. Jak powiedziałem, że chce iść na 0W40 to już w ogóle łapał się za głowę.
                                                  - Superb
                                                  - Panda 1.2

                                                  Komentarz

                                                  • zecke
                                                    Ambiente
                                                    • 2012
                                                    • 124

                                                    Panowie mam Pytanie
                                                    Jaki olej byście mi polecili do Fabii II fl CGGB-1.4 16V, rocznik 2012r. przebieg niecałe 23 tys km, rocznie robię 11-12 tys km z tego do pracy mam około 12 km w jedną stronę.
                                                    Zastanawiam się nad X-Clean+ 5W30 z Motula :wink:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...