Zamieszczone przez leonn
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez leonnTeraz wlałem Ceratec
cytuję - skład:
"LM Ceratec:
- fosfor 656 mg/kg
- cynk 776 mg/kg
- wapń 1598 mg/kg
- bor 359 mg/kg – to ten trójtlenk boru,
- molibden 5419 mg/kg
- nośnikiem jest olej mineralny
LM DieselSpulung:
- fosfor 2179 mg/kg
- cynk 2181 mg/kg
- calcium 780 mgkg
LM MoS2 Additive
- molibden 10885 mg/kg
Pozostałe pierwiastki na poziomie mniejszym niż 10 mg/kg nie wypisywałem bo nie są substancjami czynnymi jeśli przy tej skali jest mniej niż 10mg/kg."
Zamieszczone przez leonnzobaczymy za 12tys jak będzie to połączenie wyglądałoPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnZamieszczone przez pedrosnie chce jednak zrobić z oleju 10w40 bo taka rolę pełnią zwykle wiskizatory
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez leonnTeraz wlałem Ceratec
To przyleciała też i druga analiza, właśnie Synthoila z Cerateciem i wygląda tak
Tak po krótce, po Elfie była płukanka i wyladował w silniku LOTOS SYNTHETIC Plus 5w40 przez 2tys płukał silnik i znowu była płukanka i zalałem Syntholia High Techa 5W40 + Ceratec i oto wynik.
Megane robi głównie krótkie odcinki 2-5km, też jeżdzi na lpg, a zimową porą czasem się nawet nie zdąży przełączyć na gaz przy temp 30C płynu, i silnik jest już gaszony. Dla tego się olej trochę rozrzedził/lepkość spadła. Tylko, że znowu paliwa i innych płynów brak, wiec to troche dziwne :roll:
A i ten ich komentarz trochę mnie zastanawia. Skoro oni się dziwią czemu jest, aż taka różnica w zawartości FE między jedna a druga próbka. To ja się zastanawiam, czy im się tam w tym Lab coś nie rypło ostatnio, czy może jednak faktycznie Synthoil i Ceratec robi taką ochronę, że potrafi sześciokrotnie zbić żelazo. Korci mnie po tym Synthoilu jednak zalać jeszcze raz Elfa.
Acha i jak by ktoś pytał, to od razu zaznaczam, że tak, przy przebiegu 245tys.km robiłem płukanki i zalałem Vollsyntetyczny olej, silnik się nie rozszczelnił nic nie cieknie, uszczelki jakie były takie są, a powiem nawet, że silnik teraz chodzi lepiej i ciszej na tym Syntetyku przy takim przebiegu. No ale fakt cały czas był lany olej 5W40 tylko że Elfa :wink:Załączone pliki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnzak14, jaka była ta nagroda za wypełnienie całej tabelki? Bo się jakoś nie pochwaliłeś i nie wiem czego się spodziewać
Zamieszczone przez leonngdzie olej pracował w temperaturze 102C-118C. Czyli można powiedzieć, że był trochę upalany
A olej dał radę !
[ Dodano: Nie 06 Kwi, 14 09:44 ]
Zamieszczone przez leonno ja się zastanawiam, czy im się tam w tym Lab coś nie rypło ostatnioOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Panowie niebawem pierwszy przegląd serwisowy mnie czeka i proszę o radę (tak przeczytałem przynajmniej połowę tego wątku ).
Mam autko O3 1.2 TSI 85km, przebiegi roczne rzędu 8-10 tys. km., które zapewne od września mogą zmaleć do 5-8 tys rocznie. W chwili obecnej przeglądy mam co 2 lata lub 30 tys. ale... nie ufam tego typu rzeczom i wg mnie raz na rok wymiana oliwy to dobra sprawa
1. Czyli jeśli dobrze wyczytałem to interesowałaby mnie specyfikacja VW 502 (na wymiany raz na rok lub co 15 tys km.) tak?
2. W ASO gdzie chcę jechać powiedzieli, że mogę sobie przywieźć własny olej ale wleją mi tylko MOBIL 5w/30 ESP. Czytałem w tym wątku opinie na temat tego oleju i nie jest źle ale tyłka nie urywa.
Chciałem wypróbować Motula - http://sklep-oleje.pl/pl/p/MOTUL-810...-C3-5W-30/1359 do tego silnika i moich potrzeb byłby to dobry olej? Czy to nie ma znaczenia przy moim przebiegu rocznym?
3. Widzę, że sporo osób kupuje oliwę na sklep-oleje.pl i tam nie ma co się obawiać o "oryginalność" towaru? Nie chcę nikogo urazić, po prostu pierwszy raz kupowałbym olej silnikowy przez Internet, a o podrabianym Motulu itp. krążą już legendy.
Komentarz
-
-
Ad 1. Tak. Interesuje Cię norma VW 502 do stałych okresów obsługowych.
Ad 2. Serwis łaski nie robi, powinni wlać każdy olej, który posiada dopuszczenie wymagane przez producenta czyli w tym przypadku 504/507 longlife lub 502 do wymiany co rok lub co max 15 tys km. Na pewno wymiana co 2 lata lub 30tys odpada.
Ad 3. To pewny sklep, polecany tutaj na forum i można tam kupować bez obawy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez neoXsChciałem wypróbować Motula - http://sklep-oleje.pl/pl/...n-C3-5W-30/1359 do tego silnika i moich potrzeb byłby to dobry olej? Czy to nie ma znaczenia przy moim przebiegu rocznym?
Komentarz
-
-
neoXs, nie wiem dlaczego chcesz płacisz podwójnie za usługę wymiany w ASO. Proponuje kupić olej w zaufanego sprzedawcy, stosowny jaki sobie wybierzesz, następnie podjechać do ASO Skoda po oryginalny filtr oleju (chociaż tutaj również kupisz oryginał), następnie z oryginalnym filtrem oleju i wybranym przez Ciebie olejem wybrać się do zaufanego mechanika/ kolegi z doświadczeniem/ samemu jak masz kanał dokonać wymiany oleju. Problem z utylizacją zużytego oleju - nie istnieje - dowolne złomowisko, dowolnym warsztat i wybrane stacje paliw przyjmą zużyty olej (bez opłat), jak dobrze poszukasz znajdziesz pośrednika skupujący zużyty olej (marne grosze ale na piwo będzie).
Zapłacisz tyle co za olej i filtr oleju, plus za wymianę, zaoszczędzisz czas i pieniądze. Nie utracisz gwarancję bo niby jak ASO połapie się że sam wymieniłeś ? A po 2 latach pojedziesz na "normalny" przegląd z olejem.
Co drugą wymianę rób w ASO jak chcesz.
Komentarz
-
-
Ten motul to do diesla z dpf , bo to c3, jak idziesz w 502.00 i dobrze, bierz cos na pelnym pakiecie dodatkow, np. x-maxa 0w40.
Ciekawi mnie tylko czemu kontaktując się z 3 różnymi ASO Skody jaki olej (potrzebowałem kiedyś zrobić dolewki małej) wlać to wszyscy zgodnie mówili 5w30?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOJestem ciekawy co się okaże lepszym dodatkiem.
Zamieszczone przez zak14Jedynie żona się ze mnie nabijała :wink:
Zamieszczone przez neoXsMam autko O3 1.2 TSI 85km
Zamieszczone przez micrusecProponuje kupić olej w zaufanego sprzedawcy, stosowny jaki sobie wybierzesz, następnie podjechać do ASO Skoda po oryginalny filtr oleju (chociaż tutaj również kupisz oryginał), następnie z oryginalnym filtrem oleju i wybranym przez Ciebie olejem wybrać się do zaufanego mechanika/ kolegi z doświadczeniem/ samemu jak masz kanał dokonać wymiany oleju.
Zamieszczone przez neoXsnie ma co się obawiać o "oryginalność" towaru?
Komentarz
-
-
Mam pytanie do osób w temacie :
Czy w silniku 1.2 TSI CBZB istnieje ta sama przypadłość co z autami z DPF (diesel), że niespalone paliwo spływa do miski olejowej, dochodzi do rozrzedzenia oleju i niebezpiecznego wzrostu jego poziomu ?
Moje pytanie bierze się stąd, że wymieniłem dziś olej w danym silniku, przed samą wymianą dokonałem sprawdzenia stanu był prawie max ale nie więcej. Wymiana była poprzedzona płukanką MO Engine o poj. 250 ml. Sam proces wymiany oleju trwał długo, nie zależało Mi na czasie, więc kapało sobie do pojemnika na spokojnie. Użyłem pojemnika, który ma bardzo dokładną podziałkę (norma i certyfikat), po wszystkim kiedy ciecz już ostygła, dokonałem na zimno odczytu wyszło mi dokładnie 4,20 litra, może z same filtra i jego obudowy byłoby max 50 ml dodatkowo. Jakimś cudem w książce serwisowej piszą o 3,6 litra. Stosuję olej od nowości MO 0W40, teraz również taki wlałem.
Komentarz
-
-
Cytat ze strony strategicznego dystybutora koncernu SHELL
"W starszych pojazdach, szczególnie gdy licznik przebiegu pokazuje więcej niż ok. 100.000 kilometrów, zaleca się używanie oleju mineralnego (np. Helix Super High Mileage 15W-50)"
I co wy na to Syntetykowcy ? Kto ma przebieg skrecony ponizej 100 by minerala nie lać?? :twisted:Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Co to znaczy w starszych autach? Z lat 80-tych, 90-tych? Czy jeszcze starszych?Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Wlasnie tego experci nie okreslili .... starszych czyli moze ze juz po gwarancji ?? to przeciez ten okres po ktorym szanujacy sie Niemiec pochodzenia germanskiego sprzedaje zuzyte auto innemu Niemcowi, ale o pochodzeniu tureckim :PSprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Ja leje syntetyk. Ale znalazlem powyzsza informacje w sprawiajacym wrazenie powaznym artykuje na stronie importera koncernu wiec wklejam by nie bylo nudno na forumSprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Tylko to jest byly i na dodatek rozgniewany szef.
Natomiast ciekawe ze Shellowcy propaguja tanie mineraly do 80% aut w PL. Co to za strategia finansowa sprzedawac tanie oleje, majac w ofercie drogie ?Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zsolpywW starszych pojazdach, szczególnie gdy licznik przebiegu pokazuje więcej niż ok. 100.000 kilometrów, zaleca się używanie oleju mineralnego (np. Helix Super High Mileage 15W-50)"
Jedno ale taki olej jest polecam podobnie jak rewelacyjny produkt z Fuchs TRANS HD do starszych silników klasy URSUS C360 maszyn rolniczych w których już wszystko jest wyświechtane albo w sytuacjach gdzie mamy ryzyko rozszczelniania mułem który nagromadził się przez wiele lat zaniedbań i stosowania tanich okazyjnych olejów.
Ale ostatnio mało kliemnt nie zatarł silnika w Fordzie RS na gwarancji w ASO zalali mu 10W60 bo to silnik ....sportowy i co wy na to ?
Dobrze że kontrolki zaczęły wariować i kolega nie wpadł na pomysł zresetowania wszystkiego choć auto samo w sobie chodziło dziwnie...
Zamieszczone przez zsolpywNatomiast ciekawe ze Shellowcy propaguja tanie mineraly do 80% aut w PL.
Czy w silniku 1.2 TSI CBZB istnieje ta sama przypadłość co z autami z DPF (diesel), że niespalone paliwo spływa do miski olejowej, dochodzi do rozrzedzenia oleju i niebezpiecznego wzrostu jego poziomu ?
Jaki to był silnik nie pamiętam.
Nie wiem jak jest w 1.2 TSI
Zamieszczone przez micrusecJakimś cudem w książce serwisowej piszą o 3,6 litra. Stosuję olej od nowości MO
Masz dwie pojemności :
Serwisowa i na sucho jak auto wyjedzie z fabryki a pdają tylko coś takiego:
Brand
VOLKSWAGEN
Model
Polo 1.2 TSI (CBZB QG0/2 - 77kW)
Motor
Hybrid
Year
2009-
Best motor oil for this car: -. Capacity: 3.6 l
Więc nie wiem jaka to pojemność ale różnica 0.6L to trochę dużo ...Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekBo niewykluczone że prawdopodobnie produkcja w naszych rodzimych blendowniach niskoprzetworzonych olejów jest bardziej dochodowa i rotuje wiekszą sprzedaż
Zamieszczone przez Pidziekz wielu niedouczonych mechaników jakich w Polsce niestety mamy
Komentarz
-
Komentarz