co wymianę sobie zalewam coś innego, często żongluję lepkościami i normami
pół roku z ELF full tech 0W-30, ok. 5 tysięcy km przejechanych
ubytków brak, ale praca silnika dość siermiężna jak na HC, klepał
gdy zlewałem kolor mocno brązowy, prawie czarny
teraz zalałem fuchsem GT1 pro C2 5W-30 zobaczymy, na początku wkurzył mnie, że w butli nie ma lejka
wiem, że nie potrzeba mi tego C2, ale znajomy mocno obcykany w toyocie twierdzi, że bardzo dobrze mu się ten olej spisuje
CCS 4900 mPa*s przy -30 jak na 5W-30 też nie jest zły
co sądzicie o olejach firmy ZIC? mega popularne w Korei Płd.
teraz ogłaszają się w Auto-Świecie, podobnie jak Eneos wcześniej - szukają dystrybutorów
Zamieszczone przez mbar
Tak przy okazji, gdzieś się spotkałem z twierdzeniem, że olej serwisowy dla GM robi ta firma:
nie prawda
olej GM robi ten, kto w danej chwili im zaproponuje dobre warunki współpracy
to tak jak z oponami, możesz odebrać swoje auto nowe w salonie na Bridgestone, a ktoś inny kupi za miesiąc i odbierze na Dunlopach, dlatego te oleje GM ciężko w ogóle ocenić
raz, że nie ma ich kart w necie, a dwa, że nie ma jednego producenta
...co sądzicie o olejach firmy ZIC? mega popularne w Korei Płd.
teraz ogłaszają się w Auto-Świecie, podobnie jak Eneos wcześniej - szukają dystrybutorów
Dowiadywałem się. W reklamach podają kontakt email - odpowiada przedstawiciel z Rosji. Najbliżej gdzie można dostać te oleje (wg. uzyskanych informacji) to Białoruś, Ukraina i Obwód kaliningradzki.
Szkoda, bo oleje wyglądają zachęcająco.
bo to były/są zwykłe silniki bez turbo a w nich olej degraduje wolniej i różnica w pracy jest mniej zauważalna. Stare, dobre konstrukcje nie do zarznięcia...
Zamieszczone przez Pidziek
1.2 TSI silnik zauważyło że silniki chodzą różnie ....drugi zmienił na tego samego Lotosa i silnik chodzi na zimno głośniej
TSI "tak ma" ... niedomagający łańcuch rozrządu i napinacz, może w jednym był wymieniony lub po prostu "jeszcze" daje radę a w innej jednostce już "informuje, że ni chu chu..." :lol:
Olej w TSI musi być odpowiednio dobrany zbyt niska lepkość jak w przypadku 5W30 niekiedy daje odwrotny efekt od oczekiwanego. "Leczyłem" tak ostatnio kumpla Rapida 1,2 TSI na Castrolu 5W30 VW 504.00 ...porażkaaaa , zmiana na inny (tańszy !) olej z wyższą lepkością i nie ten silnik, praktycznie zerowy pobór oleju! (gdzie wcześniej na 3 tys dolał 1,5L ....) a silnik pracuje, jak to kumpel powiedział "lepiej niż kiedy go odbierał z salonu w ASO" ... :roll:
Podzielę się z Wami moimi doświadczeniami:
Pacjent: 1,8 TSI CDAA
Stan: Fabrycznie nowy,zerowy przebieg, zalany fabrycznie chyba Castrolem (w każdym razie czymś LL), rocznik 2013 (więc rozrząd niby poprawiony)
Po 10 kkm podziękowałem Castrolowi. Miał kolor bardzo ciemnego miodu, powiedzmy kolor karmelowy.
Na fabrycznym oleju po rozruchu rozrząd nie "grzechotał" nawet w zimie (fakt - przebieg był wtedy kilka kkm)
Pacjenta zalałem po tych 10kkm olejem Statoil LazerWay LL 5W30 (bo jeszcze gwarancja).
Poprzedzone płukanką Liqui Moly Pro Line.
Obecny przebieg 15 kkm.
Pierwsze zaskoczenie - barwa oleju już teraz po 5 kkm ciemno brązowa (karmelowa). Myślałem, że taka degradacja oleju nastąpi później.
Być może jest to wpływ turbo i ten olej w benzynie turbo szybciej ciemnieje (jest dopalany) niż w "wolnym ssaku"...?
Trudno mi porównać - bo obecnie nie mam benzyny wolnossącej zalanej w/w olejem.
Od razu mówię - silnik nie jest mocno "upalany". Jazda normalna, raz na jakiś czas dynamiczne wyprzedzanie i znowu raczej jazda ze stałą prędkością.
Drugie zaskoczenie. Rano w chłodniejszy dzień (a były już poranki około 10 st.C), łańcuszek rozrządu "grzechocze" po rozruchu około 10 sek.
To duże zaskoczenie.
Nie wiem czy, ten rozrząd jest "taki dobry" ,że już się kończy :shock:
Czy ten olej jest nie za bardzo optymalny do tego silnika z turbo i jego innymi "wadami ukrytymi" ?
Fakt - VW nie usprawniał dalej tego silnika tylko w nowej O3 dał całkiem nową konstrukcję 1,8 TSI, więc chyba naprawić się tego "g" już nie dało...
Tak czy siak, nie wiem czy to olej nie bardzo, czy silnik jest tak dobrze skonstruowany, że rozrząd już się odzywa, niezależnie od oleju. :evil:
Zużycie oleju podobne (na fabrycznym i na LazerWay LL 5W30) około 0,7 L na 10 kkm.
Czyli do tej pory na LazerWay LL 5W30 ubyło około 0,3-0,4 L po 5 kkm
Więc sądzę, że z pierścieniami zgarniającymi chyba wszystko jeszcze OK.
Przed zimą zaryzykuję jeszcze:
Statoil LazerWay V 0W30
Zobaczymy jakie wtedy będą odgłosy po rozruchu na zimnym, jak szybko ściemnieje i w jakim tempie będzie go ubywało...
Po zimie zdam relację, jeśli silnik wcześniej nie pójdzie do remontu :twisted:
zalałem po tych 10kkm olejem Statoil LazerWay LL 5W30 (bo jeszcze gwarancja).
a gwarancja nie dopuszcza oleju z VW 502.00 przy stałych okresach wymiany :roll: - przy silniku 1,8 TSI 112kW oraz 118kW z EU5 oraz EU4, EU3, EU2 producent w Service Manual Superb2 - producent jasno podaje, że olej z VW 502.00 jest odpowiedni i można go lać bez utraty gwarancji.
Zamieszczone przez primanus
Fakt - VW nie usprawniał dalej tego silnika tylko w nowej O3 dał całkiem nową konstrukcję 1,8 TSI, więc chyba naprawić się tego "g" już nie dało..
to zdecyduj czy "wina" leży po stronie silnika (rozrząd) czy zbyt niskiej lepkości 5W30 LL...wady 1,8 TSI są ogólnie znane i nie tylko Ty masz z tym silnikiem "olejowe" problemy a ze zużycia 0,7 L oleju na 10 tys km powinieneś się "cieszyć" ...mogłobyć być zdecydowanie gorzej :wink:
Zamieszczone przez primanus
LazerWay V 0W30
lepiej zalej któryś z polecanych tutaj olejów z SAE 0W40 - nawet taniej wyjdzie Tobie taka zmiana.
Zamieszczone przez primanus
barwa oleju już teraz po 5 kkm ciemno brązowa (karmelowa). Myślałem, że taka degradacja oleju nastąpi później
co innego olej "spalony, przepracowany" wtedy można mówić o jego degradacji a co innego olej który pracuje i odbiera zanieczyszczenia, akurat na podstawie samego tylko koloru nie można wyciągać daleko idących wniosków na temat degradacji oleju.
Zamiast 0W30 zalej 0W40 o wyższej lepkości - strona 193 tego wątku, możesz jeszcze dodać do tej listy Shella 0W40 EPC http://galonoleje.pl/sklep/2213-shel...a-0w40-4l.html.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO Do 1.4tsi CAXA 122kucy, 95kkm olej 0W40 jaki polecasz? zależy mi na zdrowiu silnika i ciszy ;-) Bo już mam mętlik w głowie jaki jest dobry. Teraz jest zalany Castrolem 5W30 zmieniam co 15kkm
wybierz według uznania z listy na stronie 193 tego wątku - te wymienione oleje krzywdy Twojemu silnikowi nie zrobia. Z tą "ciszą" w silniku to różnie może być, nie wiem jak wyczulony masz słuch :wink: Napewno: Neste (jest "cicho"), Valvoline czy Mobil1 krzywdy silnikowi nie zrobią, Millersa 0W40 nie sprawdzałem, więc się nie wypowiem, przy Motulo 0W40 niektórzy narzekają na głośniejszą pracę silnika (tutaj mogą wypowiedzieć się ci którzy na tym oleju jeżdżą), co ciekawe dobre opinie zbiera PLATINUM MaxPower ... a REXAX chwali Shella EPC 0W40.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
wybierz według uznania z listy na stronie 193 tego wątku. Napewno: Neste, Valvoline czy Mobil1 krzywdy silnikowi nie zrobią, Millersa 0W40 nie sprawdzałem, więc się nie wypowiem, przy Motulo 0W40 niektórzy narzekają na głośniejszą pracę silnika (tutaj mogą wypowiedzieć się ci którzy na tym oleju jeżdżą), co ciekawe dobre opinie zbiera PLATINUM MaxPower ... a REXAX chwali Shella EPC 0W40.
No jestem głuchy na jedno ucho ale drugie masakra :lol: Na Valvoline się przejechałem w poprzedniej furze, rozszczelnił mi się silnik (10W40 w TDI) też zmiana z castrola, a ten olej (castrol) mi nabałaganił w silniku, zmieniłem wtedy na Motula 6100 i bajka. Myślę o 2 olejach właśnie Motul lub Shell
a gwarancja nie dopuszcza oleju z VW 502.00 przy stałych okresach wymiany :roll: - przy silniku 1,8 TSI 112kW oraz 118kW z EU5 oraz EU4, EU3, EU2 producent w Service Manual Superb2 - producent jasno podaje, że olej z VW 502.00 jest odpowiedni i można go lać bez utraty gwarancji..
No to dopuszcza VW 502.00 czy nie dopuszcza, przy stałych okresach wymiany?
jakoś nie mogę się zdecydować na jeden olej, co zmianę to inny, a nawet inna lepkość
kurde, też tak macie? na 10 wymian zawsze co innego...
No ja pierwszy raz zmienię, ale fure mam dopiero 3 miechy, i chce dobrego soku mu dać aby troszkę pojeździł bez problemów. Chyba zdecyduję się na tego Schella. Interesuje mnie zdrowie silnika, kata, wtrysków, turbawki i napinacza.
No to dopuszcza VW 502.00 czy nie dopuszcza, przy stałych okresach wymiany?
:lol: to było pytanie retoryczne.... otwórz Instrukcję Obsługi ...wychodzę z założenia że dostałeś takową przy zakupie nowego samochodu ... :roll: - Skoda pisze jasno - w tym silniku przy stałych okresach możesz lać olej z VW 502.00 (oraz VW 504.00 ...bez sensu) a przy zmiennych okresach obsługi olej z VW 504.00.
[ Dodano: Wto 16 Wrz, 14 19:56 ]
Zamieszczone przez slawciol
Chyba zdecyduję się na tego Schella. Interesuje mnie zdrowie silnika, kata, wtrysków, turbawki i napinacza.
Shell 0W40 EPC to olej na bazie GTL. Jak będziesz systematycznie zmieniał olej przed 15 tys km ...jak będzie potrzeba to nawet przy 12-13 tys km ( powiedzmy, że w tej cenie możesz sobie na to pozwolić) to nie powinieneś zrobić krzywdy silnikowi.
[ Dodano: Wto 16 Wrz, 14 20:03 ]
Zamieszczone przez slawciol
Interesuje mnie zdrowie silnika, kata, wtrysków, turbawki i napinacza.
REXAX miał te dwa oleje więc może wydać na ich temat opinię
- na chwilę obecną przejechałem na Shell'u dopiero 1,4kkm i jedyne co mogę powiedzieć to tyle że w odniesieniu do Neste silnik na Shell'u pracuje ciszej i bardziej miękko :wink: a co będzie w zimie to sam jestem ciekawy chociaż test w zamrażarce wykazał że w -23 stopniach oba płyną identycznie.
Nasza firma oferuje Państwu bogaty wybór wszelkiego rodzaju olejów samochodowych, olejów motocyklowych, olejów do aut osobowych i olej do aut ciężarowych. Kupicie u nas precyzyjnie dobrane do parametrów Waszych pojazdów oleje silnikowe, przekładniowe i hydrauliczne. Sprzedajemy oleje do wszystkich typów aut osobowych i ciężarowych. Znajdziecie u nas również oleje przemysłowe m.in olej sprężarkowe, oleje transformatorowe oraz oleje rolnicze, a także oleje ogrodnicze w tym oleje do pil i kos spalinowych.
- ja wytrzymałem 5 zmian pod rząd Neste 0w40 a z racji że nie doczekałem się jeszcze jego wersji z MB 229.5 to postanowiłem sprawdzić Shell'a co absolutnie nie oznacza że nie zamierzam powrócić do Neste jak w końcu pojawi się z nową normą
No to dopuszcza VW 502.00 czy nie dopuszcza, przy stałych okresach wymiany?
:lol: to było pytanie retoryczne.... otwórz Instrukcję Obsługi ...wychodzę z założenia że dostałeś takową przy zakupie nowego samochodu ... :roll: - Skoda pisze jasno - w tym silniku przy stałych okresach możesz lać olej z VW 502.00 (oraz VW 504.00 ...bez sensu) a przy zmiennych okresach obsługi olej z VW 504.00.
Dostałem tą instrukcję i nawet ją przeczytałem :P
Nie wyłapałem ironii w twoim poście, stąd moje zdziwienie :shock:
Tak jak piszesz, wyczytałem w niej - że przechodząc na stałe okresy przeglądowe, mogę lać VW 502.00.
Dopiero zalanie LazerWay V 0W30 mogłoby zakończyć uprawnienia gwarancyjne :lol:
Nie ukrywam, że chciałbym wypróbować SILKOLENE 5W30 (wiem że lepiej po gwarancji) :cry:
Ale jeśli polecasz oleje 0W40, ogólnie zwiększenie lepkości, to może powinien to być SILKOLENE 5W40 zamiast 5W30?
dokładnie TAK... "takie rzeczy tylko w Erze" to że nie padnie Tobie silnik, kat, wtryski, turbawka i napinacz" to przy obecnie produkowanych silnikach nikt Tobie nie da gwarancji...nie bój się inżynierowie VW też potrafią obliczyć zużycie materiału i postarzeć celowo produkt...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz