Zamieszczone przez slagier
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez slagierNo właśnie, więc co najlepiej po Aralu 5w40, zrobić płukankę silnika i śmiało iść w innym olej bardziej dostępny? Jak Wy się na to piszecie?:P
A do płukanki wracając, to jeśli masz 180 kkm przebiegu i nie wiesz, czy płukani były wcześniej regularnie stosowane i jakiej jakości były stosowane wcześniej w tym silniku oleje, to ja bym miał wątpliwości. Bo jeśli w silniku jest dużo nagaru, to nagłe jego uwolnienie może przy niekorzystnym zbiegu okoliczności doprowadzić to przytkania drobnych kanałów olejowych. Nie wiem, czy nie lepiej zalać po prostu dobry olej i niech te osady rozpuszczają się stopniowo. Ja u siebie wlewam płukankę przy co drugiej wymianie oleju, ale robię to od nowości silnika. Czy to pomaga, nie wiem. Szczerze mówiąc, w poprzednich swoich samochodach żadnych płukanek nie używałem i też było dobrze. Podstawa to regularna (co 15 kkm) wymiana oleju i olej dobrej jakości z dobrymi dodatkami czyszczącymi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BertiPo zalaniu caxy Valvoline 0W40 odczucia na bagnecie nic nie drgnęło a rozruch silnika z rana poezja dla uszu. Takie małe sprawozdanie zdaje może komuś z użytkowników tego silnika pomoże w podjęciu decyzji co do doboru olejuczarna perła
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BertiPo zalaniu caxy Valvoline 0W40 odczucia bardzo pozytywne, przejechane już ok 4000 km na bagnecie nic nie drgnęło a rozruch silnika z rana poezja dla uszu. Takie małe sprawozdanie zdaje może komuś z użytkowników tego silnika pomoże w podjęciu decyzji co do doboru oleju
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sw29lZamieszczone przez BertiPo zalaniu caxy Valvoline 0W40 odczucia bardzo pozytywne, przejechane już ok 4000 km na bagnecie nic nie drgnęło a rozruch silnika z rana poezja dla uszu. Takie małe sprawozdanie zdaje może komuś z użytkowników tego silnika pomoże w podjęciu decyzji co do doboru oleju
Oczywiście do 1.4TSI CAXAczarna perła
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez slawciolZamieszczone przez sw29lZamieszczone przez BertiPo zalaniu caxy Valvoline 0W40 odczucia bardzo pozytywne, przejechane już ok 4000 km na bagnecie nic nie drgnęło a rozruch silnika z rana poezja dla uszu. Takie małe sprawozdanie zdaje może komuś z użytkowników tego silnika pomoże w podjęciu decyzji co do doboru oleju
Oczywiście do 1.4TSI CAXA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bodzillajeszcze można sprawdzić BELLRAY-a.też zarąbisty olejek
Zamieszczone przez sw29lJa własnie się waham czy czekać 3 tygodnie na zamówiony Motul 0W40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BertiZamieszczone przez slawciolZamieszczone przez sw29lZamieszczone przez BertiPo zalaniu caxy Valvoline 0W40 odczucia bardzo pozytywne, przejechane już ok 4000 km na bagnecie nic nie drgnęło a rozruch silnika z rana poezja dla uszu. Takie małe sprawozdanie zdaje może komuś z użytkowników tego silnika pomoże w podjęciu decyzji co do doboru oleju
Oczywiście do 1.4TSI CAXAczarna perła
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez REXAXZamieszczone przez bodzillajeszcze można sprawdzić BELLRAY-a.też zarąbisty olejek
Zamieszczone przez sw29lJa własnie się waham czy czekać 3 tygodnie na zamówiony Motul 0W40
Jestem cierpliwy i mam nadzieję, że do wymiany motula, zalanego Castrol mi nie ubędzie do dolewki Miałem testować Silkolene Pro Race S 5W30 ale to zaleje przed trasą w europę : ie-fr-it-pl-uk-ie, bo musi oliwa dac radę.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TippoPolecam fuchs 75w bez 80ki , wazne bo mozna uszkodzic sychro,
Mobil 0W40 - po przejechaniu 3 tys km brak ubytku w silniku. Poziom taki sam jak przed wyruszeniem w trasę ( ten silnik "tak ma" :szeroki_usmiech ). Co do pracy silnika - może faktycznie odrobinę głośniejszy na zimno niż poprzednie oleje 0W30 i neste 0W40 który był ostatnio w silniku ale praca silnika zaraz po uruchomieniu na zimno wcale nie jest jakaś tragiczna. Po prostu silnik zimny na tym oleju tak pracuje. Jak dla mnie jest to akceptowalne (zobaczymy co będzie dalej przy większym przebiegu). Natomiast wydaje mi się, że Mobil 0W40 dobrze zachowuje się kiedy jest "dobrze dogrzany". Praca na rozgrzanym silniku bez najmniejszych zastrzeżeń. Wkręcanie się na wyższe obroty bez większych uwag. Słuchać po prostu, że "depczemy w pedał gazu". Dla mnie te odgłosy są akceptowalne. Spalanie na tym samym poziomie co poprzednie oleje. ... a nawet ku mojemu zaskoczeniu na Mobilu 0W40 miałem po przejechaniu 1200 km spalanie średnie niższe o 0,2 niż na poprzednich olejach... podejrzewam jednak że to bardziej składowe odpowiedniej-wysokiej temperatury i dobrych warunków pogodowych w których przyszło mi jechać oraz zatankowanego dobrego paliwa.
Kolor oleju po 3 tys mocno żółty. Jak się uda to zrobię foto po południu.
Mobil 0W40 - jeżeli ktoś nie chce przepłacać to może go zalać (ważne by był z pewnego źródła...bo nie od dziś wiadomo że Mobila lubią podrabiać).PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOObrazek
Zamieszczone przez TippoPolecam fuchs 75w bez 80ki , wazne bo mozna uszkodzic sychro,
Mobil 0W40 - po przejechaniu 3 tys km brak ubytku w silniku. Poziom taki sam jak przed wyruszeniem w trasę ( ten silnik "tak ma" :szeroki_usmiech ). Co do pracy silnika - może faktycznie odrobinę głośniejszy na zimno niż poprzednie oleje 0W30 i neste 0W40 który był ostatnio w silniku ale praca silnika zaraz po uruchomieniu na zimno wcale nie jest jakaś tragiczna. Po prostu silnik zimny na tym oleju tak pracuje. Jak dla mnie jest to akceptowalne (zobaczymy co będzie dalej przy większym przebiegu). Natomiast wydaje mi się, że Mobil 0W40 dobrze zachowuje się kiedy jest "dobrze dogrzany". Praca na rozgrzanym silniku bez najmniejszych zastrzeżeń. Wkręcanie się na wyższe obroty bez większych uwag. Słuchać po prostu, że "depczemy w pedał gazu". Dla mnie te odgłosy są akceptowalne. Spalanie na tym samym poziomie co poprzednie oleje. ... a nawet ku mojemu zaskoczeniu na Mobilu 0W40 miałem po przejechaniu 1200 km spalanie średnie niższe o 0,2 niż na poprzednich olejach... podejrzewam jednak że to bardziej składowe odpowiedniej-wysokiej temperatury i dobrych warunków pogodowych w których przyszło mi jechać oraz zatankowanego dobrego paliwa.
Kolor oleju po 3 tys mocno żółty. Jak się uda to zrobię foto po południu.
Mobil 0W40 - jeżeli ktoś nie chce przepłacać to może go zalać (ważne by był z pewnego źródła...bo nie od dziś wiadomo że Mobila lubią podrabiać).
Czekam na Motula X-max 0W40 a jak nie będzie - to Valvoline 0W40.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sw29lna zimno klekot a jak złapał temp. to ładnie
Zamieszczone przez Sebastian_M26do 1,6mpi lałem wszystko z 0W-40 i nigdy nie było żadnej różnicy
Zamieszczone przez Sebastian_M26w silniku turbo gdzie jest natrysk na denka i wysoka temperatura na wałku turbiny, tutaj już po 500km katowania widać różnicęPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Millers 0W40 do 4 tyś km brak ubytków,w tej chwili jest około 6 tyś i zaczyna znikać,co do pracy silnika to w zasadzie prawie nie widać różnicy między świeżym,a już trochę przepracowanym.Testowałem go również w zimie i jak na mój gust było nieźle :P silnik odpalał bez problemu,nie tłukł się i dość szybko się nagrzewał.To w zasadzie tyle jedyne co mnie denerwuje to to o czym wspomniałem wcześniej czyli że zaczyna znikać dosyć szybko :? . Końcem października wymiana i tu jest pytanie co zalać do tego mojego TFSI? mam kilka typów czyli:Millers 0W40 lub 5W30 C3,Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 lub 0W40 synthoil energy,ewentualnie Fuchs-a lub Castrol-a :P I co o tym sądzicie?? Paolo poproszę o krótkie podsumowanie :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOMobil 0W40 - jeżeli ktoś nie chce przepłacać to może go zalać
W przyszłym tygodniu wymiana na Shell 0w40 - ciekawe co też on pokaże za te 96zł :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez Hołowczyc20Millers 0W40 lub 5W30 C3,Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 lub 0W40 synthoil energy,ewentualnie Fuchs-a lub Castrol-a I co o tym sądzicie?? Paolo poproszę o krótkie podsumowanie
ps. wynika że ten Millers zdycha po 4kkm skoro do tego przebiegu go nie pobiera :wink: jak za tą cenę to niezły wynik
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sw29lCzekałem aż PAOLO napiszesz co jest warty Mobil 1 NL 0W40 - i tak jak myślałem - to samo było przy 5W30 ESP w byłej O2 RS - na zimno klekot a jak złapał temp. to ładnie i spokojnie.
Czekam na Motula X-max 0W40 a jak nie będzie - to Valvoline 0W40.
Podobno 2. gen pracuje miękko - info z jakiegoś testu w necie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez REXAXZamieszczone przez PAOLO ESCOMobil 0W40 - jeżeli ktoś nie chce przepłacać to może go zalać
W przyszłym tygodniu wymiana na Shell 0w40 - ciekawe co też on pokaże za te 96zł :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez Hołowczyc20Millers 0W40 lub 5W30 C3,Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 lub 0W40 synthoil energy,ewentualnie Fuchs-a lub Castrol-a I co o tym sądzicie?? Paolo poproszę o krótkie podsumowanie
ps. wynika że ten Millers zdycha po 4kkm skoro do tego przebiegu go nie pobiera :wink: jak za tą cenę to niezły wynik Obrazek
"Hi Sebastian.
You were looking for high SAP oils. These are not suitable for Audi or VW engines. High SAP oils have high phosphates and ash content which is not suitable for low emission engines and catalytic converters. The correct oil for Audi engines is the Millers XF Longlife 5w30 or the Millers Trident Long Life 5w30. These are mid to low SAP oils and are of the very highest quality. These oils are ACEA A3/B4 VW/Audi approved 504 00, and 507 00."
No i nie sprzedadzą mi go. hehehehe
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sw29lNo i nie sprzedadzą mi go. hehehehe
W niedzielę wróciłem z Włoch, w jednym z marketów przeglądałem oleje - "wpadł mi w oko" AGIP 10W40 a na nim zaznaczony pogrubioną czcionką napis w ramce, że olej z A3B4 nadaje się do aut wyposażonych w układ z katalizatorem!
Millers 0W40 ma ACEA A3/B4-10 oraz API SN/CF oraz specyfikację VW 502.00 a ta specyfikacja wystarczy do silnika TFSI przy stałych wymianach co 15 tys km. (zerknij do Instrukcji obsługi).PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz