Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sw29l
    Ambiente
    • 2011
    • 209

    Zamieszczone przez slagier
    No właśnie, więc co najlepiej po Aralu 5w40, zrobić płukankę silnika i śmiało iść w innym olej bardziej dostępny? Jak Wy się na to piszecie?:P
    Dokładnie tak. Warto przetestować inne oliwy na 0W40.

    Komentarz

    • voytek
      Rider
      • 2010
      • 480
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      Zamieszczone przez slagier
      No właśnie, więc co najlepiej po Aralu 5w40, zrobić płukankę silnika i śmiało iść w innym olej bardziej dostępny? Jak Wy się na to piszecie?:P
      Oleje są ze sobą mieszalne, więc nie ma konieczności robienia płukanki przy zmianie marki oleju, ale oczywiście można ją zrobić, nawet wtedy, kiedy wymieniasz olej na taki sam, jaki był wcześniej. A sam olej zmień na taki, który jesteś w stanie dostać, a wybierać jest z czego
      A do płukanki wracając, to jeśli masz 180 kkm przebiegu i nie wiesz, czy płukani były wcześniej regularnie stosowane i jakiej jakości były stosowane wcześniej w tym silniku oleje, to ja bym miał wątpliwości. Bo jeśli w silniku jest dużo nagaru, to nagłe jego uwolnienie może przy niekorzystnym zbiegu okoliczności doprowadzić to przytkania drobnych kanałów olejowych. Nie wiem, czy nie lepiej zalać po prostu dobry olej i niech te osady rozpuszczają się stopniowo. Ja u siebie wlewam płukankę przy co drugiej wymianie oleju, ale robię to od nowości silnika. Czy to pomaga, nie wiem. Szczerze mówiąc, w poprzednich swoich samochodach żadnych płukanek nie używałem i też było dobrze. Podstawa to regularna (co 15 kkm) wymiana oleju i olej dobrej jakości z dobrymi dodatkami czyszczącymi.

      Komentarz

      • Berti
        Classic
        • 2014
        • 18

        Po zalaniu caxy Valvoline 0W40 odczucia bardzo pozytywne, przejechane już ok 4000 km na bagnecie nic nie drgnęło a rozruch silnika z rana poezja dla uszu. Takie małe sprawozdanie zdaje może komuś z użytkowników tego silnika pomoże w podjęciu decyzji co do doboru oleju

        Komentarz

        • slagier
          Rider
          • 2014
          • 381
          • Octavia I combi (1U5)
          • AUM 1.8 20VT 150 KM

          Dzieki chlopaki za tak cenne rady nie ma to jak madrego zawsze podpytac:P bede mial na uwadze wszystkie sugestie z tym zwiazane

          Komentarz

          • slawciol
            Rider
            • 2014
            • 263

            Zamieszczone przez Berti
            Po zalaniu caxy Valvoline 0W40 odczucia na bagnecie nic nie drgnęło a rozruch silnika z rana poezja dla uszu. Takie małe sprawozdanie zdaje może komuś z użytkowników tego silnika pomoże w podjęciu decyzji co do doboru oleju
            A na czym jezdziłeś wcześniej, jaki masz przebieg i czy miałeś wycieki. Ja mam 90k i silnik się nie poci w jednym sklepie proponowali mi jednak Motula 5w40 x-cess taki jak w katalogu Motula.
            czarna perła

            Komentarz

            • Berti
              Classic
              • 2014
              • 18

              Wcześniej Castrol 5W30, przebieg 148.000, żadnych niepokojących objawów nie zaobserwowano.

              Komentarz

              • sw29l
                Ambiente
                • 2011
                • 209

                Zamieszczone przez Berti
                Po zalaniu caxy Valvoline 0W40 odczucia bardzo pozytywne, przejechane już ok 4000 km na bagnecie nic nie drgnęło a rozruch silnika z rana poezja dla uszu. Takie małe sprawozdanie zdaje może komuś z użytkowników tego silnika pomoże w podjęciu decyzji co do doboru oleju
                Ja własnie się waham czy czekać 3 tygodnie na zamówiony Motul 0W40 czy jutro kupować Valvoline 0W40, płukać i zalewać na zimę.

                Komentarz

                • slawciol
                  Rider
                  • 2014
                  • 263

                  Zamieszczone przez sw29l
                  Zamieszczone przez Berti
                  Po zalaniu caxy Valvoline 0W40 odczucia bardzo pozytywne, przejechane już ok 4000 km na bagnecie nic nie drgnęło a rozruch silnika z rana poezja dla uszu. Takie małe sprawozdanie zdaje może komuś z użytkowników tego silnika pomoże w podjęciu decyzji co do doboru oleju
                  Ja własnie się waham czy czekać 3 tygodnie na zamówiony Motul 0W40 czy jutro kupować Valvoline 0W40, płukać i zalewać na zimę.
                  No właśnie. MOTUL 8100 X-MAX 0W40 czy ten: VALVOLINE SYNPOWER 0W40
                  Oczywiście do 1.4TSI CAXA
                  czarna perła

                  Komentarz

                  • bodzilla
                    Classic
                    • 2014
                    • 7

                    osobiście używam Motula ale do motocykla i olej najwyższej klasy.jeszcze można sprawdzić BELLRAY-a.też zarąbisty olejek ale nie wiem jak do aut.trzeba polukać :wink:
                    maniak Suzuki Intruder

                    Komentarz

                    • Berti
                      Classic
                      • 2014
                      • 18

                      Zamieszczone przez slawciol
                      Zamieszczone przez sw29l
                      Zamieszczone przez Berti
                      Po zalaniu caxy Valvoline 0W40 odczucia bardzo pozytywne, przejechane już ok 4000 km na bagnecie nic nie drgnęło a rozruch silnika z rana poezja dla uszu. Takie małe sprawozdanie zdaje może komuś z użytkowników tego silnika pomoże w podjęciu decyzji co do doboru oleju
                      Ja własnie się waham czy czekać 3 tygodnie na zamówiony Motul 0W40 czy jutro kupować Valvoline 0W40, płukać i zalewać na zimę.
                      No właśnie. MOTUL 8100 X-MAX 0W40 czy ten: VALVOLINE SYNPOWER 0W40
                      Oczywiście do 1.4TSI CAXA
                      Z tych dwóch co byś nie zalał krzywdy silnikowi nie zrobisz :wink:

                      Komentarz

                      • REXAX
                        Rider
                        • 2013
                        • 453

                        Zamieszczone przez bodzilla
                        jeszcze można sprawdzić BELLRAY-a.też zarąbisty olejek
                        - miałem BELLRAY-a w KTM 690 SMC niestety do MOTOREXA trochę mu brakuje :wink:
                        Zamieszczone przez sw29l
                        Ja własnie się waham czy czekać 3 tygodnie na zamówiony Motul 0W40
                        - 3 tygodnie :shock: tutaj jest od ręki - http://galonoleje.pl/sklep/1587-motu...vw-bmw-mb.html

                        Komentarz

                        • slawciol
                          Rider
                          • 2014
                          • 263

                          Zamieszczone przez Berti
                          Zamieszczone przez slawciol
                          Zamieszczone przez sw29l
                          Zamieszczone przez Berti
                          Po zalaniu caxy Valvoline 0W40 odczucia bardzo pozytywne, przejechane już ok 4000 km na bagnecie nic nie drgnęło a rozruch silnika z rana poezja dla uszu. Takie małe sprawozdanie zdaje może komuś z użytkowników tego silnika pomoże w podjęciu decyzji co do doboru oleju
                          Ja własnie się waham czy czekać 3 tygodnie na zamówiony Motul 0W40 czy jutro kupować Valvoline 0W40, płukać i zalewać na zimę.
                          No właśnie. MOTUL 8100 X-MAX 0W40 czy ten: VALVOLINE SYNPOWER 0W40
                          Oczywiście do 1.4TSI CAXA
                          Z tych dwóch co byś nie zalał krzywdy silnikowi nie zrobisz :wink:
                          krzywdy nie mam zamiaru robić, chcę mu pomóc po Castrolu 5W30 ;-) a dlaczego nie Castrol, ano dlatego, poprzednie autko, tak wygladały popychacze: http://www.fotosik.pl/showFullSize.p...2302e1c791c194 http://www.fotosik.pl/showFullSize.p...ab6b198d896d6a Po Castrolu przeszedłem na Motula, zupełnie inna praca silnika
                          czarna perła

                          Komentarz

                          • sw29l
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 209

                            Zamieszczone przez REXAX
                            Zamieszczone przez bodzilla
                            jeszcze można sprawdzić BELLRAY-a.też zarąbisty olejek
                            - miałem BELLRAY-a w KTM 690 SMC niestety do MOTOREXA trochę mu brakuje :wink:
                            Zamieszczone przez sw29l
                            Ja własnie się waham czy czekać 3 tygodnie na zamówiony Motul 0W40
                            - 3 tygodnie :shock: tutaj jest od ręki - http://galonoleje.pl/sklep/1587-motu...vw-bmw-mb.html
                            Jest jeden sprawdzony dostawca 20min ode mnie ale wyprzedał Motul 0W40 i zostało tylko 5W30 i 5W40. Nowa dostawa z GER do 3 tyg. Valvoline mam od ręki ale chcę przetestować Motula. Valva miałem w O2 RS i wiem, że to bdb olej.
                            Jestem cierpliwy i mam nadzieję, że do wymiany motula, zalanego Castrol mi nie ubędzie do dolewki Miałem testować Silkolene Pro Race S 5W30 ale to zaleje przed trasą w europę : ie-fr-it-pl-uk-ie, bo musi oliwa dac radę.

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6624
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM



                              Zamieszczone przez Tippo
                              Polecam fuchs 75w bez 80ki , wazne bo mozna uszkodzic sychro,
                              ze strony Fuchsa odnośnie 75W80 - "gwarancja właściwej pracy synchronizatorów, które wykonane są z różnych typów materiałów, ponieważ FUCHS SINTOFLUID SAE 75W80 posiada w swoim składzie zestaw nowoczesnych dodatków uszlachetniających". Fuchs 75 to olej z większością rekomendacji koncernu VW i faktycznie jak ktoś ma wątpliwości to spokojnie może zalać 75W. Ja mam 75W80 i jestem zadowolony - ważne by pamiętać że olej w skrzyni także traci z czasem swoje parametry fizykochemiczne.

                              Mobil 0W40 - po przejechaniu 3 tys km brak ubytku w silniku. Poziom taki sam jak przed wyruszeniem w trasę ( ten silnik "tak ma" :szeroki_usmiech ). Co do pracy silnika - może faktycznie odrobinę głośniejszy na zimno niż poprzednie oleje 0W30 i neste 0W40 który był ostatnio w silniku ale praca silnika zaraz po uruchomieniu na zimno wcale nie jest jakaś tragiczna. Po prostu silnik zimny na tym oleju tak pracuje. Jak dla mnie jest to akceptowalne (zobaczymy co będzie dalej przy większym przebiegu). Natomiast wydaje mi się, że Mobil 0W40 dobrze zachowuje się kiedy jest "dobrze dogrzany". Praca na rozgrzanym silniku bez najmniejszych zastrzeżeń. Wkręcanie się na wyższe obroty bez większych uwag. Słuchać po prostu, że "depczemy w pedał gazu". Dla mnie te odgłosy są akceptowalne. Spalanie na tym samym poziomie co poprzednie oleje. ... a nawet ku mojemu zaskoczeniu na Mobilu 0W40 miałem po przejechaniu 1200 km spalanie średnie niższe o 0,2 niż na poprzednich olejach... podejrzewam jednak że to bardziej składowe odpowiedniej-wysokiej temperatury i dobrych warunków pogodowych w których przyszło mi jechać oraz zatankowanego dobrego paliwa.
                              Kolor oleju po 3 tys mocno żółty. Jak się uda to zrobię foto po południu.
                              Mobil 0W40 - jeżeli ktoś nie chce przepłacać to może go zalać (ważne by był z pewnego źródła...bo nie od dziś wiadomo że Mobila lubią podrabiać).
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • sw29l
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 209

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Obrazek

                                Zamieszczone przez Tippo
                                Polecam fuchs 75w bez 80ki , wazne bo mozna uszkodzic sychro,
                                ze strony Fuchsa odnośnie 75W80 - "gwarancja właściwej pracy synchronizatorów, które wykonane są z różnych typów materiałów, ponieważ FUCHS SINTOFLUID SAE 75W80 posiada w swoim składzie zestaw nowoczesnych dodatków uszlachetniających". Fuchs 75 to olej z większością rekomendacji koncernu VW i faktycznie jak ktoś ma wątpliwości to spokojnie może zalać 75W. Ja mam 75W80 i jestem zadowolony - ważne by pamiętać że olej w skrzyni także traci z czasem swoje parametry fizykochemiczne.

                                Mobil 0W40 - po przejechaniu 3 tys km brak ubytku w silniku. Poziom taki sam jak przed wyruszeniem w trasę ( ten silnik "tak ma" :szeroki_usmiech ). Co do pracy silnika - może faktycznie odrobinę głośniejszy na zimno niż poprzednie oleje 0W30 i neste 0W40 który był ostatnio w silniku ale praca silnika zaraz po uruchomieniu na zimno wcale nie jest jakaś tragiczna. Po prostu silnik zimny na tym oleju tak pracuje. Jak dla mnie jest to akceptowalne (zobaczymy co będzie dalej przy większym przebiegu). Natomiast wydaje mi się, że Mobil 0W40 dobrze zachowuje się kiedy jest "dobrze dogrzany". Praca na rozgrzanym silniku bez najmniejszych zastrzeżeń. Wkręcanie się na wyższe obroty bez większych uwag. Słuchać po prostu, że "depczemy w pedał gazu". Dla mnie te odgłosy są akceptowalne. Spalanie na tym samym poziomie co poprzednie oleje. ... a nawet ku mojemu zaskoczeniu na Mobilu 0W40 miałem po przejechaniu 1200 km spalanie średnie niższe o 0,2 niż na poprzednich olejach... podejrzewam jednak że to bardziej składowe odpowiedniej-wysokiej temperatury i dobrych warunków pogodowych w których przyszło mi jechać oraz zatankowanego dobrego paliwa.
                                Kolor oleju po 3 tys mocno żółty. Jak się uda to zrobię foto po południu.
                                Mobil 0W40 - jeżeli ktoś nie chce przepłacać to może go zalać (ważne by był z pewnego źródła...bo nie od dziś wiadomo że Mobila lubią podrabiać).
                                Czekałem aż PAOLO napiszesz co jest warty Mobil 1 NL 0W40 - i tak jak myślałem - to samo było przy 5W30 ESP w byłej O2 RS - na zimno klekot a jak złapał temp. to ładnie i spokojnie.
                                Czekam na Motula X-max 0W40 a jak nie będzie - to Valvoline 0W40.

                                Komentarz

                                • Sebastian_M26
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1823
                                  • Superb II (3T4)

                                  PAOLO ESCO, ja do 1,6mpi lałem wszystko z 0W-40 i nigdy nie było żadnej różnicy, co innego w silniku turbo gdzie jest natrysk na denka i wysoka temperatura na wałku turbiny, tutaj już po 500km katowania widać różnicę
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6624
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez sw29l
                                    na zimno klekot a jak złapał temp. to ładnie
                                    specjalnie dziś wsłuchiwałem się w pracę tego silnika na zimno przy rozruchu oraz podczas jazdy po mieście - naprawdę nie mogę powiedzieć by aż tak wielka i słyszalna różnica była pomiędzy Mobilem 0W40 a Neste 0W40 czy pozostałymi 0W30 które miałem (Silkolene 5W30 to inna bajka i inna liga). Jestem ciekawy jak sprawowałby się ten olej w zimie ale w listopadzie i tak go zmienię na świeży.
                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                    do 1,6mpi lałem wszystko z 0W-40 i nigdy nie było żadnej różnicy
                                    bo ten 1,4 i 1,6 to były silniki "nie do zarżnięcia" :wink:
                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                    w silniku turbo gdzie jest natrysk na denka i wysoka temperatura na wałku turbiny, tutaj już po 500km katowania widać różnicę
                                    no to już wtedy śmiało można mówić o jakości lub byle jakości danego oleju.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • Hołowczyc20
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 67

                                      Millers 0W40 do 4 tyś km brak ubytków,w tej chwili jest około 6 tyś i zaczyna znikać,co do pracy silnika to w zasadzie prawie nie widać różnicy między świeżym,a już trochę przepracowanym.Testowałem go również w zimie i jak na mój gust było nieźle :P silnik odpalał bez problemu,nie tłukł się i dość szybko się nagrzewał.To w zasadzie tyle jedyne co mnie denerwuje to to o czym wspomniałem wcześniej czyli że zaczyna znikać dosyć szybko :? . Końcem października wymiana i tu jest pytanie co zalać do tego mojego TFSI? mam kilka typów czyli:Millers 0W40 lub 5W30 C3,Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 lub 0W40 synthoil energy,ewentualnie Fuchs-a lub Castrol-a :P I co o tym sądzicie?? Paolo poproszę o krótkie podsumowanie :diabelski_usmiech

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6624
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez Hołowczyc20
                                        poproszę o krótkie podsumowanie
                                        podsumowanie czego ? Daj żyć - ja "dochodzę" do siebie po urlopie...a jutro do pracy zasuwam...
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • REXAX
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 453

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Mobil 0W40 - jeżeli ktoś nie chce przepłacać to może go zalać
                                          -
                                          W przyszłym tygodniu wymiana na Shell 0w40 - ciekawe co też on pokaże za te 96zł :szeroki_usmiech
                                          Zamieszczone przez Hołowczyc20
                                          Millers 0W40 lub 5W30 C3,Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 lub 0W40 synthoil energy,ewentualnie Fuchs-a lub Castrol-a I co o tym sądzicie?? Paolo poproszę o krótkie podsumowanie
                                          - za cenę Millersa 0w40 można wymianiać Neste 0w40 co 5kkm albo Shella co 3,5kkm

                                          ps. wynika że ten Millers zdycha po 4kkm skoro do tego przebiegu go nie pobiera :wink: jak za tą cenę to niezły wynik

                                          Komentarz

                                          • mmor
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 166
                                            • Fabia (6Y2)
                                            • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                            Zamieszczone przez sw29l
                                            Czekałem aż PAOLO napiszesz co jest warty Mobil 1 NL 0W40 - i tak jak myślałem - to samo było przy 5W30 ESP w byłej O2 RS - na zimno klekot a jak złapał temp. to ładnie i spokojnie.
                                            Czekam na Motula X-max 0W40 a jak nie będzie - to Valvoline 0W40.
                                            TSI 1. generacji tak mają, niezależnie od oleju, co więcej podczas ich produkcji coś zmieniali i te z np. 2012 r. klekoczą bardziej niż te z 2010 r. - sprawdzone na tych samych olejach.
                                            Podobno 2. gen pracuje miękko - info z jakiegoś testu w necie.

                                            Komentarz

                                            • Sebastian_M26
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 1823
                                              • Superb II (3T4)

                                              W TSI ograniczyli ciśnienie oleju o 50% bzb-cd.. . Jeśli jest sprawny technicznie, ten silnik zużyje od 0,2-1 litra oleju na 500km w zależności od jakości oleju (katowany).
                                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                              Komentarz

                                              • sw29l
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 209

                                                Zamieszczone przez REXAX
                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Mobil 0W40 - jeżeli ktoś nie chce przepłacać to może go zalać
                                                -
                                                W przyszłym tygodniu wymiana na Shell 0w40 - ciekawe co też on pokaże za te 96zł :szeroki_usmiech
                                                Zamieszczone przez Hołowczyc20
                                                Millers 0W40 lub 5W30 C3,Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 lub 0W40 synthoil energy,ewentualnie Fuchs-a lub Castrol-a I co o tym sądzicie?? Paolo poproszę o krótkie podsumowanie
                                                - za cenę Millersa 0w40 można wymianiać Neste 0w40 co 5kkm albo Shella co 3,5kkm

                                                ps. wynika że ten Millers zdycha po 4kkm skoro do tego przebiegu go nie pobiera :wink: jak za tą cenę to niezły wynik Obrazek
                                                JA chciałem zamówić Millersa 0W40 od dystrybutora i oto co mi odpisał :
                                                "Hi Sebastian.

                                                You were looking for high SAP oils. These are not suitable for Audi or VW engines. High SAP oils have high phosphates and ash content which is not suitable for low emission engines and catalytic converters. The correct oil for Audi engines is the Millers XF Longlife 5w30 or the Millers Trident Long Life 5w30. These are mid to low SAP oils and are of the very highest quality. These oils are ACEA A3/B4 VW/Audi approved 504 00, and 507 00."

                                                No i nie sprzedadzą mi go. hehehehe

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6624
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez sw29l
                                                  No i nie sprzedadzą mi go. hehehehe
                                                  olać ich ...

                                                  W niedzielę wróciłem z Włoch, w jednym z marketów przeglądałem oleje - "wpadł mi w oko" AGIP 10W40 a na nim zaznaczony pogrubioną czcionką napis w ramce, że olej z A3B4 nadaje się do aut wyposażonych w układ z katalizatorem!

                                                  Millers 0W40 ma ACEA A3/B4-10 oraz API SN/CF oraz specyfikację VW 502.00 a ta specyfikacja wystarczy do silnika TFSI przy stałych wymianach co 15 tys km. (zerknij do Instrukcji obsługi).
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • REXAX
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 453

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    API SN/CF oraz specyfikację VW 502.00 a ta specyfikacja wystarczy do silnika TFSI
                                                    - oczywiście że wystarczy - przecież samo api SN ma przycięty "saps" do poziomu wymaganego przez ILSAC GF5 więc nie ma mowy o szkodliwym wpływie na katalizator

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...