Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Seed
    Elegance
    • 2010
    • 875
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Zamieszczone przez Trusek
    MODYFIKATOR PLUS do cos sobie poprawie
    chyba własne samopoczucie...daruj sobie i zalej porządny olej.
    Seed ma ten sam silnik co Ty - 1,4 TSI zalewa Motula X-Max 0W40 i bardzo sobie chwali. Zmiany co 15 tys km, olej ma specyfikację VW 502.00 http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57/original/8100_X-max_0W-40_(GB).pdf?1381853212
    Lista pozostałych 0W40 jest na stronie 193 tego wątku - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...736594887523e9
    1.4 TSI CHPA ma nazwe wspolna z CAXA i ...rozstaw miedzy cylindrami. ale rzeczywiscie - do TSI X-max 502.00 to swietny olej.
    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

    Komentarz

    • Hołowczyc20
      Drive
      • 2013
      • 67

      Zamieszczone przez Hołowczyc20
      Właśnie chyba za dużo się naczytałem i stąd mam teraz taki mętlik w głowie :2kc no,ale coś tam już mi świta jak już będe mieć kilka typów to dam znać :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech .
      Tak jak obiecałem że jak coś wymyśle to napisze kilka typów oliw do tego mojego TFSI,a więc są to:Millers 0W40 XF LONGLIFE,Motul 0W40 X-Max,Millers XF LONGLIFE C3 5w30,Mobil1 ESP Formula 5W30.I tak bym to widział. :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

      Komentarz

      • micrusec
        Rider
        • 2013
        • 559

        Hołowczyc20, czemu nie bierzesz LM 0W40 pod uwagę ? Brak w PL, ale sam sprzedawcy którzy "sprowadzą".

        Komentarz

        • Pidziek
          RS
          • 2011
          • 1845

          A kupcie sobie Valvoline czego mu brakuje ??
          Cena , dostępność jest a jakościowo nie odbiega w żadnym calu od LM !
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz

          • tasek
            Ambiente
            • 2012
            • 114

            Panowie ostatnio rozwazalismy w pracy dlaczego do kosiarek spalinowych kazdy producent zaleca SAE 30 SG
            Nikt nie jest w stanie fachowo odpowiedzieć na to pytanie. Nie ma jednoznaczej odpowiedzi dlaczego w dzisiejszych czasach jest to minerał o takiej kiepskiej klasie jakosci. Skoro jest to silnik chłodzony powietrzem który masakrycznie się nagrzewa to dlaczego SAE 30
            Skoro SAE 30 to chyba 5w30 a tymbardziej 5w40 czy 0w40 jeszcze lepiej by zdało egzamin.

            Rico40 napisał/a:
            wg mnie TOTAL QUARTZ INEO 5w30 to lipa. Zostało jakieś 0,7l z opla corsy bo był kupiony na dolewki więc wymieniłem w kosiarce.

            Pidziek
            L&K
            To nie wina oleju tylko Twoja że wlałeś taki olej , ogólnie jeśli masz pretenbsje to miej je tylko do siebie i dziękuj Bogu że Ci nic nie wybuchło wlewając takie szuwaksy to nchłodzonego powietrzem silników.

            Komentarz

            • REXAX
              Rider
              • 2013
              • 453

              Zamieszczone przez tasek
              Skoro SAE 30 to chyba 5w30 a tymbardziej 5w40 czy 0w40 jeszcze lepiej by zdało egzamin
              - do swojej z silnikiem Briggs&Stratton DOV 750 wyłącznie zalewam 0w40 i pracuje idealnie - sae30 zalecane najwyżej nadaje się do przesmarowania zawiasów w furtce :wink:

              Komentarz

              • Rico40
                Ambiente
                • 2014
                • 135
                • Fabia (6Y2)

                Kolego Tasek str.260 się kłania skoro piszesz że total jest do bani to poczytaj na tej stronie swój post bo kolego ty to napisałeś że zalałeś go do kosiarki ja mam silnik od nowego i był zalany Shellem 5w30, a Totala mogę mieć ale 0w30. Ale zostaje przy 0w40, który obecnie mam zalany.

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  1. Do kosiarek nie wolno stosować olejów samochodowych (z powodu innego rodzaju uszczelnień oraz większej agresywnosci detergentów - tutaj mit o rozszczelnieniu przeradza się w prawdę, nie we wszystkich silnikach B&S ale szkoda czasu na eksperymenty) to tak kończąc temat kosiarek

                  2. Ma ktoś z Was informacje o olejach K2 TEXAR 0W30? co to? Kto je montuje w realu i jakie parametry posiada? Wart uwagi? Co to za nanotechnologia, liczę że nie farby drukarskie na opakowaniu (jak znam życie to znowu przypadnie mi zaszczyt beta testera rzekomo polskiej myśli tribologicznej; )

                  Komentarz

                  • REXAX
                    Rider
                    • 2013
                    • 453

                    Zamieszczone przez pedros
                    1. Do kosiarek nie wolno stosować olejów samochodowych (z powodu innego rodzaju uszczelnień oraz większej agresywnosci detergentów - tutaj mit o rozszczelnieniu przeradza się w prawdę, nie we wszystkich silnikach B&S ale szkoda czasu na eksperymenty) to tak kończąc temat kosiarek
                    - nie wiem skąd masz tą informację ale mam jeszcze jedną kosiarkę z silnikiem B&S quantum XM z 1995 roku i od początku jest użytkowana na M1 0w40 a dopiero w tym roku poszło Neste 0w40 - silnik do tej pory na 50 motogodzin nie wymaga żadnych dolewek,nic się nie poci a pracuje praktycznie jak w dniu zakupu - co ciekawe Amsoil do tych silników również zaleca syntetyczny olej 10w30 - http://www.amsoil.com/shop/by-produc...?code=ASEQT-EA :wink:

                    Komentarz

                    • crom.de
                      RS
                      • 2012
                      • 1545
                      • Superb II (3T4)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Zamieszczone przez pedros
                      K2 TEXAR 0W30
                      Raczej nie stawiałbym, że to polska myśl Tutaj sprzedają też pod marketowymi makrami takie SAE, ale nie znalazłem na opakowaniu producenta. Opakowanie też inne niż reszta.
                      - Superb
                      - Panda 1.2

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Zamieszczone przez REXAX
                        Zamieszczone przez pedros
                        1. Do kosiarek nie wolno stosować olejów samochodowych (z powodu innego rodzaju uszczelnień oraz większej agresywnosci detergentów - tutaj mit o rozszczelnieniu przeradza się w prawdę, nie we wszystkich silnikach B&S ale szkoda czasu na eksperymenty) to tak kończąc temat kosiarek
                        - nie wiem skąd masz tą informację ale mam jeszcze jedną kosiarkę z silnikiem B&S quantum XM z 1995 roku i od początku jest użytkowana na M1 0w40 a dopiero w tym roku poszło Neste 0w40 - silnik do tej pory na 50 motogodzin nie wymaga żadnych dolewek,nic się nie poci a pracuje praktycznie jak w dniu zakupu - co ciekawe Amsoil do tych silników również zaleca syntetyczny olej 10w30 - http://www.amsoil.com/shop/by-produc...?code=ASEQT-EA :wink:
                        Pełna zgoda leczenie każdy motor to zniesie. Również z autopsji .... w rodzinie zabita jedna sztuka... potem serwis potwierdził.

                        Jeśli od początku to właśnie o to chodzi .... i tutaj leży sedno....

                        [ Dodano: Sob 14 Cze, 14 23:01 ]
                        Zamieszczone przez crom.de
                        Zamieszczone przez pedros
                        K2 TEXAR 0W30
                        Raczej nie stawiałbym, że to polska myśl Tutaj sprzedają też pod marketowymi makrami takie SAE, ale nie znalazłem na opakowaniu producenta. Opakowanie też inne niż reszta.

                        Zalać nie zalać. ... zalać nie zalać. ...

                        [ Dodano: Sob 14 Cze, 14 23:08 ]
                        Zamieszczone przez micrusec


                        .... nie Kuś bo juz mam 30 l zapasu innego syntetyka


                        Wiele firm markuje tylko produkty innych firm tak może być i tutaj ( wschód produkuje taniej i wcale nie gorzej)

                        Komentarz

                        • Sebastian_M26
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1823
                          • Superb II (3T4)

                          Ja do kosiarek, agegatu stosuje silnikowy 0W-40, 5W-40, do silnika chlodzonego powietrzem nie wlewam
                          xW-30. Wszystkie te urządzenia oparte są na silniku Honda style.
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz

                          • tasek
                            Ambiente
                            • 2012
                            • 114

                            nówka sztuka briggs 675 6,5KM jeszcze ani razu nie koszony zagościł u mnie w garażu. W serwisie musieli wlać jakis ponoć SAE 30 z beczki i odpalić bo gwarancji by nie podbili. Zastanawia mnie tylko kwestia docierania serwisant powiedział 15min koszenia i 15min przerwy, 15min koszenia 15 przerwy i tak przez 5h !!!
                            Zamierzam po 1h koszenia zmienić na SAE 30 Briggsa potem po 3h koszenia też na olej briggsa i potem już Mobil new life 0w40
                            Ponoć na mineralnym lepiej się dociera i pasuje silnik.
                            Mam nadzieję ze moje poczynania z 0w40 przyniosą więcej korzyści niż szkód. W serwisie powiedział że SAE 30 i nic innego. Moj stary Tecumseh zalałem od nowości 5w50 Mobila Rally i tak pracował 10 lat w domu rodzinnym. Potem u mnie 5 lat na tym co było pod ręką castrol Turbo diesel 5w40, Valvoline 5w50, Mobil 10w40, nawet olej motocyklowy 10w40 ale 0w40 nie zagościło w nim

                            Komentarz

                            • Sebastian_M26
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1823
                              • Superb II (3T4)

                              Ja do nowego Honda type 6,5KM wlewałem od razu 5W-40. Czy bs jest tak źle złożony, że potrzebuje tak dziwnego docierania?
                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                              Komentarz

                              • REXAX
                                Rider
                                • 2013
                                • 453

                                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                Ja do nowego Honda type 6,5KM wlewałem od razu 5W-40
                                - mój B&S procował godzinę na fabrycznym a od tego momentu cały czas na M1 0w40 i nie wymaga grama dolewki na sezon więc można odrzucić gusła o mineralnym sae30
                                Zamieszczone przez tasek
                                Zamierzam po 1h koszenia zmienić na SAE 30 Briggsa potem po 3h koszenia też na olej briggsa i potem już Mobil new life 0w40
                                pomiń ten drugi etap z 3h i będzie dobrze - jak wspomniałem wyżej 19lat pracy silnika na 0w40 i chodzi idealnie - znajomy miał tą samą kosiarkę i po 8 latach na oryginalnym sae30 bo ufał instrukcji bezgranicznie - silnik poszedł do remontu a była to seria professional z żeliwną tuleją i wałkiem 25,2mm :wink:

                                Komentarz

                                • crom.de
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 1545
                                  • Superb II (3T4)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  Znalazłem coś takiego:

                                  PENNASOL HIGHTEC 0W-40
                                  SAE 0W-40
                                  MB 229.3
                                  VW 502 00, 505 00
                                  BMW Longlife-01
                                  Dichte 15°C kg/m³ DIN EN ISO 12185: 841
                                  Flammpunkt COC °C DIN ISO 2592: min. 220
                                  Pourpoint °C DIN ISO 3016: - 45
                                  Viskosität 40°C mm²/s DIN 51562-1: 80,0
                                  Viskosität 100°C mm²/s DIN 51562-1: 14,1
                                  VI DIN ISO 2909: 183

                                  Cena jest co najmniej interesująca 100 zł za 5 litrów. Opinie o jakości są dobre, choć wychodzi na to że to powtórna rafinacja bo jako podstawowy jest użyty Kernsolvat.

                                  Ale już za dwie dyszki więcej ROWE HIGHTEC SYNTH RS SAE 0W-40:
                                  ACEA A3/B4
                                  API SN/CF
                                  BMW Longlife-01
                                  MB 229.5 !
                                  Porsche A40
                                  PSA B71 2296
                                  VW 502 00/505 00
                                  Eigenschaften
                                  Dichte bei 15 °C: 0,850
                                  Viskosität bei 40 °C: 81,2
                                  Viskosität bei 100 °C: 14,5
                                  Flammpunkt: >190.
                                  Piszą, że na bazie PAO i ma lepsze właściwości niż Pennasol.
                                  - Superb
                                  - Panda 1.2

                                  Komentarz

                                  • leonn
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2727
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Ależ to ludzie wynalazki wynajdują

                                    crom.de, znajdź i pokaż kartę tych oleji w języku niemieckim :wink:

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      Zamieszczone przez crom.de
                                      Znalazłem coś takiego:

                                      PENNASOL HIGHTEC 0W-40
                                      SAE 0W-40
                                      MB 229.3
                                      VW 502 00, 505 00
                                      BMW Longlife-01
                                      Dichte 15°C kg/m³ DIN EN ISO 12185: 841
                                      Flammpunkt COC °C DIN ISO 2592: min. 220
                                      Pourpoint °C DIN ISO 3016: - 45
                                      Viskosität 40°C mm²/s DIN 51562-1: 80,0
                                      Viskosität 100°C mm²/s DIN 51562-1: 14,1
                                      VI DIN ISO 2909: 183

                                      Cena jest co najmniej interesująca 100 zł za 5 litrów. Opinie o jakości są dobre, choć wychodzi na to że to powtórna rafinacja bo jako podstawowy jest użyty Kernsolvat.

                                      Ale już za dwie dyszki więcej ROWE HIGHTEC SYNTH RS SAE 0W-40:
                                      ACEA A3/B4
                                      API SN/CF
                                      BMW Longlife-01
                                      MB 229.5 !
                                      Porsche A40
                                      PSA B71 2296
                                      VW 502 00/505 00
                                      Eigenschaften
                                      Dichte bei 15 °C: 0,850
                                      Viskosität bei 40 °C: 81,2
                                      Viskosität bei 100 °C: 14,5
                                      Flammpunkt: >190.
                                      Piszą, że na bazie PAO i ma lepsze właściwości niż Pennasol.
                                      w sensie do kosiarek?




                                      po raz kolejny widać gołym okiem politykę cenowa koncernów. na zachodzie prawdziwy syntetyk a na rynkach zbytu hc w cenie syntetyka.


                                      dlatego warto poszukiwac takich Oliw jak znalazł Crom.de bp mniejsze firmy (lub tańsze marki/tnasze brandy drozszych kocernow) nie są okraszone kosztami marketingu a proces można przeprowadzić zgodnie z cyklem życia produktu - na początku spakowany olej potem mu zabieramy.


                                      kolejną rzeczą jest wymuszanie nowszych norm o tak za dobre kilka lat nie zobaczymy żadnego oleju 502.00 bo przecież jest 504.00 stąd już trwa zrzucanie tych "niedobrych" 502.00 do tanich brandow względnie mocne okaleczanie zawartości dodatków nieekologicznych.

                                      młode firmy lub niszowe firmy jeszcze nie są na etapie podobania kuponów i jeszcze można kupić względnie dobre produkty.

                                      Komentarz

                                      • crom.de
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 1545
                                        • Superb II (3T4)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        Zamieszczone przez leonn
                                        Ależ to ludzie wynalazki wynajdują

                                        crom.de, znajdź i pokaż kartę tych oleji w języku niemieckim :wink:
                                        Nie no przeglądałem amazona i trafiłem przypadkiem Jedyne co znalazłem na szybko to właśnie te szczątkowe specyfikacje. Ten ROWE jest bardziej rokujący, skoro 5W40 od nich ma Porsche A40 to chyba nie w kij dmuchał :?:

                                        Zamieszczone przez pedros
                                        młode firmy lub niszowe firmy jeszcze nie są na etapie podobania kuponów i jeszcze można kupić względnie dobre produkty.
                                        Oto mi się rozchodzi wrzucając to tutaj Z pełną kartą może być jednak problem.
                                        - Superb
                                        - Panda 1.2

                                        Komentarz

                                        • leonn
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2727
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Zamieszczone przez pedros
                                          za dobre kilka lat nie zobaczymy żadnego oleju 502.00 bo przecież jest 504.00
                                          Niestety pewnie nas to czeka, normy Euro 5, 6 itd...
                                          Ale oleje z SAE 10W30/20W50 Clasic nadal są produkowane :P więc myślę, że i 502 też jakoś sie uchowa :wink:

                                          Komentarz

                                          • pedros
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1958
                                            • Volkswagen
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM



                                            tu jest składnica wynalazków....

                                            Komentarz

                                            • leonn
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2727
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez crom.de
                                              Nie no przeglądałem amazona
                                              No przecież wiem, lej dalej tego Shella :wink: bo nic lepszego nie znalazłeś :wink:

                                              [ Dodano: Pon 16 Cze, 14 23:34 ]
                                              Zamieszczone przez pedros
                                              tu jest składnica wynalazków....
                                              A kartę producenta to można zobaczyć? :wink:

                                              Komentarz

                                              • crom.de
                                                RS
                                                • 2012
                                                • 1545
                                                • Superb II (3T4)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Zamieszczone przez leonn
                                                bo nic lepszego nie znalazłeś :wink:
                                                Jakbyś coś wiedział konkretnie, ale nie chciał powiedzieć :>

                                                Zamieszczone przez leonn
                                                No przecież wiem, lej dalej tego Shella :wink:
                                                Darowanemu koniu
                                                - Superb
                                                - Panda 1.2

                                                Komentarz

                                                • igor781
                                                  Classic
                                                  • 2014
                                                  • 28

                                                  Zamieszczone przez parasite
                                                  igor781, a ja jednak wolę się posiłkować opinią człowieka, który wysłał ten olej do laboratorium i udostępnił wyniki niż jakiegoś forumowego trola, który zna jakiegoś mistycznego "eksperta".
                                                  polecam ci parasite ,trollu przyjechac na targi Petex http://www.petex.info/ do UK bedziesz sie mogl podzielic swoja wiedza i analizami ze specjalistami z branzy 8) .....Sami mityczni beda...

                                                  Leoon polecam odnosnie PAO VS Hydro

                                                  From its humble beginnings more than 3,000 years ago, lubrication technology has seen many phases of evolution. As it continues to evolve at an ever-increasing rate, base oil performance is making...


                                                  cyt Terrence Dyson , http://www.dysonanalysis.com/Dyson_A...s/Welcome.html

                                                  Igor, I am an independent tribologist. Every car has specific characteristics that certain chemistries can mitigate or enhance. I am a scientist so I base everything I do on testing. There is more to a engine oil formula than the base oils. You look at the total formulation based on testing not guessing.

                                                  Opie OIls , http://www.opieoils.co.uk/
                                                  If the oils meet that spec, they are good oils, so there is no real advantage in group III over group IV and vice versa.

                                                  Tim
                                                  OPIE OILS LIMITED
                                                  Sales and advice hotline: Call Tim or Matt on 01209 202944
                                                  Customer services: 01209 202944
                                                  All other enquiries: 01209 202949

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...