Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cytrynowiec
    L&K
    • 2015
    • 1056
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    vesatis, jak wszedzie zdarzają się wyjątki od reguły, dlatego poleciłem M1 ESP lub zerknij na Shella ECT z GTL, w swojej cenie też w czubie.

    Odnośnie FUCHS-a to po przykładzie Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W-30 jak zmienili skład dałem sobie spokój z tą firmą.

    Za 20 lat to hybrydy będą przeżytkiem, a oleje silnikowe do osobówek będą na wymarciu.

    Komentarz

    • bielu
      Classic
      • 2012
      • 29
      • Octavia III combi (5E5)
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      Zamieszczone przez cytrynowiec
      bielu, wszystko zależy jak jeździsz ale jak ma być drogo i dobrze, pomyśl nad Millers CFS NT 5w40. Jeden z jego najlepszych olejów, z bdb TBN, NOACK, CCS , i sporo molibdenu dla ograniczenia tarcia a więc niższych temp. Baza to PAO. Tutaj jest VOA z opisem:
      http://www.oil-club.ru/forum/topic/2...40-nt-svezhee/
      Jeśli jednak dla VW lepiej 30, a nie widzę tego oleju w tych parametrach, to niestety muszę Was męczyć dalej, co proponujecie

      Komentarz

      • Grechulek
        Ambiente
        • 2012
        • 116
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        Liqui Moly Synthoil 0W40.

        Komentarz

        • Sebastian_M26
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1823
          • Superb II (3T4)

          Zamieszczone przez bielu
          Zamieszczone przez cytrynowiec
          bielu, wszystko zależy jak jeździsz ale jak ma być drogo i dobrze, pomyśl nad Millers CFS NT 5w40. Jeden z jego najlepszych olejów, z bdb TBN, NOACK, CCS , i sporo molibdenu dla ograniczenia tarcia a więc niższych temp. Baza to PAO. Tutaj jest VOA z opisem:
          http://www.oil-club.ru/forum/topic/2...40-nt-svezhee/
          Jeśli jednak dla VW lepiej 30, a nie widzę tego oleju w tych parametrach, to niestety muszę Was męczyć dalej, co proponujecie
          ????
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz

          • Sony
            Rider
            • 2015
            • 342
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Zamieszczone przez cytrynowiec
            Odnośnie FUCHS-a to po przykładzie Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W-30 jak zmienili skład dałem sobie spokój z tą firmą.
            Czy do Fuchsa 0W40 w Octavii 1,4 TSI 122 KM macie może uwagi, za i przeciw ten olej :?:

            Komentarz

            • cytrynowiec
              L&K
              • 2015
              • 1056
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              bielu Fuchs czy Millers już zostały zaproponowane, po za tym jest Penrite. Dla mnie tyle w temacie, a produkty imho porównywalne.

              Sony, a Neste już było?

              Komentarz

              • Sony
                Rider
                • 2015
                • 342
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Zamieszczone przez cytrynowiec
                Sony, a Neste już było?
                Nie, a co z tym Fuchsem ?

                Komentarz

                • micrusec
                  Rider
                  • 2013
                  • 559

                  Zamieszczone przez vesatis
                  przy okazji, za chwilę na stół wjedzie pacjent: nówka sztuka Corsa E silnik Ecotec 1.4 XEJ, wg instrukcji powinno się zalać Dexos 2 (ale tylko w EU), inne kraje mają inne normy, Dexosy 2 to zwykle jakieś eko-oleje z C3 o niskim TBN (poniżej 8 ), niewielką lepkością kinematyczną (160-170), najczęściej 5W30, parametry tych olejów wyglądają dość mizernie w porównaniu z innymi. Z 0W40 tylko łże syntetyk zielony Mobil1 i ew Castrol Edge. Auto będzie jeździć na krótkich dystansach po mieście i od wielkiego dzwonu w trasę 100km.
                  Ja w w Astrze z 1.6 115 KM nie wymyśliłem nic lepszego niż Motul 8100 X-Clean 5W40, wymienią Ci w ASO jeśli na opakowaniu jest napisane norma DEXOS 2. LM do wymienionego silnika proponuje w większości 5W30 lub 5W40 ze swojej oferty, to samo Neste, to samo Mobil, nie przypominam sobie aby ktoś napisał wprost 0W30 lub 0W40 etc. Mało tego Fusch napisał mi wprost "FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX SAE 5W-30 który posiada oficjalne dopuszczenie dexos 2 wydane przez GM uprawniające do stosowania tego oleju także w okresie gwarancyjnym pojazdu."

                  Proszę dalej :

                  " pojazd jest eksploatowany na krótkich odcinkach co uniemożliwia osiągnięcie przez olej odpowiedniej temperatury pracy i tym samym utrudnione lub wręcz niemożliwe jest odparowanie benzyny z oleju silnikowego.

                  Domieszka paliwa w oleju silnikowym powoduje spadek jego lepkości kinematycznej i tym samym negatywnie wpływa na wytrzymałość filmu smarnego oddzielającego współpracujące elementy wpływając na wzrost ich wzajemnego zużycia.
                  W związku z powyższym, stosowanie olejów o niskiej lepkości klasy SAE 0W-xx w Pańskim przypadku jest raczej niewskazane."

                  Komentarz

                  • cytrynowiec
                    L&K
                    • 2015
                    • 1056
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    Sony, nic, jakby co masz VOA Neste w necie.

                    micrusec, a to Mobil 1 ESP 0w40 nie ma oficjalnej rekomendacji? http://www.centerforqa.com/dexos-brand2/.
                    Oczywiście że olej traci właściwości w wyniku "rozcieńczania paliwem", ale tak jest przy każdej lepkości. Teoretycznie 0w40 może spaść nawet do 0w20, ale taka jazda podpada pod trudne warunki eksploatacji a więc należy skrócić interwały olejowe i jest to ujęte w każdej książce obsługi auta, a korzyści z 0w są oczywiste.

                    Komentarz

                    • vesatis
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 119
                      • Fiat
                      • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                      Zamieszczone przez cytrynowiec
                      Sony, nic, jakby co masz VOA Neste w necie.

                      micrusec, a to Mobil 1 ESP 0w40 nie ma oficjalnej rekomendacji? http://www.centerforqa.com/dexos-brand2/.
                      Oczywiście że olej traci właściwości w wyniku "rozcieńczania paliwem", ale tak jest przy każdej lepkości. Teoretycznie 0w40 może spaść nawet do 0w20, ale taka jazda podpada pod trudne warunki eksploatacji a więc należy skrócić interwały olejowe i jest to ujęte w każdej książce obsługi auta, a korzyści z 0w są oczywiste.
                      pewien rusek testował M1 ESP w ten sposób, wyszło całkiem dobrze o ile tłumacz nie kłamie, przy okazji: ten olej ma również VW502/505
                      Вот здесь результаты Сергея Смирнова по прожарке различных масел. Смысл теста, узнать поведение масла при высоких температурах. Т.е. могут быть два возможных результата - чистое или грязное. Всё обоснование данного теста опять же в блоге Смирнова . Лучше я ничего не объясню. В данном случаи я…

                      Komentarz

                      • bakamaka
                        Classic
                        • 2016
                        • 5

                        Witam
                        Czy zmienił się skład oleju Fuchs Titan Race Pro S 5W40 ? Czy jest to nadal dobry olej ? :?:

                        Komentarz

                        • Magicman
                          Classic
                          • 2016
                          • 6

                          Witam.

                          Auto O3 kupione w połowie sierpnia jako nowe.
                          Oczywiście servis nie wie jaki olej jest zalany fabrycznie. Podejżewam coś z castrola LL.

                          Mam przejechane niecały 1000 km.
                          Ustawiony jest zmienny okres servisowy wymiany oleju.

                          Nie chcę czekać zbyt długo i mam zamiar jeździć max. 5000 tyś km i po dotarciu wymienić olej. W moim przypadku jazda to 30 % miasto i 70% krótkie trasy
                          20-100km.

                          Nie wiem jak się ma do gwarancji specyfikacja oleju tj. norma producenta oleju a ta którą rekomenduje producent Skoda.
                          Czy mogę wlać to co według mnie jest lepsze po konsultacji z kolegami z forum?
                          Czy na gwarancji muszę bezwzględnie lać to co sugeruje serwis?

                          I tak koszt wymiany ponoszę Ja. Tj. mam zamiar jechać ze swoimi filtrami i olejem.
                          Tylko jakim olejem? :?

                          Co Wy na to?

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            Zamieszczone przez bakamaka
                            Witam
                            Czy zmienił się skład oleju Fuchs Titan Race Pro S 5W40 ? Czy jest to nadal dobry olej ? :?:
                            Nie bluźnij :diabelski_usmiech


                            Ja nie mam informacji o podmiance składu ale pytanie jak najbardziej zasadne.

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez bakamaka
                              Czy jest to nadal dobry olej ?
                              nie dobry...

                              [ Dodano: Nie 11 Wrz, 16 17:19 ]
                              Zamieszczone przez Magicman
                              Nie wiem jak się ma do gwarancji specyfikacja oleju tj. norma producenta oleju a ta którą rekomenduje producent Skoda.
                              ... że tak się spytam - a co Kolega Książki Serwisowej i Instrukcji obsługi do nowego auta nie dostał ... :bajer Podobno dają je w cenie zakupu auta... :P

                              Zamieszczone przez Magicman
                              Tylko jakim olejem?
                              zgodnym ze specyfikacją VW ujętą w Instrukcji Obsługi
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • bakamaka
                                Classic
                                • 2016
                                • 5

                                A, bardzo dobry
                                Mam go zalany w 1.8t AGU od 10tys i jakiś czas temu zaczął klepać
                                na zimnym, czego wcześniej nie było. Czy dla tego oleju 10k to za duży interwał pomiędzy wymianami ?

                                Komentarz

                                • bielu
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 29
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                  Zamieszczone przez Grechulek
                                  Liqui Moly Synthoil 0W40.
                                  LM miałem 2 razy w dwóch różnych autach i nie zaleję go więcej.

                                  Komentarz

                                  • yunior81
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1657
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez bielu
                                    Zamieszczone przez Grechulek
                                    Liqui Moly Synthoil 0W40.
                                    LM miałem 2 razy w dwóch różnych autach i nie zaleję go więcej.
                                    Dlaczego ?

                                    Komentarz

                                    • bob_best
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 744
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      czy ktoś może wrzucić aktualną listę VW z olejami 504/507?

                                      Rozpatruję kolejną wymianę oleju (choć jeszcze zostało). Auto jeździło kiedyś w 90% na trasie 150-180km, teraz zmienia się eksploatacja na 50% tras 2-20km, 50% tras 150-180km. Mam teraz M1 NL 0W40, ale korci mnie wlanie 0W30 (np. Shell). Auto skończyło okres garażowania (niestety!!) i stoi pod chmurką. Jeżdżone spokojnie, raczej niskooobrotowo (przy stałej prędkości utrzymujemy zwyczajowo między 1500-2500 obr.). Czy to dobry pomysł przy takiej eksploatacji?

                                      Chcę 0W a nie 5W ze względu na zimne starty, dobrze kombinuję - pompowalność w niższej temperaturze powinna być lepsza dla 0W, prawda?


                                      EDIT:
                                      Pokopałem trochę głębiej i jestem lekko zaskoczony (VOA dla obu olei):



                                      Widzę, że pomimo oczekiwań, że w niskich temperaturach Shell 0W30 jest gęstszy przy zimnym starcie (CCS w -35 stopniach 6110 vs. 5450 dla M1 NL 0W40); potem widzę, że jest lepiej bo lepkość w 40 i 100 stopniach jest niższa; lepszy jest też wskaźnik lepkości.
                                      Temperatura zapłonu i krzepnięcia jest ok dla obu olei. TBN jest lepszy dla M1 (ale to mnie akurat nie dziwi, bo jest VW502 a nie VW504), ale poziom Shella nie odbiega wiele od Neste City Pro 0W40 więc chyba nie trzeba się tutaj martwić.
                                      NOACK jest porównywalny - bez uwag.

                                      Olej tak czy tak będzie zmieniany max. co 15kkm/rok. Doświadczonych Kolegów proszę o jakąś poradę w temacie. Lekko przekonuje mnie teoria o lepszej pompowalności (mamy niższą lepkość 40 i 100 stopni), w M1 martwi mnie lekko FullSAPS; ale dla Shell'a lekko bolą zimne starty (gorsze CCS w -35). Jak żyć? :diabelski_usmiech

                                      PAOLO ESCO, pedros, cytrynowiec, Sebastian_M26,maciejek, tomek evo, rezon, leonn, Pidziek, + inni - podyskutujecie ze mną 8) ?
                                      Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • Magicman
                                        Classic
                                        • 2016
                                        • 6

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Zamieszczone przez bakamaka
                                        Czy jest to nadal dobry olej ?
                                        nie dobry...

                                        [ Dodano: Nie 11 Wrz, 16 17:19 ]
                                        Zamieszczone przez Magicman
                                        Nie wiem jak się ma do gwarancji specyfikacja oleju tj. norma producenta oleju a ta którą rekomenduje producent Skoda.
                                        ... że tak się spytam - a co Kolega Książki Serwisowej i Instrukcji obsługi do nowego auta nie dostał ... :bajer Podobno dają je w cenie zakupu auta... :P

                                        Zamieszczone przez Magicman
                                        Tylko jakim olejem?
                                        zgodnym ze specyfikacją VW ujętą w Instrukcji Obsługi
                                        Paolo. Po co się prężysz jak nie masz nic konkretnego do dodania.
                                        Wiadomo że czytałem instrukcję w przeciwieństwie do Ciebie odnośnie mojego postu. :P

                                        Komentarz

                                        • bielu
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 29
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                          Zamieszczone przez yunior81
                                          Zamieszczone przez bielu
                                          Zamieszczone przez Grechulek
                                          Liqui Moly Synthoil 0W40.
                                          LM miałem 2 razy w dwóch różnych autach i nie zaleję go więcej.
                                          Dlaczego ?
                                          W 1.9 TDI AFN miałem jeśli dobrze pamiętam Top Teca 4100 - silnik dość głośno chodził i temp oleju przy dobrej jeździe osiągała 110-115 stopni
                                          W 2.0 TDI CEGA - dokładnie to samo co wyżej, olej Top Tec 4300

                                          W obu przypadkach zdecydowanie lepsze odczucia miałem po Motulu.

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez Magicman
                                            czytałem instrukcję w przeciwieństwie do Ciebie odnośnie mojego postu.
                                            czytałeś Instrukcję i zadajesz takie pytania :bajer
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • Sebastian_M26
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 1823
                                              • Superb II (3T4)

                                              bob_best, czemu martwi cię fullsaps, to chroni silnik przed zużyciem, szukaj oleju z jak najniższym css w - 35C.
                                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                              Komentarz

                                              • cytrynowiec
                                                L&K
                                                • 2015
                                                • 1056
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                bakamaka, bo to olej o profilu sportowym, baza, dodatki wysoka półka ale mają chronić i smarować dobrze ale na krótko, 10 kkm to i tak dobry wynik.
                                                Magicman, każdy olej możesz przywieźć do aso pod warunkiem spełnienia oficjalnej normy VW 504/507 dla zmiennych i 502/505 dla stałych interwałów.
                                                bob_best,ten Mobil pod chmurka też da radę, owszem CCS Shella gorsze, ale MRV prawie dwukrotnie lepsze. Martwisz się o kata? Jest jakaś rożnica ale nie demonizowałbym tego, ochrona i smarowanie silnika na miejscu pierwszym dlatego dodaję witaminy.

                                                Komentarz

                                                • bakamaka
                                                  Classic
                                                  • 2016
                                                  • 5

                                                  Czyli raczej niewskazane lac do 1.8t seria 150 KM jazda codzienna. Co w zamian? Amsoil czy Penrite.
                                                  Nawet jest już 11 tys km wymiany i ok 1,5 roku czasu,, czy mógła zaszkodzić silnikowi jazda na tym oleju tyle czasu. :?:

                                                  Komentarz

                                                  • cytrynowiec
                                                    L&K
                                                    • 2015
                                                    • 1056
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    Zamieszczone przez bakamaka
                                                    Czyli raczej niewskazane lac do 1.8t seria 150 KM jazda codzienna. Co w zamian? Amsoil czy Penrite.
                                                    Nawet jest już 11 tys km wymiany i ok 1,5 roku czasu,, czy mógła zaszkodzić silnikowi jazda na tym oleju tyle czasu. :?:
                                                    UOA prawdę Ci powie, ale IMHO 1,5 roku na tym oleju to za długo. Piszemy o tym co jakiś czas, miasto i krótkie odcinki to w skrócie niespalone paliwo w oleju, które go rozcieńcza i dodatkowo zakwasza a to powoduje gwałtowny spadek lepkości a po przejściu punktu krytycznego robi się kisiel czyli lepkość gwałtownie wzrasta. Marki, które wymieniłeś są ok, ale zmiana w zależności od profilu danego produktu min. raz w roku albo po określonym przebiegu w zależności co wcześniej nastąpi.Sportowe oleje są super ale na krotki dystans, UOA pokazują że po 7-8 kkm już nie dają rady.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...