Mamy podobne silniki a ja też mam SAE 5W50 (Neste), czy teraz, kiedy już jest chłodnawo, nie zauważyłeś trudniejszych rozruchów i zwiększonego zużycia paliwa ? ja wyraźnie to czuję i widzę - przekonuje się na własnej skórze, że taka lepkość to wyłącznie na lato. Poboru oleju na tym SAE praktycznie nie ma (a na 5W40 był) teraz wypada poszukać w miarę "gęstego" 5W40 albo zaryzykować na zimę 0W40 (np. Ravenol - jest w miarę "lepki" a może Neste) wychodzi na to, że 5W50 za "gruby" a 5W40 za "cienki" :szeroki_usmiech
czy teraz, kiedy już jest chłodnawo, nie zauważyłeś trudniejszych rozruchów i zwiększonego zużycia paliwa ?
Jak palił 10ilt Lpg na 100km tak pali cały czas tyle samo. Co do dzwieków przy odpalaniu i pracy na 5W-50 to odnoszę wrażenia, że jest tak samo jak na Synthoilu 0W-40+CeraTec. Teraz auto stoi przez kila dni nie odpalane na zewnątrz to postaram się posłuchać jaki rano wyda dźwięk.
Zamieszczone przez koka
Poboru oleju na tym SAE praktycznie nie ma (a na 5W40 był)
Przecież o to Tobie chodziło.
Zamieszczone przez koka
wyraźnie to czuję i widzę - przekonuje się na własnej skórze, że taka lepkość to wyłącznie na lato.
Jeśli auto jest garażowane na zewnątrz i robi wyłącznie krótkie odcinki to się zgadzam z tym.
Zamieszczone przez koka
wychodzi na to, że 5W50 za "gruby" a 5W40 za "cienki"
Castrl to nie producent, to marka, co region to co innego. W zależności od producenta oznacza to dno (Europa Środkowa), lub dobry produkt (eu zachód).
Jak trafimy na castroa robionego przez fuchsa czy motula to dobrze, jak przez rozlewacza w Turcji to gorzej.
olej warty uwagi, inni powinni się uczyć od Castrola jeśli chodzi o dostępność kart MSDS i PDS
OK, ale to PAO + Estry czy PAO +HC III/GTL? Wg niemiaszków to olej premium pao + estry.
Bezpieczniej będzie dopłacic kilka groszy do Fuchs Titan Race Pro s.
To msds z 2014 : http://msdspds.castrol.com/ussds/amersdsf.nsf/Files/6E0FB645B8BC18EE80257D7A00771B6E/$File/BP%20EU%20CLP%20SDS%20-%20Poland%20PL-Lubes%20Europe-Castrol468367-DE01Polish%20%28PL%29.pdf
Kto jest w stanie porównać aby wybrać : Revanol SSL 0W40 - ponoć full PAO czy Mobil 1 NL 0W40 - ponoć PAO +GTL
XADO ist ein umweltfreundliches Naturprodukt. Es ist eine Form der „NANO-Technologie“; Der Prozess findet auf atomarer Ebene statt, erzeugt jedoch Makroeffekte.
podobnie jest na stronie ukraińskiej, na pozostałych - 501 00
Информационно-торговая площадка «Потребитель» — обзоры и тесты популярных товаров. Сравнение цен в крупнейших интернет-магазинах.
zapytałem Neste, czy można mieszać ich oleje - oto odpowiedź :
<<Hi, If the oil requirement is ACEA A3/B4 or API SL, can use Neste City Pro 0W-40 for topping up the engine (between oil changes) which is filled with Neste 1 5W-50 or vice versa. We never recommend to mix different oils when the oil is completely changed.>>
Best Regards
Product Manager
Neste Oil ... itd
ktoś coś więcej wie na temat Platinum PRO Orlena? czym to się różni, kiedy będzie w sklepach?
Szukałem PLATINUM Pro 0W-40 ... i nic. Zapytałem przedstawiciela Orlen gdzie można to kupić. Odpisał, że olej jest dostępny w opakowaniu 1l i można go kupić na większości stacji Orlen.
Chyba tankuję akurat na tych stacjach gdzie go nie ma. Zresztą Platinum MaxPower 0w40 też nie widziałem.
Widać mają ofertę produktów wirtualnych.
Witam. Właśnie jestem po wymianie oleju w ASO. Przyjechałem z własnym olejem Motul 8100 X-MAX 0W40 5L. Na miejscu odmówiono mi wymiany na ten olej ponieważ nie spełnia normy 504 i jest 0W40 zamiast 5w30. Grożono mi że stracę gwarancje na silnik. Po kłótni i udowodnieniu, że zalewali mi wcześniej olejem z takimi parametrami tylko Mobil 1 zgodzili się na wymianę. Moje pytanie to jak to jest z tym olejem? Wszyscy go chwalą i polecają do mojego silnika, a tu taki Zonk.
Druga sprawa po zmianie oleju temperatura wzrosła o 4 stopnie. Czy to oznaka że dobrze się nagrzewa i dociera wszędzie gdzie powinien czy olej nie daje rady?
Na miejscu odmówiono mi wymiany na ten olej ponieważ nie spełnia normy 504
Miałeś ustawione stałe czy zmienne okresy wymianu oleju ? Bo wnioskując z tego że miałeś Mobil1 0W40 wcześniej zalany to były to stałe okresy wymiany...
:arrow: Jeszcze jedna informacja na temat stosowania INNYCH olejów niż te z ASO:
"Szanowny Panie,
Zgodnie z informacjami, które posiadamy w Centrum, serwis może wykonać usługę na życzenie klienta wykorzystując olej dostarczony przez klienta.
W takiej sytuacji partner serwisowy dokonuje oceny czy olej dostarczony przez klienta zgodny jest z normami VW oraz czy znajduje się w oryginalnym opakowaniu i jest w odpowiedniej ilości.
W przypadku wątpliwości co do zgodności z Normami VW jak również wątpliwości co do zawartości dostarczonego opakowania Serwis może odmówić, ponieważ zalanie takim olejem może być w przyszłości przyczyną poważnych awarii silnika.
W przypadku zastosowania oleju dostarczonego przez klienta wymagana jest czytelna adnotacja na zleceniu odnośnie ilości i nazwy oraz zgodności z normą VW zastosowanego oleju.
Niestety w Centrum nie mamy warunków ubezpieczenia Life Time. Posiadamy jedynie ogólne warunki gwarancji, gdzie w pkt. 5 jest informacja: "Warunkiem uzyskania świadczeń z tytułu niniejszej gwarancji jest uprzednie przeprowadzenie wszystkich przeglądów serwisowych według wytycznych producenta samochodu".
Z poważaniem
Małgorzata Grześkowiak
Centrum Informacji Klienta Volkswagen
Infolinia: 0-801 200 400 pn-pt 8:00 -20:00 www.volkswagen.pl[email protected] "
[ Dodano: Pią 18 Wrz, 15 16:39 ]
Miałeś ten olej ---> https://www.motul.com/pl/pl/products...iscosity%5D=44 ze specyfikacją VW 502.00 ... czy 8100 X-max 0W-40 ze specyfikacjami FORD WSS M2C 937 A (FORD FOCUS RS 2.5 Duratec) RECOMMENDATIONS NISSAN, JAGUAR, LAND-ROVER, FORD… ale bez VW 502.00 :roll:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
ok i jeżeli miałeś ustawiony stały przegląd olejowy to ... zwyczajnie chcieli Ciebie zrobić w "ch..." lub naciągnąć na ich olej LL.
Przy stałych przeglądach olejowych dla TSI 1,4 jest w Instrukcji Obsługi (brałem pod uwagę najnowszą Octavię III z TSI) olej w specyfikacji VW 502.00 (oczywiście ten z VW 504.00 TEŻ można wlać).
Zajrzyj do Swojej Instrukcji Obsługi.
Dla mnie nie ma to żadnego znaczenia jaki jest okres wymiany. Powiedziałem im jasno że i tak będę zmieniał olej raz w roku. Przebiegi powyżej 15k mi nie grożą. Tak jestem nauczony i tego będę się trzymał a mówienie że muszę mieć 504 to mogą sobie wsadzić a na pewno nie grozić mi utratą gwarancji.
Jak jest z olejem motula odnośnie tego co pisałem na temat wzrostu temperatury?
Czy to oznaka że dobrze się nagrzewa i dociera wszędzie gdzie powinien czy olej nie daje rady?
to oznaka, że 1. Gorzej odprowadza ciepło i/lub 2. Gorzej smaruje i jest większe tarcie=więcej bardziej się nagrzewa albo też jest cieplej na zewnątrz. Jednak wydaje się, że 5W30 lepiej się sprawował, ale tu zaraz poleci lawina "dowodów" na wyższość 0W40 nad 5W30, a temperatura oleju jednak wyższa.
Ja miałem po przejściu z fabrycznego na Millersa XF spadek temp. oleju o kilka stopni - ale to można było też tłumaczyć końcem docierania itp., na Millersa EE - kolejne kilka stopni. Oczywiście obydwa 5W30 i z normą 504/507 na dodatek w trybie LL bez dolewek. Co stanowczo nie wpisuje się w forumowo/internetowy trend obowiązkowego zmieniania na superhiper oleje co 8kkm, max co 15kkm bo tylko to chroni silnik przed zużyciem. :lol:
... idąc takim tokiem myślenia można śmiało napisać, że "idzie zima więc temperatura oleju spadnie" ! :lol: ... można też napisać że "już jesienią i zimą" coraz więcej osób będzie chciało mieć olej który szybko łapie temperaturę no wskazane będzie, by robocza temperatura oleju była w optymalnym zakresie temperatura (wyższa)... no i można by jeszcze "gdybać" ale napisać że
Zamieszczone przez rezon
1. Gorzej odprowadza ciepło i/lub 2. Gorzej smaruje i jest większe tarcie=więcej bardziej się nagrzewa
ale... należy wziąć pod uwagę fakt, że przecież nie mamy odniesienia do oleju tego samego producenta o tych samych SAE tylko do innego produktu (gdzie producent mógł zastosować inne metody produkcji oleju a tym samym parametry fizyko-chemiczną są po prostu inne). No i jeżeli wcześniej był olej 5W30 to porównując go do oleju 0W40 trzeba porównać lepkość tych olejów (najlepiej przy 100C ) jasnym jest też że olej z SAE 0W40 będzie miał (powinien mieć) lepszą temperaturę płynięcia i niższą lepkość strukturalną CCS niż odpowiednik o SAE 5W30 (o tym samym ACEA i w tej samej specyfikacji) natomiast olej 5W30 (o tym samym ACEA i w tej samej specyfikacji) będzie miał (powinien mieć) niższą lepkość w 40 i 100 C niż olej z SAE 0W40.
Zamieszczone przez rezon
tanowczo nie wpisuje się w forumowo/internetowy trend obowiązkowego zmieniania na superhiper oleje co 8kkm, max co 15kkm
każdy dba o silnik tak jak sam uważa to za stosowne. Nikt nigdzie nie napisał, że "musisz" zmienić olej co 8 tys km, natomiast to że olej w specyfikacji VW 502.00 zmieniamy przy max 15 tys km to sprawa oczywista i nie podlega dyskusji. Co do
Zamieszczone przez rezon
superhiper
to polecane na forum oleje 0W30 czy też 0W40 są w cenie +- 100/140 zł -czy to jest tak naprawdę "dużo" biorąc pod uwagę oleje w specyfikacji VW 504.00/507.00 :roll: (nie mam tutaj na myśli np. Silkolene bo to inna "bajka") .
ps... "tyle rabanu" o 4 stopnie ... ad:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Wczoraj wymieniłem oliwę na zimę tym razem Mobil 1 NL 0W40 - ( miał byc Millers 0W40 ale zaginął podczas transportu ) silnik ładnie cyka ale zaniepokoiły mnie miedziane opiłki w filtrze oleju. Po przepłukaniu silnika strasznie czarny i zagęsty olej zleciał, Fuchs TG1 Pro flex 5W30 całkowicie się rozsypał po 6k/km, po Castrolu i Motulu tak nie było nawet po 10k/km.
Pośmigam do wiosny i jak dalej będą opiłki to wracam do 2.0 CR 170KM w Superb II.
Zmiana w 1,6 BCB na Neste 0W40. Przedtem było coś 5W40 i po 12 tys. był ciemny - może dobrze wymywał. Jakoś tak przyjemniej się zrobiło po wymianie, jakby lżej wkręcał się na obroty.
Komentarz