no spoko ale ja mam tak cały czas na 75W80 - cały czas "aksamitnie"
mamy zupełnie inne skrzynki więc nie można bezpośrednio tego porównać ale z ciekawości zamroziłem do -25 stopni Sintofluid i MTF 2 a tutaj różnica jest ogromna - MTF 2 płynie jak 0w20 a Fuchs jak słabe 5w40
bez względu na temperaturę otoczenia jest aksamitnie
no spoko ale ja mam tak cały czas na 75W80 - cały czas "aksamitnie" :wink:
To ja poszedłem, przepraszam poszłem :szeroki_usmiech bo mialem bliżej. .. jeszcze dalej i mam mega aksamitnie gdyz wlalem
FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W i witaminy AR9100. jest przepaść w stosunku do oryginalnego, fabrycznego.
[ Dodano: Sro 28 Sty, 15 20:32 ]
Zamieszczone przez REXAX
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
no spoko ale ja mam tak cały czas na 75W80 - cały czas "aksamitnie"
mamy zupełnie inne skrzynki więc nie można bezpośrednio tego porównać ale z ciekawości zamroziłem do -25 stopni Sintofluid i MTF 2 a tutaj różnica jest ogromna - MTF 2 płynie jak 0w20 a Fuchs jak słabe 5w40
Właśnie sobie uświadomiłem że płukanki nie zapodalem do skrzyni :| :diabelski_usmiech
Czy jest coś co można zrobić bez płukanki w dzisiejszych czasach ?
Nawet umówiony do lekarza na sierpień 2015 r. (nie wiem tylko czy rano czy popołudniu) mam być czysty (czyt. wypłukany) z alkoholowego nagaru dwu dniowego (takie zalecenie usłyszałem przez GSM dwa dni nie pić alko). Nie wiem tylko jaką płukankę zastosować : odwadniającą czy rozsadzająca uszczelnienia :haha:
Czy jest coś co można zrobić bez płukanki w dzisiejszych czasach ?
Nawet umówiony do lekarza na sierpień 2015 r. (nie wiem tylko czy rano czy popołudniu) mam być czysty (czyt. wypłukany) z alkoholowego nagaru dwu dniowego (takie zalecenie usłyszałem przez GSM dwa dni nie pić alko). Nie wiem tylko jaką płukankę zastosować : odwadniającą czy rozsadzająca uszczelnienia :haha:
To zalezy co zalewasz. Jesli pijasz hydrokraki z Dżeronimo (potocznie biedronka) to pamietaj ze nowy plyn bedzie obciazony i zmniejszy się rezerwa alkaliczna.
W dzisiejszych czasach są 2 rzeczy istotne pukanie i smarowanie :satan
Ps. polecam siarczan magnezu, będziesz gotowy na kazdy zabieg a jak Ci zostanie to i akumulator zregenerujesz jeszcze :diabelski_usmiech
W dzisiejszych czasach są 2 rzeczy istotne pukanie i smarowanie :satan
To pierwsze słowo dobrze napisane, nie zgubiłeś literki Ł przypadkiem ?
A jak sądzisz 1
Dobra, bo 1 dzień po trolu watek poleci do archiwum :diabelski_usmiech z powodu :
Ps. Informacja dla wrażliwych i z krotkim dystansem: robimy sobie jaja, gdyż musimy odreagować po pewnym incydencie :diabelski_usmiech zwiazanym z VI grupą
Aha, żeby nie było, że ka$-troll jest do d... Stosuje z powodzeniem w wielu autach ich oleje przekładniowe. Począwszy od dość typowych po LS i np. Castrola BOT130. Jak do tej pory nie było żadnych negatywnych uwag.
No i Twoja opinia jest kolejną potwierdzającą, że casTroll przekładniówkę robi b.dobrą bo jest ona robiona na vollsyntetycznej bazie :wink: Tylko nie pamiętam dokładnie, czy to była VII czy VIII, a może IV?
Zamieszczone przez jaro4444
"3. Co jest takiego ciekawego w olejach Shell , macie doświadczenia ? '
Jest nowością na bazie GTL w ofercie tego producenta, ma umiarkowaną (wręcz niską) cenę, może być ciekawym produktem, jako pierwszy znany mi olej posiada specyfikacje 504.00/507.00 dla lepkości 0W30.
Ja mimo wszystko jednak poczekam trochę, aż przeleci pare litrów tych oleji przez inne silniki niż mój :P
Zamieszczone przez REXAX
Zamieszczone przez jaro4444
Za to na "cudownych" olejach przekładniowych Fuchs zawiodłem się
powiem szczerze że ja również o ile byłem na początku zachwycony Fuchs Sintofluid 75w80 tak po zmianie na Ravenol MTF 2 75w80 widać ogromną różnicę zarówno w komforcie zmiany biegów na zimno jak i głośności pracy przekładni podczas upałów :wink:
Co Wy mi tu wypisujecie za bzdury ja właśnie miałem Fuchsa Sintofluid zalewać :roll:
Zamieszczone przez REXAX
Zamieszczone przez jaro4444
Rexax ale przecież to tylko Twoja opinia
no tak i do tego nie poparta testem na aparacie cztero-kulowym :lol:
Ooch.. dobrze, że zauważyłem ten post, że to tylko Wasza prywatna opinia 8)
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
no a ja, jak mogę wtrącić swoje zdanie ... to nadal jestem zadowolony z Sintofluid 75W80
Zamieszczone przez pedros
FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W i witaminy AR9100. jest przepaść w stosunku do oryginalnego, fabrycznego.
No to już nie wiem :roll: lać tego Fuchsa, czy nie lać :P I czego na takim forum można się dowiedzieć? :diabelski_usmiech
Reasumując powyższe wiedziałem, że na Was nie można liczyć i w poprzedni piątek przy przebiegu 67tys w skrzyni Octavii zawitał ten olej
Co mogę powiedzieć? Na razie nie widzę różnicy.
A Fuchsa i tak zaleje do drugiej skrzyni, żeby się przekonać czy mówicie prawdę :wink:
Zamieszczone przez pedros
W dzisiejszych czasach są 2 rzeczy istotnepukanie i smarowanie
powodowałem lekkie "zdziwiko" Neste który przywiozlem na wymianę
jakie zdziwko ... ma ten olej odpowiednią specyfikację na bańce to mają wlać, odnotować w Książce serwisowej i tyle. Chyba że bańka jest otwarta i nie masz paragonu - wtedy jak masz auto na gwarancji mogą odmówić... w każdym innm przypadku mają wlać bez komentowania.
Zamieszczone przez crom.de
spowodowałem lekkie "zdziwiko"
jasne... jak się ma w magazynie zaległe beczki z "$ - trollem" :wink: to się wybrzydza jak klient przywiezie swój olej...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO, to jakieś zastępstwo za chorego doradcę chyba z napraw gwarancyjnych, bo niezbyt ogarnial temat norm właśnie. Co do Ka$trolla to obok biurka była gablota z litrowa butelka 5w30 za jedyne 113 PLN, od razu :szeroki_usmiech w duszy jak się przypomni cena Neste ;-)
Szanowni forumowicze, zwłaszcza Ci najbardziej aktywni. Cobyście wstydu sobie nie robili np. tęskniąc za 100% bazami estrów czy PAO (niektórzy kochają tak szybko odchodzące bazy) postanowiłem zapoznać was z NPI.
W końcu jak przyszło radzić koledze o oleju do silnika lotniczego to tylko przemysłowe fusch-silkolene się pojawiło. wstyd!!! a estry to kwitesencja lotniczych smarów nie wiedzieliście?
Jeden z najważniejszych producentów Estrów , wyjaśni wam dlaczego 100% to nie za dobrze (zdziwko?) i co trzeba zrobić z polaryzacją by było dobrze
aby podnieść waszą dyskusję do poziomu znośnego, i upoważniającego do czegoś więcej niż wskazanie korka olejowego w pojeździe , przeczytajcie pozycję obowiązkową dedykowaną zwłaszcza miłościwie panującemu wszystkowiedziejowi PAOLO ESCO który wycofał się z deklaracji studiowania tribologii.
Highlighting the major economic and industrial changes in the lubrication industry since the first edition, Synthetics, Mineral Oils, and Bio-Based Lubricants, Second Edition outlines the state of the art in each major lubricant application area. Chapters cover trends in the major industries, such as the use of lubricant fluids, growth or decl
Może kiedyś jeszcze podyskutujemy , ale coś musicie zmienić (poza olejem)
Ps. pocieszę was , że nie jesteście najgorsi. Na forum alfy to dopiero są mistrzowie galaktyki.
Nie. Czekam na dalszy rozwój sytuacji. Podobno prawdziwa cnota krytyki sie nie boi Osoboście czuję się jak bym oglądał program Jaworowicz... Przy czym tam wiadomo kto jest zły a kto dobry - tutaj jest mała konfuzja.
Jeden z najważniejszych producentów Estrów , wyjaśni wam dlaczego 100% to nie za dobrze (zdziwko?) i co trzeba zrobić z polaryzacją by było dobrze
To akurat juz bylo poruszane w tym watku, ze czyste estry to nie jest dobry pomysl, z reszta pisal o tym twoj luby Paolo
Zamieszczone przez KulfonP
Nie. Czekam na dalszy rozwój sytuacji. Podobno prawdziwa cnota krytyki sie nie boi Osoboście czuję się jak bym oglądał program Jaworowicz... Przy czym tam wiadomo kto jest zły a kto dobry - tutaj jest mała konfuzja.
Acheron: zamiast podawać linki napisz od siebie kilka zdań.
Ja napiszę tak.
Nie ma olejów w 100% PAO, nie ma olejó w 100% estrowych , nie ma olejów w 100% HC III+
Zawsze to jest mieszanina różnych baz np. 70% PAO i 30 % jakiegoś minerała albo HC etc.
To samo oleje estrowe np. 80-90% PAO i do tego 10% estrów lub podobnie .
Ważna jest baza i jej jakość ale równie ważne jest to jakie pakiety jakościowe.
acheron, hmm a zamiast tego popisywania się znawstwem chemii może byś powiedział na jakim oleju śmigasz tudzież jaki polecasz i dlaczego?
Używam różnych do różnych pojazdów.normalnych, wyprodukowanych na tej planecie. Wybór dokonany z uwzględnieniem budowy silnika i projektowanego klina olejowego w smarowaniu HD. Rzadko używam tych samych bo jestem ciekawy .
Zarejestrowałem się na tym forum by zwrócić na coś Waszą uwagę i o tym za chwilę.
Żeby nie było bo jednak to forum o olejach , testuję na jednym z pojazdów ciekawy "olej" oparty na specyficznej ilości azytku boru.
Żeby nie było bo jednak to forum o olejach , testuję na jednym z pojazdów ciekawy "olej" oparty na specyficznej ilości azytku boru.
Zwróć się do prof. Kałdońskiego bo on już wyważył te drzwi...
Poza tym łańcuch w rowerze posmaruj Finish Line
Swoją drogą widzę, że przez 20 lat wiele się zmieniło u Pana Profesora i zamiast MT-16p i rozruchu w komorze niskich temperatur teraz heksagonalne kryształy badają...
Co do baz olejowych - to właśnie 20 lat temu pod okiem Pana Profesora wyznaczaliśmy np. VI dla dostępnych w sprzedaży silnikowych olei syntetycznych. Wówczas np. Agip 0w40 miał rzeczywisty VI powyżej 200. A dziś ile ma? :diabelski_usmiech
Nie. Czekam na dalszy rozwój sytuacji. Podobno prawdziwa cnota krytyki sie nie boi Osoboście czuję się jak bym oglądał program Jaworowicz... Przy czym tam wiadomo kto jest zły a kto dobry - tutaj jest mała konfuzja.
Dzięki Bogu , że się odezwałeś. Mogę przedstawić moje direct action. Upewniłeś mnie, że na tym forum są ludzie mądrzy i rozsądni.
Dlaczego wszedłem na forum? - wahałem się miesiącami.
Ale jak każdy ,mam wielu znajomych a oni samochody. Niektórzy mają skody , a niektórzy z dumą wożą naklejki clubowe.
Dlaczego jednak Wasi koledzy klubowi pytają o olej mnie? Wszedłem , zobaczyłem , zwątpiłem.
Wy lubicie tylko swoje własne grono , a w tematach odlecieliście na własną dziwną orbitę.
Giedroyc mawiał: "z oddali widać lepiej" i właśnie to piszę (mam dobre zamiary)
Najwięcej "za uszami" ma jednak gość o naprawdę , naprawdę potężnej wiedzy , a jest nim PAOLO ESCO.
Mógłby być jak jeden z najlepszych blogerów olejowych na świecie , osobiście mój faworyt Sergey, chyba już wiecie o czym piszę.
A co robi? nie tłumaczy zakrzykuje, przyłącza się do akcji jak w Lidlu "tydzień motoryzacyjny" - teraz Statoil, za tydzień Neste a później Fusch.
Szkoda takiej wiedzy, bo używasz jej (nie obraź się) jakbyś tylko umiał robić Ctrl+V.
Uświadom ich np. Czym grozi nadmierne SAE mimo że silnik cichy ,lub niskie jeżeli ma być wyższe
dlaczego UOA z rosji i USA nie mają odzwierciedlenia w Europie.
Czy np. o różnicach olejów na obu tych rynkach o innym VOA niż w Europie.
Albo dlaczego niektóre zacne firmy jak Millers czy Penrite albo Motul trzymają tradycyjny ZDDP zwłaszcza do sportowych i zabytkowych. Jak nie wytłumaczysz jak to działa to zostaną tylko akcje Lidla
To czego nie powinniście zmieniać to "brytyjski" sposób oceny wg mnie najważniejszy. ODCZUCIA i WRAŻENIA - no ale tak jak ostatnio ktoś konfabulował izepsuł wszystko (przekładniowy fusch) był cichuteńki i wyjący zarazem , więc jak?
To Wasze forum Panowie więc zróbcie go lepszym, dla wszystkich i przyjaźniejszym .
I nie piszcie że najważniejsze jest pukanie z pominięciem "Ł" bo jak użyć wulgarniejszej formy pierd...nie to okaże się, że ostatnio tym właśnie zajmowaliście się.
Wówczas np. Agip 0w40 miał rzeczywisty VI powyżej 200. A dziś ile ma? :diabelski_usmiech
Spokojnie, z odsieczą przychodzi GTL z modulowanym na życzenie VI zazwyczaj > 200
No chyba ze globalizacja do prowadzi do utandetowienia przepraszam do racjonalnego dostosowania kosztów i znowu beda w modzie mieszanki 20 % GTL i reszta cos taniego.
Komentarz