Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez Hołowczyc20Właśnie chyba za dużo się naczytałem i stąd mam teraz taki mętlik w głowie :2kc no,ale coś tam już mi świta jak już będe mieć kilka typów to dam znać :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech .
Komentarz
-
-
A kupcie sobie Valvoline czego mu brakuje ??
Cena , dostępność jest a jakościowo nie odbiega w żadnym calu od LM !Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Panowie ostatnio rozwazalismy w pracy dlaczego do kosiarek spalinowych kazdy producent zaleca SAE 30 SG
Nikt nie jest w stanie fachowo odpowiedzieć na to pytanie. Nie ma jednoznaczej odpowiedzi dlaczego w dzisiejszych czasach jest to minerał o takiej kiepskiej klasie jakosci. Skoro jest to silnik chłodzony powietrzem który masakrycznie się nagrzewa to dlaczego SAE 30
Skoro SAE 30 to chyba 5w30 a tymbardziej 5w40 czy 0w40 jeszcze lepiej by zdało egzamin.
Rico40 napisał/a:
wg mnie TOTAL QUARTZ INEO 5w30 to lipa. Zostało jakieś 0,7l z opla corsy bo był kupiony na dolewki więc wymieniłem w kosiarce.
Pidziek
L&K
To nie wina oleju tylko Twoja że wlałeś taki olej , ogólnie jeśli masz pretenbsje to miej je tylko do siebie i dziękuj Bogu że Ci nic nie wybuchło wlewając takie szuwaksy to nchłodzonego powietrzem silników.
Komentarz
-
-
1. Do kosiarek nie wolno stosować olejów samochodowych (z powodu innego rodzaju uszczelnień oraz większej agresywnosci detergentów - tutaj mit o rozszczelnieniu przeradza się w prawdę, nie we wszystkich silnikach B&S ale szkoda czasu na eksperymenty) to tak kończąc temat kosiarek
2. Ma ktoś z Was informacje o olejach K2 TEXAR 0W30? co to? Kto je montuje w realu i jakie parametry posiada? Wart uwagi? Co to za nanotechnologia, liczę że nie farby drukarskie na opakowaniu (jak znam życie to znowu przypadnie mi zaszczyt beta testera rzekomo polskiej myśli tribologicznej; )
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros1. Do kosiarek nie wolno stosować olejów samochodowych (z powodu innego rodzaju uszczelnień oraz większej agresywnosci detergentów - tutaj mit o rozszczelnieniu przeradza się w prawdę, nie we wszystkich silnikach B&S ale szkoda czasu na eksperymenty) to tak kończąc temat kosiarek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez REXAXZamieszczone przez pedros1. Do kosiarek nie wolno stosować olejów samochodowych (z powodu innego rodzaju uszczelnień oraz większej agresywnosci detergentów - tutaj mit o rozszczelnieniu przeradza się w prawdę, nie we wszystkich silnikach B&S ale szkoda czasu na eksperymenty) to tak kończąc temat kosiarek
Jeśli od początku to właśnie o to chodzi .... i tutaj leży sedno....
[ Dodano: Sob 14 Cze, 14 23:01 ]
Zamieszczone przez crom.deZamieszczone przez pedrosK2 TEXAR 0W30
Zalać nie zalać. ... zalać nie zalać. ...
[ Dodano: Sob 14 Cze, 14 23:08 ]
Zamieszczone przez micrusecKtoś to testował :
http://strona.organika.com.pl/index....mary&Itemid=26
.... nie Kuś bo juz mam 30 l zapasu innego syntetyka
Wiele firm markuje tylko produkty innych firm tak może być i tutaj ( wschód produkuje taniej i wcale nie gorzej)
Komentarz
-
-
nówka sztuka briggs 675 6,5KM jeszcze ani razu nie koszony zagościł u mnie w garażu. W serwisie musieli wlać jakis ponoć SAE 30 z beczki i odpalić bo gwarancji by nie podbili. Zastanawia mnie tylko kwestia docierania serwisant powiedział 15min koszenia i 15min przerwy, 15min koszenia 15 przerwy i tak przez 5h !!!
Zamierzam po 1h koszenia zmienić na SAE 30 Briggsa potem po 3h koszenia też na olej briggsa i potem już Mobil new life 0w40
Ponoć na mineralnym lepiej się dociera i pasuje silnik.
Mam nadzieję ze moje poczynania z 0w40 przyniosą więcej korzyści niż szkód. W serwisie powiedział że SAE 30 i nic innego. Moj stary Tecumseh zalałem od nowości 5w50 Mobila Rally i tak pracował 10 lat w domu rodzinnym. Potem u mnie 5 lat na tym co było pod ręką castrol Turbo diesel 5w40, Valvoline 5w50, Mobil 10w40, nawet olej motocyklowy 10w40 ale 0w40 nie zagościło w nim
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26Ja do nowego Honda type 6,5KM wlewałem od razu 5W-40
Zamieszczone przez tasekZamierzam po 1h koszenia zmienić na SAE 30 Briggsa potem po 3h koszenia też na olej briggsa i potem już Mobil new life 0w40
Komentarz
-
-
Znalazłem coś takiego:
PENNASOL HIGHTEC 0W-40
SAE 0W-40
MB 229.3
VW 502 00, 505 00
BMW Longlife-01
Dichte 15°C kg/m³ DIN EN ISO 12185: 841
Flammpunkt COC °C DIN ISO 2592: min. 220
Pourpoint °C DIN ISO 3016: - 45
Viskosität 40°C mm²/s DIN 51562-1: 80,0
Viskosität 100°C mm²/s DIN 51562-1: 14,1
VI DIN ISO 2909: 183
Cena jest co najmniej interesująca 100 zł za 5 litrów. Opinie o jakości są dobre, choć wychodzi na to że to powtórna rafinacja bo jako podstawowy jest użyty Kernsolvat.
Ale już za dwie dyszki więcej ROWE HIGHTEC SYNTH RS SAE 0W-40:
ACEA A3/B4
API SN/CF
BMW Longlife-01
MB 229.5 !
Porsche A40
PSA B71 2296
VW 502 00/505 00
Eigenschaften
Dichte bei 15 °C: 0,850
Viskosität bei 40 °C: 81,2
Viskosität bei 100 °C: 14,5
Flammpunkt: >190.
Piszą, że na bazie PAO i ma lepsze właściwości niż Pennasol.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez crom.deZnalazłem coś takiego:
PENNASOL HIGHTEC 0W-40
SAE 0W-40
MB 229.3
VW 502 00, 505 00
BMW Longlife-01
Dichte 15°C kg/m³ DIN EN ISO 12185: 841
Flammpunkt COC °C DIN ISO 2592: min. 220
Pourpoint °C DIN ISO 3016: - 45
Viskosität 40°C mm²/s DIN 51562-1: 80,0
Viskosität 100°C mm²/s DIN 51562-1: 14,1
VI DIN ISO 2909: 183
Cena jest co najmniej interesująca 100 zł za 5 litrów. Opinie o jakości są dobre, choć wychodzi na to że to powtórna rafinacja bo jako podstawowy jest użyty Kernsolvat.
Ale już za dwie dyszki więcej ROWE HIGHTEC SYNTH RS SAE 0W-40:
ACEA A3/B4
API SN/CF
BMW Longlife-01
MB 229.5 !
Porsche A40
PSA B71 2296
VW 502 00/505 00
Eigenschaften
Dichte bei 15 °C: 0,850
Viskosität bei 40 °C: 81,2
Viskosität bei 100 °C: 14,5
Flammpunkt: >190.
Piszą, że na bazie PAO i ma lepsze właściwości niż Pennasol.
po raz kolejny widać gołym okiem politykę cenowa koncernów. na zachodzie prawdziwy syntetyk a na rynkach zbytu hc w cenie syntetyka.
dlatego warto poszukiwac takich Oliw jak znalazł Crom.de bp mniejsze firmy (lub tańsze marki/tnasze brandy drozszych kocernow) nie są okraszone kosztami marketingu a proces można przeprowadzić zgodnie z cyklem życia produktu - na początku spakowany olej potem mu zabieramy.
kolejną rzeczą jest wymuszanie nowszych norm o tak za dobre kilka lat nie zobaczymy żadnego oleju 502.00 bo przecież jest 504.00 stąd już trwa zrzucanie tych "niedobrych" 502.00 do tanich brandow względnie mocne okaleczanie zawartości dodatków nieekologicznych.
młode firmy lub niszowe firmy jeszcze nie są na etapie podobania kuponów i jeszcze można kupić względnie dobre produkty.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnAleż to ludzie wynalazki wynajdują
crom.de, znajdź i pokaż kartę tych oleji w języku niemieckim :wink:
Zamieszczone przez pedrosmłode firmy lub niszowe firmy jeszcze nie są na etapie podobania kuponów i jeszcze można kupić względnie dobre produkty.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez parasiteigor781, a ja jednak wolę się posiłkować opinią człowieka, który wysłał ten olej do laboratorium i udostępnił wyniki niż jakiegoś forumowego trola, który zna jakiegoś mistycznego "eksperta".
Leoon polecam odnosnie PAO VS Hydro
From its humble beginnings more than 3,000 years ago, lubrication technology has seen many phases of evolution. As it continues to evolve at an ever-increasing rate, base oil performance is making...
cyt Terrence Dyson , http://www.dysonanalysis.com/Dyson_A...s/Welcome.html
Igor, I am an independent tribologist. Every car has specific characteristics that certain chemistries can mitigate or enhance. I am a scientist so I base everything I do on testing. There is more to a engine oil formula than the base oils. You look at the total formulation based on testing not guessing.
Opie OIls , http://www.opieoils.co.uk/
If the oils meet that spec, they are good oils, so there is no real advantage in group III over group IV and vice versa.
Tim
OPIE OILS LIMITED
Sales and advice hotline: Call Tim or Matt on 01209 202944
Customer services: 01209 202944
All other enquiries: 01209 202949
Komentarz
-
Komentarz