Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cytrynowiec
    L&K
    • 2015
    • 1056
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Upsss zdublowało się
    Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

    Komentarz

    • koka
      Rider
      • 2015
      • 321
      • Seat

      Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
      Jeden z moich ulubieńców, choć bardziej go widzę w mocniejszych uturbionych autach. O ile pamiętam koka go testował.
      Wywołany do tablicy melduję, że ciągle siedzi w moim silniku (razem z AR9100) - przyzwoity olej ale bez rewelacji, jest trochę "przyciężkawy" i w planach jest zastąpienie go na zimę Meguinem 0W40 (mimo tego, że VST ma temperaturę krzepnięcia - 50), gdybym kupował teraz Ravenola to byłby to zapewne SSL 0W40. Rację ma Cytrynowiec, że najlepiej sprawdzi się w mocniejszych, uturbionych autach. Zadziwia mnie to, że b. szybko silnik na nim osiąga temp. roboczą (jak na żadnym innym), ogólnie spoko

      Leon 1.6 16V 105 KM

      Komentarz

      • pedros
        RS
        • 2009
        • 1958
        • Volkswagen
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
        A teraz coś ode mnie, bo w końcu się udało wygospodarować trochę czasu....no i zrobiłem 'moda"


        EurolMTF1.jpgEurolMTF2.jpg


        i jak ...?

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
          blade232 tak używałem tej płukanki Eurola, co prawda raz, ale efekty były zadowalające. O ile pamiętam to oparta na detergentach ale już nie pamiętam składu, może pedros pomoże , kosztu nie pamietam ale jak będziesz kupował w Pragerze to w komplecie może byc taniej.
          Nie miałem okazji wąchnąć a karta wszystkiego nie pokazuje




          ale jak zapewnia producent mocno czyści oszczędzając uszczelnienia.

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            Zamieszczone przez blade232 Zobacz wpis
            Dzięki Pedros i Cytrynowiec.

            W takim razie teraz wybór zawężony do dwóch olejów:
            eurol synergy 0w30 + dodatek chroniący obniżanie lepkości(ewentualnie zamiast niego odciągnięcie i uzupełnienie 1l oleju po zimie)+ar9100
            lub
            eurol synergy 0w40 +ar9100
            wymiana przed zimą oczywiście.

            Jakie jeszcze płukanki detergentowe w dobrej cenie możecie polecić oprócz Millersa(cała buteleczka bez względu na ilość oleju?) i Valvoline VPS ?
            Jest jeszcze taka Valvoline http://allegro.pl/valvoline-engine-f...027328270.html i taka https://filtrytotu.pl/pl/dodatki-do-...ush-350ml.html?

            Cytrynowiec a w pragerze mają tą płukankę http://www.eurol.com/pl/1012-product...ine-flush.html i w jakiej cenie - czy ona jest detergentowa i się nada dla mnie przy odsysaniu oleju?

            Czy jeżeli mam stan oleju przed wymianą max to muszę odciągnąć część olej przed wlaniem płukanki ?
            To są te same płyny a inne opakowania.
            Wczesniej pisałem o wersji VPS z kerozyna ale ta tez daje radę.

            ja nie obniżam poziomu oleju przed wlaniem flusha

            Komentarz

            • rodro
              Ambiente
              • 2010
              • 238
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              Z ciekawości wlałem do swojego 1.4 TSI caxa, RAVENOL VMP SAE 5W-30 CleanSynto 504.00 /507.00 z dodatkiem Archoil 9100. Przejechałem na nim ponad 6 kkm i jestem zaskoczony, że jeszcze się nie zdegradował, rozrząd nie hałasuje, silnik pracuje cicho. Miałem go wymienić po 5 kkm, ale jeszcze trochę pojeżdżę na nim. Na zimę pójdzie Neste City pro 0w40. Jeździłem na nim przed Ravenolem i było bardzo dobrze. Jak na razie te dwa oleje, wg mnie, są najlepsze. Wcześniej był Statoil 5w30, Shell 0w30, Mobil 5w30 (dobry), Petronas 5w30 wszystkie z normą 504.
              http://www.ravenol.pl/oleje-silnikow...nSynto-1L.html
              Ostatnio edytowany przez rodro; 13022.

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3773
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                To może z dalszej ciekawości wlej na zimę Ravenola SSL 0W40 ?
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz

                • rodro
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 238
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                  To może z dalszej ciekawości wlej na zimę Ravenola SSL 0W40 ?
                  Kupiłem już Neste
                  Może następnym razem.
                  A jaki on jest w porównaniu do Neste city 0w40?
                  Ostatnio edytowany przez rodro; 13022.

                  Komentarz

                  • cytrynowiec
                    L&K
                    • 2015
                    • 1056
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis



                    i jak ...?
                    Zmiana nastapiła po 63kkm na oryginalnym oleju, skrzynia 6 biegowa o symbolu QXH i sprawowała się nieźle choć praktycznie od początku miałem do niej zastrzeżenia, a to przy redukcjach problemy z wrzuceniem biegu bo był dość znaczny oprór, wsteczny wiadomo też opór, ale dość często ze zgrzytem, no i na koniec zaczęła "podśpiewywać" sobie czasami ale już coraz głośniej. Decyzja zapadła między innymi po Twoich wpisach o zmianie na Fuchsa FE z mixem Archoila. Okazało się że Eurol ma w ofercie bliźniaka w postaci http://www.eurol.com/en/37-products/...-75w-gl-4.html. Dopiero teraz miałem czas na jego zmianę choć kupiłem go jakiś miesiąc wcześniej.Stary olej został zlany dość dokładnie, był w kolorze ciemnej herbaty, i troszkę opiłków było ale nie jakoś dużo...aha nie mam korka magnetycznego od spustu oleju. Do nowego oleju dodałem mix Archoila 9100/9200 ok. 150 ml. Łącznie z dodatkiem weszło niecałe 2.3L. Po zmianie od razu zmiana na duży plus ze wstecznym, bez zgrzytu, potem pierwsza jazda i prawie cisza.....a zmiana biegów prawie bezgłośnie, nie ma żadnego klikania czy czego innego...nic. Redukcja dużo lżej....a "podśpiewywanie" prawie zniknęło. Ogólnie zmiana na duży plus, jestem zadowolony. Na koniec podziękowania dla Ciebie pedros a także tomek evo za poradę i dla Pani Anny z Pragera...bo się okazało że olej dość popularny i zabraklo na stanie....ale szybko znowu przyjechał z NL no i z dobrą datą jak widać na zdjęciu .

                    Komentarz

                    • rodro
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 238
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Ja również wymieniłem olej w skrzyni NBW, po przebiegu 61 kkm. Wlałem Fuchs Titan sintofluid 75w + Archoil 9100. Wlewałem przez otwór czujnika wstecznego. Ilość - około 2,2 l. Fabryczny olej nie wyglądał na zużyty, opiłków nie było.
                      Jest różnica na plus, zmiana biegów lżejsza i "gładsza". Zobaczę jak będzie zimą, ale powinno być dobrze.

                      Komentarz

                      • blade232
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 166
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Dzięki pedros, czyli ta płukanka valvoline bez VPS też jest detergentowa ? Czy valvoline bez VPS, millers czy eurol ?
                        blade232

                        Komentarz

                        • cytrynowiec
                          L&K
                          • 2015
                          • 1056
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          rodro wcale nie dziwi mnie Twoja opinia o Ravenolu VMP - swego czasu zgłębiałem temat kontaktując się z dystrybutorami Ravenola w PL i Rus po analizie VOA jaka sie pojawiła w RUS i niektóre parametry były tak dobre że aż mało wiarygodne....lab potwierdził że mają najnowsze sprzęty dobrze skalibrowane itd...i ta analiza jest prawidłowa...ale ciekawsze było to że olej ten powstał w ścisłej współpracy z Audi Sport dla m in. mocnych silników, a drugie info było takie że Ravenol jest największym odbiorą PAO w EU. Dla mnie to najlepszy olej 5w30 w klasie 504.00 / 507.00 koniec i kropka.

                          blade232 płukanka Eurola ma nośnik w postaci oleju mineralnego i nie zawiera rozpuszczalników organicznych, info potwierdzone.

                          Komentarz

                          • shok
                            RS
                            • 2009
                            • 2070
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            To źle czy dobrze ?

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              Zamieszczone przez blade232 Zobacz wpis
                              Dzięki pedros, czyli ta płukanka valvoline bez VPS też jest detergentowa ? Czy valvoline bez VPS, millers czy eurol ?
                              żadna nie ma rozpuszczalników chlorowych wiec luz każda nada się i każda zrobi robotę

                              Komentarz

                              • pedros
                                RS
                                • 2009
                                • 1958
                                • Volkswagen
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                                Zmiana nastapiła po 63kkm na oryginalnym oleju, skrzynia 6 biegowa o symbolu QXH i sprawowała się nieźle choć praktycznie od początku miałem do niej zastrzeżenia, a to przy redukcjach problemy z wrzuceniem biegu bo był dość znaczny oprór, wsteczny wiadomo też opór, ale dość często ze zgrzytem, no i na koniec zaczęła "podśpiewywać" sobie czasami ale już coraz głośniej. Decyzja zapadła między innymi po Twoich wpisach o zmianie na Fuchsa FE z mixem Archoila. Okazało się że Eurol ma w ofercie bliźniaka w postaci http://www.eurol.com/en/37-products/...-75w-gl-4.html. Dopiero teraz miałem czas na jego zmianę choć kupiłem go jakiś miesiąc wcześniej.Stary olej został zlany dość dokładnie, był w kolorze ciemnej herbaty, i troszkę opiłków było ale nie jakoś dużo...aha nie mam korka magnetycznego od spustu oleju. Do nowego oleju dodałem mix Archoila 9100/9200 ok. 150 ml. Łącznie z dodatkiem weszło niecałe 2.3L. Po zmianie od razu zmiana na duży plus ze wstecznym, bez zgrzytu, potem pierwsza jazda i prawie cisza.....a zmiana biegów prawie bezgłośnie, nie ma żadnego klikania czy czego innego...nic. Redukcja dużo lżej....a "podśpiewywanie" prawie zniknęło. Ogólnie zmiana na duży plus, jestem zadowolony. Na koniec podziękowania dla Ciebie pedros a także tomek evo za poradę i dla Pani Anny z Pragera...bo się okazało że olej dość popularny i zabraklo na stanie....ale szybko znowu przyjechał z NL no i z dobrą datą jak widać na zdjęciu .


                                U mnie w Skodzie po wymianie -bajka (Fuchs 75W plus AR9100)

                                W Pass.. dodatkowo AR9200 gdyż ta skrzynia lekko nie ma również cudo - jak widać teorie o niewymienialności oleju w skrzyni zostały obalone

                                Komentarz

                                • xtremesystems
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2254
                                  • Hyundai

                                  cytrynowiecsam zmieniales olej w skrzyni. jak lales? przez otwor przelewowy czy od gory? ktos pisal wczesniej ze nie raz skrzynie sa pod kątem i trzeba lac tyle ile splynelo

                                  Komentarz

                                  • cytrynowiec
                                    L&K
                                    • 2015
                                    • 1056
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    Byłem u mechanika...olej wlewany od góry za pomocą lejka i rurki. Na YT pełno takich filmików jak to się robi.

                                    Komentarz

                                    • koka
                                      Rider
                                      • 2015
                                      • 321
                                      • Seat

                                      Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
                                      ... - przyzwoity olej ale bez rewelacji, jest trochę "przyciężkawy" i w planach jest zastąpienie go na zimę Meguinem 0W40 (mimo tego, że VST ma temperaturę krzepnięcia - 50), gdybym kupował teraz Ravenola to byłby to zapewne SSL 0W40. Rację ma Cytrynowiec, że najlepiej sprawdzi się w mocniejszych, uturbionych autach. Zadziwia mnie to, że b. szybko silnik na nim osiąga temp. roboczą (jak na żadnym innym), ogólnie spoko
                                      i jeszcze jedna drobna uwaga dla amatorów VST - trochę go bierze ... sprawdzam olej zwykle co 1 tys km i wlewam tak dobrą "setkę" ... czyli mniej więcej tyle co na innych 5W40 (Valvo, Neste, Lotos), jak do tej pory najmniej mój silnik "spożywał" Neste 0W40 i ciekawostka - Specola Gold 5W40 (z AR9100) - na tym ostatnim pobór był praktycznie zerowy

                                      Leon 1.6 16V 105 KM

                                      Komentarz

                                      • kamil8894
                                        Drive
                                        • 2017
                                        • 56

                                        Ponawiam pytanie octavia 3 1.4 tsi 140Km jeżdzona u poprzedniego własciciela na 5w30 castrolu ja tez po kupnie zalałem to samo ale niestety na zimnym przy nizszych temp slychac czasami szklanki . Na ciepłym ok co polecacie zamiast castrola może motul ? Czytałęm watek ale sporo tego zwłaszcza jesli chdodzi o 0w30

                                        Komentarz

                                        • cytrynowiec
                                          L&K
                                          • 2015
                                          • 1056
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          kamil8894 jeżeli auto poflotowe to było serwisowane w trybie 30 kkm, a więc zmianę wskazywał komputer auta. Jeżeli na nowym oleju klepie, to albo olej kiepski albo silnik ma problemy z syfem w środku. Takie objawy jak piszesz są przeważnie jak olej się skończył. Imho przepłukałbym silnik czymś porządnym np. AR 2820 przez dłuższy czas, potem dokładnie wsio zlać. Nowy olej powinien mieć jak najwyższy TBN aby dokończył czyszczenie w środku , ewentualnie dodać AR9100 (+ ok. 3,7 TBN) i skrócić pierwszy interwał bo olej będzie mocno zasyfiony po sprzątaniu. Imho lepkość 0w30 / 0w40, marki Ravenol, Shell, Motul, Eurol, Amsoil, Meguin, LM i Mobil1 ...ważne żeby był sprawdzony sprzedawca np. tutaj z forum...bo niektóre marki podrabiane są masowo.

                                          Komentarz

                                          • tasek
                                            Ambiente
                                            • 2012
                                            • 114

                                            Witajcie
                                            Czym różni się Ravenol vsi 5w40 od turbo vst 5w40? Zaciekawił mnie tymi olejami kolega który je stosuje. Szukałem 5w40 full saps PAO do turbobenzyny jako alternatywa lub cos lepszego dla LM synthoil hi tec 5w40

                                            Komentarz

                                            • algi
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 214
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              Panowie - czym właściwie różni się:
                                              Shell Helix Ultra EXT C2/C3 0W-30
                                              od
                                              Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
                                              ????

                                              Oba mają VW504
                                              Tabelki ze strony Shella pokazują to samo...
                                              Cena na rynku podobna...

                                              Lubmatch wskazuje że AV-L "jest bardziej premium" ... no ale gdzie? Bo lepkości itd... dokładnie te same....pompowalnośc.. temperatury itd...
                                              ​​​​​​​

                                              lubmatch.PNG

                                              shell.png
                                              algi
                                              O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                                              Komentarz

                                              • cytrynowiec
                                                L&K
                                                • 2015
                                                • 1056
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                Zamieszczone przez algi Zobacz wpis
                                                Panowie - czym właściwie różni się:
                                                Shell Helix Ultra EXT C2/C3 0W-30
                                                od
                                                Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
                                                ????

                                                Oba mają VW504
                                                Tabelki ze strony Shella pokazują to samo...
                                                Cena na rynku podobna...

                                                Lubmatch wskazuje że AV-L "jest bardziej premium" ... no ale gdzie? Bo lepkości itd... dokładnie te same....pompowalnośc.. temperatury itd...


                                                lubmatch.PNG

                                                shell.png
                                                To samo, "premium" bo miał być przeznaczony dla aso....wyszło inaczej.

                                                Komentarz

                                                • kult0035
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 265
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Witam,

                                                  do silnika EA211 1.4 TSI 150KM ACT (passat B8) to co byście wlewali (będę wymieniał co 10.000km, czyli co około 250-300 roboczogodzin, jazda głównie podmiejska+miejska na odcinkach po 20km na raz zazwyczaj):

                                                  1. Full SAPS (typu Mobil1 New Life wciąź dostępny), czy może,

                                                  2. Coś spełniającego normę VW 504/507 - z uwagi na problem z brudzeniem zaworów (wtrsyk bezpośredni), ochroną katalizatora (mniej wapnia etc.) oraz LSPI? Np Shell Helix Ultra EXT C2/C3 0W-30 lub Mobil1 ESP 5w30? Gdzieś czytałem, że Mobil1 ESP 5w30 to raczej do diesla będzie lepszy niż dobenzyny?

                                                  3. A może Lotos 504/507 skoro i tak relatywnie często będę olej wymieniał?

                                                  Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi,

                                                  Przemek

                                                  Komentarz

                                                  • Sebastian_M26
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 1823
                                                    • Superb II (3T4)

                                                    A komuś zabrudziły się zawory czy zapchał katalizator na M1?
                                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...