Bylo i juz nieraz mowilem, nie tylko ja , ze to jedyny castrol ktory trzyma jakis poziom :P
Maja tez jeden ciekawy do skrzyni manulanej 75w80 z gl4+ czyli do naszych manualow, z temp. plyniecia rowniez -60 , moze go wyprobuje w najblizszym czasie w mojej skrzynce.
Maja tez jeden ciekawy do skrzyni manulanej 75w80 z gl4+ czyli do naszych manualow, z temp. plyniecia rowniez -60 , moze go wyprobuje w najblizszym czasie w mojej skrzynce.
też się nad nim zastanawiam, teraz mam CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90 (wlany w ASO) i jest kiepsko (skrzyna ERT) szczególnie kiedy jest zimno biegi ciężko chodzą ...
co będzie lepsze : CASTROL SYNTRANS V FE 75W80 czy RAVENOL MTF-3 75W ?
Wiecie może ile oleju wchodzi do mojej skrzyni ? ETKA mówi, że 1,6 l a ASO leje 1,9 l (wpychają na "siłę" przez mech. napędu licznika albo unosząc bok auta).
też się nad nim zastanawiam, teraz mam CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90 (wlany w ASO) i jest kiepsko (skrzyna ERT) szczególnie kiedy jest zimno biegi ciężko chodzą ...
Jesli to olej gl5 to radze sie go szybko pozbyc, lepkosc jest kwestia wtorna, ale do skrzyni ma byc olej z gl4 lub 4+ ,choc ten to raczej 4+ a aso chyba az tak glupie nie jest ktory nie niszczy synchronizatorow z metali kolorowych. Ten 75w80 powinien byc lepszy na zimno ma nizsza temp plyniecia i jest nieco rzadszy, wiec nie bedzie tak gestnial na mrozie.
Zamieszczone przez koka
Wiecie może ile oleju wchodzi do mojej skrzyni ? ETKA mówi, że 1,6 l a ASO leje 1,9 l (wpychają na "siłę" przez mech. napędu licznika albo unosząc bok auta).
Butelki i tak sa litrowe a obie wartosci sie mieszcza 2 litrach, wiec zaplacisz tyle samo.
co będzie lepsze : CASTROL SYNTRANS V FE 75W80 czy RAVENOL MTF-3 75W ?
Ja mam teraz fuchsa 75w i olej o takiej lepkosci mialem z fabryki, nie wiem czy on sie nadaje do skrzyni starszego typu, ale faktem jest ze biegi nawet na mrozie chodza super, ale dla mnie po rozgrzaniu, szczegolnie w lecie skrzynia chodzi az za lekko i mnie pasuje tak jak chodzi gdy jest zimna, wiec wleci na probe ten 75w80 z castrola.
ten jest GL-5, ja muszę mieć GL-4. CASTROL 75W90 jest GL-4+ więc może być ale jest za gęsty ... Do momentu wypływu z otworu kontrolnego wchodzi 1,6 l więc dlaczego leją na siłę 1,9 l ? (wiem, że muszę kupić 2 l) Ktoś pisał tu, że na Ravenolu MTF-3 75W nasze skrzynie chodzą najlepiej, ale czy on ma GL-4 ? chyba tak, skoro spełnia normy VW/AUDI G 060 726 A2, G 052 171 A2, G 052 512 A2, VW G 070 726 A2 (Pourpoint °C -60). Opis Castrola 75W80 (wydaje się być ideałem dla naszych skrzyń :P ) :
Castrol Syntrans V FE 75W-80 jest w pełni syntetycznym olejem przekładniowym dostarczającym znakomitej ochrony
przeciwzużyciowej opracowanej w klasyfikacji API GL-4. Kompatybilny z materiałami stosowanymi w synchronizatorach
jednocześnie dostarcza benefitu oszczędności paliwa. Odpowiedni do zastosowania w manualnych skrzyniach biegów,
skrzyniach zespolonych z przekładnią główną, skrzynek rozdzielczych oraz wszędzie tam gdzie jest wymagana klasyfikacja
API GL-4. Rekomendowany przez Castrol do wszystkich 5-cio i 6-cio biegowych manualnych skrzyń biegów w Volkswagen,
Audi, Seat oraz Skoda.
Gęstość w 15°C DIN EN ISO 12185 g/ml 0.860
Temperatura płynięcia ISO 3016 °C -60
Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 40
Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 8.0
Indeks lepkości DIN ISO 2909 - 150
A co byście polecili do 1.4TSI CHPA z normą VW 504.00?
W tej chwili moi faworyci:
1) Shell Helix Ultra C2/C3 ECT 0W-30 - ale chyba ciężko z osiągalnością będzie w Trójmieście
2) Valvoline SynPower Xtreme XL-III C3 5W-30
3) Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30
ostatecznie
4) Mobil 1 ESP Formula 5W-30
Któryś z powyższych byście poparli czy polecicie coś innego (tylko i wyłącznie VW 504.00)?
Dodam tylko, że propozycje wszelkich 502.00 mnie nie interesują. Idealni by mi pasował jakiś 0W-40, ale niestety w normie VW 504.00 chyba jeszcze takiego nikt nie stworzył i pewnie nie stworzy.
Na blacie mam 15 tys. km i roczny przebieg planowany to około 15-18 tys. km. Wymiana oleju planowana co roku - no chyba, że by komputer wcześniej wezwał, ale raczej przy moim stylu jazdy wskazuje bez większych odchyleń co 2 lata lub 30 tys. km.
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
Dodam tylko, że propozycje wszelkich 502.00 mnie nie interesują.
a skąd taka postawa jeśli można spytać? Piszesz, że olej zmieniasz i tak co 15k km jak rozumiem, więc dlaczego by nie 0W40 z 504.00? Zaintrygowało mnie to bardzo
PAOLO ESCO,ale chyba nie jest wyższy niż w innych 0W40,przykładowo Motul 0W40 SAPS 1,1% LM 0w40 1,2% Mobil1 New Life 0W40 1,3% i pewnie cała reszta ma podobny poziom SAPS więc nie wiem czemu się tak skrzywiłeś :roll: :?:
ten emotek ---> :? dotyczył wymienionych prze zemnie parametrów Castrola tz. niskiego indeksu lepkości, przeciętnej temperatury palenia i wyższego SAPS a nie tylko samego SAPS - (Motul, LM, Mobil - nie były wymieniane/brane pod uwagę wcześniej). W porównaniu ze wspomnianym powyżej olejem Champion 0W40 Castrol nie wypada aż tak rewelacyjnie (bynajmniej na papierze).
[ Dodano: Wto 07 Kwi, 15 21:04 ]
Zamieszczone przez Qgar
chyba ciężko z osiągalnością będzie w Trójmieście
czyżby internet i telefonię odcięli ... :spin:
W obecnych czasach pisać, że coś jest nie osiągalne... dwa kliknięcia i masz - http://galonoleje.pl/sklep/home/2611...c30w30-4l.html ew. wystarczy zadzwonić do forumowych sprzedawców i olej "sam Tobie przyjedzie" do chaty ...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Panowie,
A co byście polecili do 1.4TSI CHPA z normą VW 504.00?
Kolego. od pocatku leje Motul X-max 0w-40. a mam juz 60 tys. uwazam ze do naszych motorowni nie ma lepszego. wczesniej w innych TSI testowalem wymienione 2 przez Ciebie oleje - Motul spisuje sie najlepiej.
Panowie a co możecie powiedzieć o oleju Castrol EDGE 0W-40 TITANIUM FST.
Zastanawiam sie aktualnie co wlać bo czeka mnie pierwsza wymiana a chcę przejść na stały okres przeglądowy. Czy poza typami ze strony 193 warto mysleć o powyższym Castrolu czy sobie odrazu darować ?
Jeżeli tak to miałem typy Mobil1 New Life 0W40 i Motul X-Max 0W40 co bardziej polecacie do tego silnika?
miałem typy Mobil1 New Life 0W40 i Motul X-Max 0W40
dobre typy.
Wybierz coś wg. własnego uznania - str 193 ewentualnie może pomóc (choć musze ją zaktualizować ...ale nie mam kompletnie ostatnio czasu). Z dostępnością oleju nie ma teraz problemu - forumowi sprzedawcy tylko czekają :wink:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Dodam tylko, że propozycje wszelkich 502.00 mnie nie interesują.
a skąd taka postawa jeśli można spytać? Piszesz, że olej zmieniasz i tak co 15k km jak rozumiem, więc dlaczego by nie 0W40 z 504.00? Zaintrygowało mnie to bardzo
Właśnie o to chodzi, że nie zmieniam co 15 tys. km, tylko raz na rok, a to niestety przekraczać będzie 15 tys. km. Gdybym w ciągu roku przejeżdżał mniej niż 15 tys. km, to z pewnością bym wybrał olej z normą 502.00 i na pewno jakiś 0W-40. Zresztą w poprzednim aucie tylko na takim jeździłem przez ponad 7 lat, choć 8 lat temu to się wszyscy jarali olejami 5W-40, a tylko nieliczni wchodzi w 0W-40. Tylko, że wtedy robiłem rocznie znacznie mniej niż 15 tys. km. A teraz są większe przebiegi - przy najbliższej wymianie, rok od kupna auta będzie ok. 16 tys. km na blacie. Żeby nie było, to jedną wymianę już robiłem po dotarciu auta przy ok. 6,5tys. km.
Zamieszczone przez Seed
Kolego. od pocatku leje Motul X-max 0w-40. a mam juz 60 tys. uwazam ze do naszych motorowni nie ma lepszego. wczesniej w innych TSI testowalem wymienione 2 przez Ciebie oleje - Motul spisuje sie najlepiej.
W związku z powyższym, co napisałem nie mogę użyć 0W-40. Natomiast jeśli bym robił takie przebiegi, że wymiana by była 2 razy w roku, czyli przebiegi roczne większe niż 20, a mniejsze niż 30 tys. km, to dla wymian co ok. 10 tys. km byłby to Mobil 1 New Life 0W-40 (opcjonalnie właśnie Motul X-Max 0W-40) a dla wymian bliższych 15tys. byłby to Mobil 1 ESP 0W-40.
Wracając do mojego pytania:
To jak? Jest ktoś w stanie poprzeć którąś z pozycji, które wymieniłem lub doradzić alternatywę również z normą 504.00?
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
LazerWay LL 5W30 .. tylko dalej nie rozumiem na "uj" Tobie w benzyniaku olej z VW 504.00 ...
Zamieszczone przez Qgar
Gdybym w ciągu roku przejeżdżał mniej niż 15 tys. km, to z pewnością bym wybrał olej z normą 502.00
100 zł nie majątek i masz co 15 tys świeży olej o dobrych parametrach - mowa o 0W40 / 0W30. Z UOA przebadanych w lab. jasno wynika że nawet oleje LL nie dają rady po 15 tys km a ich parametry są dalekie od wyjściowych - Twój samochód więc rób jak uważasz.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
LazerWay LL 5W30 .. tylko dalej nie rozumiem na "uj" Tobie w benzyniaku olej z VW 504.00 ...
Zamieszczone przez Qgar
Gdybym w ciągu roku przejeżdżał mniej niż 15 tys. km, to z pewnością bym wybrał olej z normą 502.00
100 zł nie majątek i masz co 15 tys świeży olej o dobrych parametrach - mowa o 0W40 / 0W30. Z UOA przebadanych w lab. jasno wynika że nawet oleje LL nie dają rady po 15 tys km a ich parametry są dalekie od wyjściowych - Twój samochód więc rób jak uważasz.
Dzięki za wskazanie na tego LazerWay - przyjrzę mu się.
Natomiast co do tych 100 zł na 4L oleju + koszt wymiany. Chodzi mi raczej o czas. Tak to i tak raz w roku muszę zajrzeć do ASO, to przy tej wizycie od razu załatwię wymianę oleju. Przy używaniu 0W-40 bym musiał odbyć kolejną wizytę. Wątpię by przy moim stylu jazdy ten LL był dużo mocniej styrany po 18 tys. km niż po 15 tys. km. A przypadkiem nie chciałbym przekroczyć 15 tys. km na 0W-40, bo szkoda mi ewentualnej utraty gwarancji. Zresztą zobaczymy jak sytuacja będzie wygladać za rok. Być może dojdzie znów drugie auto w rodzinie i na tym będzie robione mniej niż 15 tys. km rocznie, to z pewnością przesiądę się na 0W-40. Tak samo jeśli nagle zacznę kręcić przebiegi powyżej 20 tys. km rocznie - to wtedy dwie wymiany w roku 0W-40. Przy przebiegach do 20 tys. km daję szansę LL.
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
Komentarz