To jest górna panewka korbowodu, jaka pełna historia olejowo-wymianowa?
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisTo jest górna panewka korbowodu, jaka pełna historia olejowo-wymianowa?
Sebastian_M26 warto wiedzieć jaki był styl jazdy i jak user dbał o temat oleju w tym przypadku jak dobrze zauważyłeś
natomiast ta panewka ma rysy niewzdłużne co wskazuje na inne pochodzenie niż eksploatacyjne (na zdjęciu nie widzę dokładnie czy powierzchnia jest starta ale obstawiam ze powinna być matowa )Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
A wiesz kto produkuje oleje dla Xado?
Komentarz
-
-
IMG_20180727_185159-1560x2080.jpg
To moje panewki pochodzą z niby pancernego silnika fiatowskiego 1.9Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis
Kto? Akurat mam Xado 5W40 w 1,9 TDI i 1,6 BCB.
BTW jest kilka perełek EUROLA
0W30 Syntence FS z norma 504.00/507.00
Eurol Ultrance 0W30 PSA
Eurol Syntence LV 0W-20 508/509
I oczywiscie klasyka pełno sapsowa
Eurol Synergy 0W-40
Eurol Synergy 0W-30
te ww produkty maja nieziemsko mocna bazę oparta o PAO plus bardzo nowoczesne dodatki.
z reszta kto zalał wie o co chodzi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis[ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-size":"medium"
,"data-attachmentid":2596768}[/ATTACH]
To moje panewki pochodzą z niby pancernego silnika fiatowskiego 1.9
jaki olej? (Selenia? )
to jeszcze nie tragedia bo wyświecone a nie popękane
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Jaki przebieg?
jaki olej? (Selenia? )
to jeszcze nie tragedia bo wyświecone a nie popękane
Te stare panewki jeszcze by były na 100kkm.
Teraz jeżdżę w tym aucie na 5W-40.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
240kkm, różne oleje w klasie 10W-40, auto do 180kkm na południu francji potem tu. Robiłem pierścienie bo brał olej to i panewki korbowodowe wymieniłem bo Federal Mogul w cenie 70 zł komplet. Delikatny rowek na tulejach cylindrowych, panewki wału nie ruszane bo na podstawie korbowodowych można domyśleć się stanu tamtych a lepiej nie odkręcać bo to wiadomo nowe śruby od razu i jakieś tam ryzyko. Cóż trzeba było parę wieczorów spędzić na garażu.
Te stare panewki jeszcze by były na 100kkm.
Teraz jeżdżę w tym aucie na 5W-40.
przy 10W40 nie chodzi tylko o lepkość a jakosc oliw -tutaj naprawdę bardzo mało jest jakościowych składników co każe użytkownikowi uwzględnić to przy chęci dynamicznej jazdy na nierozgrzanym silniku.
Poludnie Francji jest znacznie cieplejsze wiec tam tak stosują takie skróty logiczne
W naszym klimacie zdecydowanie 5W ale warto rozważyć 0W ze względu na wymagany większy indeks lepkości w tej grupie lepkości uzyskany zazwyczaj przez syntetyczna cześć bazy.
Fajna robota jak ktoś lubi bo wtedy widać jak na dłoni historie auta
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
240kkm, różne oleje w klasie 10W-40, auto do 180kkm na południu francji potem tu. Robiłem pierścienie bo brał olej to i panewki korbowodowe wymieniłem bo Federal Mogul w cenie 70 zł komplet. Delikatny rowek na tulejach cylindrowych, panewki wału nie ruszane bo na podstawie korbowodowych można domyśleć się stanu tamtych a lepiej nie odkręcać bo to wiadomo nowe śruby od razu i jakieś tam ryzyko. Cóż trzeba było parę wieczorów spędzić na garażu.
Te stare panewki jeszcze by były na 100kkm.
Teraz jeżdżę w tym aucie na 5W-40.
Komentarz
-
-
Ostatnio oglądałem vw 2.0 cr 55kW z wózka widłowego niemieckiego 3 letniego na olejach 5w30 i tam panewki korbowodowe tak były wytarte że było czuć pod palcem. Na szczęście udało się dobrać części w hurt moto bo w serwisie oe silnik to część zamienna w całości.
Bardzo dużo aut jeździ na 10W-40 bo to są dobre oleje jak np valvoline maxlifeOstatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisBardzo dużo aut jeździ na 10W-40 bo to są dobre oleje
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisSilnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisOstatnio oglądałem vw 2.0 cr 55kW z wózka widłowego niemieckiego 3 letniego na olejach 5w30 i tam panewki korbowodowe tak były wytarte że było czuć pod palcem. Na szczęście udało się dobrać części w hurt moto bo w serwisie oe silnik to część zamienna w całości.
Bardzo dużo aut jeździ na 10W-40 bo to są dobre oleje jak np valvoline maxlife
Komentarz
-
-
Małe co nieco na temat Ravenola VST 5W40 - z wiosny tego roku, czyli w nowej formule - spisuje się nadzwyczaj dobrze, nie widzę/słyszę żadnych minusów, czego nie mogłem powiedzieć o VST w starej - co prawda jest w nim połowa wymaganej dawki AR9100 ale to chyba nie ma znaczenia. Jak zwykle, przynajmniej u mnie, b. szybko łapie temperaturę, ale silnik nie ma tendencji do przegrzewania (mogę to ocenić tylko po aktywności wentylatorów ). Na 1000 km zużycie praktycznie zerowe - w starej formule trochę brał - ponieważ ostatnio mniej się poruszam, zostanie pewnie do wiosny.Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpisMałe co nieco na temat Ravenola VST 5W40 - z wiosny tego roku, czyli w nowej formule - spisuje się nadzwyczaj dobrze, nie widzę/słyszę żadnych minusów, czego nie mogłem powiedzieć o VST w starej - co prawda jest w nim połowa wymaganej dawki AR9100 ale to chyba nie ma znaczenia. Jak zwykle, przynajmniej u mnie, b. szybko łapie temperaturę, ale silnik nie ma tendencji do przegrzewania (mogę to ocenić tylko po aktywności wentylatorów ). Na 1000 km zużycie praktycznie zerowe - w starej formule trochę brał - ponieważ ostatnio mniej się poruszam, zostanie pewnie do wiosny.Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpisPytam z ciekawości czy wiesz może co zmienili w tej nowej formule VST 5w40?
CCS : z 4250 na 4200, Temperatura płynięcia : z - 50 na - 54, NOACK : z 8,5 na 7,4, więcej molibdenu i boru, są tacy, co podobno i odrobinę wolframu widzieli
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
Komentarz