Zamieszczone przez cytrynowiec
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
gdzie podali MRV dla M1, bo nie widzę. W sumie nie zwracałem uwagi na ten parametr (dzięki!), widzę, że to ważny parametr - dopisuję sobie do mojego zestawienia. Czy się martwię o taka ze względu na FullSAPS - nie, w sumie bez przesady. Ten Shell mnie trochę pociąga lepkościami w 40 i 100 stopniach. Powinno być lżej silnikowi, ale czy lepiej? Za słaby na to jestem by sobie odpowiedzieć i dlatego pytam o pomoc.Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł"
! Pozdrawiam
-
-
Nie masz odpowiedzi to się nie spinaj bo uwierz mi tu nie ma 16 letnich panienek i nikogo nie poderwiesz swoim słodkim pierdzeniem. :xZamieszczone przez PAOLO ESCOczytałeś Instrukcję i zadajesz takie pytania :bajerZamieszczone przez Magicmanczytałem instrukcję w przeciwieństwie do Ciebie odnośnie mojego postu.
Komentarz
-
-
w przypadku CCS w -35st. to chyba ciężko mi będzie znaleźć lepszą propozycję niż 0W40, prawda?Zamieszczone przez Sebastian_M26bob_best, czemu martwi cię fullsaps, to chroni silnik przed zużyciem, szukaj oleju z jak najniższym css w - 35C.
Widzę w swoich poprzednich rozważaniach, że Neste jest porównywalne (odpada bo nie ma VW502 - gwarancja), trochę lepszy Shell Helix Ultra 0W40 (ale ma gorsze TBN) i wybijający się Motul X-max 0W40 (CCS -35st ->5181!!), ale wg VOA oil-club.ru słabo wyszło TBN - 7.25). Mobila wybrałem wtedy jako złoty środek, a Shell korci tym MRV o którym nie wiedziałem oraz lepkościami 40 i 100st.Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł"
! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Dzięki cytrynowiec.Zamieszczone przez cytrynowiecbakamaka, bo to olej o profilu sportowym, baza, dodatki wysoka półka ale mają chronić i smarować dobrze ale na krótko, 10 kkm to i tak dobry wynik.
Magicman, każdy olej możesz przywieźć do aso pod warunkiem spełnienia oficjalnej normy VW 504/507 dla zmiennych i 502/505 dla stałych interwałów.
bob_best,ten Mobil pod chmurka też da radę, owszem CCS Shella gorsze, ale MRV prawie dwukrotnie lepsze. Martwisz się o kata? Jest jakaś rożnica ale nie demonizowałbym tego, ochrona i smarowanie silnika na miejscu pierwszym dlatego dodaję witaminy.
Wszystko w temacie.
Komentarz
-
-
:haha: ... to pisze "ktoś" kto zalogował się na forum dwa dni temu - faktycznie nie znam odpowiedzi :P ... ale wiem, że na stronie 182-183 Instrukcji Obsługi Octavia III http://ws.skoda-auto.com/OwnersManua...nersManual.pdf znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania. Swoją drogą zadawanie pytań, które jasno wskazują na zwykłe lenistwo użytkownika powinno być odpowiednio wynagradzane.Zamieszczone przez MagicmanNie masz odpowiedzi to się nie spinaj bo uwierz mi tu nie ma 16 letnich panienek i nikogo nie poderwiesz swoim słodkim pierdzeniemPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
To akurat wiem. Jeśli chodzi o ścisłość to na 201 stronie jest spacyfikacja 504 00.Zamieszczone przez PAOLO ESCO:haha: ... to pisze "ktoś" kto zalogował się na forum dwa dni temu - faktycznie nie znam odpowiedzi :P ... ale wiem, że na stronie 182-183 Instrukcji Obsługi Octavia III http://ws.skoda-auto.com/OwnersManua...nersManual.pdf znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania. Swoją drogą zadawanie pytań, które jasno wskazują na zwykłe lenistwo użytkownika powinno być odpowiednio wynagradzane.Zamieszczone przez MagicmanNie masz odpowiedzi to się nie spinaj bo uwierz mi tu nie ma 16 letnich panienek i nikogo nie poderwiesz swoim słodkim pierdzeniem
Pytanie dotyczyło gwarancji i podejścia serwisu na które nie prosiłem Cię specjalnie Żebyś odpowiadał.
Komentarz
-
-
nie potrzeba mi "eko-korpo" - muszę mieć coś z VW502 lub VW504, ale rozważam 0W30 bo podoba mi się mniejsza lepkość niż 0W40. Silnik powinien mieć lżej, a może uda się coś urwać na spalaniu :lol: przy okazji, choć nie mogę narzekać na M1 NL. Przy Mobilu zawsze boje się dużego prawdopodobieństwa zakupu podrobki.Zamieszczone przez Sebastian_M26A do czego Ci eko-korpo 504?Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł"
! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Witam, proszę o poradę olejową dla pacjenta jakim jest fabia I.
Jest to drugie auto w rodzinie i jeździ ono raczej na krótkich dystansach.
- Auto ma 13 lat i przebieg 120.000 km
- silnik 1,4 16V ; 55 KW/75 KM
- olej wymieniałem co roku przy średnim przebiegu ca. 9-10 tys km
- jeździ na oleju Shell Ultra Helix 5W40
Pytania mam dwa:
1. Chcę wypróbować inny olej i zobaczyć czy poprawi się kultura pracy silnika; i tu pytanie przy uwzględnieniu powyższych informacji o sposobie użytkowania auta, jaki konkretnie olej zastosować?
2. Pierwszy raz chciałbym tu też zastosować płukankę przed wymianą. Czytałem wątek o płukankach i wymienione są tam jako dobre np. Valvoline, Liqui Moly, Engine Flusch. Ale jaką polecacie do tego silnika i takich warunków jazdy?
Komentarz
-
-
może być Shell ale 0W40, choć ja bym wlał Mobil1 0W40 a z tych "innych" Valvoline 0W40 lub Neste 0W40 ... w zasadzie tyle bo nie ma co tutaj wymyślać i iść w koszty. Oczywiście olej z pewnego źródła a jak takowego nie masz to pisz do forumowych sprzedawców.Zamieszczone przez sonicjaki konkretnie olej zastosować?
Z tego co napisałeś wynika, że silnik powinieneś mieć "czysty" od wewnątrz, więc jeżeli już to profilaktycznie możesz płukankę wlać - Valvoline w zupełności wystarczy.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Dlaczego nie, ale lać ten http://www.shell.pl/products-service...ltra-5w30.html albo ten http://www.shell.pl/products-service...ltra-0w40.htmlZamieszczone przez MilordPanowie a co polecicie do Citigo 60KM z przebiegiem 36kkm?
Do tej pory zalany był Shellem Helix Ultra. Lać to samo czy zmienić?
Tanio itp, itd.
Komentarz
-
-
Skoro ta fabia 1,4 16 V może też jeździć na oleju 0W40, a do swojej octavi II 1,8 TSi leję Motula X-Max 0W40 -- to może lałbym do obu aut ten sam olej; łatwiej by było z ewentualnymi dolewkami.Zamieszczone przez PAOLO ESCOmoże być Shell ale 0W40, choć ja bym wlał Mobil1 0W40 a z tych "innych" Valvoline 0W40 lub Neste 0W40 ...Zamieszczone przez sonicjaki konkretnie olej zastosować?
Sprawdzałem u naszych olejowców z forum i średnia cena oleju Mobil1 New Life 0W40 oraz tego Motula wynosi ca. 30 zł/L - czyli podobnie. Najtaniej na allegro wychodzi natomiast Shell Helix Ultra 0W40 , bo 25 zł/L ale nasi sprzedawcy go niestety nie mają, a z alle... nie chcę ryzykować zakupu.
Reasumując czy może być do fabii wspomniany wyżej Motul, czy składniki w nim zawarte nie bardzo pasują do miejskiego użytkowania i dlatego nie wymieniłeś go pośród innych swych propozycji olejów o lepkości 0W40?
Komentarz
-
-
spokojnie możesz lać w/w Motula do obydwu silników. Motul 0W40 jest jak nabardziej odpowiednim olejem do 1,4 16V.Zamieszczone przez sonicto może lałbym do obu aut ten sam olej; łatwiej by było z ewentualnymi dolewkami.
dodatki przeciwzużyciowe zawarte w Motulu 0W40 i wysoki TBN (MB 229.5) jak najbradziej odpowiadają wspomnianej przez Ciebie eksploatacji. Nie wspomniałem o Motulu bo ... po prostu zapomniałem :PZamieszczone przez sonicmoże być do fabii wspomniany wyżej Motul, czy składniki w nim zawarte nie bardzo pasują do miejskiego użytkowania i dlatego nie wymieniłeś go pośród innych swych propozycji olejów o lepkości 0W40?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Jeszcze co do tej płukanki mam pytanie, bo są widze dwa typy:Zamieszczone przez PAOLO ESCOprofilaktycznie możesz płukankę wlać - Valvoline w zupełności wystarczy
- Valvoline VPS Valvoline Professional Series Engine Flush 350ml za 22 zł oraz
- Valvoline Engine Flush 350ml za 14 zł
Składu ich producent nie podaje, więc cieżko stwierdzić czy się różnią ?
Komentarz
-
Komentarz