Wzialem hpr5 5w40 i płukankę vita flush
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
GrAnAtOwA bOmBa
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608
-
-
Zamieszczone przez t00m3qhpr5 5w40
[ Dodano: Sro 10 Sie, 16 19:21 ]
> 60%
Złożona mieszanina węglowodorów otrzymywana przez obróbkę frakcji ropy naftowej wodorem w obecności katalizatora. Składa się z węglowodorów o liczbie atomów węgla głównie w zakresie od C20 do C50. Zawiera stosunkowo dużo węglowodorów nasyconych.
... PAO wg. CAS oraz wg. Mobila ... :niewiem
"HPR 5 is a premium, full synthetic" ... "prawie" jak Shell :bajerPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Ehh to juz nie wiem... :?
www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
GrAnAtOwA bOmBa
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOW 2015 roku VW (AUDI, SEAT, SKODA, VW) wprowadził do produkcji nowe typy 3-cylindrowych silników 1,0 TFSI.
Przy tej okazji Volkswagen opracował nową specyfikację dla olejów, które mają służyć na pierwsze fabryczne zalanie a w konsekwencji również jako produkt serwisowy.
Specyfikacja VW 508.00 / 509.00 dla oleju o lepkości 0W-20, zwanym także "Niebieskim Olejem".
SPECYFIKACJA
VW 508.00 / 509.00
Wymagania fizyczne i chemiczne:
SAE: 0W-20
TBN ≥ 6 mg KOH / g
Noack <11%
HTHS ≤ 2,6 mPa.s (bardzo niski HTHS wpływa na oszczędność paliwa)
Specyfikacja ma opierać się na aktualnej specyfikacji ACEA A1/B1 i dodatkowo nowej, jeszcze nie opublikowanej specyfikacji ACEA: C5.
I faktycznie, jak na razie Volkswagen potwierdza, że w miejsce VW 508.00 / 509.00 można stosować alternatywnie oleje VW 504.00 / 507.00.
W obydwu przypadkach przebiegi pomiędzy wymianami są identyczne: 30.000 km lub 2 lata.
PAOLO ESCO, bardzo ciekaw jestem co to za oliwa będzie, na jakiej bazie i ile wtrzyma? 8)
Komentarz
-
-
Kilka olejów z normą 508/509 już jest, oczywiście Castrol też :wink:
Z pierwszych informacji jakie są, to auta z nowymi silnikami pod 508/509 są kompatybilne wstecz do niższych norm 504/507, natomiast starsze silniki nie są kompatybilne w góre.
http://msdspds.castrol.com/ussds/amersdsf.nsf/Files/3FAD4F8401F8134680257FF0005272DB/$File/11105478.pdf
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, a Penrite Vantage 5w30?
www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
GrAnAtOwA bOmBa
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez t00m3qPenrite Vantage 5w30
Jeżeli mowa o Vantage Full Synthetic 5W-30 to ma PAO grupa 4 - potwierdzony poly-olefin (karta z 10 czerwca 2015). Tylko ACEA A1/B1, ACEA A5/B5 ... fordowskie specyfikacje ... bardzo niska lepkość oleju, wysoki TBN.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
No wlasnie tylko, ze nie ma normy GM . I sie zastanawiam :roll:
Czy nie zaszkodzę silnikowi, teoretycznie do warunków jazdy by sie sprawdził
www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
GrAnAtOwA bOmBa
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, my wszyscy tu zgromadzeni poprosimy o fachowa opinie nt. oliw Revline, przede wszystkim 5W40
Jak to sie ma do np. Specola, Lotosza ??
DziekiSprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez t00m3qPAOLO padło jednak na Penrite po rozmowie z konkonem, total, ktorego polecałeś ma zbyt wysoki tbn i to by mogło rączej zaszkodzić saabowi ale chętnie wysłucham twojego zdania na ten temat .
Komentarz
-
-
Ja sie nie znam - dostałem takie info od forumowego sprzedawcy oleum . Mi te parametry nie wiele mówią ..
www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
GrAnAtOwA bOmBa
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608
Komentarz
-
-
Uszczelnienia gumowe na miejsce uszczelnien nagarowych !!!!!!!
Nagarom mowimy kategoryczne NIE :twisted:Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shokdlaczego zbyt wysoki TBN miałby zaszkodzić silnikowi? Bo lepiej go wymyje ? To chyba na + a nie na -
Zamieszczone przez krzyzakpw starym silniku z nagarami i brudami, takie wymycie moze spowodowac ze zmyje do zera wszystko, w tym te czesci brudu/nagaru ktore robily za uszczelniacze
Ja rozumiem wpakować w zaniedbany silnik agresywną płukankę a potem robić :shock: jak się ew. coś tam w kanalikach olejowych poprzytyka (ale powiedzmy sobie wprost to naprawdę ekstremalne przypadki).
Co do wysokiego TBN, Full Saps, Full Zinc, ZDDP itd. itp. ...
Zamieszczone przez PAOLO ESCOPrawie wszystkie oleje zawierają związki organiczne cynku , które są wysokociśnieniowymi i eliminującymi tarcie dodatkami, przeznaczonymi zwłaszcza dla silników wyczynowych. Te komponenty rozpoczynają swą działalność dopiero w ekstremalnych warunkach kontaktu metalu z metalem i wysokim obciążeniu. Takie warunki praktycznie nie występują w zwykłych silnikach. Podczas ekstremalnych warunków dochodzi do reakcji związków cynku z metalem np. między pierścieniami i ścianami cylindrów. Jednak większa koncentracja tego komponentu działa odwrotnie i powoduje powstawanie osadów na wałach, świecach zapłonowych i wtryskach a to przyczynia się do uszkodzenia silników. W nowoczesnych układach katalitycznych i w filtrach cząstek stałych stosowane są jako katalizatory metale szlachetne wrażliwe na oddziaływanie niektórych pierwiastków (np. ołowiu, fosforu, siarki, cynku). Pierwiastki te mogą powodować zakłócania funkcjonowania katalizatorów i filtrów DPF, a nawet spowodować ich trwałe uszkodzenie. W konsekwencji wymusiło to wprowadzenie do stosowania benzyn bezołowiowych, niskosiarkowych olejów napędowych i olejów smarowych Mid - Low SAPS, o niskiej zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanowych. Skład olejów przeznaczonych do samochodów z DPF/nowymi układami katalicznymi uwzględnia możliwość ich rozcieńczenia paliwem Przy rozcieńczaniu oleju smarowego paliwem może dojść do szkodliwych reakcji pomiędzy dodatkami głównie pochodnymi estrów i olejem silnikowym, a w szczególności jednym z jego podstawowych składników, tj. modyfikatorem lepkości.
Poza interakcjami z modyfikatorami lepkości ma to wpływ także na dodatek przeciwzużyciowy typu ZDDP (Zinc Dialkyl Dithio Phosphate), zmniejszając skuteczność jego działania. I tutaj uwaga. Fosfor stanowi jeden z podstawowych składników dodatków przeciwdziałających utlenianiu oleju i zużyciu silnika, obniżanie jego zawartości niesie za sobą niebezpieczeństwo formowania w olejach coraz większej ilości różnego rodzaju nierozpuszczalnych wytrąceń i osadów oraz większego zużycia elementów silników. Sytuacja taka doprowadziła do opracowania bezpopiołowych dodatków nowych generacji, zastępujących lub uzupełniających zmniejszoną ilość dodatków zawierających fosfor. Jednak przeprowadzone dotychczas testy silnikowe wykazały, że dodatki zastępcze nie zawsze są w pełni efektywne, a dalsze obniżanie zawartości fosforu poniżej 0,1% wymaga znacznie wyższego poziomu dozowania rozpatrywanych dodatków lub opracowania innych.
Podsumowując, dążenie do obniżania zawartości w olejach silnikowych dodatków zawierających fosfor i zastępowanie ich innymi, bezpopiołowymi dodatkami, może mieć wpływ na zwiększenie tendencji do formowania się w olejach silnikowych substancji o konsystencji żeli, szlamów, a nawet żywic i twardych laków.
Obecnie, przy opracowywaniu nowych olejów silnikowych obowiązują dwie podstawowe tendencje, tj. obniżanie szybkości odparowywania oleju (lotności) i wydłużanie okresów pomiędzy jego wymianami. Przeprowadzone badania silnikowe i drogowe pozwoliły poczynić następujące obserwacje…. Wydłużona eksploatacja olejów o dużej lotności (dużej szybkości odparowania) prowadzi do zwiększania wraz z upływem czasu eksploatacji stężenia metalicznych dodatków w oleju. W przypadku wydłużonej eksploatacji olejów o małej lotności (małej szybkości odparowania – NOACK) występuje odwrotna tendencja, tzn. niewielkie obniżanie stężenia dodatków metalicznych w oleju. Obniżanie stężenia dodatków jest spowodowane ich stopniową degradacją na skutek różnych czynników oddziałujących na eksploatowany olej. W konsekwencji olej o małej lotności wykazuje w miarę eksploatacji coraz mniejszą odporność na utlenianie, zwiększoną tendencję do tworzenia osadów i coraz mniej chroni elementy silnika przed zużyciem. Olej o dużej lotności szybko odparowuje podczas wydłużonej eksploatacji, co powoduje konieczność jego okresowego uzupełniania (odświeżania). Prowadzi to z jednej strony do uzupełniania degradowanych w czasie eksploatacji dodatków, a z drugiej strony odparowanie lekkich frakcji oleju bazowego powoduje stopniowe zwiększanie jego gęstości …a tego już nie lubimy.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Ja wybrałem jednak penrite vantage 5w30 full SYNTHETIC zobaczymy na razie bez dodatków
www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
GrAnAtOwA bOmBa
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robertowiczPenrite chwali się w swoich produktach o wysokiej zawartosci cynku, a problemow nie ma z nagarem po jego stosowaniu.
Enviro+ 5W-40 Bardzo fajny olej do PD i DPF szczegolnie z AR9100 tutaj analiza
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...%2B%205W40.pdf
Co do płukanki to zrobiłem podobnie jak kolega Sebastian. Wlałem płukankę do auta, gdzie od kilku lat były lane oleje półsyntetyczne a silnik o przebiegu ponad 300 tys. nie był nigdy płukany. Olej oczywiście syntetyczny (Specol Gold). Nic nie cieknie, silnik ładnie pracuje, ubytki oleju nie do chwycenia na bagnecie.
Komentarz
-
-
To u mnie w ASZ jak go wypłukałem maszynowo już po tym przebiegu 312 kkm powinien ciec z każdej strony, bo mu potem jeszcze AR-a zalałem aby podnieść TBN :wink: Póki co 6 kkm od zabiegu i wszystko chodzi super i to bez brania oleju. Pisałem o tym w wątku TDI. Dajmy spokój legendom z PRL. :lol:
Komentarz
-
Komentarz