Upsss zdublowało się
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisJeden z moich ulubieńców, choć bardziej go widzę w mocniejszych uturbionych autach. O ile pamiętam koka go testował.
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisA teraz coś ode mnie, bo w końcu się udało wygospodarować trochę czasu....no i zrobiłem 'moda"
EurolMTF1.jpgEurolMTF2.jpg
i jak ...?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
ale jak zapewnia producent mocno czyści oszczędzając uszczelnienia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blade232 Zobacz wpisDzięki Pedros i Cytrynowiec.
W takim razie teraz wybór zawężony do dwóch olejów:
eurol synergy 0w30 + dodatek chroniący obniżanie lepkości(ewentualnie zamiast niego odciągnięcie i uzupełnienie 1l oleju po zimie)+ar9100
lub
eurol synergy 0w40 +ar9100
wymiana przed zimą oczywiście.
Jakie jeszcze płukanki detergentowe w dobrej cenie możecie polecić oprócz Millersa(cała buteleczka bez względu na ilość oleju?) i Valvoline VPS ?
Jest jeszcze taka Valvoline http://allegro.pl/valvoline-engine-f...027328270.html i taka https://filtrytotu.pl/pl/dodatki-do-...ush-350ml.html?
Cytrynowiec a w pragerze mają tą płukankę http://www.eurol.com/pl/1012-product...ine-flush.html i w jakiej cenie - czy ona jest detergentowa i się nada dla mnie przy odsysaniu oleju?
Czy jeżeli mam stan oleju przed wymianą max to muszę odciągnąć część olej przed wlaniem płukanki ?
Wczesniej pisałem o wersji VPS z kerozyna ale ta tez daje radę.
ja nie obniżam poziomu oleju przed wlaniem flusha
Komentarz
-
-
Z ciekawości wlałem do swojego 1.4 TSI caxa, RAVENOL VMP SAE 5W-30 CleanSynto 504.00 /507.00 z dodatkiem Archoil 9100. Przejechałem na nim ponad 6 kkm i jestem zaskoczony, że jeszcze się nie zdegradował, rozrząd nie hałasuje, silnik pracuje cicho. Miałem go wymienić po 5 kkm, ale jeszcze trochę pojeżdżę na nim. Na zimę pójdzie Neste City pro 0w40. Jeździłem na nim przed Ravenolem i było bardzo dobrze. Jak na razie te dwa oleje, wg mnie, są najlepsze. Wcześniej był Statoil 5w30, Shell 0w30, Mobil 5w30 (dobry), Petronas 5w30 wszystkie z normą 504.
http://www.ravenol.pl/oleje-silnikow...nSynto-1L.htmlOstatnio edytowany przez rodro; 13022.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryu Zobacz wpisTo może z dalszej ciekawości wlej na zimę Ravenola SSL 0W40 ?
Może następnym razem.
A jaki on jest w porównaniu do Neste city 0w40?Ostatnio edytowany przez rodro; 13022.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
i jak ...?
Komentarz
-
-
Ja również wymieniłem olej w skrzyni NBW, po przebiegu 61 kkm. Wlałem Fuchs Titan sintofluid 75w + Archoil 9100. Wlewałem przez otwór czujnika wstecznego. Ilość - około 2,2 l. Fabryczny olej nie wyglądał na zużyty, opiłków nie było.
Jest różnica na plus, zmiana biegów lżejsza i "gładsza". Zobaczę jak będzie zimą, ale powinno być dobrze.
Komentarz
-
-
rodro wcale nie dziwi mnie Twoja opinia o Ravenolu VMP - swego czasu zgłębiałem temat kontaktując się z dystrybutorami Ravenola w PL i Rus po analizie VOA jaka sie pojawiła w RUS i niektóre parametry były tak dobre że aż mało wiarygodne....lab potwierdził że mają najnowsze sprzęty dobrze skalibrowane itd...i ta analiza jest prawidłowa...ale ciekawsze było to że olej ten powstał w ścisłej współpracy z Audi Sport dla m in. mocnych silników, a drugie info było takie że Ravenol jest największym odbiorą PAO w EU. Dla mnie to najlepszy olej 5w30 w klasie 504.00 / 507.00 koniec i kropka.
blade232 płukanka Eurola ma nośnik w postaci oleju mineralnego i nie zawiera rozpuszczalników organicznych, info potwierdzone.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blade232 Zobacz wpisDzięki pedros, czyli ta płukanka valvoline bez VPS też jest detergentowa ? Czy valvoline bez VPS, millers czy eurol ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
Zmiana nastapiła po 63kkm na oryginalnym oleju, skrzynia 6 biegowa o symbolu QXH i sprawowała się nieźle choć praktycznie od początku miałem do niej zastrzeżenia, a to przy redukcjach problemy z wrzuceniem biegu bo był dość znaczny oprór, wsteczny wiadomo też opór, ale dość często ze zgrzytem, no i na koniec zaczęła "podśpiewywać" sobie czasami ale już coraz głośniej. Decyzja zapadła między innymi po Twoich wpisach o zmianie na Fuchsa FE z mixem Archoila. Okazało się że Eurol ma w ofercie bliźniaka w postaci http://www.eurol.com/en/37-products/...-75w-gl-4.html. Dopiero teraz miałem czas na jego zmianę choć kupiłem go jakiś miesiąc wcześniej.Stary olej został zlany dość dokładnie, był w kolorze ciemnej herbaty, i troszkę opiłków było ale nie jakoś dużo...aha nie mam korka magnetycznego od spustu oleju. Do nowego oleju dodałem mix Archoila 9100/9200 ok. 150 ml. Łącznie z dodatkiem weszło niecałe 2.3L. Po zmianie od razu zmiana na duży plus ze wstecznym, bez zgrzytu, potem pierwsza jazda i prawie cisza.....a zmiana biegów prawie bezgłośnie, nie ma żadnego klikania czy czego innego...nic. Redukcja dużo lżej....a "podśpiewywanie" prawie zniknęło. Ogólnie zmiana na duży plus, jestem zadowolony. Na koniec podziękowania dla Ciebie pedros a także tomek evo za poradę i dla Pani Anny z Pragera...bo się okazało że olej dość popularny i zabraklo na stanie....ale szybko znowu przyjechał z NL no i z dobrą datą jak widać na zdjęciu .
U mnie w Skodzie po wymianie -bajka (Fuchs 75W plus AR9100)
W Pass.. dodatkowo AR9200 gdyż ta skrzynia lekko nie ma również cudo - jak widać teorie o niewymienialności oleju w skrzyni zostały obalone
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpis... - przyzwoity olej ale bez rewelacji, jest trochę "przyciężkawy" i w planach jest zastąpienie go na zimę Meguinem 0W40 (mimo tego, że VST ma temperaturę krzepnięcia - 50), gdybym kupował teraz Ravenola to byłby to zapewne SSL 0W40. Rację ma Cytrynowiec, że najlepiej sprawdzi się w mocniejszych, uturbionych autach. Zadziwia mnie to, że b. szybko silnik na nim osiąga temp. roboczą (jak na żadnym innym), ogólnie spoko
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Ponawiam pytanie octavia 3 1.4 tsi 140Km jeżdzona u poprzedniego własciciela na 5w30 castrolu ja tez po kupnie zalałem to samo ale niestety na zimnym przy nizszych temp slychac czasami szklanki . Na ciepłym ok co polecacie zamiast castrola może motul ? Czytałęm watek ale sporo tego zwłaszcza jesli chdodzi o 0w30
Komentarz
-
-
kamil8894 jeżeli auto poflotowe to było serwisowane w trybie 30 kkm, a więc zmianę wskazywał komputer auta. Jeżeli na nowym oleju klepie, to albo olej kiepski albo silnik ma problemy z syfem w środku. Takie objawy jak piszesz są przeważnie jak olej się skończył. Imho przepłukałbym silnik czymś porządnym np. AR 2820 przez dłuższy czas, potem dokładnie wsio zlać. Nowy olej powinien mieć jak najwyższy TBN aby dokończył czyszczenie w środku , ewentualnie dodać AR9100 (+ ok. 3,7 TBN) i skrócić pierwszy interwał bo olej będzie mocno zasyfiony po sprzątaniu. Imho lepkość 0w30 / 0w40, marki Ravenol, Shell, Motul, Eurol, Amsoil, Meguin, LM i Mobil1 ...ważne żeby był sprawdzony sprzedawca np. tutaj z forum...bo niektóre marki podrabiane są masowo.
Komentarz
-
-
Panowie - czym właściwie różni się:
Shell Helix Ultra EXT C2/C3 0W-30
od
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
????
Oba mają VW504
Tabelki ze strony Shella pokazują to samo...
Cena na rynku podobna...
Lubmatch wskazuje że AV-L "jest bardziej premium" ... no ale gdzie? Bo lepkości itd... dokładnie te same....pompowalnośc.. temperatury itd...
lubmatch.PNG
shell.png
algi
O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez algi Zobacz wpisPanowie - czym właściwie różni się:
Shell Helix Ultra EXT C2/C3 0W-30
od
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
????
Oba mają VW504
Tabelki ze strony Shella pokazują to samo...
Cena na rynku podobna...
Lubmatch wskazuje że AV-L "jest bardziej premium" ... no ale gdzie? Bo lepkości itd... dokładnie te same....pompowalnośc.. temperatury itd...
lubmatch.PNG
shell.png
Komentarz
-
-
Witam,
do silnika EA211 1.4 TSI 150KM ACT (passat B8) to co byście wlewali (będę wymieniał co 10.000km, czyli co około 250-300 roboczogodzin, jazda głównie podmiejska+miejska na odcinkach po 20km na raz zazwyczaj):
1. Full SAPS (typu Mobil1 New Life wciąź dostępny), czy może,
2. Coś spełniającego normę VW 504/507 - z uwagi na problem z brudzeniem zaworów (wtrsyk bezpośredni), ochroną katalizatora (mniej wapnia etc.) oraz LSPI? Np Shell Helix Ultra EXT C2/C3 0W-30 lub Mobil1 ESP 5w30? Gdzieś czytałem, że Mobil1 ESP 5w30 to raczej do diesla będzie lepszy niż dobenzyny?
3. A może Lotos 504/507 skoro i tak relatywnie często będę olej wymieniał?
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi,
Przemek
Komentarz
-
Komentarz