Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • crom.de
    RS
    • 2012
    • 1545
    • Superb II (3T4)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Dobra to teraz zadam pytanie amatorskie: co zmieni niższa lepkość w 40*? Mobil i Total mają jako jedyne 75 w 40*. Przypadkowo znalazłem ostatnio tanio i blisko Eni i-Sint 0W30 jednak po przeczytaniu karty wychodzi, że to chyba zły kierunek.

    Zamieszczone przez ENI 0W30
    CHARACTERISTICS (TYPICAL FIGURES)
    SAE Grade 0W-30
    Dichte bei 15°C kg/m3 865
    Kin. Viskosität bei 100°C 9.7
    Kin. Viskosität bei 40°C 53
    Viskositätsindex - 160
    Viskosität bei -35°C mPa 6000
    Flammpunkt o. T °C 220
    Pour Point °C -39
    Co z tym Meguinem? To jest mocny kandydat tylko coś cisza o nim.
    - Superb
    - Panda 1.2

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      Ten eni jest cienki jak barszcz z torebki.
      Fuchs Longlife 0W-30, lepkość 178 i dla napinacza w tsi 5100mpas w -35.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • leonn
        RS
        • 2011
        • 2726
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez crom.de
        Eni i-Sint 0W30
        Po co Tobie olej 506.01?

        Zamieszczone przez crom.de
        Co z tym Meguinem?
        Nie czaj się, tylko go zalewaj :P

        Komentarz

        • blade232
          Ambiente
          • 2009
          • 166
          • Octavia III combi (5E5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          A co sądzicie o tym oleju do caxa ?
          blade232

          Komentarz

          • zsolpyw
            Elegance
            • 2012
            • 897

            Zamieszczone przez rezon
            Zamieszczone przez TomaszW
            Wszystko możliwe że nowy olej nie ma 100% właściwości krótko po zlaniu.
            Nowy olej ma 100% swoich możliwości smarnych tylko na początku.
            Sa zalety silnika ktory bierze olej, dolewasz po trochu i masz dluzej swiezy olej
            Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

            Jeżdżę w blasku
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

            Komentarz

            • paba
              Rider
              • 2012
              • 284

              Total 0w40 <50% PAO


              Elf FT 0w30 = Total Energy 9000 0w30 <=50% PAO

              Komentarz

              • TomaszW
                Ambiente
                • 2009
                • 221
                • Volkswagen

                Zamieszczone przez leonn
                TomaszW, daj sobie spokój z olejami 0W-.. słuchaj dobrych rad :lol: kolegi rezon, tylko 5W-30 LL zmieniany co 30-50tys.km ma sens :lol:
                Co do 0W to faktycznie może się przerzucę na 5W. Co do przebiegu sugerowanego przez Ciebie to na pewno tak nie zrobię. Ja zmieniam zawsze raz w roku tak jak przypada mi ubezpieczenie. Z jednym razem załatwiam dwie sprawy. Ubezpieczanie i przegląd łącznie z wymianą oleju.

                Komentarz

                • Sebastian_M26
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1823
                  • Superb II (3T4)

                  [quote="TomaszW"]
                  Zamieszczone przez leonn
                  TomaszW, daj sobie spokój z olejami 0W-.. słuchaj dobrych rad :lol: kolegi rezon, tylko 5W-30 LL zmieniany co 30-50tys.km ma sens :lol:
                  Co do 0W to faktycznie może się przerzucę na 5W. Co do przebiegu sugerowanego przez Ciebie to na pewno tak nie zrobię. Ja zmieniam zawsze raz w roku tak jak przypada mi ubezpieczenie. Z jednym razem załatwiam dwie sprawy. Ubezpieczanie i przegląd łącznie z wymianą oleju.[/quote

                  Ja już bym szedł w 15W. Wiadomo też, że po 3 latach musi już być mineralny.
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz

                  • REXAX
                    Rider
                    • 2013
                    • 453

                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                    Ja już bym szedł w 15W. Wiadomo też, że po 3 latach musi już być mineralny
                    a po 3 latach będzie w nim na tyle benzyny że wyjdzie 5w jak w mordę strzelił

                    Komentarz

                    • leonn
                      RS
                      • 2011
                      • 2726
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Zamieszczone przez TomaszW
                      Co do 0W to faktycznie może się przerzucę na 5W.
                      TomaszW, oj nie zrozumiałeś widzę.





                      paba, linki się nie otwierają.

                      Komentarz

                      • paba
                        Rider
                        • 2012
                        • 284

                        a to cwaniaczki, hot linkowanie nie działa



                        wpisać energy 0w30 i energy 0w40 każdy chyba umie :wink:

                        przy okazji brawo dla Totala, znać mniej więcej (widełki) skład w polskim MSDS to rzadkość

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez Sebastian_M26
                          Ten eni jest cienki jak barszcz z torebki.
                          Od kilkunastu lat Agip Petroli i EniChem Augusta zainwestowały w rozwój nowej technologii pozyskiwania syntetycznych olejów bazowych – PIO. Na forum piszemy o HC, mixach syntetycznej technologii, GTL czy PAO ale nauka rozwija się w tak zastraszającym tempie, że nawet rok - dwa lata to w wielu przypadkach "przepaść" dla technologii - w tym przypadku wytwarzania olejów syntetycznych.
                          Do rzeczy - PIO charakteryzują się:
                          • wysokimi wskaźnikami lepkości,
                          • bardzo dobrą stabilnością termooksydacyjną,
                          • wysoką odpornością na degradację termiczną,
                          • niską odparowalnością,
                          • bardzo dobrą kompatybilnością z elastomerami - lepszy wynik niż czyste PAO które potrzebuje nośnika HC, by dodatki takie mogły być lepiej rozpuszczalne.
                          Surowcem wyjściowym do produkcji olejów syntetycznych PIO są liniowe olefiny.
                          Mają one podwójne wiązanie występujące wewnątrz całego łańcucha cząsteczki w różnym położeniu, w odróżnieniu od alfa-olefin stosowanych do produkcji oleju PAO, gdzie wiązanie podwójne jest tylko w pozycji 1 i 2 łańcucha.
                          Właściwości olejów PIO nie odbiegają w istotny sposób od cech olejów polialfaolefinowych (PAO). Oczywiście są PAO i PAO tak samo jak mamy 3 najważniejsze klasy PIO.

                          Sasol Italy jest dostawcą bazy i oferuje syntetyczne oleje polialkenowe PIO
                          o nazwie handlowej PIO®s (PIO®4, PIO®6 i PIO®8). Oleje PIO wykazują się wysokim wskaźnikiem lepkości i bardzo niską temperaturę płynięcia a dodatkowo nie zawierają siarki, azotu, węglowodorów aromatycznych i naftenowych. Ich charakterystyka jest zbliżona do właściwości osiąganych przez oleje PAO, należą zatem do olejów bazowych o najwyższych parametrach jakościowych.

                          Różnice, jakie można zaobserwować we właściwościach porównywanych olejów PIO i PAO, wynikają z innej budowy cząsteczek oligomerów będących składnikami tych olejów ponieważ surowcem startowym dla olejów PIO są olefiny liniowe z wiązaniem podwójnym wewnątrz łańcucha, a w przypadku olejów PAO – alfa-olefiny.
                          Na początku lat dziewięćdziesiątych XX w. została opracowana przez American Petroleum Institute (API) klasyfikacja olejów bazowych. Zgodnie z tą klasyfikacją oleje PAO należą do IV grupy, a oleje PIO do grupy III, natomiast w Europie organizacja ATIEL (Association Technique de L’Industrie Européene des Lubrifiants) wyodrębniła oleje PIO jako osobną, VI grupę olejów bazowych (lekko naciągane) – jednak wg API jest to nadal grupa V.
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • dragster
                            Elegance
                            • 2009
                            • 895
                            • Honda

                            Zamieszczone przez ponczo
                            Zamieszczone przez dragster
                            Po zmianie na Neste 0W40
                            A które Neste, z normą 229.1 czy 229.5?
                            229.1

                            Zamieszczone przez koka
                            Zamieszczone przez dragster
                            Po zmianie na Neste 0W40 w 1,6 BCB bardziej słychać jak rozrząd pracuje - jak stanie się przed autem i silnik pracuje na wolnych obrotach, to słychać cykanie z wysoką częstotliwością. Nie wiem; może to hydrauliczne popychacze słychać, a może jak krzywki wałka uderzają o szklanki. Na poprzednim 5W40 tego nie było. Ogólnie silnik chodzi bardzo przyjemnie na tym Neste.
                            to nie jest dobra wiadomość być może rację ma "mój" mechanik - twierdzi on bowiem, że 0W40 nie nadaje się do wielozaworowych VAG-ów (m.in. BCB, AZD) - właśnie z powodu głośnej pracy rozrządu - zresztą 5W50 też się wg niego nie nada, ale to już z innych powodów :szeroki_usmiech pozostaje więc tylko 5W40 bo przed stosowaniem 5W30 delikatnie przestrzega instrukcja auta :diabelski_usmiech
                            PAOLO ESCO, pls co myślisz o tym?
                            Silnik R18A2.
                            http://www.dadrl.org.uk
                            http://www.lightmare.org

                            Komentarz

                            • kubeks
                              Classic
                              • 2015
                              • 9
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BGU 1.6 MPI 102 KM

                              Witam,

                              czy można dolewać do Orlen Platinum 5W30 C4 olej 5W30 C3?
                              Pozdrawiam
                              Kubeks

                              Komentarz

                              • Krisss_28
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 123

                                KubaMpakiet, nie robiłem, jedynie na węch hehe Najprzyjemniej pachniał Valvo, następnie Total, później Ravenol
                                Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                Komentarz

                                • koka
                                  Rider
                                  • 2015
                                  • 321
                                  • Seat

                                  Zamieszczone przez dragster
                                  Po zmianie na Neste 0W40 w 1,6 BCB bardziej słychać jak rozrząd pracuje - jak stanie się przed autem i silnik pracuje na wolnych obrotach, to słychać cykanie z wysoką częstotliwością.
                                  a może to cykanie to zawór EVAP a nie hydraulika ? tym bardziej, że piszesz o wolnych obrotach ... w końcu Neste 0W40 mało odbiega od "dolnych" 5W40 :szeroki_usmiech



                                  no ale skoro na 5W40 cykania nie było ... to chyba pies jednak w oleju jest pogrzebany :diabelski_usmiech pamiętasz, na jakim 5W40 jeździłeś ?
                                  Leon 1.6 16V 105 KM

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez kubeks
                                    zy można dolewać do Orlen Platinum 5W30 C4 olej 5W30 C3?
                                    hmmm a coś więcej ? Tz. do jakiego silnika...? Doprecyzuj pytanie :roll:
                                    Jak widzisz główna różnica jest w SAPS i fosforze co ma znaczenie DPF-ie lub FAP-ie. Olej z C-4 jest zdecydowanie "lepszy"jeżeli chodzi o ochronę filtrów cząstek stałych, podobnie ma się sprawa z najnowszymi katalizatorami w silnikach benzynowych. Jednak silniki benzynowe nie są tak podatne na ilości SAPS , fosforu jak nowe eco-diesle.

                                    [ Dodano: Nie 27 Wrz, 15 20:11 ]
                                    Zamieszczone przez dragster
                                    mechanik - twierdzi on bowiem, że 0W40 nie nadaje się do wielozaworowych VAG-ów (m.in. BCB, AZD) - właśnie z powodu głośnej pracy rozrządu - zresztą 5W50 też się wg niego nie nada,
                                    niech się "facet w końcu zdecyduje" bo VW ma inne zdanie na ten temat. Zarówno 0W40 jak i 5W40 i 5W50 mają specyfikacje VW. Zobacz na lepkość 0W40 jak i 5W40 przy 40 i 100 C różnice nie są wielkie za to CCS i pozostałe parametry przemawiają za 0W40 a nie 5W40 ...
                                    Załączone pliki
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • koka
                                      Rider
                                      • 2015
                                      • 321
                                      • Seat

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Zobacz na lepkość 0W40 jak i 5W40 przy 40 i 100 C różnice nie są wielkie za to CCS i pozostałe parametry przemawiają za 0W40 a nie 5W40 ...
                                      to wszystko prawda, jednak dragster pisze, że na 0W40 "cyka" a na 5W40 nie "cykało" :szeroki_usmiech ot co ...

                                      ciekawostka - wnętrza silników po stosowaniu różnych oliw, m. in. Ravenola :

                                      Фотографии двигателей после использования масла RavenolСтатьи похожие на Фотографии двигателей после использования масла Ravenol :   Масло Mobil Масло OMV  Масло&n
                                      Leon 1.6 16V 105 KM

                                      Komentarz

                                      • ponczo
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 73

                                        A czy wiadomo czym w składzie różni się olej Neste 0W40 z normą 229.1 a 229.5?

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          Normę 229.1 ma każdy praktycznie minerał 15W40 nie są to oleje wysokiej klasy w tej klasie znajdzie się przyzwoity produkt jak i takie całkiem niezły ale generalnie oleje z tą normą to tanie oleje na taniej bazie i słabych dodatkach.
                                          Oleje 229.5 to już najlepsze dodatki i bazy jedyne oleje któe są w stanie wytrzymac m.in 30 000km .
                                          Norma MB 229.5 to pierwsza liga dodatków ale i cena często 2-3 x wieksza niż tanich olejów 229.1
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz

                                          • ponczo
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 73

                                            Rozumiem, jednak bardziej mi chodziło o to, czy wiadomo, czy coś się zmieniło w bazie olejowej i dodatkach w tym konkretnym przypadku: Neste 0W40 z normą 229.1 a 229.5?

                                            Komentarz

                                            • zsolpyw
                                              Elegance
                                              • 2012
                                              • 897

                                              Pidziek, wiec tani Lotos okazuje sie ze jest pierwsza liga wsrod oleji, ma MB229.5 :szeroki_usmiech

                                              Kto by sie spodziewal takiej niespodzianki

                                              Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                              Jeżdżę w blasku
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                Lotos i Shell maja 229.5 i ten drugi 5l Ultra 0W40 kosztuje ~120zl, tak wiec dramatu nie ma.
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • paba
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 284

                                                  Total tańszy od Lotosa też ma 229.5

                                                  Komentarz

                                                  • Pidziek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1845

                                                    Zamieszczone przez zsolpyw
                                                    Pidziek, wiec tani Lotos okazuje sie ze jest pierwsza liga wsrod oleji, ma MB229.5 :szeroki_usmiech
                                                    Kto by sie spodziewal takiej niespodzianki
                                                    http://lotosoil.pl/pl/hom...,412,show,11972
                                                    No nie wiem czy niespodzianka bo z takim NOACK-iem to chyba nie powinien mieć tej specyfikacji chyba że tak "se" napisali"

                                                    Dla 229.5 ma być odparowalność nie wyższa niż :



                                                    Tak że nie ma co się podniecać

                                                    [ Dodano: Czw 01 Paź, 15 09:05 ]
                                                    Total chyba tez w Lotosie leją ale....
                                                    Polski Total 10w40 rodem z Lotosa (datownik na dole bańki od przodu i daty dd/mm/rr, typowy datownik olejów Lotos)



                                                    Oryginalny Total z Francji ma datownik typu xxx15 czyli xxx to dzień roku, a 15 to rok 2015, w oryginale datownik jest z tyłu bańki na dole po prawej stronie

                                                    Polska pod względem olejów to już wolna amerykanka...

                                                    Tak że oleje po 50-70zł/4L no ciężko aby to było z importu a jak jest to jakość podobna do GM :-)
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...