Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • REXAX
    Rider
    • 2013
    • 453

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    no spoko ale ja mam tak cały czas na 75W80 - cały czas "aksamitnie"
    mamy zupełnie inne skrzynki więc nie można bezpośrednio tego porównać ale z ciekawości zamroziłem do -25 stopni Sintofluid i MTF 2 a tutaj różnica jest ogromna - MTF 2 płynie jak 0w20 a Fuchs jak słabe 5w40

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Zamieszczone przez REXAX
      bez względu na temperaturę otoczenia jest aksamitnie
      no spoko ale ja mam tak cały czas na 75W80 - cały czas "aksamitnie" :wink:
      To ja poszedłem, przepraszam poszłem :szeroki_usmiech bo mialem bliżej. .. jeszcze dalej i mam mega aksamitnie gdyz wlalem
      FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W i witaminy AR9100. jest przepaść w stosunku do oryginalnego, fabrycznego.

      [ Dodano: Sro 28 Sty, 15 20:32 ]
      Zamieszczone przez REXAX
      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      no spoko ale ja mam tak cały czas na 75W80 - cały czas "aksamitnie"
      mamy zupełnie inne skrzynki więc nie można bezpośrednio tego porównać ale z ciekawości zamroziłem do -25 stopni Sintofluid i MTF 2 a tutaj różnica jest ogromna - MTF 2 płynie jak 0w20 a Fuchs jak słabe 5w40
      Właśnie sobie uświadomiłem że płukanki nie zapodalem do skrzyni :| :diabelski_usmiech

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez pedros
        sobie uświadomiłem że płukanki nie zapodalem do skrzyni
        no to ...zlej ten olej , zrób płukankę i zalej nowy - na pewno poczujesz się lepiej :los
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          Zamieszczone przez pedros
          sobie uświadomiłem że płukanki nie zapodalem do skrzyni
          no to ...zlej ten olej , zrób płukankę i zalej nowy - na pewno poczujesz się lepiej :los
          jak ja będę teraz jeździł. .. bo jeszcze płukankę musze wybrać :diabelski_usmiech :twisted: najlepiej z rewitalizatorem nitow :diabelski_usmiech

          Komentarz

          • micrusec
            Rider
            • 2013
            • 559

            Czy jest coś co można zrobić bez płukanki w dzisiejszych czasach ?
            Nawet umówiony do lekarza na sierpień 2015 r. (nie wiem tylko czy rano czy popołudniu) mam być czysty (czyt. wypłukany) z alkoholowego nagaru dwu dniowego (takie zalecenie usłyszałem przez GSM dwa dni nie pić alko). Nie wiem tylko jaką płukankę zastosować : odwadniającą czy rozsadzająca uszczelnienia :haha:

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              Zamieszczone przez micrusec
              Czy jest coś co można zrobić bez płukanki w dzisiejszych czasach ?
              Nawet umówiony do lekarza na sierpień 2015 r. (nie wiem tylko czy rano czy popołudniu) mam być czysty (czyt. wypłukany) z alkoholowego nagaru dwu dniowego (takie zalecenie usłyszałem przez GSM dwa dni nie pić alko). Nie wiem tylko jaką płukankę zastosować : odwadniającą czy rozsadzająca uszczelnienia :haha:
              To zalezy co zalewasz. Jesli pijasz hydrokraki z Dżeronimo (potocznie biedronka) to pamietaj ze nowy plyn bedzie obciazony i zmniejszy się rezerwa alkaliczna.

              W dzisiejszych czasach są 2 rzeczy istotne pukanie i smarowanie :satan

              Ps. polecam siarczan magnezu, będziesz gotowy na kazdy zabieg a jak Ci zostanie to i akumulator zregenerujesz jeszcze :diabelski_usmiech

              Komentarz

              • micrusec
                Rider
                • 2013
                • 559

                Zamieszczone przez pedros
                W dzisiejszych czasach są 2 rzeczy istotne pukanie i smarowanie :satan
                To pierwsze słowo dobrze napisane, nie zgubiłeś literki Ł przypadkiem ?

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  Zamieszczone przez micrusec
                  Zamieszczone przez pedros
                  W dzisiejszych czasach są 2 rzeczy istotne pukanie i smarowanie :satan
                  To pierwsze słowo dobrze napisane, nie zgubiłeś literki Ł przypadkiem ?
                  A jak sądzisz 1



                  Dobra, bo 1 dzień po trolu watek poleci do archiwum :diabelski_usmiech z powodu :

                  Ps. Informacja dla wrażliwych i z krotkim dystansem: robimy sobie jaja, gdyż musimy odreagować po pewnym incydencie :diabelski_usmiech zwiazanym z VI grupą

                  Komentarz

                  • leonn
                    RS
                    • 2011
                    • 2727
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Zamieszczone przez jaro4444
                    Aha, żeby nie było, że ka$-troll jest do d... Stosuje z powodzeniem w wielu autach ich oleje przekładniowe. Począwszy od dość typowych po LS i np. Castrola BOT130. Jak do tej pory nie było żadnych negatywnych uwag.
                    No i Twoja opinia jest kolejną potwierdzającą, że casTroll przekładniówkę robi b.dobrą bo jest ona robiona na vollsyntetycznej bazie :wink: Tylko nie pamiętam dokładnie, czy to była VII czy VIII, a może IV?

                    Zamieszczone przez jaro4444
                    "3. Co jest takiego ciekawego w olejach Shell , macie doświadczenia ? '

                    Jest nowością na bazie GTL w ofercie tego producenta, ma umiarkowaną (wręcz niską) cenę, może być ciekawym produktem, jako pierwszy znany mi olej posiada specyfikacje 504.00/507.00 dla lepkości 0W30.
                    Ja mimo wszystko jednak poczekam trochę, aż przeleci pare litrów tych oleji przez inne silniki niż mój :P
                    Zamieszczone przez REXAX
                    Zamieszczone przez jaro4444
                    Za to na "cudownych" olejach przekładniowych Fuchs zawiodłem się
                    powiem szczerze że ja również o ile byłem na początku zachwycony Fuchs Sintofluid 75w80 tak po zmianie na Ravenol MTF 2 75w80 widać ogromną różnicę zarówno w komforcie zmiany biegów na zimno jak i głośności pracy przekładni podczas upałów :wink:
                    Co Wy mi tu wypisujecie za bzdury ja właśnie miałem Fuchsa Sintofluid zalewać :roll:


                    Zamieszczone przez REXAX
                    Zamieszczone przez jaro4444
                    Rexax ale przecież to tylko Twoja opinia
                    no tak i do tego nie poparta testem na aparacie cztero-kulowym :lol:
                    Ooch.. dobrze, że zauważyłem ten post, że to tylko Wasza prywatna opinia 8)


                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    no a ja, jak mogę wtrącić swoje zdanie ... to nadal jestem zadowolony z Sintofluid 75W80
                    Zamieszczone przez pedros
                    FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W i witaminy AR9100. jest przepaść w stosunku do oryginalnego, fabrycznego.
                    No to już nie wiem :roll: lać tego Fuchsa, czy nie lać :P I czego na takim forum można się dowiedzieć? :diabelski_usmiech




                    Reasumując powyższe wiedziałem, że na Was nie można liczyć i w poprzedni piątek przy przebiegu 67tys w skrzyni Octavii zawitał ten olej
                    Co mogę powiedzieć? Na razie nie widzę różnicy.

                    A Fuchsa i tak zaleje do drugiej skrzyni, żeby się przekonać czy mówicie prawdę :wink:




                    Zamieszczone przez pedros
                    W dzisiejszych czasach są 2 rzeczy istotne pukanie i smarowanie
                    Zgadzam się z tym

                    Komentarz

                    • crom.de
                      RS
                      • 2012
                      • 1545
                      • Superb II (3T4)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      User acheron chyba jest doradcą serwisowym w Skodzie, bo spowodowałem lekkie "zdziwiko" Neste który przywiozlem na wymianę :-D
                      - Superb
                      - Panda 1.2

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez crom.de
                        powodowałem lekkie "zdziwiko" Neste który przywiozlem na wymianę
                        jakie zdziwko ... ma ten olej odpowiednią specyfikację na bańce to mają wlać, odnotować w Książce serwisowej i tyle. Chyba że bańka jest otwarta i nie masz paragonu - wtedy jak masz auto na gwarancji mogą odmówić... w każdym innm przypadku mają wlać bez komentowania.

                        Zamieszczone przez crom.de
                        spowodowałem lekkie "zdziwiko"
                        jasne... jak się ma w magazynie zaległe beczki z "$ - trollem" :wink: to się wybrzydza jak klient przywiezie swój olej...
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • crom.de
                          RS
                          • 2012
                          • 1545
                          • Superb II (3T4)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          PAOLO ESCO, to jakieś zastępstwo za chorego doradcę chyba z napraw gwarancyjnych, bo niezbyt ogarnial temat norm właśnie. Co do Ka$trolla to obok biurka była gablota z litrowa butelka 5w30 za jedyne 113 PLN, od razu :szeroki_usmiech w duszy jak się przypomni cena Neste ;-)
                          - Superb
                          - Panda 1.2

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            Zamieszczone przez crom.de
                            Co do Ka$trolla to obok biurka była gablota z litrowa butelka 5w30 za jedyne 113 PLN,
                            Czego się naigrywacie. :diabelski_usmiech
                            jakość kosztuje. :blah :blah :blah

                            Komentarz


                            • Szanowni forumowicze, zwłaszcza Ci najbardziej aktywni. Cobyście wstydu sobie nie robili np. tęskniąc za 100% bazami estrów czy PAO (niektórzy kochają tak szybko odchodzące bazy) postanowiłem zapoznać was z NPI.

                              W końcu jak przyszło radzić koledze o oleju do silnika lotniczego to tylko przemysłowe fusch-silkolene się pojawiło. wstyd!!! a estry to kwitesencja lotniczych smarów nie wiedzieliście?

                              Jeden z najważniejszych producentów Estrów , wyjaśni wam dlaczego 100% to nie za dobrze (zdziwko?) i co trzeba zrobić z polaryzacją by było dobrze



                              cobyście wiedzieli więcej to dodatkowo zapoznajcie się z :



                              aby podnieść waszą dyskusję do poziomu znośnego, i upoważniającego do czegoś więcej niż wskazanie korka olejowego w pojeździe , przeczytajcie pozycję obowiązkową dedykowaną zwłaszcza miłościwie panującemu wszystkowiedziejowi PAOLO ESCO który wycofał się z deklaracji studiowania tribologii.

                              Highlighting the major economic and industrial changes in the lubrication industry since the first edition, Synthetics, Mineral Oils, and Bio-Based Lubricants, Second Edition outlines the state of the art in each major lubricant application area. Chapters cover trends in the major industries, such as the use of lubricant fluids, growth or decl


                              Może kiedyś jeszcze podyskutujemy , ale coś musicie zmienić (poza olejem)

                              Ps. pocieszę was , że nie jesteście najgorsi. Na forum alfy to dopiero są mistrzowie galaktyki.

                              Pozdrawiam i wracam na .....

                              Troll

                              Komentarz

                              • leonn
                                RS
                                • 2011
                                • 2727
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Wy też wcisneliście ignoruj?

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  :haha:
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • crom.de
                                    RS
                                    • 2012
                                    • 1545
                                    • Superb II (3T4)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    acheron, hmm a zamiast tego popisywania się znawstwem chemii może byś powiedział na jakim oleju śmigasz tudzież jaki polecasz i dlaczego?
                                    - Superb
                                    - Panda 1.2

                                    Komentarz

                                    • KulfonP
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 391

                                      Zamieszczone przez leonn
                                      Wy też wcisneliście ignoruj?
                                      Nie. Czekam na dalszy rozwój sytuacji. Podobno prawdziwa cnota krytyki sie nie boi Osoboście czuję się jak bym oglądał program Jaworowicz... Przy czym tam wiadomo kto jest zły a kto dobry - tutaj jest mała konfuzja.

                                      Komentarz

                                      • Tippo
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1349
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                        Zamieszczone przez acheron
                                        Jeden z najważniejszych producentów Estrów , wyjaśni wam dlaczego 100% to nie za dobrze (zdziwko?) i co trzeba zrobić z polaryzacją by było dobrze
                                        To akurat juz bylo poruszane w tym watku, ze czyste estry to nie jest dobry pomysl, z reszta pisal o tym twoj luby Paolo

                                        Zamieszczone przez KulfonP
                                        Nie. Czekam na dalszy rozwój sytuacji. Podobno prawdziwa cnota krytyki sie nie boi Osoboście czuję się jak bym oglądał program Jaworowicz... Przy czym tam wiadomo kto jest zły a kto dobry - tutaj jest mała konfuzja.
                                        :diabelski_usmiech

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          Acheron: zamiast podawać linki napisz od siebie kilka zdań.
                                          Ja napiszę tak.
                                          Nie ma olejów w 100% PAO, nie ma olejó w 100% estrowych , nie ma olejów w 100% HC III+
                                          Zawsze to jest mieszanina różnych baz np. 70% PAO i 30 % jakiegoś minerała albo HC etc.
                                          To samo oleje estrowe np. 80-90% PAO i do tego 10% estrów lub podobnie .
                                          Ważna jest baza i jej jakość ale równie ważne jest to jakie pakiety jakościowe.
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez crom.de
                                            acheron, hmm a zamiast tego popisywania się znawstwem chemii może byś powiedział na jakim oleju śmigasz tudzież jaki polecasz i dlaczego?
                                            Używam różnych do różnych pojazdów.normalnych, wyprodukowanych na tej planecie. Wybór dokonany z uwzględnieniem budowy silnika i projektowanego klina olejowego w smarowaniu HD. Rzadko używam tych samych bo jestem ciekawy .

                                            Zarejestrowałem się na tym forum by zwrócić na coś Waszą uwagę i o tym za chwilę.

                                            Żeby nie było bo jednak to forum o olejach , testuję na jednym z pojazdów ciekawy "olej" oparty na specyficznej ilości azytku boru.

                                            Komentarz

                                            • klarus
                                              RS
                                              ModeratoRS
                                              • 2013
                                              • 5392
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              Zamieszczone przez acheron
                                              wyprodukowanych na tej planecie.
                                              naprawdę? no co ty?
                                              Kolo, zaczynasz drażnić... nic nie wnosisz, tylko się popisujesz... :evil:
                                              nie dla takich postów, wchodzę na ten wątek...

                                              Komentarz

                                              • jaro4444
                                                Rider
                                                • 2006
                                                • 508

                                                Zamieszczone przez acheron
                                                Żeby nie było bo jednak to forum o olejach , testuję na jednym z pojazdów ciekawy "olej" oparty na specyficznej ilości azytku boru.
                                                Zwróć się do prof. Kałdońskiego bo on już wyważył te drzwi...
                                                Poza tym łańcuch w rowerze posmaruj Finish Line

                                                Swoją drogą widzę, że przez 20 lat wiele się zmieniło u Pana Profesora i zamiast MT-16p i rozruchu w komorze niskich temperatur teraz heksagonalne kryształy badają...

                                                Co do baz olejowych - to właśnie 20 lat temu pod okiem Pana Profesora wyznaczaliśmy np. VI dla dostępnych w sprzedaży silnikowych olei syntetycznych. Wówczas np. Agip 0w40 miał rzeczywisty VI powyżej 200. A dziś ile ma? :diabelski_usmiech
                                                Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez KulfonP
                                                  Zamieszczone przez leonn
                                                  Wy też wcisneliście ignoruj?
                                                  Nie. Czekam na dalszy rozwój sytuacji. Podobno prawdziwa cnota krytyki sie nie boi Osoboście czuję się jak bym oglądał program Jaworowicz... Przy czym tam wiadomo kto jest zły a kto dobry - tutaj jest mała konfuzja.

                                                  Dzięki Bogu , że się odezwałeś. Mogę przedstawić moje direct action. Upewniłeś mnie, że na tym forum są ludzie mądrzy i rozsądni.

                                                  Dlaczego wszedłem na forum? - wahałem się miesiącami.

                                                  Ale jak każdy ,mam wielu znajomych a oni samochody. Niektórzy mają skody , a niektórzy z dumą wożą naklejki clubowe.

                                                  Dlaczego jednak Wasi koledzy klubowi pytają o olej mnie? Wszedłem , zobaczyłem , zwątpiłem.

                                                  Wy lubicie tylko swoje własne grono , a w tematach odlecieliście na własną dziwną orbitę.

                                                  Giedroyc mawiał: "z oddali widać lepiej" i właśnie to piszę (mam dobre zamiary)

                                                  Najwięcej "za uszami" ma jednak gość o naprawdę , naprawdę potężnej wiedzy , a jest nim PAOLO ESCO.

                                                  Mógłby być jak jeden z najlepszych blogerów olejowych na świecie , osobiście mój faworyt Sergey, chyba już wiecie o czym piszę.

                                                  A co robi? nie tłumaczy zakrzykuje, przyłącza się do akcji jak w Lidlu "tydzień motoryzacyjny" - teraz Statoil, za tydzień Neste a później Fusch.
                                                  Szkoda takiej wiedzy, bo używasz jej (nie obraź się) jakbyś tylko umiał robić Ctrl+V.

                                                  Uświadom ich np. Czym grozi nadmierne SAE mimo że silnik cichy ,lub niskie jeżeli ma być wyższe

                                                  dlaczego UOA z rosji i USA nie mają odzwierciedlenia w Europie.
                                                  Czy np. o różnicach olejów na obu tych rynkach o innym VOA niż w Europie.
                                                  Albo dlaczego niektóre zacne firmy jak Millers czy Penrite albo Motul trzymają tradycyjny ZDDP zwłaszcza do sportowych i zabytkowych. Jak nie wytłumaczysz jak to działa to zostaną tylko akcje Lidla

                                                  To czego nie powinniście zmieniać to "brytyjski" sposób oceny wg mnie najważniejszy. ODCZUCIA i WRAŻENIA - no ale tak jak ostatnio ktoś konfabulował izepsuł wszystko (przekładniowy fusch) był cichuteńki i wyjący zarazem , więc jak?

                                                  To Wasze forum Panowie więc zróbcie go lepszym, dla wszystkich i przyjaźniejszym .

                                                  I nie piszcie że najważniejsze jest pukanie z pominięciem "Ł" bo jak użyć wulgarniejszej formy pierd...nie to okaże się, że ostatnio tym właśnie zajmowaliście się.

                                                  Myślę że nikt się nie obraził

                                                  Komentarz

                                                  • pedros
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1958
                                                    • Volkswagen
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                    Zamieszczone przez jaro4444
                                                    Wówczas np. Agip 0w40 miał rzeczywisty VI powyżej 200. A dziś ile ma? :diabelski_usmiech

                                                    Spokojnie, z odsieczą przychodzi GTL z modulowanym na życzenie VI zazwyczaj > 200


                                                    No chyba ze globalizacja do prowadzi do utandetowienia przepraszam do racjonalnego dostosowania kosztów i znowu beda w modzie mieszanki 20 % GTL i reszta cos taniego.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...