Zamieszczone przez pablito555
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
to może ja z krótkim wpisem
toyota Yaris 1SZFE
co wymianę sobie zalewam coś innego, często żongluję lepkościami i normami
pół roku z ELF full tech 0W-30, ok. 5 tysięcy km przejechanych
ubytków brak, ale praca silnika dość siermiężna jak na HC, klepał
gdy zlewałem kolor mocno brązowy, prawie czarny
teraz zalałem fuchsem GT1 pro C2 5W-30 zobaczymy, na początku wkurzył mnie, że w butli nie ma lejka
wiem, że nie potrzeba mi tego C2, ale znajomy mocno obcykany w toyocie twierdzi, że bardzo dobrze mu się ten olej spisuje
CCS 4900 mPa*s przy -30 jak na 5W-30 też nie jest zły
co sądzicie o olejach firmy ZIC? mega popularne w Korei Płd.
teraz ogłaszają się w Auto-Świecie, podobnie jak Eneos wcześniej - szukają dystrybutorów
Zamieszczone przez mbarTak przy okazji, gdzieś się spotkałem z twierdzeniem, że olej serwisowy dla GM robi ta firma:
ale nie wiem, czy to prawda.
olej GM robi ten, kto w danej chwili im zaproponuje dobre warunki współpracy
to tak jak z oponami, możesz odebrać swoje auto nowe w salonie na Bridgestone, a ktoś inny kupi za miesiąc i odbierze na Dunlopach, dlatego te oleje GM ciężko w ogóle ocenić
raz, że nie ma ich kart w necie, a dwa, że nie ma jednego producenta
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez paba...co sądzicie o olejach firmy ZIC? mega popularne w Korei Płd.
teraz ogłaszają się w Auto-Świecie, podobnie jak Eneos wcześniej - szukają dystrybutorów
Szkoda, bo oleje wyglądają zachęcająco.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez Pidziekpraktycznie nie zauważyli różnic w pracy silnika
Zamieszczone przez Pidziek1.2 TSI silnik zauważyło że silniki chodzą różnie ....drugi zmienił na tego samego Lotosa i silnik chodzi na zimno głośniej
Olej w TSI musi być odpowiednio dobrany zbyt niska lepkość jak w przypadku 5W30 niekiedy daje odwrotny efekt od oczekiwanego. "Leczyłem" tak ostatnio kumpla Rapida 1,2 TSI na Castrolu 5W30 VW 504.00 ...porażkaaaa , zmiana na inny (tańszy !) olej z wyższą lepkością i nie ten silnik, praktycznie zerowy pobór oleju! (gdzie wcześniej na 3 tys dolał 1,5L ....) a silnik pracuje, jak to kumpel powiedział "lepiej niż kiedy go odbierał z salonu w ASO" ... :roll:
Podzielę się z Wami moimi doświadczeniami:
Pacjent: 1,8 TSI CDAA
Stan: Fabrycznie nowy,zerowy przebieg, zalany fabrycznie chyba Castrolem (w każdym razie czymś LL), rocznik 2013 (więc rozrząd niby poprawiony)
Po 10 kkm podziękowałem Castrolowi. Miał kolor bardzo ciemnego miodu, powiedzmy kolor karmelowy.
Na fabrycznym oleju po rozruchu rozrząd nie "grzechotał" nawet w zimie (fakt - przebieg był wtedy kilka kkm)
Pacjenta zalałem po tych 10kkm olejem Statoil LazerWay LL 5W30 (bo jeszcze gwarancja).
Poprzedzone płukanką Liqui Moly Pro Line.
Obecny przebieg 15 kkm.
Pierwsze zaskoczenie - barwa oleju już teraz po 5 kkm ciemno brązowa (karmelowa). Myślałem, że taka degradacja oleju nastąpi później.
Być może jest to wpływ turbo i ten olej w benzynie turbo szybciej ciemnieje (jest dopalany) niż w "wolnym ssaku"...?
Trudno mi porównać - bo obecnie nie mam benzyny wolnossącej zalanej w/w olejem.
Od razu mówię - silnik nie jest mocno "upalany". Jazda normalna, raz na jakiś czas dynamiczne wyprzedzanie i znowu raczej jazda ze stałą prędkością.
Drugie zaskoczenie. Rano w chłodniejszy dzień (a były już poranki około 10 st.C), łańcuszek rozrządu "grzechocze" po rozruchu około 10 sek.
To duże zaskoczenie.
Nie wiem czy, ten rozrząd jest "taki dobry" ,że już się kończy :shock:
Czy ten olej jest nie za bardzo optymalny do tego silnika z turbo i jego innymi "wadami ukrytymi" ?
Fakt - VW nie usprawniał dalej tego silnika tylko w nowej O3 dał całkiem nową konstrukcję 1,8 TSI, więc chyba naprawić się tego "g" już nie dało...
Tak czy siak, nie wiem czy to olej nie bardzo, czy silnik jest tak dobrze skonstruowany, że rozrząd już się odzywa, niezależnie od oleju. :evil:
Zużycie oleju podobne (na fabrycznym i na LazerWay LL 5W30) około 0,7 L na 10 kkm.
Czyli do tej pory na LazerWay LL 5W30 ubyło około 0,3-0,4 L po 5 kkm
Więc sądzę, że z pierścieniami zgarniającymi chyba wszystko jeszcze OK.
Przed zimą zaryzykuję jeszcze:
Statoil LazerWay V 0W30
Zobaczymy jakie wtedy będą odgłosy po rozruchu na zimnym, jak szybko ściemnieje i w jakim tempie będzie go ubywało...
Po zimie zdam relację, jeśli silnik wcześniej nie pójdzie do remontu :twisted:1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pabaco wymianę sobie zalewam coś innego, często żongluję lepkościami i normami
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez primanus1,8 TSI CDAA
Zamieszczone przez primanuszalałem po tych 10kkm olejem Statoil LazerWay LL 5W30 (bo jeszcze gwarancja).
Zamieszczone przez primanusFakt - VW nie usprawniał dalej tego silnika tylko w nowej O3 dał całkiem nową konstrukcję 1,8 TSI, więc chyba naprawić się tego "g" już nie dało..
Zamieszczone przez primanusLazerWay V 0W30
Zamieszczone przez primanusbarwa oleju już teraz po 5 kkm ciemno brązowa (karmelowa). Myślałem, że taka degradacja oleju nastąpi później
Zamiast 0W30 zalej 0W40 o wyższej lepkości - strona 193 tego wątku, możesz jeszcze dodać do tej listy Shella 0W40 EPC http://galonoleje.pl/sklep/2213-shel...a-0w40-4l.html.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez slawciol0W40 jaki polecasz?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez slawciol0W40 jaki polecasz?czarna perła
Komentarz
-
-
To ja bym wybierał pomiędzy Neste 0W40 http://galonoleje.pl/sklep/777-neste...o-0w40-4l.html a ew Shellem 0W40 http://galonoleje.pl/sklep/2213-shel...a-0w40-4l.html - wg uznania.
REXAX miał te dwa oleje więc może wydać na ich temat opinię. Ja miałem Neste 0W40 ale na Shellu 0W40 jeszcze nie jeździłem.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez REXAXZamieszczone przez pabaco wymianę sobie zalewam coś innego, często żongluję lepkościami i normami
jakoś nie mogę się zdecydować na jeden olej, co zmianę to inny, a nawet inna lepkość
kurde, też tak macie? na 10 wymian zawsze co innego...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOa gwarancja nie dopuszcza oleju z VW 502.00 przy stałych okresach wymiany :roll: - przy silniku 1,8 TSI 112kW oraz 118kW z EU5 oraz EU4, EU3, EU2 producent w Service Manual Superb2 - producent jasno podaje, że olej z VW 502.00 jest odpowiedni i można go lać bez utraty gwarancji..
Bo nic z powyższego zdania nie rozumiem :roll:1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pabaZamieszczone przez REXAXZamieszczone przez pabaco wymianę sobie zalewam coś innego, często żongluję lepkościami i normami
jakoś nie mogę się zdecydować na jeden olej, co zmianę to inny, a nawet inna lepkość
kurde, też tak macie? na 10 wymian zawsze co innego...czarna perła
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez primanusNo to dopuszcza VW 502.00 czy nie dopuszcza, przy stałych okresach wymiany?
[ Dodano: Wto 16 Wrz, 14 19:56 ]
Zamieszczone przez slawciolChyba zdecyduję się na tego Schella. Interesuje mnie zdrowie silnika, kata, wtrysków, turbawki i napinacza.
[ Dodano: Wto 16 Wrz, 14 20:03 ]
Zamieszczone przez slawciolInteresuje mnie zdrowie silnika, kata, wtrysków, turbawki i napinacza.Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOREXAX miał te dwa oleje więc może wydać na ich temat opinię
Zamieszczone przez pabato jest ten sam?
Nasza firma oferuje Państwu bogaty wybór wszelkiego rodzaju olejów samochodowych, olejów motocyklowych, olejów do aut osobowych i olej do aut ciężarowych. Kupicie u nas precyzyjnie dobrane do parametrów Waszych pojazdów oleje silnikowe, przekładniowe i hydrauliczne. Sprzedajemy oleje do wszystkich typów aut osobowych i ciężarowych. Znajdziecie u nas również oleje przemysłowe m.in olej sprężarkowe, oleje transformatorowe oraz oleje rolnicze, a także oleje ogrodnicze w tym oleje do pil i kos spalinowych.
Zamieszczone przez pabaa nawet inna lepkość
kurde, też tak macie?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez primanusNo to dopuszcza VW 502.00 czy nie dopuszcza, przy stałych okresach wymiany?
Nie wyłapałem ironii w twoim poście, stąd moje zdziwienie :shock:
Tak jak piszesz, wyczytałem w niej - że przechodząc na stałe okresy przeglądowe, mogę lać VW 502.00.
Dopiero zalanie LazerWay V 0W30 mogłoby zakończyć uprawnienia gwarancyjne :lol:
Nie ukrywam, że chciałbym wypróbować SILKOLENE 5W30 (wiem że lepiej po gwarancji) :cry:
Ale jeśli polecasz oleje 0W40, ogólnie zwiększenie lepkości, to może powinien to być SILKOLENE 5W40 zamiast 5W30?1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez primanusnawet ją przeczytałem
Zamieszczone przez primanuszalanie LazerWay V 0W30 mogłoby zakończyć uprawnienia gwarancyjne
Zamieszczone przez primanusAle jeśli polecasz oleje 0W40, ogólnie zwiększenie lepkości, to może powinien to być SILKOLENE 5W40 zamiast 5W30?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez slawciolChyba nie sieć komòrkowaPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz